Přejít na obsah

Jakou autobaterii? Výměna akumulátoru


u3nos

Doporučené příspěvky

No nejaka tabulka je aj tu, to som našiel u výrobcu baterii a su tam doporučené tipy baterii pre jednotlivé modely aut, pisal som to tuto:

http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=54133

1.8T - "Přebíjení a nebo nedobíjení jak zde někteří tvrdí je naprostý nesmysl.... nesouvisí s AH ale s dosaženými volty....."

No neviem, ale myslím že s tebou nesúhlasím. Možno sa mýlim, ale Podla mna to s Ampérmi súvisí. Podla toho aký máš alternátor, na kolko Ampérov, takú batériu by si mal dávat. Teda ak je alternátor stavaný na 80A, tak može ist bateria 80Ah a slabšia. No ale ak mali napr. Š-120 alternátor na 36A. tak tam by si bateriu 80Ah nedobil na tú kapacitu (80Ah) no 12V bude mat stále.

Teda ak je v aute použitý alternátor 12V/ 70A, tak je zbytočné kupovat 80 alebo 88 Ah baterku, lebo ju nedobije na plnú kapacitu (myslím Ampére, 12Volt bude mat, ale silu bude mat ako 70Ah bateria). Neviem ktoré motorizácie majú aký silný (A) alternátor. Ja som kupoval na moju 1.9 TDi a v tabulke od výrobcu boli aj 80Ah baterie pre tento typ, tak myslím, že alternátor u tohto bude 12V/80A ;)

PROCHY 603 - "Uz pri otvoreni vodicovich dveri auto zhavi!!!" To si myslel vážne ? To počujem prvy x :)

BEDUIN VAZNE ZHAVI TO!!! DIESLE MAJU ALTERNATORY 70A,90A,120A.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak s tym žhavenim to som vážne nevedel. hmmm... Tak preto som nikdy nevidel svietit kontrolku žhavenia, ked to začina uz ked sa otvoria dvere. No aby som neklamal, dnes som kontrolku (žhavenia) videl po prvy x na par sekund svietit, ked som večer odchádzal z BA (bolo -6). Doteraz mi pri otočení klúča dlhšie svietila iba kontrolka airbagu, ale dnes som videl 1x po skoro 2 rokoch svietit aj žhavenie :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No nejaka tabulka je aj tu, to som našiel u výrobcu baterii a su tam doporučené tipy baterii pre jednotlivé modely aut, pisal som to tuto:

http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=54133

1.8T - "Přebíjení a nebo nedobíjení jak zde někteří tvrdí je naprostý nesmysl.... nesouvisí s AH ale s dosaženými volty....."

No neviem, ale myslím že s tebou nesúhlasím. Možno sa mýlim, ale Podla mna to s Ampérmi súvisí. Podla toho aký máš alternátor, na kolko Ampérov, takú batériu by si mal dávat. Teda ak je alternátor stavaný na 80A, tak može ist bateria 80Ah a slabšia. No ale ak mali napr. Š-120 alternátor na 36A. tak tam by si bateriu 80Ah nedobil na tú kapacitu (80Ah) no 12V bude mat stále.

Teda ak je v aute použitý alternátor 12V/ 70A, tak je zbytočné kupovat 80 alebo 88 Ah baterku, lebo ju nedobije na plnú kapacitu (myslím Ampére, 12Volt bude mat, ale silu bude mat ako 70Ah bateria). Neviem ktoré motorizácie majú aký silný (A) alternátor. Ja som kupoval na moju 1.9 TDi a v tabulke od výrobcu boli aj 80Ah baterie pre tento typ, tak myslím, že alternátor u tohto bude 12V/80A ;)

To nesouhlasím, podle tebe bych musel nabíjet 80Ah baterii nabíječkou, která dává na výstupu 80Ah??? Zamysli se nad tím :smich: Autobaterie se nabíjí z pravidla desetinou kapacity.... Takže i 50 Ah alternátor v pohodě dobije 80Ah baterii. ;)

Mimo jiné, každý model má předepsanou autobaterii. Stačí se jen kouknout do příručky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No nejaka tabulka je aj tu, to som našiel u výrobcu baterii a su tam doporučené tipy baterii pre jednotlivé modely aut, pisal som to tuto:

http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=54133

1.8T - "Přebíjení a nebo nedobíjení jak zde někteří tvrdí je naprostý nesmysl.... nesouvisí s AH ale s dosaženými volty....."

No neviem, ale myslím že s tebou nesúhlasím. Možno sa mýlim, ale Podla mna to s Ampérmi súvisí. Podla toho aký máš alternátor, na kolko Ampérov, takú batériu by si mal dávat. Teda ak je alternátor stavaný na 80A, tak može ist bateria 80Ah a slabšia. No ale ak mali napr. Š-120 alternátor na 36A. tak tam by si bateriu 80Ah nedobil na tú kapacitu (80Ah) no 12V bude mat stále.

Teda ak je v aute použitý alternátor 12V/ 70A, tak je zbytočné kupovat 80 alebo 88 Ah baterku, lebo ju nedobije na plnú kapacitu (myslím Ampére, 12Volt bude mat, ale silu bude mat ako 70Ah bateria). Neviem ktoré motorizácie majú aký silný (A) alternátor. Ja som kupoval na moju 1.9 TDi a v tabulke od výrobcu boli aj 80Ah baterie pre tento typ, tak myslím, že alternátor u tohto bude 12V/80A ;)

Ano ano... sorry, ale přesně to co tady píšeš se tu již mnohokrát opakovalo..... a je to naprostý nesmysl ........ Alternátor ze Š120 36A ti v pohodě dobije akumulátor 150AH na plnou kapacitu!! a alternátor 150A nebude přebíjet akumulátor 36AH ze Š120!!!!

Ampery alternátoru nijak nesouvisí s kapacitou akumulátoru!!!!!! To že je na alternátoru 80A nijak nesouvisí s dobíjením ACCU! Je to jen údaj kolik maximálně je schopet ten altík dát. A i při maximálním vybití baterie je dobíjecí proud max 20A a to jen v prvních okamžicích, pak rychle klesá k 6-8 A..... Takže jestli altík je 40A a nebo 100A je pro dobíjení ACCU úplně jedno.

Accu 12V 40AH může dávat 1A po dobu 40hodin a nebo 40A po dobu 1hodiny. úplně stejně to je s dobíjením - buď 1hodinu 40A nebo 40A po dobu jedné hodiny což ale v praxi nejde, protože dobíjecí proud 40A by ta baterka nepřežila. V autě to funguje tak, že se dobíjecí proud mění podle stavu vybití, tzn že hned po nastartování je největší (20A) a pak rychle klesá... na 4-6 a pak ještě na 1-2 (po stovkách km). fabrika montuje do aut různé alternátory 40-100A podle výbavy - tzn kolik máte spotřebičů. Jde o to aby když hned po nastarotování pustíte všechny spotřebiče co máte ještě zbylo těch 20A pro dobíjení ACCU. Takže z hleidiska dobíjení je důležitý aby vám zbylo těch 20A a to vám zbyde protože to fabriky zajistila dostatečně silným (40-80A) altíkem. Pokud by jste neměli žádné spotřebiče stačil by vám alternátor 20A na dobití jakékoliv baterky!!!! protože nemůžete dobíjet větším proudem!

Dobíjecí proud se jak píši výše mění a řídí se vnitřním odporem accu!!! (viz níže označen R) Nikoliv 12V!!!! To že na baterce naměříte 12V nevypovídá nic o jejím nabití (neuvažuji stav smrti...) Accu nabitá z 50% má 12V stejně jako když je nabitá na 100% (teoreticky, této hodnoty nelze dosáhnout) Pokud motor stojí tak všechen proud dodává accu ostatním spotřebičům a to napětím 12V. Jakmile nastartujete začne dodávat proud altík (napětím 14,5V) a z accu se v ten okamžik stává spotřebič!!!!! Rozdíl mezi napětím Altíku a accu je 14,4 -12= cca 2,4 voltu. No a protože accu je spotřebič a každyý spotřebič má nějaký vnitřní odpor tak do něj teče proud. A podle ohmova zákona I=U/R takže I dobíjecí=2,4/R a ten R se mění podle stavu nabití takže při 50% nabití je cca 0,12 ohmu a při 100%nabití asi 1 ohm. Dosazením do vzorečku dostaneme dobíjecí proudy 20A=2,4V/0,12ohmu a 2,4A= 2,4V/1ohm

Vnitřní odpor (a tím dobíjecí proud) accu se mění díky stavu elektrolytu a proto stav nabytí nemůžeme změřit voltmetrem 12V (pomíjím stav smrti a specializovaná pracoviště s měřením pod zátěží a odborným vyhodnocením změřeného ) ale hustoměrem - tím balonkem našich otců... :-)))

Na to celé se můžeme dívat i opačně, alternátor nedobíjí accu, ale accu si odebírá potřebný proud ze sítě kterou napájí alternátor a jeho regulátor ji udržuje na 14,5V . Neexistuje tedy žádný regulátor dobíjení, accu si svůj dobíjecí proud řídí sama. Z toho vypývá že do této sítě můžete zapojit jakýkoliv accu a ten se bude dobíjet tak jak potřebuje sám. Vše závisí na tom, jak dlouhé trasy jezdíte. Pokud budete jezdit samý kratočký trasy tak vám silnější baterka nepomůže stejně ji vybijete jen o chvilku později.... nestačí se totiž dobíjet stejně jako ta slabší....

To co jsem zde popsal má řadu drobných odlišnosti (např regulace na 13,6-14,2 pro normální accu a na 14,6 pro vápenky) tak mne nechytejte na detailech za slovo. To by to bylo 5x tak dlouhý a nebylo to smyslem proč jsem to psal. Je to vysvětlení pro ty, kteří do toho neviděli vůbec a tapali ohledně velikosti baterky a toho že se jim nebude silnější dobíjet a se slabší že to neutáhne....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ad baterie: nabíjecí proud je dán vnitřním odporem baterie který se mění v závislosti na nabití tz. vybitá baterie bude brát třeba 10A, nabitá bude mít tak velký vnitřní odpor že do ní poteče třeba jen 0,1A

kapacitu baterie je nejlepší zvolit tu co tam doporučue výrobce

ad žhavení: nikdy jsem o tom neslyšel a moc tomu nevěřím, nepleteš si to s tím benzínem kde opravdu probíhá natáhnutí při otevřených dveřích (OI do 99 myslím pak už jen s klíčkem)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak ti radí podívej se na datum výroby baterie a pokud není stará zkus ji nejprve dobít . Pro dobíjení použij elektronicky řízenou nabíječku nejlépe s charakteristikou IUoU, v žádným případě nepoužívej pro dobíjení klasickou po doma vyrobenou trafonabíječku ta tu baterie dostatečně nedobije a ještě ji poškodí.V druhým případě kup baterii stejnou co jsi tam měl to bude buď 70Ah nebo 80Ah. Kapacita je zavislá na určité výbavě. Pokud si na autě něco nedodělával, např. nez. topení, alarm, rádio s ukládáním zpráv tak tam dej baterii o větší kapacitě.

Jo a kapacita baterie nemá vliv na velikost alternátoru ani opačně jak si tu někdo myslí a žhavení se spína pouze po zapnutí sv15. pouze u benz. se krátce spustí po otevření dveří pal. pumpa.

Před tím než zamkneš to auto a vyndáš baterku si to zkus zamknout a odemknou s odp. baterií z otevřenou kapotou. U octavek ty zámky jsou v pátých dveřích častokrát nefunkční i po jedné zimě aby jsi se pak do auta vůbec dostal.

Editováno: , autor: Remus by skoda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A nebo u toho méně pít :smich:

A k tomu žhavení mně tedy žhaví ale jen žárovička ve dveřich :)

Vážně mněřil jsem napětí na baterii a to by muselo poklesnout pokud by to začalo žhavit né?

A to mně tedy nedělá.Nebo to třeba dělá až při nižší teplotě.Nevím.

Ale ta Felicie co máme v práci to tak má.Signalizuje to dodělaná dioda a svítí ještě hodně dlouho po nastartování.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A nebo u toho méně pít :smich:

A k tomu žhavení mně tedy žhaví ale jen žárovička ve dveřich :)

Vážně mněřil jsem napětí na baterii a to by muselo poklesnout pokud by to začalo žhavit né?

A to mně tedy nedělá.Nebo to třeba dělá až při nižší teplotě.Nevím.

Ale ta Felicie co máme v práci to tak má.Signalizuje to dodělaná dioda a svítí ještě hodně dlouho po nastartování.

Pohladam a hodim to sem ;) ;) ;) ;) :p:) Je to OC1 TDI aj SDI. A teraz si nalejme -_- -_- -_- Ved je SILVESTER. PF2009 kol11 ALE NECH NAM NIE JE NA :ble . ;):)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1.8T-

Dík za vyčerpávajuce objasnenie, vidím ze toho o bateriach a nabíjani vieš vela :palec2:

A aj ja prajem všetkým všetko dobré do noveho roku 2009 :palec2:

PS. A Slovákom pripomínam nezabudnút prehladat všetky miesta kde máte schovane (pred manželkami) koruny, treba ich rýchlo minút alebo vymenit, lebo už o 8 hodín koruna končí a máme tu € ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chtěl bych se zeptat, jak tu psal PROCHY603, že rok výroby je vyražen na tom plastu u + pólu, tak já tam mám 0439, tzn. že je vyrobena 43 týden 1999?

Zas si si to neprecital pozorne!!!! :smich: :smich: Ja som pisal na +pole nie na plaste. JE TO VYRAZENE DO+ POLU BATERIE. ORIGINAL BATERIE PRE SKODOVKU. :p :p PRIKLAD 52/08 JE 52 tyzden 2008 vtedy bola vyrobena BATERKA. :) :) :)

Co to mas za baterku-vyrobca???? :);)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pohladam a hodim to sem ;) ;) ;) ;) :p:) Je to OC1 TDI aj SDI. A teraz si nalejme -_- -_- -_- Ved je SILVESTER. PF2009 kol11 ALE NECH NAM NIE JE NA :ble . ;):)

Dobře až to najdeš rád si to přečtu kol103 ale opravdu jsem měřil napětí na bat.12,6v a po otevření dveří 12,5v a teplota -3.

pokud by to žhavilo tak by tam bylo mín.

Já si tedy už nalil a snad mi kol9 nebude. Piju vínko a slivovičku z moravy od kamaráda a ještě mi po ní nikdy nic nebylo. ;)

Tak at je ten 2009 lepší než 2008 :):kol-35:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to PROCHY603: Já jsem si to přečetl pozorně, ale nenapadlo mě, že je to přímo na tom + pólu ;) . Já mám baterku TAB 60 Ah a zatím vypadá, že je v dobré kondici, ale zajímá mě z jakého je roku a viděl jsem, že jsou u + pólu v tom plastu vyraženy čísla a tak jsem myslel, že to je to to datum výroby... :)

Editováno: , autor: Konny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobře až to najdeš rád si to přečtu kol103 ale opravdu jsem měřil napětí na bat.12,6v a po otevření dveří 12,5v a teplota -3.

pokud by to žhavilo tak by tam bylo mín.

Já si tedy už nalil a snad mi kol9 nebude. Piju vínko a slivovičku z moravy od kamaráda a ještě mi po ní nikdy nic nebylo. ;)

Tak at je ten 2009 lepší než 2008 :):kol-35:

Teraz uz neries to Zhavenie :);):p Radsej si -_- -_- -_- a zaspievajme :skoda: A aj na ROK 2009 :palec: :palec: :palec:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to PROCHY603: Já jsem si to přečetl pozorně, ale nenapadlo mě, že je to přímo na tom + pólu ;) . Já mám baterku TAB 60 Ah a zatím vypadá, že je v dobré kondici, ale zajímá mě z jakého je roku a viděl jsem, že jsou u + pólu v tom plastu vyraženy čísla a tak jsem myslel, že to je to to datum výroby... :)

ORIGO SKODA BATERKA to ma tam vyrazene. O tej tvojej neviem kde a ako to ma poznacene. ;):) Treba sa opytat vyrobcu alebo dovozcu TAB bateriek. :);):)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...