Přejít na obsah

Koupě Octavie I


galaher

Doporučené příspěvky

jaky je rozdil mezi 1.8 20v a 1.8t ? neni 1.8t taky 20v? asi se bude smat ale fakt nevim........... :feve:

EDIT:

???

Neznamená, že když Ti nikdo neodpoví do čtyř hodin, že Tu budeš spamovat debilními otazníčky!

Wojnar

Editováno: , autor: Wojnar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Ahojte,

máme doma jednu octávku s 1,6 75kw, skoro novou a moc se mi to auto líbí.

Docela rád bych si pořídil vlastní ojetou, ale s dost nízkým rozpočtem. cca 70tis.

Problém je, že auta s touhle cenovkou pokud nejsou stočená tak mívají dost nalítáno. Trošku se toho bojím, když vidím na tacho přes 200tis. a vím jak vypadá felda se 180tis. (nic moc)

Koukám se po verzích 1,6 7xkW, nebo 1,9TDI. U toho benzínu bych se možná bál toho velkého nájezdu trochu míň, protože na tom motoru by nemělo být nic co by se mohlo vy*rat. Některá auta vypadají v dost slušném stavu, ale rád bych věděl co se od toho dá čekat. Co u takové ojetiny může odejít, na co si dát pozor a jaké si připravit finance na servis.

Zároveň mi jde o to, aby v takovém autě byly přední okna a zrcátka ele., klimatizace, nastavitelný volant a sedačka.

Abych to shrnul, rád bych věděl jestli se dá něco takového vůbec sehnat a na co si dávat u těch aut pozor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zdravím Vás škodováci.

Potřeboval bych poradit. Chystáme se ke koupi prvního auta, a po dlouhém rozvažování jsme se u téměř na 100% rozhodli pro Octavii 1. Chceme nějaké pohodlné auto, ani obrovské, ani žádného prcka, předpokládáme že budeme jezdit převážně kratší trasy - nejvíc město, pak do vedlejšího města, kde máme půl rodiny (10km), a o víkendech výlety po Čechách, takže se proženem i po dálnici.A v létě třeba na dovlenou k moři. Kolik najedeme ročně km opravdu netuším, ale odhaduji tak 10 - 15 tisíc km. Takže podle toho co jsem dostal za rady a co jsem si přečetl tady na fóru budu hledat benzínový motor. A vzhledem k cenám pohonných hmot a povinného ručení to bude určitě benzinová 1,6 - 75 kw. Procházím denně všelijaké inzeráty, nabídky bazarů atd., ale potřeboval bych radu od někoho zkušeného, kde nejlépe narazit na kus, který nebude mít nalítáno 3x více, než stojí na tachometru a který se za rok nerozsype, a hlavně na co si dát opravdu pozor. Vyplatí se zaplatit si člověka přímo ze škodovky, který se na auto pojede podívat se mnou? Slyšel jsem že některé autorizované servisy toto nabízejí...

Na koupi auta nemáme moc prostředků, chtěli bychom se i s přepisem a nějakou počíteční investicí (předpokládám výměnu rozvodů + brzdy) vejít do 100 000. Na výbavu žádné požadavky nemáme, pouze bychom rádi měli manuální klimošku.

Děkuju za každou radu ;-) Mějte se.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 2 týdny později...
  • o 1 měsíc později...

Zdravím,

nechtěl bych zakládat možná "zbytečné" téma co se týče koupě ojeté OI, nicméně by mě zajímalo, jestli má někdo zkušenost s tímto (farkas28@seznam.cz) obchodníkem s automobily. Drtivá většina nabízených aut je bez servisní knížky s nizkým počtem ujetých kilometrů. Zdá se mi to těžko k uvěření, že by s těmi auty bylo vše v pořádku(třeba se mýlím). Sháním OI celkem intenzivně a po shlédnutí nemalého počtu škodovek, se mi zdá, že snad to pravé auto nenajdu. (které by mi padlo do oka jak výbavou, tak celkovým stavem) To však neplatí u tohoto pána, zde bych si jistě vybral. Proto by mě zajímal jakýkoliv postřeh, který by se týkal této =10&filter.equipmentIds[]=15&filter.equipmentIds[]=17&filter.fulltext="]nabídky.

4aac8f6506615404ae2a86fd334fb291.jpg

Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přeji příjemnou komunikaci s panem Farkašem..:) Sám jsem u něj měl již také vybrané auto, jeden den bylo, druhý den ne a přitom ho ještě dnes na stránkách sauto.cz, vymlouvá se na problémy se serverem sauto.cz, že to s nimi prý řeší. Jinak pokud to vezme manželka, nic neví na vše se ptá, pokud pán, tak není pořádně slyšet v telefonu. Rezervovat auto lze do druhého dne, ovšem nevím jak poznat, že to auto ještě má. Co jsem četl, zde na fóru, tak lidé, co si vybrali a jeli pro konkrétní typ, tak tam již dávno nebyl. A konkrétně o tuto octu na obrázku jsem měl zájem také (cca před měsícem a čtvrt) a pak ještě o jednu za 142 tisíc, černou, na 17'' ALU, na sautu, můžete se podívat, že tam je stále.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

mam na Vas dotaz na co si dat pozor pri koupi Octavie, hlavne z technickeho a motoroveho hlaediska, kdyz pominu ty standartni postupy kontrol cisel ...

Budu si kupovat Octavu cca do 250tis. rv. 2000, 1,9TDi, najeto 160000 jeto blba specifikace nebo ne? Jaky na to mate nazory? Nebo muzete mi nekdo doporucit lepsi kup.

Pred moc dekuju za odpovedi

Tomas

Za ty peníze co tu uvádíš můžeš mít OII MR2007. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Čau, já ty lišty sundaval zrovna dnes....rv 2002 odstín vpohodě, ale normálně mi pod lištama slezlo místama kousky laku :feve: ....a to jsem je sundaval pomalu a opatrně - nařízl strunou a pomalu sloupl....každopádně teď dám lišty do laku a huráá zpět.

Čus, prosím tě, ty lišty si dával sám do laku ? Potřeboval bych vědět, jestli stačí jen základ na plast, metla a pak lak nebo je lepší plnič, metla a lak?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nejlépe je použít základ na plasty, polnič, metla a lak

Jo, přesně tak, včera jsem mluvil s lakýrníkem, také mi potvrdil tuto variantu. Marodím a tak s nohou, takže mám čas na tyto kravinky. Už jsem si udělal kličky a lišty nárazníku, vnitřek, dokonce i masku, ale u těch jsem nestříkl základ na plasty, někde tady na fóru jsem se dočetl, že plnič, metla a lak jsou v poho a neloupou se, tak snad se mi to do měsíce nesloupne. Jinak ty lišty dojdou zítra, takže záaklad na plast, plnič, metla a lak, chtěl jsem auto mít bez nich, ale jsem ten šťastlivec, který při sundavání lišt tam našel spousty bublinek s vodou a s barvě auta to nevypadá zle :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zdravím lidi. Předeme se omlouvám, ale nikde jsem tu nenašel nic podobného. Pokud zde něco je tak bych byl rád za odkaz.

Můj problém, nejspíš si budu pořizovat toto auto, ale netušim jakej motor, jakou výbavu atd.

Sháním určitě nějakého kombíka zhruba rok +-2002. Nechci žádnou holotu, ale něco slušně vybaveného. Našel jsem, že snad i sedačky krom RS jsou u různých aut odlišné.

Potom jakej motor? Nevím zda benzín či naftu. Ta nafta mě láká, ale na druhou stranu nevím jak jí to bude prospívat na cestách cca 25km do práce a z práce. Sem tam nákupy a občas i delší výlety. Naftu bych chtěl asi tu nejslabší 66kw. Ta je prý nej.

A benzín klasika asi tu 1,6 75kw nebo 1,8T a nebo ten 2,0.

Verze 4x4 se dělala ve všech variantách jak benzinových tak naftových? A na co se zaměřit při koupi? Kde to nejraději rezne? A na co dát u jakého motoru pozor?

Ještě jednou se omlouvám, ale nenašel jsem tu nic podobného a auto potřebuju koupit urgentně. Tak proto za jakoukoliv radu a pomoc budu rád a moc vděčen.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tvoje otázka je dost mimo.

Potřebuješ nutně koupit auto?Kolik do něj chceš dát?Jestli musí být kombík a nutně jedničková octávka.CO od ní očekáváš?Chceš slušně vybavenou?

Nafta nebo benzín?Co ti víc vyhovuje?

To je jako by ses nás ptal at ti něco sami koupíme.

Udělej si obrázek,vyber podle kritérii a pak rádi poradíme.

Já za sebe:

Benzín,1.6MPI Bfq motor,pokud máš víc peněz na palivo,ber 1.8T.Slušný zátah a prožitek,avšak na ročník 2002 si připrav peněženku na více oprav.

Na co si dát pozor při koupi?Číslo jedna stáčení km.Nevěř tomu,že ti někdo bude dávat rok 2002 v plný palbě a naláká tě na 120 tis.km.Takový auta opravdu nejsou,a když jo,drží se v rodině.Zkus v bazaru,že požaduješ prověření,Nevěř ani servisní knížce,viděl sem jich spoustu.Pokud opravdu byla servisována v origo Škoda,zadarmo a rádi ti to vyjedou podle VIN.Bude stočená ale stejnak se tí líbí a stav je ucházející?Požaduj slevu.Můžeš si takhle levně přijít i když je stočenýmu ale kvalitnímu kousku.

Chceš naftu?Hlavně pozor na var.turbo.Repase jsou sakra drahá věc,váhu vzduchu prověř.Ale nevím.Pokud nejezdíš neustálě někam daleko,ber benzín.

Pokud tě zjmá,ptej se více odborně na jednotlivé druhy.

Lepší je si obejít bazary v okolí a udělat si obrázek a pak se ptát podle toho co máš na výběr.Kupovat auto z webu bazos,sbazar a podobně je strašně o hubu.Nikdy ti nikdo nedá záruku,ojebe tě sprostě,na auto bude leasing,budoucí exekuce na něj může viset,čorka dobře udělaná,nebo ti ho prodá,podle adresy dobře okouká kde bydlíš a znova si pro auto příjde.

Ač nerad,ale radím menší autobazary,kde lákají alespon na roční záruky pohyblivých části.Motor a převodovka hlavně.

Já sám sem se takhle rozhodoval v létě.Dosluhovala mě Felicie 1.3MPI 50kw a hledal sem adekvátní náhradu.Věřím pouze Škodovkám a nejvíc se mi líbí interiér tak sem rozhodoval mezi Fabií,Octávií a Superbem.Ve všem sem se projel a po ustálení ceny do 130 tisícsem bral Octávii.

Vzal sem 1.6MPI,BFQ 75KW,Elegance 04,plná palba se vším krom kže,vyhřívané sedačky,vypínací ASR.Prostě všechno co šlo koupit v roce 04.Říkali mi,že to je mrdka motor.Ale kámo.Přechod z Feldy do Octavie žeru ještě ted.Jak se dostaneš nad 3000 otáček,táhne dost slušně a na pocit to stačí.Udělal sem komplet repasi motoru,komplet čistku palivové cesty,rozvody samozřejmě a jezdím v klidovém stavu za 5.1,když fakt závodím tak 6.3.Parádička

Editováno: , autor: SteglikCZ
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děkuji moc za postřehy. Asi sem to napsal blbě, ale prostě mě zajímají zkušennosti majitelů těch naftových 66tek, pak benzinový 1,6ky a víš. Na co si dát pozor u těchto motorů atd. Ta 1,8T je taková poslední varianta.

Dále k té výbavě. Co přesně znamená plná. A pak mě akorát zajímá na co si dát pozor. Klasika nápravy, brzdy.. Ale jestli jsou nějaké specifické vady atd.

Nájezd km neřešim, víme jak to u nás funguje že :kol-26: Takže jak říkáš buď malej bazar, nebo něco z D. A také určitě nekoupim hned první..

Cena by byla max 110-120tis.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

120 kolíků?To už máš rozlet.

Naftovou 66tkou sem jezdil i její nejsilnější kolegyní 92kw.Je to slušný pojezd i na tak malý objem.Turba spínádost přesvědčivě a je to cítit.Spotřeba uspokojí určitě rodinný rozpočet.Ale,pokud jí nepotřebuješ,bež fakt na benzínu.Na těch 1.6MPI pokud se o ní dobře starali,se nemá co lidově po.rat.

Na co si u ní dát pozor?Motor bude určitě vylítaný,to znamená,že bude papat olej.Já toto neřeším.Pravidelně jednou za 5000km doleju litr,netrápí mě to.Ted po repasi to už ani řešit nemusím.Zadní náprava jsou ještě bubny,o rozpočet mín.Ušteříš na dalších kotoučích a destičkách.Nevypadá to světově.Ale když si je hezky natřeš na červeno jako já,neudělají ostudu.

Plná palba co znamená?

V mém případě Immobilizér,zámek zpátečky Construct,vyhřívaná zpětná zrcátka,automatická klimatizace Climatronic,kožený paket (ručka,řadička,volant),rádio se všemi repro jak má být,vyhřívání sedaček řidiče a spolujezdce,výškově stavitelné sedačky řidiče a spolujezdce s nastavením berení části,zadní stěrač Aero,přední mlhovky,ASR u bětšiny benzínu je ale nedá se libovolně vypínat prokluz..u mě ano,u nafty také v lepších verzích,origo alarm s dálkáčem..Je toho kotel co třeba tour nebo základy nemají.

Nápravy bych nějak neřešil.Omrkneš a zhoupneš tlumiče,podíváš se na klouby,zkoukni destičky a kotouče.Při jízdě jestli auto při brzdění nevibruje.Častá závada zvlněné kotouče,požaduj slevu a vyměn si je,náprava je v pohodě oproti hliníkáčům u VW Passat.

Za mě radím 1.6 75KW.Za tu cenu slušný pojezd,maimálka 190,nad 150 na dánici už dost huří kolem 5000 otáček,spotřeba slušná,opravy minimální,díly všudemožné.

Tu 1.8T ber jen pokud jsi mladá krev a chceš si zalítat.Ovšem v kombi nevím nevím.To radši hatch.

Editováno: , autor: SteglikCZ
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Otázka však uní.Vyplatí se kupovat téměř 10 let staré auto?Nepřidáš si trošku víc a nekoupíš rovnou cca za 150 dvojkovou klidně 1.6MPI?

Lepší technologie,více místa vzadu,lepší pocit a hřátí na duši...

Já už o tom přemýšlím.Příští rok tu svojí bouchnout dokud má ještě svojí cenu a jezdí a počumět po dvojkovým RS :).

Ale zatím jen přemýšlím.Zatím mě uspokojuje velmi bohatě ta moje octavěnka.

Editováno: , autor: SteglikCZ
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Opět dík. No mladá krev už zas tak nejsem (27) Na vyblbnutí zatim ještě mám bmw e36 2,8. Ale ani s ní jsem nijak nelítal a právě na něj mám kupce. Sice je pěkné, živé, ale chci koupit něco novějšího a na novější bmw nejsou prachy. No a oktávku jsem kdysi chtěl, tak si jí prubnu teď.

A ta plná se vyznačuje u modelu elegance nebo ambiante, nebo je to individual? A pro dnmešek se už vyptávat nebudu.

Jen sem můžete psát i ostatní zkušenosti s dalšíma motorama atd.. :kol-47:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...