Přejít na obsah

Fabia BRZDY


12htp

Doporučené příspěvky

Rad bych upozornil uzivatele 12htp, ze brzdy sou neco na cem se v zadnem pripade nesetri a nedivim se ze chce servis menit, protoze ja osobne bych si to na svedomi nevzal neupozornit zakaznika a po sleze nevymenit dojebany brzdy na jeho aute. Mej si okna na klicku, fabii junior s motorem 1,0, ale brzdy ve spickovym stavu, protoze jen tak se vyhnes problemum...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Menil jsem kotouce pri 85kkm. Desky uz bylo KO (3mm), kotouce zacali po tour de france :) pri brzdeni lehce dupat, tak proto jsem je menil. Jinak by jeste urcie 20 kkm vydrzely. Predchozi majitel najel asi 78kkm, 100% bez vymeny. Ted mam desky s cidlem, tak jsem zvedavej, kdy se objevi info o opotrebeni.

Zadni bubny jsem mel dole kvuli vymene loziska, brzdy temer bez opotrebeni.

Na felde jsem desky + kotouce menil asi kolem 100kkm

PS: jinak spravna pripominka, brzdy musi byt vzdy ve 100% stavu

Editováno: , autor: mpavlik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Mám naj. 99 tis. km všetko origo a ešte asi na 20 tis km su dobré dostičky. Kontrolujem ich pravidelne prí prehadzovaní zimných a letných pneumatík. Málo pravdepodobné že niekto po 60 tis. km zjazdí brzdy ten musí byť totální antivodič.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové Vaše diskude byla opravdu zábavná. Můj poznatek:prošlo mě rukama moc kotoučů /to je hodně/v důchdu je bezplatně orovnávám kamarádům. Někdo je opotřebuje za 35 tisíc a někdo za 10 let .Je to na stylu jízdy ale hlavně na kvalitě výrobce /jaká várka/ I drahý kotouč nevydrží když řidič dlouhý kopec jede za traktorem a stále přibržduje-až jej rozpálí do červena a dole zastaví a drží nohu na brzdě /pak kotouč hází třeba i 0,2MM. Pakho orovnám na 00mm a on to udělá znova Moje metoda 1x srovnat i rýhy nové destičky a podruhé to vyhodit. I pro důchodce to není drahé --jsou to přeci brzdy.Málo který servis si dneska dovolí tvrdit co není pravda /mimo elektriky/tomu rozumí málo kde. Jsem tu úplně nový a starý ale forum je moc užitečný a pěkný .administrátorům hodně zdaru

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Docela mě baví příspěvky, že 12htp nemá šetřit na brzdách. :) Lidi čtěte pořádně. Tady nikdo na brzdách šetřit nechce. Jen se ptal, jak ověřit tvrzení servisu o potřebě výměny. To je docela normální. Přijde mi taky zbytečný měnit kotouče v půli životnosti, když jim nic není, jen proto, že si servis řekl o kšeft. Já servisu nevěřím ani nos mezi očima. Samo, že kdo se o svý auto nezajímá a jen ho používá, tak tím nic nezkazí a má po starostech. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám naj. 99 tis. km všetko origo a ešte asi na 20 tis km su dobré dostičky. Kontrolujem ich pravidelne prí prehadzovaní zimných a letných pneumatík. Málo pravdepodobné že niekto po 60 tis. km zjazdí brzdy ten musí byť totální antivodič.

Možné to je. Měnil jsem destičky při 60 tis. km a nepřipadám si jako totální antiřidič. Záleží jestli jezdíš dálnice nebo město, roviny nebo kopečky, na kvalitě materiálu atd.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

na to aby som zistil ci mam v poriadku kotuce a dosticky nepotrebujem skodovacky servis, na to mi staci posuvne meradlo a mierky. dosticky neriesim som strojar a viem co je cca 2mm, oko vidi oko nie je pica ;)

cca 105tkm dosticky uz menene a kotuce povodne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

na to aby som zistil ci mam v poriadku kotuce a dosticky nepotrebujem skodovacky servis, na to mi staci posuvne meradlo a mierky. dosticky neriesim som strojar a viem co je cca 2mm, oko vidi oko nie je pica ;)

cca 105tkm dosticky uz menene a kotuce povodne.

Houmer: rozsekl jsi to :palec2: , nevím nad čím tu ještě kdo debatuje - min. tlouš´tka je jasně danná v každym katalogu u konkrétníh typu a značky brzd, každý si to může snadno najít a změřit;) A hádat se kdy je čas na výměnu je zbytečný - každej jezdíme jináč a taky máme různý značky brzd, nehledě na-tom, kdo jakou "chytil" várku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Mam problem, po vymene brzdovych platniciek za nove mi auto brzdi, resp velmi zle.

Ked som pozeral na technika co to vymienal tak len vymenil kus za kus , stare za nove, Musim na bzdu dolsova dupat aby som zabrzdil. Poradte ci sa to casom upravi, resp je mozne dat brzdy na fabii opacne? ktore by mohlo sposobit tieto problemy??

Mam koli tomu menit aj kotuce??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

adol1973: jak píše mytrix, chce to ty destičky "zajet" - párkrát je probrzdit ;) Jináč není pravidlem měnit kotouče zároveň s destičkama - záleží jakou mají tloušťku, změř si je a porovnej: záleží jakou máš motorizaci, ale u průměr [mm]: 256

tloušťka brzdového kotouče [mm]: 22...minimální tloušťka [mm]: 19!! (motorizace 1,2 - 1,9TDI) u RSky a 2.0MPi průměr [mm]: 288..tloušťka brzdového kotouče [mm]: 25..minimální tloušťka [mm]: 22!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ABS nebrzdi tak jak chceš - brzdí přerušovaně, aby se "nekously" kola a nešly do smyku ;) Asi reaguješ na ViperaCZ, ale ten to myslel tak, že se nemá na nové brzdy hnedka "dupat" ale brzdit s citem - to se potom ABSko nesepne (necítíš klepání brzdového pedálu do nohy) Jináč máš pravdu, že se ABSko dneska dává snad do všech aut.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Už asi týden mi auto vydává nový zvuk. Při menších rychlostech když brzdím a následně přestanu brzdit (parkování nebo odbočování - asi jen tehdy to slyším), tak při tom povolení pedálu se ozve "písknutí" není to přímo pískot, ale podobný zvuk slýchávám skoro u všech Felicií co kolem jezdí - taky při povolení brzd. Je to velká závada nebo si toho nemám vůbec všímat? Ani nevím, jestli jde ten zvuk zepředu nebo zezadu? Co to tam vždycky pískne? Mám 1.2 47kW Elegance 2006 mám ALU orig. kola a předek i bubny jsou už dost zrezlé ! :help:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kolik máš najeto a jakým stylem jezdíš (jestli jak dobytek brzda plyn, nebo běžnou plynulou jízdou :) )? PS: prozatím si zkus brzdy vyčistit (hlavně hrany kotoučů od rzy) a odmastit (přípravek na odmaštění brzd) a když už budeš mít sundaný přední kola, tak si je i přeměř: kotouč min. 19mm (nový 22mm) a destičky uvidíš jestli jsou vybržděný ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kolik máš najeto a jakým stylem jezdíš (jestli jak dobytek brzda plyn, nebo běžnou plynulou jízdou :) )? PS: prozatím si zkus brzdy vyčistit (hlavně hrany kotoučů od rzy) a odmastit (přípravek na odmaštění brzd) a když už budeš mít sundaný přední kola, tak si je i přeměř: kotouč min. 19mm (nový 22mm) a destičky uvidíš jestli jsou vybržděný ;)

Auto mám od října 2008 (nejsem 1. majitel) a celkem má teď najeto něco málo přes 53 000 km. Jezdím spíše stylem normální rozjezd, plynulá jízda a většinou využívám brždění motorem až pak brzdy a to s citem, žádné "dup" na brzdu. Jak s tím jezdil předchozí majitel to nevím. Nevím, jestli to s tím souvisí, ale teď ka podlední 2 týdny když zaparkuju na parkovišti, tak většinou zatáhnu i ruční brzdu a mám i construct. Auto vždy stojí max. 4 dny. A co to na těch brzdách vždycky pískne i u těch Felicií po uvolnění pedálu???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to máš najeto prd, to by kotouče ani desky bejt neměly ;) První bych je zkusil vyčistit jak jsem psal, hlavně ty hrany od rzy - jestli ti auto sem tam stojí několik dní tak jí tam bude požehnaně....a jestli se to nezlepší, nech to skontrolovat někomu kdo autu rozumí popř ať se ti s tim projede nějakej servisák - s brzdama se nezahrává. Co jsem jezdil s Felckou, tk nic nepískalo, ale to byla služební a denně v provozu :) PS: vydrž co ti napíšou i jiní, ale ai nic moc rozdílnýho odemne

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to máš najeto prd, to by kotouče ani desky bejt neměly ;) První bych je zkusil vyčistit jak jsem psal, hlavně ty hrany od rzy - jestli ti auto sem tam stojí několik dní tak jí tam bude požehnaně....a jestli se to nezlepší, nech to skontrolovat někomu kdo autu rozumí popř ať se ti s tim projede nějakej servisák - s brzdama se nezahrává. Co jsem jezdil s Felckou, tk nic nepískalo, ale to byla služební a denně v provozu :) PS: vydrž co ti napíšou i jiní, ale ai nic moc rozdílnýho odemne

OK, díky za rady. Jsem trpělivý, počkám na další rady. Brzdí mi to normálně až na ruční brzdu - tu musím i v mírném kopci zatáhnout pořádně a když z auta vystupuju tak to v bubnech nějak "skřípe" (když se nakloní auto trochu do strany při vystupování) když jdu do auta (druhý den) tak už nic neslyším?!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...