Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Zdravím..jsem čerstvým vlastníkem octavia 1.6, 75kw, AVU..včera při prvním ježdění jsem zastavil v kopci a nestačil jsem se divit..přidám plyn,pouštím spojku,prodleva jako prase,až mi to během prodlevy couvlo..prostě asi 1 sekundu nereagoval plyn,rozjezd do kopce bez couvnutí šel jen přes ručku. Do toho se během té prodlevy ozývá nějaké divné rachtání podobné chrastění ventilů. Je to vadným spínačem spojkoveho pedalu nebo něco víc,když to takhle rachtá? Díky

Upraveno od Roy Jones jr.

Ještě dodám,že svítí kontrolka motoru..VAG ukazuje špatná lambda sonda před kat..

  • 3 týdny později...

Tak na sondě to ukazuje chybu na okruhu vyhřívání,ale co víc..přidala se další kontrolka..jede asi na 3 válce a hlásí chybu 01314 - 013  :kol-32:

Upraveno od Pawouk
Necituj předchozí příspěvek! A už vůbec ne svůj...

  • 2 týdny později...

zkusil bych zkontrolovat pojistku c.43 (10A-cervena) v pojistkovem boxu vlevo u ridice, vyhriva obe lambdy

  • 8 měsíců později...

Zdravím, chci se zeptat jaký je postup při výměně spojkového spínače? Všiml sem si že někdy když stojím na semaforu mi otáčky vyletí na 1000 ot/min a drží ale když brnknu po plynu tak to spadne na těch cca 700 a trošku to kolísá. Díky za odpověď.

Tak dnes vyměněn spojkový spínač a pořád stejné. Tak V úterý nechám vyčistit klapku + základní nastavení tak uvidíme. 

Mám to chápat tak, že to samo odeznělo u tvé Fábie?? Dělalo to, ale přestalo to?

Jinak ze zkušeností, motory co se nyní dávají do

--------------

Octavia 1 --

--------------

1) 1.4 16V 55KW - okamžitá(blesková) reakce plynu - vyzkoušeno na několika vozech

2) 1.6 MPI 75KW - prodleva při sešlápnutí plynu - vyzkoušeno na cca 30ti vozech :-//

3) 1.9 TDI PD 74 KW - řekl bych ze to skoro reaguje ihned, ale malilinko tady taky je prodleva.

4) 1.8 T - okamžitá reakce(jak jinak)

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

--------------

Octavia 2 --

--------------

1) 1.4 16V 59KW - Velká prodlevá při sešlápnutí plynu

2) 1.4 16V TSI 90KW - velmi ostrá! reakce na sešlápnutí plynu :-)) jak jinak :-)

3) 1.6 MPI 75KW - řekl bych že u Octavia 2 je reakce malinko lepší - pocitově, přitom motory stejný, ale zas to může být jinak naladěný(jiná hmotnost vozidla, převody atd).

4) 1.9 TDI 77KW - bez debat, okamžitá reakce, nebo jsem si ničeho nevšiml.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Stále nikdo, kdo by poradil, jak to tedy je s pomalou odezvou při sešlápnutí plynu u motoru 1.6 MPI 75KW Octavia 1 ?????????????

Má s tím někdo zkušenosti, pomohlo vám přehrání sw u ŘJ?

Problém je takový že 1.6 75kW v octavce má elektronicky řízenou škrtící klapku a sw tomu není přizpůsoben aby reagoval ihned, přesněji s minimální časovou prodlevou. Starší benzínové agregáty mají mechanicky ovládanou klapku, neboli přes bowden (lanko). Kvalitní chip ti sice na atmosvérickém motoru moc výkonu nepřidá (běžně do 10%), ale upraví ti výkonový průběh, opraví prodlevy plynu atd. Dalším problémem elektronické šk. klapky u oct 1.6 75kw je problém udržet motor ve stálých otáčkách na neutrálu (aspoň s mojí zkušeností).

  • 1 rok později...

Zdar. Robí niekto tu úpravu prechodových stavov aj na Slovensku. To oneskorenie na plyn. pedale a rozbiehanie je strašné . Octavia 1.6 75kw 2002

  • 5 let později...

Čau, už před pár týdnama jsem byl za Cimbu pro poladění té reakce na plyn, ale problém mi furt přetrvává... Zatím jsem to s ním řešil jen mailem/telefonicky, říká že nový SW se tam "nemohl nenahrát" a že mám hledat chybu spíš u sebe/auta. Auto je motoricky v top stavu, nájezd jen 20tis, jednotka bez chyb, readiness lambdy v pořádku, spínač spojky měřený, motor má krásný tichý chod atd... Jenže ta prodleva je strašná - na volnoběh mezi šlápnutím na plyn a odlepením otáček je to asi 0,5s, při vyšších otáčkách je to trochu lepší. Dělá to stojící i jedoucí auto, se zařazenou rychlostí i na volnoběh. Mačkání spojky nemá vliv.

 

Při studeném startu je ta reakce mnohem lepší, jenže do pár minut se to pokazí.

 

Nedokázal by někdo poradit? Už nějak moc nevím co s tím... Uchyluju se k mírně zoufalým řešením - mám nachystanou druhou jednotku na vyzkoušení, koupil jsem i programátor eeprom/flash že to aspoň vyčtu, tohle je na dlouhý lokty s tím něco udělat, chce to definiční soubor nebo někoho kdo tomu rozumí... Ale nemám ve zvyku se vzdávat a s elektronikou dělám tak věřím že se s tím nějak poperu - zatím ale nevím jak :-)

 

Díky za jakékoli rady!

Upraveno od ASV

Tak jsem dneska znova byl u pana Jandy (Cimbu), úplně v pohodě, nahrál to tam pro jistotu ještě jednou, ukazoval mi jak se kontrolují nahraná data, takže tam problém už být nemůže. Problém ale přetrvává. Zbývají snad jedině ty lambda sondy, ale že by to mělo takový vliv na reakci plynu? Ale kdoví co v té jednotce páni inženýři z VW vykoumali...

Upraveno od ASV

  • 1 rok později...

Zdravím borci.

Můžete mi někdo poradit, jak vymontovat ten spínač spojky? Mám problém s tím neklesáním otáček při vymáčknutí spojky. Popravdě, ještě jsem se na to nedíval v autě, ale na netu nemůžu najít žádný návod.

EDIT: Tak náhodou jsem narazil na tento obrázek... Tak třeba ho stačí jenom nějak "vytáhnout"?
image.thumb.png.9d3a71453f011a9a1af96fff8fefc770.png


Děkuji a přeji krásný den.

@FoXo4 @KarlosTDi

Upraveno od ztr00

Otočiť a vybrať 

Děkuji, bylo to fakt jednoduché vyměnit, ale můj problém to nevyřešilo.
Tak jsem vyměnil děravou hadici sání, taky nepomohlo. Tak jsem vyčistil škrtící klapku a teďka má auto nějaké mentální problémy, protože se klapka nějak odmítá zkalibrovat a nemůžu načíst ani ten modul 098. 😞

Tak asi budu muset sehnat novou klapku...

 

 

  

Tak přidávám update...
Včera jsem vyměnil škrtící klapku za použitou VALEO, ale stejně se VCDS nepřipojí na ten modul 098, aby si načetla hodnoty. Nicméně klapka se zkralibrovala a motor se chová jak má. 

Takže bylo provedeno:
1. Výměna spínače spojky
2. Výměna hadice sání
3. Výměna škrtící klapky
4. Výměna EGR ventilu

5. Výměna Lambda sondy
6. Výměna vzduchového filtru

Teď už mi tam svítí jenom vysoký odpor na airbagu. 

Bohužel, při řazení ty otáčky pořád vyskakují a já mám podezření, že to bude něco s pedálem plynu a jeho "dávkováním".  Nic jiného mě už nenapadá. 🙂
 

Upraveno od ztr00

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.