Přejít na obsah

Motor 1.9 TDI PD 77 kW


milano205

Doporučené příspěvky

Od začátku co jsem OII koupil má studený motor při rozjezdu vyloženě kovový zvuk . Po mírném zahřatí ( ujetí cca 1km ) se tento zvuk vytrácí. Jelikož jsem to přisuzoval syrovosti nového motoru neřešil jsem to , ale nyní ikdyž to není moc má najeto cca 12000 km a nic se nezměnilo . Nemám s tímto motorem zkušenost a proto tento dotaz.Dříve jsem jezdil s TDI 81KW a ten se mi zdál ve všech směrech lepší o hlučnosti nemluvě .Momentálně začínam řešit ještě jeden problémek , při akceleraci na trojku a čtyřku zhruba v rozmezí 3000-3200 otáček se ozve hnusná rezonance . Nejspíš to bude úvolněný nějaký díl , ale zvuk je to jak od ventilů . Trochu to postrádá logiku ,že by snad něco mohlo být s motorem , když v jiných otáčkách a na pětku se tato rezonace neozývá .

Editováno: , autor: lotusi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

JJ 1.9 je dost hlučná, já s ní jezdím v práci a ta moje je taky velmi hlučný žentour.Pazvuky vyřešíš jen postupnou eliminací podezřelých dílů.Nařezej si kousky polystyrenu či něčeho podobného a postupně s nimi vymez všechny trubky a hadice z kritické oblasti a když budeš mít štěstí tak problém objevíš.Je to dlouhá únavná práce, někdy s problematickým výsledkem.Chce to trpělivost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

PD je prostě hlučnější, ale řešit zvukové projevy po internetu :doh

Psal jsem tento dotaz jen kvuli tomu kovovému zvuku studeného motoru . Zajímalo mě jestli je to projev jen mého motoru a mám to nějak řešit , nebo je to tak v pořádku. Ta rezonance je samozřejmě něco jiného a těžko ji po netu vyřeším . Blbě se to ale hledá , když to děla jen v zátahu při jízdě.Pak je opravdu složité najít díl , který by mohl rezonovat . Spíš mě zajimalo , jestli nemá někdo zkušenost a typ na nějaký díl na který se zaměřit .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Motory TDI-PD jsou podstatně hlučnější(kovovější) než staré dobré klasiky TDI.

Taková perlička.....když jsem tehdy přesednul s Passata 1.9TDI 81kw do novějšího Passata 1.9TDi-PD 85kw tak ten rozdíl v projevu hluku byl podstatný,ale přišel šok když jsem to poprvé nechal stát přes noc v zimě venku na zahradě a né v teplé garáži.....ráno když jsem to natočil tak ve mě úplně hrklo jakej dělal rambajs,až jsem to chcípnul a přemýšlel jsem jestli nemám zavolat servis s odtahovkou protože jsem myslel že ten motor je v haj.lu.Nakonec jsem vyjel a po zahřátí se zklidnil na normál.

Ted už jsem zvyklí tak že mi to ani už nepřijde že by to bylo nějak hlučné...uvědomuju si to jen když se svezu v nějakém Japonci s CommnoRailem,který maj opravdu vymazlený co se hlučnosti týče.

Každopádně co mám odzkoušeno je že čím víc má TDI-PD najeto tak ztichává a lépe jede.....nejhorší je když je ten motor novej,syrovej.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Od pondělka jsem myslel že mi na mojí OII 1.9TDi 77kw něco odešlo...motor byl jednou podstatně víc hlučný a rapidně horší výkon jindy zas tichoučký z daleko lepšim zátahem než je u 1.9TDi standartní a tak se to střídalo......už jsem to pociťoval delší dobu ale bylo to nepatrné až ted od pondělí se to zhoršovalo.

Dnes jsem s tim byl za tim známym na Jarově,ten to napíchnul na VAS a tam vše o.k......pak po zkušební jízdě s tim což mi dal za pravdu ho napadlo sundat kryt od rozvodů...natočil to a bylo jasno......napínací kladka na rozvoďáku což je vlastně poloautomat kterej se sice ručně napne na určitou mez,ale ta kladka sama pak ho buď povoluje nebo naopak připíná dle zatížení motoru se zasekávala......řikal že to neni nic vyjímečnýho že se to stává často a poslední dobou hlavně u nových motorů(kladek).

Stačí prostě ten motor třeba vytočit....ta kladka ho připne čimž se změní i předvstřik a další hodnoty a pak když spadnou otáčky tak ta kladka zůstane v horní poloze zaseklá místo aby se vrátila do zákl.napnutí a tudíš pak zas v jiných otáčkách už to nemělo ty správné hodnoty protože buďto byl ten rozvoďák napnut příliš moc nebo naopak málo a tím ten předvstřik byl v určitou dobů jiný než měl být a to byl celý důvod problému.......tak jí povolil,párkrát jí napnul na max.a zas povolil,promáznul,napnul,dotáhnul na moment.(20Nm+45 stupňů) a zas to šlape jak má.

Už jsem ze stejným problémem z častou změnou v chování TDI motoru kdy často měnil projev bojoval u Passatu a nikdy se na nic nepřišlo až ted už teda vím čím to bylo protože ty kladky jsou u všech TDi stejné a jak řikal ten známej z Jarova ty kladky se sem tam zasekávaj odjakživa u všech TDI motorů rádi a nejvíce úplně nové než se zaběhnou nebo naopak když už má auto něco najeto a usaděj se na ní nečistoty.

Řikal že nejlepší prevence proti tomu zasekávání je že jednou za čas stačí odcvaknout ten horní kryt rozvoďáku(je připevněn dvěma cvočkama) a kápnout olej nebo nějakym mazačem malinko stříknout na přední straně tí kladky mezi to samotné ložisko tí kladky a plast.bílou podložku toho napínaku a nikdy s tim nebude problém.(bohatě prý stačí vytáhnout třeba měrku oleje přiložit jí na to místo,nechat tam zkápnout kapičku oleje a je hotovo).

Jinak to je práce na 15min.takže nic složitýho a oprava byla hotová a to jí ještě povoloval atd.takže takové samotné promazání je otázka do 8.min. a výsledek je sakra znátelný.Hned to udělám i mojich ostatních OII TDI protože i když v měnší míře tak tam občas pociťuju taky stejné změny v projevu motoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

CAU VSICHNI,JSEM TU NOVEJ A MAM PROSBU.MAM OCTAVKU 2 19.TDI A MAM SPOTREBU 9 AZ 10 LITRU.MEL JSEM TO U NAS V SERVISU A NIKDO NEVI CO S TIM.JEDINE CO UDELALI TAK VYMENILY VAHU VZDUCHU A VAGEM POCITADLO SPOTREBY KTERE MY TED UKAZUJE O 3 LITRY MIN NEZ JE SKUTECNA SPOTREBA.JSEM Z TOHO ZOUFALEJ.NEMEL JSTE NEKDO PODOBNY PROBLEM.DIKY MOOOC ZA RADY.FRYDAK.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

spotřebu skutečnou nebo dle PC? Já za 10 umím taky , ale celou D5 200 +km/h. Viděl bych to na nějakou ďurku v palivé soustavě, při normální jízdě tam snad nejde ani dostat 10l, bez toho aby to černě nehulilo tak, žeby za tebou nebylo vidět.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

spotřebu skutečnou nebo dle PC? Já za 10 umím taky , ale celou D5 200 +km/h. Viděl bych to na nějakou ďurku v palivé soustavě, při normální jízdě tam snad nejde ani dostat 10l, bez toho aby to černě nehulilo tak, žeby za tebou nebylo vidět.
NAJEDU 100 NEBO 200KM A DOTANKUJU DO VYPNUTI PISTOLE.JEZDIM PORAD KE STEJNEMU STOJANU A VYDIM KOLIK PRESNE NATANKUJU.JEZDIM NORMALNE ,ZADNA DIVOCINA KOLIK BERE VAM.MESTO A DALKA?
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

CAU VSICHNI,JSEM TU NOVEJ A MAM PROSBU.MAM OCTAVKU 2 19.TDI A MAM SPOTREBU 9 AZ 10 LITRU.MEL JSEM TO U NAS V SERVISU A NIKDO NEVI CO S TIM.JEDINE CO UDELALI TAK VYMENILY VAHU VZDUCHU A VAGEM POCITADLO SPOTREBY KTERE MY TED UKAZUJE O 3 LITRY MIN NEZ JE SKUTECNA SPOTREBA.JSEM Z TOHO ZOUFALEJ.NEMEL JSTE NEKDO PODOBNY PROBLEM.DIKY MOOOC ZA RADY.FRYDAK.

Já myslím,že ta tvoje spotřeba je docela ještě dost nízká. na 19 litrový TDIčko lol

jakej to má výkon?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...