Jir-ka Vloženo 14. leden 2009 Sdílet Vloženo 14. leden 2009 Zajímalo by mne, jestli někdo alespoň částečně omezujete přístup ledového vzduchu do motorového prostoru v mrazech pod -10. Moje zkušenost: -13 st. a v mírné zátěži motor nedosahuje provozní teploty ani po 80ti km. Na 90 se dostane v kopcích, ale obráceně opět teplota klesá. Termostat je údajně v pořádku. Vypadá to, že je schopen se částečně chladit náporem vzduchu. Motor 1,9 TDI 77 kW. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Romariooo Vloženo 14. leden 2009 Sdílet Vloženo 14. leden 2009 Já osobně nic podobného nepoužívám a mám stejnou motorizaci jako Ty.Mě se auto ohřeje během 6-7 km na 90 stupnu.Takže asi takhle. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
montas Vloženo 14. leden 2009 Sdílet Vloženo 14. leden 2009 Měl jsem uplně to stejné na Fábii. Výměna termostatu a při těchto mrazech po 3 km je rafika tam kde má být Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jir-ka Vloženo 14. leden 2009 Autor Sdílet Vloženo 14. leden 2009 Měl jsem uplně to stejné na Fábii. Výměna termostatu a při těchto mrazech po 3 km je rafika tam kde má být Pochybuji ale, že u nafty. A ani u benzinu se mi to nezdá, ty 3 km jsou dost málo. Leda pořád do kopce. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
montas Vloženo 14. leden 2009 Sdílet Vloženo 14. leden 2009 Tak přijeď a já ti to ukážu . Ptal jsi se čím to může být, tak jsem ti napsal můj způsob řešení. A jestli je to 3 nebo 3,5 km je snad jedno né? Mě se auto v říjnu zahřálo na provozní teplotu jen při delším stání na křižovatce nebo jízdě do kopce. Jakmile jsem se rozjel, spadla teplota na 1/4. Vyměnil jsem termostat a je to v poho. Asi tak. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Leny Vloženo 14. leden 2009 Sdílet Vloženo 14. leden 2009 Zajímalo by mne, jestli někdo alespoň částečně omezujete přístup ledového vzduchu do motorového prostoru v mrazech pod -10. Moje zkušenost: -13 st. a v mírné zátěži motor nedosahuje provozní teploty ani po 80ti km. Na 90 se dostane v kopcích, ale obráceně opět teplota klesá. Termostat je údajně v pořádku. Vypadá to, že je schopen se částečně chladit náporem vzduchu. Motor 1,9 TDI 77 kW. Já mám ten samej motor a ten samej problém.Termostat je vyměněný,chladič mám zakrytý komplet a je to k ničemu.Nevím co s tím.Připadá mi,že o chvíli dřív se ohřeje motor,když jedu např.prvních 10km s vypnutým klimatronikem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jir-ka Vloženo 14. leden 2009 Autor Sdílet Vloženo 14. leden 2009 Já mám ten samej motor a ten samej problém.Termostat je vyměněný,chladič mám zakrytý komplet a je to k ničemu.Nevím co s tím.Připadá mi,že o chvíli dřív se ohřeje motor,když jedu např.prvních 10km s vypnutým klimatronikem. To je jasný, topení je vlastně taky chladič. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Leny Vloženo 14. leden 2009 Sdílet Vloženo 14. leden 2009 To je jasný, topení je vlastně taky chladič. Ale v kulichu a rukavicích mě nebaví jezdit.Taky mi tu nikdo příliš neporadil. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lubinob Vloženo 14. leden 2009 Sdílet Vloženo 14. leden 2009 Tiež mám 1,9TDi 77kW novú, ná 10t km a v týchto mrazoch okolo -10 sa veľmi rýchlo ochladzuje pri jazde z kopca a aj samotným státím na mieste keď len klepe na voľnobeh teplota pomaly klesá a to mám na skúšku daný kartón odspodu skoro cez celý chladič, prijazde dolu kopcom je to trochu lepšie, ale na ten voľnobeh to tuším moc vplyv nemá... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marios Vloženo 15. leden 2009 Sdílet Vloženo 15. leden 2009 Tak ja s ochlazovanim motoru problem nemam. U nas ted byly mrazy kolem -20°C a auto se ohralo na provozni teplotu kazdy den co jsem jel v tech mrazech za 3km presne (presne proto, protoze vim jak dlouhy ten usek je, bo ho jezdim kazdy den). Pokud si ovsem zapnu topeni na maximum, tak se mi motor ohreje na prvozni teplotu az za 4,2 km. Z kopce si teplotu udrzi i pri -20°C. Ja teda vzdy prvnich 5 km mam topeni vypnuté, pouze mam nastaven ofuk predniho skla studenym vzduchem a po 5 km jizdy pak zapnu topeni na 22°C a do 2 min je v aute fajn. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Leny Vloženo 15. leden 2009 Sdílet Vloženo 15. leden 2009 Tak ja s ochlazovanim motoru problem nemam. U nas ted byly mrazy kolem -20°C a auto se ohralo na provozni teplotu kazdy den co jsem jel v tech mrazech za 3km presne (presne proto, protoze vim jak dlouhy ten usek je, bo ho jezdim kazdy den). Pokud si ovsem zapnu topeni na maximum, tak se mi motor ohreje na prvozni teplotu az za 4,2 km. Z kopce si teplotu udrzi i pri -20°C. Ja teda vzdy prvnich 5 km mam topeni vypnuté, pouze mam nastaven ofuk predniho skla studenym vzduchem a po 5 km jizdy pak zapnu topeni na 22°C a do 2 min je v aute fajn. Ale ty máš asi benzín. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lubinob Vloženo 16. leden 2009 Sdílet Vloženo 16. leden 2009 Ale ty máš asi benzín. Niee asi ale určiteee... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marios Vloženo 16. leden 2009 Sdílet Vloženo 16. leden 2009 Jo mam benzina, ale myslím že to nevadí že jsem se tu vyjádřil. Nikde nebylo psáno že to je pouze pro TDI topic. Jinak ohledně toho puštění topení do kabiny když ještě není motor zahřátý je si myslím lepší vyčkat než se rafička teploty vody dostane na 90°C, zbytečně se tak prodlužuje zahřívání motoru a tu chvilu to v tom "chladku" v autě vydržíte. Aspoň mě to přijde takhle lepší, než mít pušťený topení od nastartovaní a tím pádem pomaleji zahřívat motor... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luke288 Vloženo 16. leden 2009 Sdílet Vloženo 16. leden 2009 nic nemám a se zahřátím problém taky nemám Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
holy Vloženo 16. leden 2009 Sdílet Vloženo 16. leden 2009 Jo mam benzina, ale myslím že to nevadí že jsem se tu vyjádřil. Nikde nebylo psáno že to je pouze pro TDI topic.Jinak ohledně toho puštění topení do kabiny když ještě není motor zahřátý je si myslím lepší vyčkat než se rafička teploty vody dostane na 90°C, zbytečně se tak prodlužuje zahřívání motoru a tu chvilu to v tom "chladku" v autě vydržíte. Aspoň mě to přijde takhle lepší, než mít pušťený topení od nastartovaní a tím pádem pomaleji zahřívat motor... No nevim..pokud je venku -15°C, jedou v autě tři lidi a budu foukat ledovej vzduch bez topení na přední sklo i zevnitř vozu, tak po 200metrech jízdy dojde k jevu, který se nazývá kondenzace páry...a ta pěkně namrzne zevnitř a vidíš leda kulový... Moderní diesely jsou dost účinný a jejich ztrátové teplo je dost malý, takže málo zůstává i na vytápění...mě taky špartne ohřejvá octa...topí hned, ale provozku dosáhne tak po 15km jízdy na stupeň rychlostí kolem 100km/h...samo mluvím o vnější teplotě -15°C a méně Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jir-ka Vloženo 16. leden 2009 Autor Sdílet Vloženo 16. leden 2009 Sice jsem v zadání psal o motoru TDI, ale mohou se vyjádřit i majitelé benzínů. Ale některým příspěvkům prostě nevěřím. Protože ani benzínový motor promrzlý např. na -15 se nemůže na provozní teplotu ohřát po 3 km. Určitě ne u Octávky. Mám to z vlastní zkušenosti s Octávkama 1,6 55 a 75 kW a ta vzdálenost je min. 2x delší. A to většinou jedu po výjezdu do hodně mírného kopce. MPi u Fabie je na tom o něco lépe. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ViktorMPI Vloženo 16. leden 2009 Sdílet Vloženo 16. leden 2009 Nejrychleji se zahřívaj služebáci .. sry, jenom vtípek. Mno, ty 3 km.. pokud bych nechal ještě před jízdou běžet chvíli motor na volnoběh, jel v ranním městském provozu se semaforama a po těch 3 km ještě zaparkoval podélně dokopce mezi auta, tak bych tomu i věřil, že se kapalina dohřeje na provozní teplotu. Ale klidnou okresní jízdou tomu nevěřím, i když se benzín zahřeje rychleji než nafta. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jir-ka Vloženo 16. leden 2009 Autor Sdílet Vloženo 16. leden 2009 Nejrychleji se zahřívaj služebáci .. sry, jenom vtípek. Mno, ty 3 km.. pokud bych nechal ještě před jízdou běžet chvíli motor na volnoběh, jel v ranním městském provozu se semaforama a po těch 3 km ještě zaparkoval podélně dokopce mezi auta, tak bych tomu i věřil, že se kapalina dohřeje na provozní teplotu. Ale klidnou okresní jízdou tomu nevěřím, i když se benzín zahřeje rychleji než nafta. Možná jsi to trefil. Není km jako km. Já neuvažuji městský provoz, ale relativně plynulou jízdu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marios Vloženo 17. leden 2009 Sdílet Vloženo 17. leden 2009 Vsak ja taky myslel plynulou okresni jizdu rychlosti kolem 70 km/h na 4 zarazeny stupen po rovince, mozna mírné stoupaní. I v -15°C se mi motor zahřeje do 3 km od nastartovaní (motor na volnobeh pustenej nemam, hned po nastartovani vyjizdim, imho studenemu motoru volnobeh vubec nesvedci) Jedinej drobnej detail o kterém jsem se zapomel predtim zminit je to, ze vyjizdim kazde rano do toho mrazu z garaze kde je + 10°C Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jir-ka Vloženo 17. leden 2009 Autor Sdílet Vloženo 17. leden 2009 Vsak ja taky myslel plynulou okresni jizdu rychlosti kolem 70 km/h na 4 zarazeny stupen po rovince, mozna mírné stoupaní. I v -15°C se mi motor zahřeje do 3 km od nastartovaní (motor na volnobeh pustenej nemam, hned po nastartovani vyjizdim, imho studenemu motoru volnobeh vubec nesvedci)Jedinej drobnej detail o kterém jsem se zapomel predtim zminit je to, ze vyjizdim kazde rano do toho mrazu z garaze kde je + 10°C Aha. Tak to jo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
davidek.c Vloženo 17. leden 2009 Sdílet Vloženo 17. leden 2009 zahrati po cca 9km pri teplote na provozni teplotu,ale zapnu vyhrev sedacek a je fajn za chvilku jen ten studeny volant je hrozny....nejlepsi je felicie rodicu..jizda snad 500metru a uz to topi paradne Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
holy Vloženo 17. leden 2009 Sdílet Vloženo 17. leden 2009 Marios: Tak to je docela podstatnej detail...vyjíždět s autem který je předehřázý na 10°C...to už ti ty 3km i věřím.. Jo...Felcku má tchýně i manželka a ta topí fakt ještě před tím, než nastaruješ.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marios Vloženo 18. leden 2009 Sdílet Vloženo 18. leden 2009 holy: No ja na to uplne zapomel, uz to beru jako samozrejmost, takze me nenapadlo, ze se tu bavite o promrznutem aute ktere stalo celou noc na mrazu. To muj mazlik nezna, moc ho rozmazluji, takže celou noc na mrazu by asi nepřežil. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jir-ka Vloženo 18. leden 2009 Autor Sdílet Vloženo 18. leden 2009 Skoro toho tvýho mazlíka lituji. Než zažívat takovéto teplotní šoky, tak by určitě raději stál na mrazu. Tohle mu vůbec nesvědčí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
CorradoVR6 Vloženo 18. leden 2009 Sdílet Vloženo 18. leden 2009 nic nemám a se zahřátím problém taky nemám to iste aj ja...ak motor malicko zatazite tak myslim ze to ide v pohode..myslim ze potiahnutie vo vyssich stupnoch 3-4-5 do 2500 ot./min motoru neuskodi... samozrejme ak to situacia na ceste dovoluje...aa myslim ze uz tu jeden topic o tomto je Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.