Přejít na obsah

Octavia 1.6 MPI 75KW - Pomalá reakce plynu


Meade

Doporučené příspěvky

Zdravím..jsem čerstvým vlastníkem octavia 1.6, 75kw, AVU..včera při prvním ježdění jsem zastavil v kopci a nestačil jsem se divit..přidám plyn,pouštím spojku,prodleva jako prase,až mi to během prodlevy couvlo..prostě asi 1 sekundu nereagoval plyn,rozjezd do kopce bez couvnutí šel jen přes ručku. Do toho se během té prodlevy ozývá nějaké divné rachtání podobné chrastění ventilů. Je to vadným spínačem spojkoveho pedalu nebo něco víc,když to takhle rachtá? Díky

Editováno: , autor: Roy Jones jr.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 2 týdny později...
  • o 8 měsíců později...

Mám to chápat tak, že to samo odeznělo u tvé Fábie?? Dělalo to, ale přestalo to?

Jinak ze zkušeností, motory co se nyní dávají do

--------------

Octavia 1 --

--------------

1) 1.4 16V 55KW - okamžitá(blesková) reakce plynu - vyzkoušeno na několika vozech

2) 1.6 MPI 75KW - prodleva při sešlápnutí plynu - vyzkoušeno na cca 30ti vozech :-//

3) 1.9 TDI PD 74 KW - řekl bych ze to skoro reaguje ihned, ale malilinko tady taky je prodleva.

4) 1.8 T - okamžitá reakce(jak jinak)

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

--------------

Octavia 2 --

--------------

1) 1.4 16V 59KW - Velká prodlevá při sešlápnutí plynu

2) 1.4 16V TSI 90KW - velmi ostrá! reakce na sešlápnutí plynu :-)) jak jinak :-)

3) 1.6 MPI 75KW - řekl bych že u Octavia 2 je reakce malinko lepší - pocitově, přitom motory stejný, ale zas to může být jinak naladěný(jiná hmotnost vozidla, převody atd).

4) 1.9 TDI 77KW - bez debat, okamžitá reakce, nebo jsem si ničeho nevšiml.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Stále nikdo, kdo by poradil, jak to tedy je s pomalou odezvou při sešlápnutí plynu u motoru 1.6 MPI 75KW Octavia 1 ?????????????

Má s tím někdo zkušenosti, pomohlo vám přehrání sw u ŘJ?

Problém je takový že 1.6 75kW v octavce má elektronicky řízenou škrtící klapku a sw tomu není přizpůsoben aby reagoval ihned, přesněji s minimální časovou prodlevou. Starší benzínové agregáty mají mechanicky ovládanou klapku, neboli přes bowden (lanko). Kvalitní chip ti sice na atmosvérickém motoru moc výkonu nepřidá (běžně do 10%), ale upraví ti výkonový průběh, opraví prodlevy plynu atd. Dalším problémem elektronické šk. klapky u oct 1.6 75kw je problém udržet motor ve stálých otáčkách na neutrálu (aspoň s mojí zkušeností).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...
  • o 5 let později...

Čau, už před pár týdnama jsem byl za Cimbu pro poladění té reakce na plyn, ale problém mi furt přetrvává... Zatím jsem to s ním řešil jen mailem/telefonicky, říká že nový SW se tam "nemohl nenahrát" a že mám hledat chybu spíš u sebe/auta. Auto je motoricky v top stavu, nájezd jen 20tis, jednotka bez chyb, readiness lambdy v pořádku, spínač spojky měřený, motor má krásný tichý chod atd... Jenže ta prodleva je strašná - na volnoběh mezi šlápnutím na plyn a odlepením otáček je to asi 0,5s, při vyšších otáčkách je to trochu lepší. Dělá to stojící i jedoucí auto, se zařazenou rychlostí i na volnoběh. Mačkání spojky nemá vliv.

 

Při studeném startu je ta reakce mnohem lepší, jenže do pár minut se to pokazí.

 

Nedokázal by někdo poradit? Už nějak moc nevím co s tím... Uchyluju se k mírně zoufalým řešením - mám nachystanou druhou jednotku na vyzkoušení, koupil jsem i programátor eeprom/flash že to aspoň vyčtu, tohle je na dlouhý lokty s tím něco udělat, chce to definiční soubor nebo někoho kdo tomu rozumí... Ale nemám ve zvyku se vzdávat a s elektronikou dělám tak věřím že se s tím nějak poperu - zatím ale nevím jak :-)

 

Díky za jakékoli rady!

Editováno: , autor: ASV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem dneska znova byl u pana Jandy (Cimbu), úplně v pohodě, nahrál to tam pro jistotu ještě jednou, ukazoval mi jak se kontrolují nahraná data, takže tam problém už být nemůže. Problém ale přetrvává. Zbývají snad jedině ty lambda sondy, ale že by to mělo takový vliv na reakci plynu? Ale kdoví co v té jednotce páni inženýři z VW vykoumali...

Editováno: , autor: ASV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...