Přejít na obsah

převodovka


šutr

Doporučené příspěvky

Mám F1 1.9 TDI, najeto cca 138 tis. r.v. 2000, jsem 3. majitel, takže to může mít i o 150 tis. najeto víc, těžko říct...jde o to, že když chci zařadit jedničku a dvojku, jdou docela ztuha, teprve až když se to trochu prohřeje tak to jde lépe, ale to zase začne klepat nějaké ložisko (pravděpodobně ložisko v převodovce), když vyšlápnu spojku, klepání přestane a když ji pustím, spustí se klepání a je slyšet kolečka v převodovce jak se roztoči...když jsem ji koupil, chybělo v převodovce asi tak třičtvrtě litru oleje, takže může být nějaka přidřená nebo nějakých způsobem načnutá...poraďte co vyjde levněji repas převodovky nebo její výměna a na kolik tato sranda vyjde? Díky za info

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to co ti klepe je ložisko v převodovce a ne spojkové. To by ti hučelo po šlápnutí na spojku. Dělá mi to taky a pravděpodobně je tam velká vůle na ložisku na hlavní řídeli. Pravděpodobně to pujde jěště vymezit podložkama.Když ne, tak výměna.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kolik převodovka vydrží je zajímavá otázka s překvapivě jednuduchou odpovědí a o trochu složitějším vysvětlením:D

Generelně vzato, převodovka vydrží 1 km - 1 mil km, někdy i víc.

A nemusí záležet na tom, jak se k ní chováte - je tady spousta dalších faktorů : tolerance jednotlivých dílů při montáži, bezvadnost a jakost materiálů, servis, styl provozu v jakém byl vůz užíván, prostředí, seřízení motoru a spojky, etc.

... ale takhle podrobnou odpověd jsi asi nechtěl slyšet ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jasný...spíš mi je divný, že je takhle vodhoněná už...spojka bude asi ok, ta pokud neprokluzuje nějakým způsobem tak je v poho,ne? Ale ta převodovka me fakt dost štve, to věčné klepání a zatuhlé řazení za studena taky a to je léto, nechci vědět, jak by to šlo v zimě¨až bude pod nulou, to bych zase stál minimálně 10 minut na místě abych mohl zařadit aniž by to šlo násilím...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Koupit auto z druhé ruky je vždycky tak trochu loterie.

Zatuhlé řazení jsem vyřešil vyčištěním a promazáním kloubků, stálo mě to pixlu vazelíny (stejně jí více než 3/4 zbyly ;) ) a mé dvě hodiny práce + teoretická příprava.

Od té doby celkem pohoda.

Může to být ale i něco jiného - tvoje auto jsem neviděl a od kompu se blbě radí. Proto, pokud se na to necítíš - dej to do servisu, kterému věříš.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím, pokud ti tam když si to koupil chybelo pul litru oleje, tak je pravděpodobně něco přidřený, osobně jestli ti tam nejde 1 a 2 tak budou synchrony na tehle kvaltech na odpis. To ložisko ti vážně klepe, nebo jenom tak pískavě hučí? Mě osobně když spojku sešlápnu, tak je ticho, když je puštěná, tak na neutrál řve jak pominutá. Po ujetí 200km je ticho. A navíc poslední dobou mám pocit že je vůle na hřídeli, když rychleji pustím spojku tak se mi zdá že auto má větší náběh na poskakování než co by mělo mít, a má tam někde vůli mezi spojkou a motorem... No napiš co pořešíš, když už bych měnil převodovku, tak 6-ti kvalt:) Přestavbovy sady z RS koupíš za 15kkč sakum prdum, a často to nemá ani 50kkm...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to přesně jak píšeš...pustím spojku a začne to brutálně klepat, občas je to hlasitější něž ten naftový motor (alespoň uvnitř auta) a to je děs, protože TDI PD jsou hlučný už samy o sobě dost. Je zvláštní že to klepání je docela nepravidlené. A to pískání se mi objevuje když jedu třeba 60 na čtyřku stálou rychlostí, jakmile přidám nebo pustím plyn, tak to přestane, jinak to nepíská nijak. Asi budu mít vydřený domeček a to, že mi tam chyběla téměr polovina oleje co tam má být tomu asi moc nepomohlo...napíšu až uvidím co to bude dělat po výměně převodovky lol

Editováno: , autor: šutr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ahoj,

mám taktéž dotaz k převodovce, resp. ke klepání, k jasnému kovovému klepání. Po výměně předních tlumičů, horních uložení a předních ložisek následující problém: zařadím jedničku - kovově cinkne, rozjedu se, kovově cinkne, přeřadím na dvojku nebo trojku a při pohybu šaltpákou a zapadnutí stupně kovově klepne. Jedu na dvojku pod plynem, pustím plyn kovově klepne, přidám plyn kovově klepne. Čo to robí? Převodovka, poloosa, nebo matice na kole? Upozornuji, že kovově klepne pokaždé, co šaltpákou dotlačím převodový stupen.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám F1 1.9 TDI, najeto cca 138 tis. r.v. 2000, jsem 3. majitel, takže to může mít i o 150 tis. najeto víc, těžko říct...jde o to, že když chci zařadit jedničku a dvojku, jdou docela ztuha, teprve až když se to trochu prohřeje tak to jde lépe, ale to zase začne klepat nějaké ložisko (pravděpodobně ložisko v převodovce), když vyšlápnu spojku, klepání přestane a když ji pustím, spustí se klepání a je slyšet kolečka v převodovce jak se roztoči...když jsem ji koupil, chybělo v převodovce asi tak třičtvrtě litru oleje, takže může být nějaka přidřená nebo nějakých způsobem načnutá...poraďte co vyjde levněji repas převodovky nebo její výměna a na kolik tato sranda vyjde? Díky za info

Zdar, myslím, že problémy tam budou dva, první s řazením jedničky a dvojky, to můžou být zatuhlá táhla, nebo synchron, začni s promazáním a seřízením táhel, to je to nejjednodušší, co můžeš udělat a uvidíš. Pokud to bude k ničemu, tak pak to vidím na synchron mezi jedničkou a dvojkou. Pak to klepající ložisko odhaduju na vypínací ložisko spojky, bude asi vyrezlý, Měl jsem stejnej problém a nedávno jsem měnil motor. Když jsem sundal převodovku, tak vypínací ložisko bylo vyrezlý. Vyměnil jsem ho i s vypínací pákou a nyní je klid. Ona převodovka zase tak snadno nevodejde a kdyby bylo špatný ložisko v převodovce, tak spíš hučí, pač je v oleji. Ono totiž vypínací ložisko se točí i když nemáš sešlápnutou spojku a v tom nezatíženym stavu to asi hold dělá bordel, pač to běží absolutně na sucho

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

zdravim, mám asi podobný problém - a nevím čím bych měl začít: Mám fabii 1,9 tdi 74kw a ráno když nastartuju je vše studené tak převodovku neslyším, když se motor zahřeje začinám slyšet převodovku (někdy je to hlučnější než motor) zvuk bych mohl přirovnat k autičku na setrvačník:-) takové hrčení (jak by v převodovce nebyl olej, ale olej tam je). V jednom servisu mi řekli že je to běžné když auto má najeto 215tis. km...ale přijde mi to divné. prosím poraďte zkušení

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Zdravím páni, mám rovnakú skúsenosť s FI 1,9 TDI. Medzi 1600 -1900 ot mi pri zaradenom 4. stupni ide od prevodovky divný zvuk - niečo medz pískaním a tým autíčkom na zotrvák , čo tu bolo spomenuté. Objavuje sa to len keď idem ustálenou rýchlosťou, akonáhle pridám alebo uberem plyn tak to nie je počuť. A na neutrál, keď nemám vytlačenú spojku, tak to klepe. Mám už druhú prevodovku, lebo tá pôvodná to robila tiež. Asi pred cca 500 km som vymenil olej za hustejší, trocha to pomohlo, ale tie zvuky sa zase začali objavovať. Začínam mať taký pocit, že "soudruzi z NDR" urobili niekde chybu. Mám najazdených 125.000km a prevodovka asi 95.000km. Štve ma to , lebo neviem čo s tým.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím páni, mám rovnakú skúsenosť s FI 1,9 TDI. Medzi 1600 -1900 ot mi pri zaradenom 4. stupni ide od prevodovky divný zvuk - niečo medz pískaním a tým autíčkom na zotrvák , čo tu bolo spomenuté. Objavuje sa to len keď idem ustálenou rýchlosťou, akonáhle pridám alebo uberem plyn tak to nie je počuť. A na neutrál, keď nemám vytlačenú spojku, tak to klepe. Mám už druhú prevodovku, lebo tá pôvodná to robila tiež. Asi pred cca 500 km som vymenil olej za hustejší, trocha to pomohlo, ale tie zvuky sa zase začali objavovať. Začínam mať taký pocit, že "soudruzi z NDR" urobili niekde chybu. Mám najazdených 125.000km a prevodovka asi 95.000km. Štve ma to , lebo neviem čo s tým.

No ja by som skor povedal ze je to CHYBA DOPORUCENA VYROBCOM hlavne ked pises ze si uz menil aj druhu prevodovku

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Ahoj,

mám taktéž dotaz k převodovce, resp. ke klepání, k jasnému kovovému klepání. Po výměně předních tlumičů, horních uložení a předních ložisek následující problém: zařadím jedničku - kovově cinkne, rozjedu se, kovově cinkne, přeřadím na dvojku nebo trojku a při pohybu šaltpákou a zapadnutí stupně kovově klepne. Jedu na dvojku pod plynem, pustím plyn kovově klepne, přidám plyn kovově klepne. Čo to robí? Převodovka, poloosa, nebo matice na kole? Upozornuji, že kovově klepne pokaždé, co šaltpákou dotlačím převodový stupen.

Ten samej problém a nevim co s tim. Poradí někdo?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim všechny

Mám následující problém s převodovkou. Řazení a chod řadící páky mi jde naprosto normálně, v tom problém neni. Když ale zařadim rychlost a pustim spojku tak se ozve takový cvaknutí nebo loupnutí. Ten zvuk se ozývá někde z motorovýho prostoru. Tomuto zvuku lze předejít když spojku pouštim brutálně pomalu ale to bych pak nesměl myslet na nic jinýho. Setkal se s tím už někdo ? Děkuji za odpovědi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Při zařazené čtverce a rychlosti pod 70km/h se mi rozklepe šaltrpaka, věčinou jen když je v záběru, mám za to že bude potřeba renovace spojky, někdo mi ale říkal, že mám nechat skontrolovat převodovku, ale rozdělání převodovky a následná výměna všech těsnění vyjde udajně na 2500kč, tak abych nedělal něco zbytečně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...