Přejít na obsah

Octavia 1.6 MPI 75KW - Pomalá reakce plynu


Meade

Doporučené příspěvky

stal jsem se šťastným majitelem 1.6 75kW BFQ rv 2004 (TDi šlo do světa i když se slzami v očích) a prodlevu při sešlápnutí nepociťuji. Sebemenší přišlápnutí jde motor ihned do tahu, když ale přišlápnu ještě trochu a pak plnej už to tolik netáhne. To je ale dáno EURO 4, paliva to přidává velmi zlehka a postupně ... odměnou je ale nízká spotřeba

Co mě ale vadí je to že otáčky při uvolnění plynu ještě chvíli stoupají, po sundání nohy z plynu to prostě ještě chvilku táhne. Je to prý dělané pro jízdu po městě, mají to tak i nové turbodiesely (nechápu proč). Pomalu si na to zvykám, spojku zmáčknu chvilku po sundání nohy z plynu. Ale rozjezdy sou pakárna, sundám plyn mačkám spopjku a motor si zařve. Jak autoškola !!!

Pokud tot umí Cimbu odstranit bylo by to super, za ty prachy bych fo toho šel, zvyšovat výkon nehodlám. Dej prosím okamžitě vědět jak ta jejich úprava dopadla.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Trošku jsme pohledal a mám ještě jeden tip.

Zkusím překontrolovat popř vyměnit čidlo na spojkovém pedálu. Pamatuji si že když jsme ho odpojil na TDi tak to s řazením vypadalo podobně.

Buď je to vrozená vlastnost motoru - dost lidí tu píše že je to normál už od nového auta a že je jen potřeba si zvyknout, nebo to bude tím čidlem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak tady jsme našel zajímavý článek kd epřesně popisují projevy el plynu. Je to vlastnost nikoli vada ... jedinné řešení je asi CIMBU,

nebo flash jednotky ve Škodovce. Některé verze to rý dělají a některé ne !!!

http://www.autorevue.cz/Prehled-testu/Skod...61/default.aspx

Editováno: , autor: KarlosTDi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes jsem posílal dotaz do asi 10-ti servisů škoda.

Zatím jen jedna odpověď že se mám stavit a zjistí mi jestli mám aktualizovaný soft.

Moc jsem to nepochopil, přeptal jsem co to znamená jestli škoda auto aktualizuje softy na motory a je možné je přehrát - odstarnit prodlevu a zatím čekám.

Uvidím s čím se kdo vytasí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jen se modli aby ti tam nedali Windowsy :D to se ti bude ještě sekat a zamrzat :D nééé sranda :)

TO jsem ani nevěděl, že jde nějak aktualizovat soft na motoru(pokud teda jde) Já už do škodovky jako servisu nevlezu. Ještě studuju a na ty ceny co mi tak vždycky řekli fakt nemám. A z vlastní zkušenosti vím, že kolikrát toho ví o octávce obyčenej mechanik než ty ve škodovce. Tam většinou problém řešej výměnou celý sestavy. Ještě že mám tak dobrýho známýho a vejde se to většinou do pár stovek(nová věc většinou prkotina).

Určitě dej ale vědět každou novinku.

Jo jeden čas jsem to měl ještě horší a bylo to tim, že čidlo teploty motoru ukazovalo špatný hodnoty a tim se blbě připravila směs. To jen tak že jsem si vzpoměl a potom se to o dost zlepšilo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ceny za aktualizaci softu bych se moc nebál. Mělo by to být celé zadarmo nebo max práce mechanika. Tj max 15min !!!

Podle mě to nedosáhne ani ceny od CImbu. Každopádně uvidím jak odpoví serrvisáci.

Dost mě ale překvapuje že by to šlo odstranit normálním updatem softu a nikoho přede mnou by to nenapadlo. Spíš si myslím že to neudělají nebo že to nepomůže.

Uvidím a dám sem odpovědi hned jak dojdou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Určitě dej vědět budu moc rád. Ten známej mi řek, že ty lidi od Cimbu jsou nebo byli ve škodovce takže asi vědi o čem snad mluvěj. A těch 15minut to taky asi nebude nic levnýho. Ale kdo ví třeba jo. Ale přehránim softu to asi nebude když to tam prej má učel kvůli emisim nebo co to. Já dával na kompu za načatou hodinu práce asi 650kč. Podle popisu u tebe koukám že jsem na tom vlastně stejně. Moje kokta je 2004/2005 s 80tis najeto. A jak koukám že by i barva? :)

Editováno: , autor: Sentinel1988
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj auta asi stejna, ale avatar je ještě původní TDi před face. New je krásná šedomodrá metalíza ... :)

první odpověď je tu:

Dobrý den,

Aktualizace software je stejná jako třeba u mobilních telefonů. Je možné, že pokud je pro vaší řídící jednotku nový, může váš problém zmírnit.

Přehrání a diagnostika stojí cca 700,- s dph.

S pozdravem

Sahula Petr vedoucí servisu.

Servis Auto Opat

Legerova 24

120 00 Praha 2

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To mě se špí než "je možné" - protože to záleží jakou verzi motoru kdo má a jestli na to soft dále vyvýjejí

zarazilo "může váš problém zmírnit" takže asi ne odstranit.

Navíc odpověď z jiného servisu byla že se mám stavit na vyčtení závad a pak že něco vymyslí. O přehrání softu nic neví !!!

Tak kde je teda pravda ... bohužel ne všichni vše ví a hlavně ne všichni jsou ochotni pomoci

- jo a od aktualizace softwaru bych si nic než odstranění prodlev neslibuji. V octavii 2 je ten samý motor, o prodlevě plynu nikdo nepíše, ale zase si stěžují že motor jede od spodu hůř než ve staré. Tak ono si nevybereš.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ahoj tak jak jsi dopadl? poradil něco ???

dnes jsem podnikl první dlouhou cestu a dost mě ten plyn štve. Auti jede báječně, žádný louda to rozhodně není. Výbušnost TDi tomu samo chybí ale přesto táhne krásně a hlavně plynule.

Sebeměnší cvrnknutí doplynu a dá se do tahu klidně od 2000ot, nejlepší zátah od 3 - 4tis.

Spotřeba byla větší než jsem čekal 5,9l/100km (TDi ta samá trasa za 4,1 a renault megane kombik 1,4 16V za 5,6) ale to ticho v autě je k nezaplacení :)))

Jen ten plyn si dělá co chce, při každém přeřazení otáčky neklesají a motor zbytečně řve, jak kdybych vůbec nesundával nohu z plynu.

Čidlo spojky jsem kontroloval, bylo sice nasazené tak nějak fórově tak jsem ho pořádně zacvakl ale nepomohlo to. Ještě mě napadá jestli nebude špinavá škrtící klapka nebo udělat aspoň reset nastavení.

Nemáte někdo zkušenost ???

Prosím všechny 1.6 75kW jak jste na tom s chováním el. plynu a co s tím děláte? zvykat se mi nechce, to pak není jízda když musím při každým přeřazení sundat nohu z plynu, čekat 2s a pak mačkat spojku.

Díky za rady

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No super. Tak kouknu na klapku :)

ještě jsem to moc neprohlížel tak doufám že je k ní dobrý přístup. Ne jako ke svíčkám které sand vyměnit ani nejde !!!

Vám taky nepadaly otáčky při uvolnění plynu? nebo jaké to mělo projevy ???

Má cenu dělat reset nastavení bez vyčištění klapky? asi ne co ...

Díky Všem zady, moc bych to chtěl vyřešit, je to jediný škraloup na jinka super moturku (tu'k 'tuk na dřevo ...)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

aha tak to nebude ono, jak jsem psal dělají to i nová auta, někde jsem dal link na článek kde to přesně popisují i při testu tehdy nové octvie 1.6 75 combi ...

jde o to že klapka se uzavře asi 1-2s po tom co sundáš nohu z plnyu. Na křižovatce NP, brzdím motorem, vyřadím na neutrál a otáčky čistě na 750.

Al když se rozjíždím, vytočím na 3ti, pustím plyn a zároveň mačkám spojku tak se otáčky drží na těch 3tis, padat začnou až za chvilku.

Při rychlé akceleraci je to možná výhody, řadíš do roztočeného motoru (proto to asi tak naprogramovali) ale mě to teda nevyhovuje. Navíc to o to víc žere a spojka z toho taky nebude úplně odvázaná.

Zkusím zajet do servisu jestli mi nepřehrají nějaký jiný soft nebo si ho koupím od CIMBU

Na klapku ale mrknu, shodit tu trubku sání snad vládnu a pak uvidím jak na tom je.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

AHOJ CHLAPI. MÁM TAKY TUTO MOTORIZACI A PROBLÉM S EL.PLYNEM MĚ TAKY DELŠÍ DOBU TRÁPIL

PO SUNDÁNÍ NOHY Z PLYNU SE OTÁČKY MOTORU DRŽELY NAHOŘE JEŠTĚ TAK 2 VTEŘINY....TAK ŽE ŠLAPNOUT NA SPOJKU SEM SE ANI NEODVAŽOVAL, PROTOŽE KDYŽ SEM TO ZKUSIL TAK MOTOR ZAŘVAL JAKO TUR. PŘIPADAL SEM SI JAKO DEBIL KTERÝ SEDÍ POPRVÉ V AUTĚ A UČÍ SE JEZDIT.......HRŮZA.

PROŠEL SEM NĚKOLIK SERVISŮ A STÁLE JENOM PLKALI ŽE JE TO U TĚCHTO MOTORIZACÍ NORMÁLNÍ A ŽE SI NA TO STĚŽUJE VÍCE LIDÍ, ALE MI TO NEDALO A ZKOUŠEL JSEM DALŠÍ SERVIS AŽ SEM USPĚL :kol-147: TEN ELEKTRIKÁŘ V SERVISU MI ŘÍKAL, ŽE BYL PROBLÉM S KABELÁŽÍ OD EL PLYNU.

PO ODJEZDU ZE SERVISU SE MI OBĚVIL ÚSMĚV NA TVÁŘI :) TA REAKCE PLYNU SICE NENÍ JAKO U KLASIKY, ALE ZLEPŠILO SE TO O 1 000 000 % :p

post-22246-1241949326_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak problém snad odhalen !!! modlím se ať je to ono ;):)

mam v haji spínač spojkového pedálu. Ještě jednou jsem ho vyndal, překontrolaval, rozdělal (zálibu v rozmontovávání mám od dětsvtí) a zjistil jsem že je ulomená pacička co rozpojuje kontakty spínače. Stačí s ním zahrkat a je jasno - něco v nem chrastí. Ve škodovce se opět vyznamenali protože rozpojování kontaktů - které se děje asi milionkrát za životnost auta - má na starost asi 0,5mm tlustý kus plastu. Na fotce je ten ulomený kousek pod částmi spínače - patří na tu bílou čárku na černém válečku.

Kontroloval jsem i kabeláž plynu a ta je OK, nebo aspoň co jsem mohl spozorovat tak je konektor napojený dobře. Víc nezjistím, navíc s plynem problém není. Jen prostě ŘJ nepozná kdy je pedál sešlápnutý.

Ještě poznámka pro ty co mají spínač OK a stejně to blbne, tak to bude tím že ta tyčinka která povyjede po sešlápnutí pedálu má krátký krok a vůbec na pohych pedálu nezareaguje. Stačí ji povytáhnout, je na takovém závitu a při montáži stlačte pedál spojky, namontujte spínač, pusťte pedál a samo se to nastaví jak potřebuje.

!!! SNAD TO BUDE TÍM !!!

post-6887-1241980505_thumb.jpg

Editováno: , autor: KarlosTDi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já jí mám asi měsíc, koupeno jako ojeté. Pravda že jako nové to asi nedělá to by jim lidi otloukli o hlavu. Ale když jsem vybíral po bazarech tak jsem se ve třech autech projel a dvě to dělali taky(měli najeto od 40 do 80tis). V tom testu co jsme na něj dával link má to auto najeto 30tis takže je klidně možný že i tam bude čidlo ulomený.

Já sázím na něj, je fakt chatrný a dost blbě řešený. Musí se nasadit do bajonetu a otočit jen tím modrým kusem s konektorem, černý zůstane zasektutý. Při tom pootočení se podle mě lehce může ten bílej plastovej čuromrdám ulomit.

Zkus se na to podívat, vymontovat a uvidíš. Vymontuješ ho potočením doleva.

Pokud není ulomený trošku silou vytáhni ten kolíček, zastrč ho zpět jen tak do poloviny zoubků a namontuj se stalčeným pedálem. Samo se to nastaví.

Já jsem měl tu tyčku úplně nadoraz dole a když jsem zkoušel mačkat spojku tak se mi zdálo že se spínač ani nehnul, tyčka byla moc krátká.

Musí to být tím, prostě musí ... jinak nevím

hodně štestí a jak koupím nový hned dám vědět.

Editováno: , autor: KarlosTDi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...