Sudetak Vloženo 16. leden 2009 Sdílet Vloženo 16. leden 2009 Možná by to stálo za malou anketu, kdo a jak to startuje a vyjede. Já to startnu (benzin) zhruba 20 vteřin nechám volnoběh a vyjedu. Do doby než se hne rafika teploty nevytáčim. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
luke.bean Vloženo 16. leden 2009 Sdílet Vloženo 16. leden 2009 Dobrý taky je,jak se všichni koukají na teplotu vody a myslí si,že když už je ok,tak že tomu můžou dávat,ale trošku důležitější roli v životnosti motru tady hraje teplota oleje a olej se zahřívá o dost pomaleji než voda.. Sudetak: nenarážím na tebe... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
octaviaman Vloženo 16. leden 2009 Sdílet Vloženo 16. leden 2009 Ty profíky (kamioňáky) bych do toho netahal-mají 12 - 13-ti litrové motory a především mají spoustu "železa" za sebou které se musí rozhýbat tak právě oni mají nastartovat a jet. Mám tu info od technika z Iveca. Myslím že u osobáku to nebude až tak žhavé. Mají vše důležité v motorové části kde se to ohřeje teplem motoru. Já to nakopnu a vyjíždím až to má "kultivovaný" zvuk-tozn. po 2min. Taky mi bylo i tady na fóru doporučováno ať hned jedu ale zaposlouchejte se někdo do zvuku motoru těsně po startu při -12°C. To mi srdce nedovolí.... vyřid technikovi z iveca,že nákladák musí nafoukat vzduch do vzduchojemů,brzd a spojky,bez toho neodjede,tam nezáleží na tom jaký má obsah a kolik železa ten motor táhne.takže pokud jak píšeš, tvrdí že má nastartovat a jet,tak to se studeným motorem neudělá právě ani to iveco,v žádným ani novým nákladáku se neudrží tolik vzduchu aby byl vůz schopen odbrzdit a jet. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
houmik Vloženo 16. leden 2009 Sdílet Vloženo 16. leden 2009 Olej se zahriva jednou tak dlouho jako voda... Je to tak? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petr H Vloženo 17. leden 2009 Sdílet Vloženo 17. leden 2009 vyřid technikovi z iveca,že nákladák musí nafoukat vzduch do vzduchojemů,brzd a spojky,bez toho neodjede,tam nezáleží na tom jaký má obsah a kolik železa ten motor táhne.takže pokud jak píšeš, tvrdí že má nastartovat a jet,tak to se studeným motorem neudělá právě ani to iveco,v žádným ani novým nákladáku se neudrží tolik vzduchu aby byl vůz schopen odbrzdit a jet. Jasně ale tady nejde o vzduch ale o zahřátí motoru a všech součástí, to že to auto musí stát nakopnuté to je fakt, ale ne proto že by zahříval... Já jen nechtěl ať lidi napodobují velké auta-když on stojí a zahřívá a má diesel tak já můžu přeci taky. P.S.: dle vyhodnocení záznamového média v řídící jednotce Iveca východoevropští řidiči nejdéle nechávají auto nakopnuté před samotným výjezdem. (výzkum probíhal v Itálii, Něměcku, Francii, CZ, SK, Ukrjině a Rusku). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pamalut Vloženo 17. leden 2009 Autor Sdílet Vloženo 17. leden 2009 (editace) Pěkně to tady na foru frčí,ale pořád tomu chybí nějaký odborný názor neekologa ,nechat motor chvilku klepat nebo přímo vyrazit ! Asi hodně záleží také na bodu mrazu,při -20 by se asi hnedka vyrážet nemělo. Editováno: 17. leden 2009, autor: pamalut Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
1.8T Vloženo 17. leden 2009 Sdílet Vloženo 17. leden 2009 Jakýmkoliv zahříváním na místě děláte pro svoje auto to nejhorší co vůbec můžete!!!!!! Studený motor má až o 70% větší opotřebení než teplý. Z toho jednoznačně vyplývá že je potřeba co nejrychleji dostat teplotu nahoru. Množství tepla vzniklého v motoru je dané množstvím spáleného paliva. Na volnoběh auto žere cca 1,2l za hodinu, kdežto za jízdy nějakých 5-10 litrů za hodinu. Z čeho asi vznikne více tepla? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Romariooo Vloženo 17. leden 2009 Sdílet Vloženo 17. leden 2009 1,8T přesně tak.Myslím že to je vyřešené téma! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Chossse Vloženo 17. leden 2009 Sdílet Vloženo 17. leden 2009 Zdravim,syn od naseho sefa si minuly rok kupoval novy golf 5 GTI v plne palbe stal ho taky 33tis ecek,ale ma takovou picovinku co jako extras stala 2tis ecek!Nevim jak to funguje,ale bud dalkovym ovladanim nebo si primo na palubnim pocitaci navoli cas kdy,a ono zahriva jak interier auta tak motor!Trva to pul hodky aniz by byl motor startly a je vse zahrato!Rekli mu,ze pak to muze okamzite tocit jak se mu zlibi! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Romariooo Vloženo 17. leden 2009 Sdílet Vloženo 17. leden 2009 (editace) Editováno: 17. leden 2009, autor: Romariooo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Romariooo Vloženo 17. leden 2009 Sdílet Vloženo 17. leden 2009 (editace) 33 tisic euro? To si děláš srandu ne? To by bylo za cca 900 tisic??? Editováno: 17. leden 2009, autor: Romariooo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
adller Vloženo 17. leden 2009 Sdílet Vloženo 17. leden 2009 tak až to tam budou montovat seriově tak mámé po celkem slibném tématu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Chossse Vloženo 17. leden 2009 Sdílet Vloženo 17. leden 2009 jj s pred rokem byl kurz 25 neco tak kdyz se to prevede tak to vychazelo na nejakych 800tis neco!Kupoval to v nemecku bo je nemec,takze suma dobra!Platil jenom za ty extras neco kolem 10tis ecek!Proste na konfiguratoru VW nastavil vsechno co slo a to si objednal!Kdyz se podivate tak octa II RS v plnem vypasu stoji taky kolem 900tis na nase!Ale to jsem si zkousel tak pred pul rokem,ted jak to je za krize nevim jak to slo dolu! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dolezelk Vloženo 17. leden 2009 Sdílet Vloženo 17. leden 2009 (editace) za 2000 E to bude nezavisle topeni no mozna celej zimni paket. Nezavisle topeni, vyhrivane sedacky + vyhrivane trysky ostrikovacu ... Editováno: 17. leden 2009, autor: dolezelk Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MildaTuning Vloženo 17. leden 2009 Sdílet Vloženo 17. leden 2009 U motorek je to bezny ze po nastartovani se musi nechat chvili blafat na miste treba 5 min.. a pak klidnou jidou pomalu jet a po par km se da teprv jet normalne.. Nektere starsi motorky pokud nejsou zahrate tak jizdu samotne i odmitaji.. nechteji jit za plynem a tak.. Co se tyce naftaku tak vzdycky platilo ohrat.. Zkuste si ted nekdo v tech mrazech natocit starsi avii.. Ten motor se musi nechat bezet na volnoheh nejen kvuli tomu aby nafoukal vzduch ale aby se i sklidnil.., dostal vsude olej a bezel tak jak ma.. a nasledne pomalou jizdou doohrat. Pokud by volnobezne otacky skodily turbodmychadlum to by zavodni tymi na tom byli spatne.. kdyz po ostre jizde na rally se musi motor nechat bezet na miste aby se dochladilo turbo.. A to ten motor bezi i hodinu.. Vim z vlastni zkusenosti jako jako jedem z poradatelu jedne rally.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
1.8T Vloženo 18. leden 2009 Sdílet Vloženo 18. leden 2009 (editace) Motorky jsou úplně o něčem jiným.... Srovnávat Avii a TDI... Avie kkromě toho že musela foukat brzdy prostě podmražená fyzicky nepojede protože ten motor je stará většinou vyčvochtaná ludra.. TDI pojede i při -30 hned po nastartování Volnoběh za studena škodí celému motoru včetně turba. Na rally nechávají dochlazovat turbo na volnoběh, to ale mají olej zahřátý takže proudí a maže a chladí a to i pod dostatečným tlakem protože volnoběh WRC a pod je někde kolem 1500 otáček Editováno: 18. leden 2009, autor: 1.8T Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KarlosTDi Vloženo 18. leden 2009 Sdílet Vloženo 18. leden 2009 Nastartuju, zapnu vyhrivani okna, ventilatro topeni na IV, světla. Vylezu, ometu okna a do 1min vyrážím. Podlě mě je to naprosto ideální !!! Hned po nastartování má motor opravdu ucho a srdce rvoucí zvuk tak nemam odvahu ho trapit. Jak se tu píše při studeném startu dochází k velkému opotřebení, proto se rozjíždět se "suchým" motorem i třeba na 1500ot je mi líto. Po 30s už má motr krásně namazáno, rovnoměrně si přede. Převodovka se pochopitelně zahřívá úplně stejně jak při okamžitém odjezdu. Soukolí v ní se točí i na volnoběh. Kultura chodu motoru při rozjezdu s motorem točeným 1/2min na volnoběh a bez je nebe a dudy. Kdo něvěří ať vyzkouší. ( teda mám najeto 200tis km, u novějších to asi bude lepší ) Samozřejmě se nejedná o zahřívání motoru, s tím to nemá nic společného, protože ten se opradu zahřívá jen jízdou. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
novinář Vloženo 18. leden 2009 Sdílet Vloženo 18. leden 2009 Po startu nechám 1-2 min běžet (zavírám vrata od garáže) a potom jedu, cca 1800 ot. Takže asi jako většina. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dick Vloženo 18. leden 2009 Sdílet Vloženo 18. leden 2009 Po nastartování to nechám blafat par vteřin než si zapnu pásy, pozapínám všechny spotřebiče co zrovna potřebuji a klidnou jízdou vyrážím, první kilometry v klidu na pohodu. Nevidím smysl v prohřívání na místě, jen to hůř maže ! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
luke.bean Vloženo 18. leden 2009 Sdílet Vloženo 18. leden 2009 jen to hůř maže ! ááá,další mazač... vysvětli.. proč to v mrazu hůř maže na volnoběh?? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
foxdivemaster Vloženo 18. leden 2009 Sdílet Vloženo 18. leden 2009 je to tak motor min maze,protoze jde vic paliva do valcu a to vlastne smiva steny od oleje,mozna sem to blbe napsal su jeste trochu mimo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
luke.bean Vloženo 18. leden 2009 Sdílet Vloženo 18. leden 2009 no,ale jak jistě všichni víme,mazání není je o mazání válců.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
foxdivemaster Vloženo 18. leden 2009 Sdílet Vloženo 18. leden 2009 to nikdo netvrdi,ptal ses proc to skodi,myslis ze valce a pistni krouzky nejsou dulezity? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
luke.bean Vloženo 18. leden 2009 Sdílet Vloženo 18. leden 2009 no,tady šlo spíš o to,že to tady lidi mysleli tak,že motor nedomazává třeba v hlavě a někde,kde je to daleko od čerpadla Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
danone Vloženo 18. leden 2009 Sdílet Vloženo 18. leden 2009 podla mna treba nechat motor na volnobeh presne 1min a 29sec treba ho nechat chvilu blafat nech sa vymedzia vôle v materialoch pohiblivých častí. Akonahle sú vymedzené zkulturni sa zvuk motora. Trva to asi tu minutku. Ked vyrazite v momente ako nastartujete tak davate zabrat napr hydroštelám koli hustemu oleju nestíha z nich vytekat a tak prvích par sekund nedovieraju ventyly..... stare auta hlavne kôli tomuto nemali výkon ked boli studene lebo nemali hydrostely a fučalo klepalo im to kadetade.... no a po minutke s velmi lahkou nohouvyrazit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.