Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Zdravím,

mám 1,4MPI 50kW (AME), najeto věru 260tis. km, do této chvíle jezdila spolehlivě a bez nějakejch zásadních potíží, cukání na volnoběh neberu jako závadu, to je prostě SW problém, ale teď z čistýho nebe motor přestal mít výkon, jede jakoby na dva válce, je cejit benzín, na volnoběh se neudrží a okamžitě chcípne, nastartovat to jde prakticky jen pod plnym plynem, svítí tzv. milka (emise), píše to vynechávání zapalování na 3. válci, k tomu ještě řada válců1, sonda1 - chyba v elektrickém okruhu a zjištění zatěže - nesmyslný signál. kódy si takhle z hlavy nepamatuju. Myslím, že podstatná bude první závada, ty ostatní se asi vezou s tou první chybou, i když u tý lambdy si nejsem úplně jistý. Svíčky jsou nový a na starých ení nic moc vidět, všeci jsou stejný. Zapalovací lišta na jinym autě běží, takže by měla být OK, navíc jsem jěšte měřil sekundární cívky a ty mají kolem 8kOhmu, takže snad taky OK. Napájení na konektoru, tušim 2 a 4, pin je taky OK, normálních cca12V. Na pinech 1 a 3 jsem signály neměřil, pač jsem u sebe neměl osciloskop, ale procinkal jsem kabely až k ŘJ a jsou OK. Jakej po nich jde signál na transistory do zapal. lišty nevím, ale jiskra skáče, takže ŘJ tam něco posílá. Nesetkal jste se někdo s takovýmhle chováním? Napadá mě, jestli to ŘJ blbě nereguluje, nebo jestli nevodešel nějakej ventil na válci - zítra jdu měřit tlaky. Vstřiky by měly být OK, pač jsem je vyndal i s lištou a při startování normálně sekvenčně stříkaj. Klapka si myslim je taky OK, akorát byla špinavá, tak jsem ji vyčistil, ale ta by takový harakiri nedělala. Navíc jsem ji zkoušel adaptovat a při sešlápnutým plynu normálně nastavuje, takže OK. Jinak jakýkoliv hodnoty nejsem schopnej moc vyčíst, pač to auto na volnoběh prostě neběží. Uff, to je dlouhý:-) Díky, že jste to dočetli až sem:-)

Vloženo

nejsem si zcela jistej ale netece ti nekde benzin?zalezi na tom kdy ho zacnes citit

jestli jen pri otoceni klice nebo pri startu jinak mas pravdu vsechny ty chiby jsou hlaseny z jdne chiby.

Vloženo

To že vstřik venku stříká nic neznamená.

Mě venku taky fachčil a v motoru ne.

Zkus je odpojit jako když odpojuješ svíčky a uvidíš. Pokud jede na 3 válce a odpojíš dobrej poznáš to.

Vloženo

když vyndám vstřiky i s lištou, tak samozřejmě netečou. Při točení motoru startérem stříkají, sekvenčně pěkně na střidačku. Odpojovat vstřiky za běhu motoru je dost problematický, pač motor udržíš na živu jen těžko. Ještě je zkusim odporově proměřit, měly by mít 15-20 Ohmu tušim,ale řekl bych, že v nich to nebude. Odpo ještě změřim tlaky na válcích, jestli to někde nehapruje a zkusim překlenovat kabely od ŘJ k zapalovací liště, jestli nejsou náhodou někde prošvihlý. Bezín je cejtit vesměs už od startu, jakoby to prostě nepálilo, jinak jinde to neteče, žádnej flek pod autem a tak jsem nespozoroval. Nesetkal jste se někdo třeba se zlomenym vahadlem, zdvihátkem a tak?

Vloženo
Jestli máš druhý testovací auto, tak je hoď tam. je to na práce 5 minut a uvidíš hned.

tak to bohužel nemám, kdybych měl,t ak si pískám:-) Musim do tho uvrtat někoho známýho:-)

Vloženo (editace)

tak jsem změřil komprese a bylo jasný, na zmiňovaném třetím válci nula, takže jsem shodil víko hlavy a mám prasklou pružinu na výfukovym ventilu. Inu koukal jsem ještě endoskopem, jestli není sedlo ventilu někde propálené a vypadá že ne.

Takže vynechání zapalování na 3. válci bylo vodítkem. Pokles kompresního tlaku má za následek, že zrychlení klikového hřídele v expanzním cyklu tohohle válce je vesměs nulový, ŘJ to vyhodnotí jako chybu a proto odpojí zapalování. To samý se děje na 1,2HTP, když podfukuje ventil.

Ještě se mi povedlo zjistit, že závada "Zjištění zatížení" vychází z toho, že ŘJ porovnává tlak v sacím potrubí s natočením škrtící klapky a pokud to neštimuje s defaultníma hodnotama v ŘJ, což při nepravidelnym chodu , falešnym vzduchu apod. neštimuje, tak to vyhodnotí jako chybu a zapíše se tato závada, nicméně příčina se musí hledat.

Tak a teď to ještě opravit, správně by byla hlava dolu, repase, zabroušení sedel, ventilu apod. ale vzhledem k tomu, že ventil není podpálenej a nechce se mi sundávat hlava a repasovat a taky že auto má kotel najeto, tak bych asi hlavu nesundával, jen přehodim pružinu, seřídim vůle, přeměřim komprese a pokud to bude OK, tak hurá jezdit. Horší to bude, pokud komprese bude KO, tak je ventil nebo sedlo KO a to znamená hlava dolu. A Nebo jinej motor:-) to bude možná jednodušší a rychlejší ho přehodit:-)

Co vy na to? Neřešil jste to někdo nebo nemáte někdo nějaké zkušenosti?

Editováno: , autor: vokyp
  • o 1 měsíc později...
Vloženo

Mno ja jsem tady toho procetl mraky, ale zeptam se jeste na neco ja. Mam Fabi 1,4MPi AQW. A na volnobehu motor skube, tak ze se cele auto trepe. Myslite tedy, ze by to mohl byt opravdu problem SW v RJ ?? Skrtici klapku jsem cistil a prizpusobil a stale stejne.

  • o 7 měsíců později...
Vloženo

ja jsem byl v servise na diagnostice.jelo to jako by na 3 valce (1.4 - 44) za studena to skubalo tak moc,az jsem myslel ze se ten motor uthne ze silentbloku,dusil se,pri vyrazeni to melo snahu chcipat a ten zvuk,kazdej rikal hele jde ti to jen na tri...kontrolka neustale svitila,zhasinala,blikala a tak furt dokola.do 2 tisic otacek byl motor uplne bez vykonu,pri prudsim pridani se to dusilo.VAG psal naprosty kraviny,interpretovany jako vadna zapalovaci lista,vstrik,nesmyslne hodnoty o bohatosti smesi a tak.vyzkousela se jina lista - beze zmen,pak svice,jiny vstrik - beze zmen,tak se slo dal,demontovalo se kompletni sani a ejhle... foukly tesneni pod sanim.vymena tesneni+nakej pomocnej material,4 hodiny prace,dph = 1400,- a auto jezdi jak novy.

  • o 6 měsíců později...
Vloženo

Chci se zeptat,cim to muze byt,kdyz mam pocit ze mi auto netahne ( do mirneho kopce me v pohode udela i felina). Mam 1.4MPi 44KW (ale precipovano na 51 - zmenu sem nepoznal :( ).

Po dalnici maximalne 130km a mirny kopecek ( z prahy do kladna u benzinky u tuchomeric) to vytahnu max na 160. Je to normalni??

Byl sem na diagnostice a zadna chyba v motoru. Cim to muze byt?

Vloženo

Tohle auto by mělo jet po rovině lehce pres 150kmh.

Zkontrolovat svíčky, filtr jak vzduchový tak i palivový, zkontrolovat sací potrubí i klapku a naopak i výfukové, jestli není výfuk ucpanej.

Pak proměřit parametry na diagnostice jako Lambdu, ventil odvětrání palivové nadrže......

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...