Přejít na obsah

ohřívání motoru


Leny

Doporučené příspěvky

  • o 2 týdny později...
To jako stojíš a ohříváš motor nebo jak to myslíš?

Spozoroval som to ked som ostal vysiet pri -5 v kolone a 40 min som sa nepohol. Bolo to tesne po nastartovani, takze motor este nebol zohriaty jazdou.

Takze som stal, ako pises, a zohrieval som hlavne seba.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to asi tak nejako ako píšeš maniny, aj keď mám motor zohriaty jazdou na 90° tak keď ostanem stáť a nechám naštartované teplomer pomaly klesá asi k 60°, teda pri vonkajších mínusových teplotách, takže keď ho chceš zohriať na voľnobeh tak ručička teplomeru sa ti moc nepohne. Diesel má väčšiu účinnosť, takže vzniká menej tepla ako u benzínu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Říká vám něco v diagnostice VCDS adresa 7D přídavné topení? to je topná elektrická spirála která pomáhá ohřívat interiér vozu má ho téměř každé TDI a ostatní kteří ho nemají jsou vybaveni nezávislým topením adresa 18 přídavné topení stačí napojit diagnostiku a zjistit co tam máte. jinak se TDI ohřívají pomalu z důvodu malého zbytkového tepla,většina tepla je využita ke snížení emisních limitů ve výfukových plynech. Poměrně velké množství chladící kapaliny tomu taktéž nepřispívá. doporučené nastavení teploty v interiéru vozu je 22°C .Tak se dosáhne rychleji provozní teploty.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak dík za radu,ale je mi divný,že ostatním se to zahřívá i bez kartonu.Asi skočím ještě jednou do toho servisu. ;)

Ahoj,

já jsem taky jeden z "kartonářů" : Pravda je, že karton zamezí pouze ochlazování bloku motoru od náporu ledového vzduchu a motor se tak neochlazuje zvenčí. Voda do předního chladiče jde až těsně před 90st.

Jezdím do práce 19km a ohřáto mám tak při 10-12km klidnou jízdou. Mě však trochu vadí, že než se to ohřeje na oněch 90st. tak to moc netopí, spíš vlaží. Teprve až při úplném ohřátí je cíti nárůst výkonu topení.

Jinak proč reaguji, napadlo mě, že tvůj problém možná může způsobovat vadné topné tělísko. TDička mají v chladícím okruhu topné tělísko, které se automaticky aktivuje při -4st.C a pomáhá k rychlejšímu ohřátí. Tak ať ti ho v servisu změří.

Jameson

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mně bylo řečeno,že tohle tělísko slouží k rychlejšímu ohřátí interiéru.Právě proto,že diesely topí obecně později než benzíny.Tak nevím co si mám myslet.Jinak jsem zrovna dneska byl v jiném servisu než minule a taky na nic nepřišli.Termostat ok,akorát to nějak odvzdušnili.Bral jsem si to ještě teplý,tak jak jsem na tom zjistím až ráno. :palec2:

Editováno: , autor: vorlajz
citace peredchazejici prispevku je zakazana
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Problém s ohříváním stále aktuální.Dnes jsem se dozvěděl od švagra,že jeho celou zimu nestartující feldu 1,6 nakonec opravili výměnou teplotního čidla.Auto startuje bez problémů,ale teplota na budíku ne a ne vystoupat na provozní teplotu.Připomíná mi to můj problém.Chci se zeptat jako laik,jestli to nemůže být to samý?Pokud tam to čidlo taky je.Podle mě tam být taky musí,ale ani ve Škodovce se o ničem nezmínili.Tam se to všechno točilo jen kolem termostatu.Je tu někdo,kdo to ví?Děkuji ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Leny, prepac ale akosi mi terazunika, aku mas motorizaciu.

Takze, skusme to vysvetlit jednoducho.

Principialne dieslovy motor pracuje inac ako benzinovy. Naftovy motor ma efektivitu uuuplne niekde inde ako benzinak (laicky povedane, preto je medzi tymito motormi zasadny rozdiel v krutiacom momente). Z toho prameni aj ohrievanie motora a prevadzkova teplota.

Diesle maju z isteho dovodu montovane predhrevy vody, su tusim na boku bloku motora, kde vstupuje taka hruba hadica na bloku motora. Na starsich typoch dieslov boli tusim tri, na novsich som sa detailnejsie tomu nevenoval. Tento predhrev je elektricky, a zakonito sa pusta len pri poklese teploty okolia pod napr. 0 stupnov celzia. Po nastartovani je otvoreny len tvz maly okruh, ktory je z toho dovodu, aby sa motor ohrial na prevadzkovu teplotu cim skor.

Cital som si tu, ze po nastartovani a bezani motora na volnobezne otazky sa telota vody u diesla nepohla. Odpoved je, ani sa nepohne. Je to tak SPRAVNE, lebo vid moje prve riadky.

Dalej som sa docital, ze teplota pocas jazdy stupla na cca 75 stupnov, po zastaveni v kolone klesla teplota na 50 stupnov , aj to je SPRAVNE, lebo vid moje prve riadky

Takze, na ozrejmenie, diesel nema zmysel startovat a nechat bezat aby sa zohrial motor a interier, to by musel bezat motor skolo cely den. Samozrejme, pri motoroch s turbom je vhodne nechat pri minusovych teplotach ho chvilku bezat, aby sa rozcirkuloval motorovy olej, kedze ten tvori olejove lozko pre turbo. Nasledne pri jazde sa so studenym motorom (dieslom) odporuca jazdit s citom, radenie pri cca 3tis otackach.....

Samozrejme, pridam este skusenost z dlhou jazdou do kopca, kde sa teplota chladiaceho okruhu drzi na 90stupnov, potom pri klesani (a dlhom klesani), kde nebrzdim motorom tj. drzim motor pri cca 2tis otackach klesne teplota na cca 70 resp. 50 stupnov. Ak by sa v tomto pripade pouzil sposob brzdenia motorom tj podradenie o stupen nizsie a drzanie motora v ot cca 3500 resp. 4000, teplota by sa udrzala na cca 90 stupnoch...

Presny opak je u benzinovych motorov, rychly ohrev, vacsi doraz na chladiaci system atd atd....

Takze, ak chcete aby sa vam auto rychlo vykurilo resp. aby sa motor ohrial cim skor na 90 stupnov pomoze lepsi vyber motorizacie resp. nezavisle kurenie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Wagoo,děkuji za obsáhlou odpověď.Vím,že dieselový motor se ohřívá déle atd.Chápu i to,že při opravdu nízkých teplotách se na volnoběh nebo jízdou z kopce ochlazuje.To bych překousnul,ale pokud jsi četl od začátku,zmiňoval jsem,že se mi motor neohřívá ani po 30ti km jízdy.Úplně normální jízdy mimo město rychlostí třeba 80-90km/h.Po konzultaci s majiteli stejných aut a po přečtení příspěvků zde jsem usoudil,že normální to není ani u dieselů.Pro úplnost mám 1,9tdi Dsg.Můj poslední dotaz byl,jestli někdo neví zda by to nemohlo způsobovat teplotní čidlo. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Leny: Caues, mam stejnou motorizaci a taky DSG a mam stejny problem/neproblem... Ale tenhle problem mam fakt jen, kdyz jsou venku velke mrazy, jako treba -10 atd. To se mi motor po 30km taky nezahral ani na tech 90. Taky to muze byt tim, ze DSGcko nekdy ten motor podle me podtaci a jede na hodne nizke otacky, takze ho zahrat klidnou jizdou muze byt docela problem. Nicmene, hned jak treba najedu na dalnici a jedu ve vyssich otackach, tak se motor zahreje na 90 skoro hned. A pak jsem prijel do mesta a tam jsem jel zas skoro na volnobeh a byla kosa jak neco a rucicka mi klesla na cca 70. Rikal jsem si, ze asi neni neco v poradku, ze muze byt vadny termostat, ale pak po konzultaci s odborniky mi bylo receno, ze to tak vazne je a ze se neda nic delat. Hlavni ale je, ze auto topi skoro hned a neceka se na provozni teplotu. Je to dan za naftu, tak se s tim asi musime smirit. pristi rok vyzkousim zakryti predni masky, tak uvidime...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to jsem rád,že nejsem sám :p:p .Máš asi pravdu.Možná to moc pitvám.Je fakt,že to topí za chvíli.Jen si říkám,že to opotřebení motoru bude asi dost veliký.Je pravda,že záleží hodně na profilu trasy.Ale stejně mě zajímá to teplotní čidlo nebo co tam může ještě být. :)Jinak chladič mám zakrytý úúúplně celý a v těch mrazech to nijak nepomohlo.Mám to zakrytý vlastně do teď kdy je nad nulou a žádná změna.Příští rok to schválně zkus a uvidíš sám.Jestli budeš zakrývat kartonem,nezapomeň ho pečlivě zabalit do igelitu a zalepit,jak tady někdo chytře radil :specool:

Editováno: , autor: Leny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pani, je to tym DSG. Ono radi trosku inac, ako by ste radili za normalnych okolnosti rucne. Nic nemeni na tom, ze Vam rucicka neukazuje 90 stupnov pri teplote -10, dolezita je teplot motora. Tu mozete zistit len prenosnou diagnostikou. Aby ste mali prehlad, ako to vlastne funguje, tak sa Vam pokusim urobit graf, ale asi az v sobotu rano. Len ja mam manual, a sposob jazdy podobny ako som pisal, tj za studena radim pri cca 2000 ot, ked sa malinko zohreje, uz potiehnem do 3000 tis, ked ma normalnu teplotu cely chladiaci system (tj nasich 90 na budiku) motoru veselo nakladam.

Do grafu prihodim vsetky dolezite udaje, tj vonkajsiu teplotu, teplotu chladiacej kvapaliny a teplotu motora. Mozno ked sa mi podari prihodim aj teplotu vyfukovych plynov, ktore su dolezite napr. pre diesle s filtrom pevnych castic. Kedze je ale vonku +8 stupnov, uz to nebude tak zaujimave ako ked bolo -10.

Inac pri teplote -20 asi pred dvoma rokmi som zchadzal z jedneho lyziarskeho strediska cca 20 km, za tych 20 km ledva ledva auto kurilo. A ktomu akonahle som presiel na rovinu resp. do kopca, teplota stupla na normal

A tak ako pisal Michal, podstatne je, ze to vykuri interier.

Ja by som este zvazil to, ci nahodou zakrytim predneho chladica neobmedzite prisun vzduchu k turbu , nakolko na RS-se je nasavanie pri pohlade z predu na prednu masku vpravo hore (teda snad sa nemylim :) )

Cize ziadna panika, takto sa sprava diesel

Editováno: , autor: wagoo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

wagoo,jak si vysvětluješ,že dvě stejný auta,se stejným motorem 1,9 5st a dsg parkující přes noc na stejném místě se na stejné trase ohřejí,první za 7km a moje s dsg za 16km?Mám to vyzkoušeno.Chceš tvrdit,že je to převodovkou?Připomínám,že podle dvou servisů mám vše v pořádku. :feve:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

vies co, po skusenostiach, co mam tak si nedovolim tvrdit, ze dve rovnake auta, s rovnakou vybavou budu mat rovnaku spotrebu resp. rovnako zohriaty motor po X kilometroch. Nakolko velmi zalezi od sposobu tlacenia plynoveho pedalu, brzdenia motorom, atd atd. Jediny sposob, ako na to mozes prijst, ci sa dve auta spravaju rovnako je nahodit Vag-com na jedno auto, urobit si graf priebehov a zopakovat to aj na tom druhom aute. A porovnat namerane hodnoty.

A este jedna dolezita informacia, na pristrojovke ti to ukazuje teplotu chladiacej kvapaliny, nie motora !! Teplotu motora zistis len cez diagnostiku.

A ak je vadny snimac teploty chladiacej kvapaliny, tak to musi ukazat chybovu hlasku na diagnostike rsp. pri merani pocas jazdy. Ak je problem, tak budu skokovite narasty resp. poklesy teplot...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...
  • o 2 týdny později...

Ahoj vespolek,

nechci zakladat dalsi tema, tak se zkusim zeptat tady, souvisi to se zahratim motoru, asi okrajove.

Mam Octavii 1,9TDI 77Kw motor BXE, najeto 147 000 vymena rozvodu po 90 000.

A ted co je za prolem:

Motor se postupne zahreje na 90st. ale pri zvysene namaze (jizda po dalnici do kopce,atd.) vystoupa teplota az na 120 st.

Prisel jsem na to, ze topeni netopi ani pri teto teplote.

Mate napad co je spatne? Termostat? Vodni pumpa? neco jineho?

Napada vas co vyzkouset, aby si byl clovek jisty kde je problem?

diky za radu

Kescz

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Nevim jestli to je ještě aktuální, teď jsem narazil na tento dotaz.

Tohle samý jsem řešil u auta kamaráda a byla to vodní pumpa. Protáčela se vrtulka a při zátěži nestíhala obíhat dostatečně voda. Při normální jízde (město a jízda kolem 90 km) to bylo OK. Jak se ukázal delší kopec tak už šla teplota až do varu. Vyměnila se pumpa a bylo po problému. Nejdřív jsem na to nemohl přijít, ale při výměně termostatu jsem šáhnul na kolečko pumpy a ona se protočila. Takže jsem na to přišel náhodou.

Pavel

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...