Přejít na obsah

Jakou autobaterii? Výměna akumulátoru


u3nos

Doporučené příspěvky

Nazdárek lidi.

Tak jsem na konec koupil novou autobaterii Exide Premium 77Ah/760A.

Startuje úžasně. Původně jsem měl objednanou Vartu Silver Dynamic 74Ah/750A, ale nebyla na skladě a musel bych tak min. týden čekat. Což jsem nemohl, protože potřebuji jezdit.

Uvidíme jak dlouho vydrží.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nevim co tahle znacka, ale vyrobci hoodne kecaji co se tyce Ah.

Koupil jsem nejakej totolani smejd ProForce Premium. Jedna je 55Ah, druha 64Ah (nebo tak neco).

55Ah byla v Golfu, 64Ah v Oktavce. Golf 70A altik, Oktavka 90A altik.

Dobijeci napeti golf - 14.5V , oktavka 14.4 V.

Po 3 mesicich jsem zacal mit problemy, sice to startovalo, ale moc pohasinalo osvetleni pristroju.

Baterky jsem vyndal, dal dobit na 48 hodin. Pak jsem ji pripojil na vybijeji zarizeni a meril kapacitu. Pri vybijeni 2A mela kapacitu 17Ah .... ta druha mela vice dokonce skoro 19Ah.

Jednoduse totalni smejd a prodejci jsem je pak rychle hodil na hlavu.

Pak jsem koupil uplne obycejnou Vartu (70Ah), nabil jsem ji na 100% a zmeril kapacitu. Pri 2A mela 68Ah !!! to je kurva rozdil.

Takze bacha a kupujte znackovy baterky. Vyrobci jsou svine a podvadi, kde se da.

Editováno: , autor: dolezelk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Jinak, asi vám tu neřeknu nic nového, ale co se stalo kamarádovi - dělá etikety na autobaterie - Varta, Bosch, Halfords a asi ještě nějaké... Jednou se jim podařilo vytvořit zmetek v etiketě na Varty, museli tedy celý tým jet do Německa s polepy bez chyby. Přijeli do nějakého skladu, kde se přelepky lepí. Byly tam celé černé baterie rozdělené podle kapacity a velikosti. Vzali 100 etiket Varta a příkaz zněl jasně: Vyberte si který budou Varty a ty polepte. :) :)

Samozřejmě ty Silver a takové ty řady jsou extra... Ve výběru baterie to asi nepomůže, ale to jen tak, že není třeba se bezmezně řídit podle značky. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Máš pravdu, už je to nějakej pátek. :) To asi ještě byly černý. :) Zas taková anarchie tam nebyla, že by dávaly jednu černou, jednu bílou, jednu stříbrnou. :) Byly to baterky pro celou evropu. Možná nebyly černý, ale bílý, já netušim, prostě nějaká halda baterek, nebyl jsem tam. :)

Editováno: , autor: samurai
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mohl bych se vás zeptat jakou baterii pořídit do Škoda Fabia I r.v. 2004 motor 1.4 55kW. Jezdí se s ní většinou krátké trasy. :help:

Výbava Classic (vyhřívaná zrcátka, centrál, klima, časem bych chtěl doukoupit nové rádio teď je tam zatím orig)

Poraďte prosím ... :feve:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja mam najlepsie skusenosti, uz v spominanom type EXIDE. Pozri sa na ich stranku, tam to maju pekne rozdelene. V 2 autach ju mam a ziadny problem (www.exide.sk)

- www.exide-evolution.com -- tam to je rozdelene aj podla elektronickej vybavy, pouzivania voyidla a pod.

Editováno: , autor: pietro
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aha, a kdybych tam dal třeba 50Ah tak to vydrží dýl bez dobíjení ? Přece jenom jezdím s ní jen krátké trasy někdy jen do 3km tak nevím jestli se stačí dobít nebo jak to je ? :(

Edit : Prostě jakou by jste mi doporučili ? Ještě jsem viděl na webu toho Exide startovací výkon ... o co jde ?

Editováno: , autor: Lox
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No logicky vydrzi dlhsie, ale zase potrebujes dlhsiu dobu pre uplne dobitie, takze neumerne silnejsia baterka nemusi byt vyhodou-skor naopak. V tvojom pripade ta 50ah este bude v norme.No pokial nemas v aute domontovane silnejsie el.spotrebice(nez.kurenie, zosilovace atd) nedaval by som urcite nad tych 50ah.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nasel jsem tady v jednom eshopu 2 premium a 2 excell od toho exide :

Premium

http://www.baterie-shop.cz/exide-premium-47ah-12v-p-773.html

http://www.baterie-shop.cz/exide-premium-53ah-12v-p-774.html

Excell

http://www.baterie-shop.cz/exide-excell-44ah-12v-p-751.html

http://www.baterie-shop.cz/exide-excell-50-ah-12v-p-752.html

Jakou by jsi vybral ? ;)

EDIT :BTW Na tom webu od Exide je konfigurator na ty baterie a ten mi doporucil bud tu 53Ah Premium nebo tu 50Ah Excell ale to neni směrodatné snad jen že by ty tam měli 100% pasovat.

EDIT2 : Tady je tabulka od vyrobce kdyby ti to pomohlo http://www.exide-evolution.com/cz/programme.html

Jinak díky moc za pomoc ;)

Editováno: , autor: Lox
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kazda baterka ma 3 zakladne parametre: 1. Napetie -udava sa vo voltoch "V"

2. Kapacita- udava sa v amperhodinach "Ah"

3. momentovy vykon -udava sa v amperoch "A"

Ten startovaci vykon je vlastne absolutna velkost prudu,ktory dokaze akumulator dodat do siete pri zatazi. Pri benzinakoch staci do 400A.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neviem na koho si smeroval otazku,ale ja osobne s nimi skusenost nemam-ale maju celkom solidne ceny a nevidim dovod na nejaku nedoveru.Skus navstivit nejaku mototechnu a porovnaj si cenu pri konkretnom type akumulatora.Prajem "uspesne porizeni".

Co sa tyka samotnej znacky EXIDE mam osobnu skusenost- v mojom 1.9SDI mam Exide Ultra uz zopar zim a absolutna spokojnost-baterka nepozna prekazky,ODPORUCAM!!!!!

Editováno: , autor: juro sdi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...
Zdarec,

ve své OI TDi 66 2001 mám originál z výroby, baterii Varta 70 Ah, 360A, magické oko (asi, moc magicky mi nepřipadá). Je tam uveden kód 1J0 915 10 AE. Nevíte, je to standardní olověná baterie nebo hybridní? A můžu ji jednoduše přehodit za obyč. Akumu nebo Vartu bez nějakého seřizování dobíjení? (údajně celo vápníkové musí mít větší nabíjecí napětí) A co Varta Blue Dynamic 74 Ah?

Dík za jednoduchou reakci.

Tak uteklo pár let, ale pořádnou odpověď, jak je to s baterkama ca/ca ("vápníkové desky") technologií a dobíjecím napětím alternátoru jsem nenašel. Myslím tím baterie např. Akuma Excelent n. Banner Power bull a jejich vhodnost do OI. Pomíjím teď zcela Ah/A (70-75/680-750).

Předpokládám, že pokud na pólech baterky při volnoběhu naměřím ca 14,1 V, nemohu tyto akumulátory použít. Jde nějak změnit dobíjení alternátoru?

Předem díky za reakci, pokud máte s tímto nějaké zkušennosti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...