morgana Vloženo 9. Prosinec 2008 Sdílet Vloženo 9. Prosinec 2008 Ahoj, sice jsou nejake stripky uz v jinych diskuzich, ale rad bych pozadal o shrnuti problematiky pripojeni HF Parrot k originalnimu radiu (Stream). Predpokladam, ze vsechny Parroty se pripojuji +- stejne. HF mam v krabici a az mi se najezi pod stromem, chci mit vsechno pripravene a hned montovat. Navod k HF je napr. na http://www.soeasy.cz/priloha/pr00025_manual_cz.pdf Co jsem zatim zjistil: Existuji 3 zpusoby zapojeni teto HF sady 1) pripojeni pomoci ISO1 konektoru Podle vseho to funguje tak, ze se pri volani odpoji vystup zesilovace radia od reproduktoru a repraky v aute jsou napajene zesilovacem v Parrot jednotce. Jelikoz MK-6100 ma moznost prehravat hudbu z mobilu, nezda se mi to jako idealne volba. Navic Stream ma pravdepodobne ISO2 konektor 2) pripojeni pres LINE IN konektory. Dale je potreba se napojit na MUTE signal radia a na linkove vstupy. To zni zajimave, ale netusim, co vsechno za redukce a konektory bych si mel pripravit. 3) prodava se redukce pro Octavii II (http://www.soeasy.cz/produkt/parrot-redukce-pro-pripojeni-mute-PR00014.html) Predpokladam, ze se jedna o redukci pro zapojeni 1) pri radiu s ISO2 (coz je asi muj pripad) Z toho mi vychazi, ze pro mou potrebu je mozne pouzit bud zapojeni 2) nebo 3) Moje dotazy: - jsou me predpoklady spravne? - je vhodnejsi vyuzit zapojeni 2) nebo 3) (ja tipuju 2, protoze bude lepsi zvuk - navic jsem nasel na diskuzich uz nejake poznamky k ruzne kvalite zvuku pri ruznych zapojenich, ale nepochopil jsem, pro ktere pripady to jak vychazi) - co potrebuju za dalsi montazni material (konektory, kabely, redukce, pocitac s kabelem na diagnostiku pro zapnuti funkci v radiu, atd.) - existuje nekde popis, jak vyndat radio? - kam nejlip umistit displej s mikrofony (abych byl dobre slyset ja, ne hluk od kol nebo motoru) a jestli to znamena kupovat nejaky drzak (jaky) Diky nejlepe za nejakou komplexni odpoved, protoze pak muze pomoci dalsim ctenarum - rychle a jasne si udelat prehled o problematice, ne procitat 10ti strankova vlakna s plky.... Pepa Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
morgana Vloženo 12. Prosinec 2008 Autor Sdílet Vloženo 12. Prosinec 2008 Panove, snad nejsem jedinej, kdo chce pripojit nejakou HF Parrot sadu k originalnimu radiu do OII??? Jako prilohu pripojuju zapojeni Mute redukce pro OII, ktera se necha pouzit pro pripojeni HF. Jde o tu variantu 3, kdy se originalni reproduktory v aute odpoji od radia a primo pripoji k zesilovaci v HF. Tzn. ze zapojeni by pak melo byt otazkou chvilky. Mne ale vic zajima varianta s pripojenim pres linkove vstupy v radiu. Zatim nevim, jestli jsou na radiu cinch vstupy nebo (spis) musim mit nejakou redukci. Porad se ani nikdo nevyjadril k tomu co bude mit lepsi zvuk a jak a kam fyzicky umistit displej a ovladac. pinoutskodaparrotmk6100.pdf Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Milhausek Vloženo 13. Prosinec 2008 Sdílet Vloženo 13. Prosinec 2008 jasná volba, číslo 2... budeš potřebovat piny na vstup audio signálu - 2x 009979010 a 1x na mute 009979133..... plus někde připojit + a - a spínané napětí... to ale nevím kde, myslím že to někdo řešil od climatronicu... to si ale nejsem jistý....nebo dražší možnost koupit Can-Bus převodník Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
profor Vloženo 14. Prosinec 2008 Sdílet Vloženo 14. Prosinec 2008 No hlavne HF neni na prenos a reprodukciu kvalitného audia. A mimo to: zapojenie 2 citujem: "použitím obou páru kabeláže vám znemožní využití stereo reprodukci hudby"....hm? Taktiež zapojenie na MUTE je úplne zavádzajúce nakoľko keď to napojíš na MUTE tak sa ti rádio utlmí/cd prestane hrať aby si jednak nepripájal repro na zosilovač ktorý už dáva na výstupe napätie a zamedzil si tak prúdovým rázom a za druhé aby sa ti pauslo CD nech počúvaš od miesta kde si skončil. Takto mi to funguje na ALPINE kde ten vstup MUTE je. Na tvojom rádiu budeš mať nejaké vstupy na interface telefónu a to neviem čo a či to vieš napojiť nakoľko nevieš či tam neprebieha nejaká dátová komunikácia.. kukal som schému a interface pre telefón je na cane takže data vedú tadial laj ked sú na rádio dovedené ešte dva káble. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
morgana Vloženo 14. Prosinec 2008 Autor Sdílet Vloženo 14. Prosinec 2008 No hlavne HF neni na prenos a reprodukciu kvalitného audia.A mimo to: zapojenie 2 citujem: "použitím obou páru kabeláže vám znemožní využití stereo reprodukci hudby"....hm? Taktiež zapojenie na MUTE je úplne zavádzajúce nakoľko keď to napojíš na MUTE tak sa ti rádio utlmí/cd prestane hrať aby si jednak nepripájal repro na zosilovač ktorý už dáva na výstupe napätie a zamedzil si tak prúdovým rázom a za druhé aby sa ti pauslo CD nech počúvaš od miesta kde si skončil. Takto mi to funguje na ALPINE kde ten vstup MUTE je. Na tvojom rádiu budeš mať nejaké vstupy na interface telefónu a to neviem čo a či to vieš napojiť nakoľko nevieš či tam neprebieha nejaká dátová komunikácia.. kukal som schému a interface pre telefón je na cane takže data vedú tadial laj ked sú na rádio dovedené ešte dva káble. Aha, dekuji za upozorneni. Tak to je opravdu zajimave. Cili, pri zapojeni 2, tj. line-in vstupy musim kupovat dalsi kabely (z predchoziho prispevku) a stejne nebudu moci poslouchat hudbu z telefonu (coz me prekvapuje, nastesti to stejne moc neplanuju) pri zapojeni 3 staci dokoupit redukci za 300 primo pro moje auto a zapojeni bude jinak trivialni Z toho mi vyplyva, ze jednodussi je zapojeni 3, navic urcite neni nutne mit radio zapnute, abych slysel hovor. U zapojeni 2 si nejsem jisty, jestli se radio samo zapne (pri aktivaci vstupu mute). Rozhodne poznamka o tom, ze do linkoveho vystupu nejde hudba, me dost zarazi..... Mate s tim nekdo osobni zkusenost? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
morgana Vloženo 14. Prosinec 2008 Autor Sdílet Vloženo 14. Prosinec 2008 jasná volba, číslo 2... budeš potřebovat piny na vstup audio signálu - 2x 009979010 a 1x na mute 009979133..... plus někde připojit + a - a spínané napětí... to ale nevím kde, myslím že to někdo řešil od climatronicu... to si ale nejsem jistý....nebo dražší možnost koupit Can-Bus převodník Milhausku, ta cisla jsou nejaka objednaci cisla ve Skoda servisu, nebo jak tomu mam rozumnet? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Milhausek Vloženo 15. Prosinec 2008 Sdílet Vloženo 15. Prosinec 2008 to jsou obědnací čísla Pinu do konektoru pro radio i navigaci, je možné že bude třeba koupit i ten zelený konektor.. sám jsem si instaloval do svoji O2 origo BT HF, kupoval jsem i zelený konektor... jo a k tomu linkovému vstupu přece slouží na streamu aux.. když se podíváš na stream z vrchu, je tam pinout zapojení... a vstupem audio signálu jsem myslel pro upřesnění přímo vstup pro telefon... ne aux!! když se podívaš na ten pinout, vše pochopíš... zapojuje se tam i origo HF... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
morgana Vloženo 19. Prosinec 2008 Autor Sdílet Vloženo 19. Prosinec 2008 Nakonec jsem objednal originalni redukci k parrotu pro OII (zapojeni 3) a to z techto duvodu: - jednoduchost propojeni - nemel bych potrebovat dalsi material - u zapojeni 2 (linkove vstupy) by podle vseho stejne nefungovalo prehravani hudby z telefonu - mam jistotu, ze muzu telefonovat i bez zapnuteho radia - v diskuzi jsem nasel zminky, ze pres linkove vstupy je kvalita zvuku podstatne horsi a pres parrot redukci je to ok (netusim proc, ale psalo to vic lidi) Jak to dopadlo napisu po vanocich. Zkusim udelat fotky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
morgana Vloženo 19. Prosinec 2008 Autor Sdílet Vloženo 19. Prosinec 2008 Redukci jsem objednal na obchode soeasy.cz, kde byla za dobry penize (cca 255+100 postovny). Prisla obratem. Vsiml jsem si jedne veci - zapojuje se do originalni kabelaze, takze tech kabelu a konektoru tam bude opravdu hafo. Redukci asi vyrabi nejaka ceska firma (www.autotopcentrum.cz). Na strankach parrotu (http://www.parrot.com/documents/en/support/schemasdinstallation/pdf/pinoutskodaparrotmk6100.pdf) je popsana originalni redukce, ktera by se zapojovala primo do jednotky parrot a z druhe strany do radia, cili by se usetrily redukce na ISO1 konektory. No to je spis takovy detail, ale melo by smysl zkusit sehnat originalni redukci. Mimochodem, ta ceska redukce obsahuje komplet kabelaz vcetne napajeni, coz se hodi. Jediny volny kabel je +12V, ktery bych mel pripojit na SIG15, pocitam. Jedinou nejasnost, kterou zatim mam, je kam zapojit MUTE a co se bude dit s prehravanim CD, kdyz nekdo zavola (bez mute pravdepodobne radio bude prehravat dal, jen nebude slyset). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fakultak Vloženo 20. Prosinec 2008 Sdílet Vloženo 20. Prosinec 2008 Kdyby ses podíval do vlákna STREAM, které je vyvěšeno v sekci Autohifi, tak bys našel několik příspěvků, jak zapojit TEL MUTE signál na tomto rádiu, je to sice 19 stránek, ale když použiješ funkci Prohledej téma s filtrem MUTE, máš to bleskem. Existují 2 typy autorádia STREAM, které se liší: starší umí přehrávat jen CD, nemá AUX-In vstup a má signál TEL MUTE na konektoru A pin 11 (velký pin) novější umí přehrávat MP3 z CD, má AUX-IN vstup (na konektoru B a přepíná se tlačítkem CD) a má TEL MUTE na konektoru C pin 10 (malý pin) Schema zapojení konektorů je na štítku na rádiu, nebo ho najdeš také v tématu STREAM, vlevo je to novější rádio. Na rádiu jsou 3 konektory: konektor A - repro, napájení, kostra, CAN-HI, CAN-LO, SAFE, u staršího typu i TEL MUTE a EXT MUTE konektor B - CD měnič, u novějšího typu i AUX-IN konektor C - HF sada - AF+, AF-, u novějšího typu i TEL MUTE TEL MUTE signál na STREAMU přepne zesilovač rádia na vstup HF, nastaví hlasitost HF a pokud přehráváš CD, tak pozastaví přehrávání, takže po ukončení hovoru posloucháš dál tam kde jsi přestal. Tobě tedy bude TEL MUTE sloužit pouze pro pozastavení přehrávání CD, zbytek si řídí v tom zapojení parrot sám. Povolení aktivace HF (PHONE) a hlasitost HF (PH VOL) se nastavuje přímo na rádiu, nepotřebuješ žádnou diagnostiku, viz Návod k obsluze. Napájení pro HF sadu bych nepřipojoval na nějaký jiný přístroj, zvláště pokud má výkonový zesilovač, ale doplnil bych samostatnou pojistku v pojistkovém boxu pod levým bočním krytem palubní desky, tam se dostaneš po sundání spodního krytu palubní desky před řidičem (vytáhnout ovladač přepínání světlometů, krytku pod ním, vyšroubovat 5 šroubů TORX 20 a vycvaknout diagnostickou zásuvku), budeš potřebovat ten pin a pojistku ("15" je třeba na třetí řadě odshora a já tam měl 2 díry volné se zapojeným přívodem). Vytažení rádia je snadné, opatrně vypáčit rámeček a pak vyšroubovat 4 šrouby TORX 20. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
morgana Vloženo 27. Prosinec 2008 Autor Sdílet Vloženo 27. Prosinec 2008 (editace) Tak jsem to dneska s kamarádem úspěšně namontoval Zkusím popsat postup, aby další zájemci nemuseli zbytečně bádat a zdržovat se jako já. Co bylo potřeba: Parrot MK6100 (např. od prodejce z tohoto fóra ) redukce pro OII a originální rádio (např. ze soeasy.cz) Torx šroubovák 20 Pin do pojistkovky a pojistku Nejlépe i konektor do rádia, kde je mute z HF sady (konektor jsem v autě neměl, tzn. je potřeba sehnat celý včetně pinu) Jak postupovat: Sundat rámeček kolem rádia Již tu bylo popsáno, začne se dole, po odklopení popelníku odtrhávat rámeček směrem k sobě, kolmo k palubovce. Zajímavé je, že není potřeba žádný nástroj, jen síla. Já si zezačátku pomáhal trojúhelníčkem na škrábání skel z měkkého plastu, ale asi to bylo zbytečné. Pořádně jsem se zapotil u horní lišty, která držela opravdu pevně. Každopádně, co nejde silou, jde ještě větší silou a nakonec jsem to zvládl. Odšroubovat plast pod volantem Je to potřeba pro umístění řídící jednotky parrotu a protažení kabelů. Je uchycen pomocíb 5ti torxů. Dva jsou vidět z prostoru pro nohy řidiče, jeden po sejmutí krytu pojistkovky a dva jsou skryté pod dekor lištou. Nejdříve je třeba vyndat ovladač světel (přepnout světla do polohy 0, zatlačit od sebe a otočít ve směru hod. ručiček - ovladač vyskočí ven, odpojit konektor na ovladači). Levá část dekoru se chytne za spodní část oka po ovladači světel a táhne se k sobě - vyskočí, pravý kousek dekoru se podebere prsty zespodu a vyskočí taky. Tento postup doporučil Doli - díky. Do toho spodního plastu je nacvaknutá diagnostická zásuvka, tu je třeba také vyjmout. Vyndat rádio Rádio je drženo pomocí 4 torxů, skrytými krytkami (pomocí šroubováčku je lze jednoduše vycvaknout. Do rádia vede konektor ISO2 a anténa. Zapojit zkušebně HF Pro mne nejjednodušší část akce. K HF je dodávaná kabeláž, která se spojí s redukcí. Redukce se zapojí do kabeláže v autě (ISO2). Nezapojený červený vodič je napájení, teď stačí ho přiložit na napájení z konektoru pro rádio. Rádio není nutné nyní zapojit. K HF je třeba připojit i displej s mikrofonem, do ovladače vložit baterii. Po připojení napájení se rozsvítí pták na displeji a je možné přehrávat hudbu, brousit menu, volat - reproduktory jsou připojené. Finální propojení vodičů Do rádia vede jen stálé napětí 12V. Červený vodič je třeba připojit na SIG15, tedy na napájení spínané klíčkem. Ja využil tušim pozici 30 v pojistkové skříni, kam vede 12V jen při klíčku. Pak je potřeba na červený kablík napájet pin pro nožovou pojistku a napíchnout ho do pojistkové skříňky. Ve finále se nacvakne pojistka 5A (byla jedna z originální výbavy auta). Kdo má i konektor rádia pro zapojení signálu mute, napájí žlutý kablík mute do konektoru (pin podle nákresu na rádiu). Doplněno: Zjistil jsem, že mě redukce navedla na opačné připojení stálého napájení a napájení z klíčku. To jsem vyřešil výměnou kabelů v pojistkových pouzdrech (rozdělat pojistkové držáky a kabely přehodit navzájem). Správně se má HF chovat tak, že po vypnutí klíčku napíše nashledanou. Pokud ihned zhasne displej a nenapíše nic, máte to špatně jako já u prvního pokusu :-) Umístění jednotky a rádia Největší pruda byla se zapojením rádia, protože konektory z redukce se nevejdou do prostoru za rádiem. Kamarád je silou procpal z prostoru rádia do prostoru napravo od volantu. Tam jsme taky uchytili jednotku parrotu pomocí umělých utahovacích pásek. Displej jsem nalepil na nožičku před A sloupek, kabel protáhl skrz pojistkovou skříň. Ovladač jsem nalepil mezi ovladače climatronicu, takže překrývá tlačítka vedle vypínání ASR (u mne nepoužitá). Zakrytí všeho V opačném pořadí jsem vrátil auto do původního stavu Tak snad to pomůže dalším Tohle zapojení umožňuje i přehrávání hudby. Jinak HF umí i česky= mluví i píše česky. Editováno: 28. Prosinec 2008, autor: morgana Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sarkanchlop Vloženo 14. Červenec 2011 Sdílet Vloženo 14. Červenec 2011 Tak jsem to dneska s kamarádem úspěšně namontoval Zkusím popsat postup, aby další zájemci nemuseli zbytečně bádat a zdržovat se jako já. Co bylo potřeba: Parrot MK6100 (např. od prodejce z tohoto fóra ) redukce pro OII a originální rádio (např. ze soeasy.cz) Torx šroubovák 20 Pin do pojistkovky a pojistku Nejlépe i konektor do rádia, kde je mute z HF sady (konektor jsem v autě neměl, tzn. je potřeba sehnat celý včetně pinu) Jak postupovat: Sundat rámeček kolem rádia Již tu bylo popsáno, začne se dole, po odklopení popelníku odtrhávat rámeček směrem k sobě, kolmo k palubovce. Zajímavé je, že není potřeba žádný nástroj, jen síla. Já si zezačátku pomáhal trojúhelníčkem na škrábání skel z měkkého plastu, ale asi to bylo zbytečné. Pořádně jsem se zapotil u horní lišty, která držela opravdu pevně. Každopádně, co nejde silou, jde ještě větší silou a nakonec jsem to zvládl. Odšroubovat plast pod volantem Je to potřeba pro umístění řídící jednotky parrotu a protažení kabelů. Je uchycen pomocíb 5ti torxů. Dva jsou vidět z prostoru pro nohy řidiče, jeden po sejmutí krytu pojistkovky a dva jsou skryté pod dekor lištou. Nejdříve je třeba vyndat ovladač světel (přepnout světla do polohy 0, zatlačit od sebe a otočít ve směru hod. ručiček - ovladač vyskočí ven, odpojit konektor na ovladači). Levá část dekoru se chytne za spodní část oka po ovladači světel a táhne se k sobě - vyskočí, pravý kousek dekoru se podebere prsty zespodu a vyskočí taky. Tento postup doporučil Doli - díky. Do toho spodního plastu je nacvaknutá diagnostická zásuvka, tu je třeba také vyjmout. Vyndat rádio Rádio je drženo pomocí 4 torxů, skrytými krytkami (pomocí šroubováčku je lze jednoduše vycvaknout. Do rádia vede konektor ISO2 a anténa. Zapojit zkušebně HF Pro mne nejjednodušší část akce. K HF je dodávaná kabeláž, která se spojí s redukcí. Redukce se zapojí do kabeláže v autě (ISO2). Nezapojený červený vodič je napájení, teď stačí ho přiložit na napájení z konektoru pro rádio. Rádio není nutné nyní zapojit. K HF je třeba připojit i displej s mikrofonem, do ovladače vložit baterii. Po připojení napájení se rozsvítí pták na displeji a je možné přehrávat hudbu, brousit menu, volat - reproduktory jsou připojené. Finální propojení vodičů Do rádia vede jen stálé napětí 12V. Červený vodič je třeba připojit na SIG15, tedy na napájení spínané klíčkem. Ja využil tušim pozici 30 v pojistkové skříni, kam vede 12V jen při klíčku. Pak je potřeba na červený kablík napájet pin pro nožovou pojistku a napíchnout ho do pojistkové skříňky. Ve finále se nacvakne pojistka 5A (byla jedna z originální výbavy auta). Kdo má i konektor rádia pro zapojení signálu mute, napájí žlutý kablík mute do konektoru (pin podle nákresu na rádiu). Doplněno: Zjistil jsem, že mě redukce navedla na opačné připojení stálého napájení a napájení z klíčku. To jsem vyřešil výměnou kabelů v pojistkových pouzdrech (rozdělat pojistkové držáky a kabely přehodit navzájem). Správně se má HF chovat tak, že po vypnutí klíčku napíše nashledanou. Pokud ihned zhasne displej a nenapíše nic, máte to špatně jako já u prvního pokusu :-) Umístění jednotky a rádia Největší pruda byla se zapojením rádia, protože konektory z redukce se nevejdou do prostoru za rádiem. Kamarád je silou procpal z prostoru rádia do prostoru napravo od volantu. Tam jsme taky uchytili jednotku parrotu pomocí umělých utahovacích pásek. Displej jsem nalepil na nožičku před A sloupek, kabel protáhl skrz pojistkovou skříň. Ovladač jsem nalepil mezi ovladače climatronicu, takže překrývá tlačítka vedle vypínání ASR (u mne nepoužitá). Zakrytí všeho V opačném pořadí jsem vrátil auto do původního stavu Tak snad to pomůže dalším Tohle zapojení umožňuje i přehrávání hudby. Jinak HF umí i česky= mluví i píše česky. Super navod. Mne sa na prvykrat podarilo nieco z malo demontaze radia a pod. Na druhy krat som dosiel celkom daleko, resp. ak by som dokazal niekde doskladat konektory, mal by som to cele zlozene. Nepodarilo sa mi ich vsak napchat tak, aby som dal naspat radio. Inak, pre BT jednotku mi prislo celkom vhodne miesto pod radiom za ovladacom climatroniku. Tak snad, na treti pokus to uz zvladnem dokonca, alebo uvazujem, ze predsa len pojdem niekam do servisu a dam to namontovat tam :-( Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.