kawaman Vloženo 27. Prosinec 2007 Sdílet Vloženo 27. Prosinec 2007 Ahoj.Chci se Vas vsech zeptat, jako lidi kteri uz maji zkusenost z autem, ktery chci koupit. Premyslim o koupi Octavie 1.6 nebo 1.9 Tdi. Je mi jasny, ze nelze srovnavat tyto dva motory,ale preci jen. Muzete mi poradit co se tyka poruchovosti (zivotnosti) dilu u techto jednotlivych motoru? SLysel jsem o potizich s vahami vzduchu u TDi a o zvysene spotrebe oleje u 1.6. Napiste mi prosim Vase zkusenosti. Koukal jsem, ze jsou tu velice zdatni mechanici, poradte prosim. Premyslim o r.v. 99,00. Predem dekuji za odpovedi budouci ocavaman Ondra Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
prtko5 Vloženo 27. Prosinec 2007 Sdílet Vloženo 27. Prosinec 2007 Záleží kolik ročně najedeš. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HONZA83 Vloženo 27. Prosinec 2007 Sdílet Vloženo 27. Prosinec 2007 Ahoj.Chci se Vas vsech zeptat, jako lidi kteri uz maji zkusenost z autem, ktery chci koupit. Premyslim o koupi Octavie 1.6 nebo 1.9 Tdi. Je mi jasny, ze nelze srovnavat tyto dva motory,ale preci jen. Muzete mi poradit co se tyka poruchovosti (zivotnosti) dilu u techto jednotlivych motoru? SLysel jsem o potizich s vahami vzduchu u TDi a o zvysene spotrebe oleje u 1.6. Napiste mi prosim Vase zkusenosti. Koukal jsem, ze jsou tu velice zdatni mechanici, poradte prosim. Premyslim o r.v. 99,00.Predem dekuji za odpovedi budouci ocavaman Ondra mám sice RS, ale kdybych se měl rozhodnout mezi tvými variantami, tak bych šel do TDi (malá spotřeba, vcelku dobrá pružnost, ale chod motoru je jako traktor-prostě nafta, ale jede dobře ), 1.6 bude asi o něco línější, avšak tišší a kultivovanější. když se k tomu budeš chovat dobře a nekoupíš nějaký polovrak, tak ti vydrží obě stejně dlouho to je můj názor Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
octaviaman Vloženo 27. Prosinec 2007 Sdílet Vloženo 27. Prosinec 2007 mám 1,9 TDI 81 kW mr00,jsem spokojený,dělal jsemjen pár drobností,šel bych tedy znovu do této motorizace,vcelku to jede dobře,málo to žere atd.nevýhodou jsou však dražší náhradní díly,poruchy turba s naklápěcími lopatkami. 1.6 neznám na to jsou tu jiní,ale čítámtu na foru dost poruch,záleží ovšem jakého jsou kalibru,jestli vážné,nebo lehké,běžné poruchy,říkejme opotřebování má ale každý vůz,benzín nebo nafta,škoda či opel,ford i bmw a audi,to si nevybereš,většinou pak kupuješ to na co máš. jo a záleží jaký výkon chceš,to potom třeba 1,6 55 kW jsou vyhozené prachy z okna,75kW už je jiná,zase nafta 66kW bych řekl že je na rozjezdy a jízdy po městě lepší než 81kW,zase pak 81kW je silnější poznáš hlavně při předjíždění a zrychlování. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stihacka Vloženo 28. Prosinec 2007 Sdílet Vloženo 28. Prosinec 2007 Určitě jdi do nafty, ať už 66 nebo 81kW. 1,6/74kW bych nebral už proto že ji mám a dost chlastaj, jestli uvažuješ o 1,6/75kW tak tam už to je se spotřebou mnohem lepší a to už by se dalo uvažovat, ale i tak ti přijde línější než ta nafta, nemá ten správnej zátah. A u poruchovosti bych řek že jsou na tom tyhle motory stejně, každej má něco. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
micca Vloženo 28. Prosinec 2007 Sdílet Vloženo 28. Prosinec 2007 Při dnešních cenách nafty se už vyplatí raději benzín,pokud nenajedeš 50kkm ročně.Nejvýhodnější variantou ač se to bude zdát neuvěřitelné je2,0i 85kw.U tohoto motoru je spotřeba srovnatelná jako u 1,6ky.Má dobrý zátah odspodu i dobrou životnost a samozřejmě není to traktor. Pozor však na motory vyrobené před rokem 01!!.Tam je velká spotřeba oleje.Ikdyž u dvoulitru je zák.pojištění stejné jako u tdi a spotřeba větší,pořizovací cena je o několik desítek tisíc menší.To už je dostatečný důvod proč raději benzín.Navíc není tak náročná na údržbu.K hlavním přednostem však patří výbava,která daleko přesahuje standart.Super kombinace je pak přidáním LPG.To už je,ale jíná písnička. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MichalF Vloženo 28. Prosinec 2007 Sdílet Vloženo 28. Prosinec 2007 Ja myslim, ze nejpodstatnejsi pri tomhle vyberu je kolik anjedes rocne kilometru a take jak dlouhe trasy. Pokud to mas prevazne na cesty do prace, kdy jedes treba 10km rano + 10 km vecer z5 nebo pokud jezdis delsi trasy atp. Proste nejde to obecne rict co bude lepsi. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
murder Vloženo 28. Prosinec 2007 Sdílet Vloženo 28. Prosinec 2007 Jo záleží na kilometrech, pak se dá radit. Nějak se poslední dobou i tady rozmáhá položit dotaz a pak už nereagovat. I když tady je to ještě celkem v pohodě. Nejhorší jsem to potkal na fóru o navigacích, přijde nováček napíše "nefunguje to" pak jsou tři strany rad a v lepším případě po měsíci napíše "už to funguje nezapnul jsem to". Napiš kde (mámě do krámu pro kvasnice), jak (Schumacher je můj pomalejší brácha), kolik (jednou za týden a na dušičky) Pak budou rady opravdu fundované. Takhle se dá poradit běž jednoznačně do benzínu, nebo nic jiného než naftu bych nevolil. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rosta1.8 Vloženo 28. Prosinec 2007 Sdílet Vloženo 28. Prosinec 2007 Jak píší kolegové, není snadné poradit.Pokud vůz potřebuješ hlavně na ježdění do práce na krátkou vzdálenost je lepší benzín.Na dlouhé vzdálenosti je lepší nafta-pokud ti nevadí hluk motoru. S benzínem je tišší jízda. U zamýšlené 1.6 není turbo-je tedy línější ale taky nehrozí, že ho budeš muset kupovat nové.Je pravda, že v oblasti poruch má každý motor svoje mouchy-opravy benzínu bývají levnější.Teď jak mrzne už delší dobu, mají u nás v práci chlapi problémy hlavně ráno po noční nastartovat diesely-odcházejí baterky nebo nepřidávají do nafty aditiva ani trochu benzínu ( 2-3l na 50l nafty) a tak nejedou a nadávají.U benzínu ti taky může odejít baterka ale zimní starty nejsou taková křeč.Taky záleží jestli máš garáž či budeš parkovat venku.V gatáži diesla nastartuješ bez problémů i v zimě, promrzlé auto na parkovišti někde na sídlišti - to už může být horší.Pokud by ses rozhodl pro benzín, možná bys měl zvážit nákup 2.0MPI, jak ti radil Micca, fakt je to dobrý motor a jako ojetinu ho koupíš prakticky za stejnou cenu jako 1.6. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kawaman Vloženo 28. Prosinec 2007 Sdílet Vloženo 28. Prosinec 2007 Takze kluci dikec moc. Duvod proc jsem polozil pro nekoho mozna hloupej dotaz byl, ze jsem se chtel dozvedet achylovy paty u kazdeho motoru, tzn. u 1.6 odchazi to a to, u Tdi odchazi to a to a pri koupi si dej pozor na to a na to (reaguji na priblblou poznamku pana s audi proc jsem neuvedl najete kilometry) Myslim, ze se nakonec stejne budu rozhodovat aktualne podle nabidky a podle toho jak se mi jaka bude libit. Kolik najezdim je samozrejme logicka otazka a chapu, ze je to pomerne dulezitej udaj pri volbe motoru. To je dulezite u koupe auta kolem 5-ti let stareho, ale u aut pres 7,8 let je to celkem nedulezity, jelikoz porizovaci cena je velmi podobna. Pokud nekdo z vas ma nejakej trvalej opakujici se problem s 1.6 nebo s Tdi dejte mi prosim vedet. Jinak tohle forum je moc fajn a doufam, ze az budu mit octavajznu tak si pokecame Ahoj a jeste jednou dikec Ondra Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MichalF Vloženo 28. Prosinec 2007 Sdílet Vloženo 28. Prosinec 2007 To je dulezite u koupe auta kolem 5-ti let stareho, ale u aut pres 7,8 let je to celkem nedulezity, jelikoz porizovaci cena je velmi podobna. No ja myslim, ze to vubec neni jedno u auta 7,8 let stareho, viz muj prispevek vyse. A neni to z duvodu porizovaci ceny Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MichalF Vloženo 28. Prosinec 2007 Sdílet Vloženo 28. Prosinec 2007 Jinak ale preju samozrejme stastnou ruku pri vyberu ! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
murder Vloženo 28. Prosinec 2007 Sdílet Vloženo 28. Prosinec 2007 (editace) Takze kluci dikec moc. Duvod proc jsem polozil pro nekoho mozna hloupej dotaz byl, ze jsem se chtel dozvedet achylovy paty u kazdeho motoru, tzn. u 1.6 odchazi to a to, u Tdi odchazi to a to a pri koupi si dej pozor na to a na to (reaguji na priblblou poznamku pana s audi proc jsem neuvedl najete kilometry)Myslim, ze se nakonec stejne budu rozhodovat aktualne podle nabidky a podle toho jak se mi jaka bude libit. Kolik najezdim je samozrejme logicka otazka a chapu, ze je to pomerne dulezitej udaj pri volbe motoru. To je dulezite u koupe auta kolem 5-ti let stareho, ale u aut pres 7,8 let je to celkem nedulezity, jelikoz porizovaci cena je velmi podobna. Pokud nekdo z vas ma nejakej trvalej opakujici se problem s 1.6 nebo s Tdi dejte mi prosim vedet. Jinak tohle forum je moc fajn a doufam, ze az budu mit octavajznu tak si pokecame Ahoj a jeste jednou dikec Ondra Omlouvám se Vaše velebnosti jsem jen hlupák, který do toho nemá co kecat a mám málo zkušeností s různými auty. Když se stane, že projdu celé fórum a nenajdu odpověď na to co hledám (což si neudělal protože těch informací o slabostech jednotlivých motorů je tady tuny) tak položím otázku, tak jako kdokoliv jiný. Po položení otázky, kontroluju jestli není nějaká reakce, u tebe byla velmi rychlá reakce, kolik toho chceš najet a nedoplnil si informaci. Ostatní reakce to jen opětovně požadovali a nedočkali se. Pokud by byl každý tak neskutečně líný a psal jen otázky, které jsou několikrát zodpovězeny, tak to fórum může zabalit, protože tady bude plno balastu a žádné informace. Takže Vážený kawamane, pokud si nejsi jistý jestli je pro tebe výhodnější volba, benzín nebo nafta, tak napiš jak chceš auto provozovat bez toho NELZE výsledek zpočítat. Pokud chceš jen všeobecné info co se na kterém motoru se*e tak nebuď líný a čti je tady toho plno, to že chceš koupit Octavii neznamená, že si s toho ostatní sednou na prdel a budou ti tvořit výtažky z jiných částí fóra. Když jsem psal předchozí příspěvek tak jsem se obával, abych se náhodou nedotkl někoho, kdo jen nečetl pravidla a je na prvním fóru, (poznámka o nereagování byla všeobecná, dnes umí málo lidí poděkovat za informaci) bohužel tvá reakce projevila, že si jen vychcanej a nechceš hledat a závěr stejně nakonec koupím co se mi bude líbit. Tak proboha na co se ptáš, to si chceš jen masírovat ego? Ano tohle fórum je fajn a vítej tady, jo a přijmi pravidla, která tady byla i před tím než jsem sem šel já a přijmul jsem je taky a uvidíš, že reakce budou lepší. Editováno: 28. Prosinec 2007, autor: murder Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kombík Vloženo 28. Prosinec 2007 Sdílet Vloženo 28. Prosinec 2007 Zdravím pánové, já mám oktu 00 1,6 GLXI 74 KW a mám jí dva roky a jsem s ní spokojen. S autem jezdí manželka do školky a oprvdu bez závad. Ale před váocema trochu nasněžilo a milá přišla s přáním 4X4 tak se po něčem dívám a nic moc. Ale kokta je na prodej jestli se rozhodneš pro benzín tak ti můžu poslat parametry. Přeji rychloua správnou volbu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kawaman Vloženo 28. Prosinec 2007 Sdílet Vloženo 28. Prosinec 2007 Chlapi jeste jednou diky za odpovedi. Udelalo mi to pohled na vec. Jinak nebudu se tady zatezovat odpovidanim mistrum sveta, ktery vsechno vedej a znaj. Cetl jsem tu spoustu prispevku o takovych a takovych poruchach motoru 1.6 (civky, zvysena spotreba oleje atd.) a tdi (vahy vzduchu,turbo, studene starty), tudiz nebyl jsem liny stravit cas hledanim informaci. Proc jsem zalozil toto tema jsem jiz vysvetloval a prosim, aby na nej reagovali lide, kteri opravdu chteji pomoci (tedy bud vlastni zkusenosti majitelu a nebo lide, kteri autum opravdu rozumi...mechanici nebo kutilove, kteri skutecne neco umi a ZNAJI dane motory. Honici EG prosim NEREAGOVAT Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
murder Vloženo 28. Prosinec 2007 Sdílet Vloženo 28. Prosinec 2007 Chlapi jeste jednou diky za odpovedi. Udelalo mi to pohled na vec. Jinak nebudu se tady zatezovat odpovidanim mistrum sveta, ktery vsechno vedej a znaj. Cetl jsem tu spoustu prispevku o takovych a takovych poruchach motoru 1.6 (civky, zvysena spotreba oleje atd.) a tdi (vahy vzduchu,turbo, studene starty), tudiz nebyl jsem liny stravit cas hledanim informaci. Proc jsem zalozil toto tema jsem jiz vysvetloval a prosim, aby na nej reagovali lide, kteri opravdu chteji pomoci (tedy bud vlastni zkusenosti majitelu a nebo lide, kteri autum opravdu rozumi...mechanici nebo kutilove, kteri skutecne neco umi a ZNAJI dane motory. Honici EG prosim NEREAGOVAT Nevím, nerozumím, nechápu. Neublížil Ti někdo? Je mi Tě líto. Více se k tobě nebudu vyjadřovat, nestojíš mi za to. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Komárek Vloženo 28. Prosinec 2007 Sdílet Vloženo 28. Prosinec 2007 Nevím, nerozumím, nechápu. Neublížil Ti někdo? Je mi Tě líto. Více se k tobě nebudu vyjadřovat, nestojíš mi za to. Ten ti to teda natřel AUDI vs. nic = nic vítězí! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jir-ka Vloženo 29. Prosinec 2007 Sdílet Vloženo 29. Prosinec 2007 kawaman - Pokud se rozhodneš pro 1,6, ať už jakoukoliv, mohu ti napsat své zkušenosti s 55 kW i s 75 kW. V čem je která lepší a včem zase horší. Ale tak do 120 tis. km. Víc jsem s nima nenajel. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jenik3 Vloženo 29. Prosinec 2007 Sdílet Vloženo 29. Prosinec 2007 Ahoj, mel jsem jen benziny, tak nemuzu nic rict o nafte. Nemel jsem nikdy vazne problemy s motorem, kdyz se o nej dobre staras, tak drzi. Pravidelne vymeny (olej, rozvody...) jiste pomohou a je dobry zpovidat predchoziho majitele. O to vic mi odchazela elektrika, zejmena rele u alternatoru. S tim se ale moc nenadela, proste jednou jde a pak nejde. A jak tu bylo psano, zalezi taky na tom, kolik najedes za rok, vem kalkulacku a spocitej si to vcetne porizovaci ceny. Neni to tak slozity. H. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kawaman Vloženo 30. Prosinec 2007 Sdílet Vloženo 30. Prosinec 2007 O. kawaman - Pokud se rozhodneš pro 1,6, ať už jakoukoliv, mohu ti napsat své zkušenosti s 55 kW i s 75 kW. V čem je která lepší a včem zase horší. Ale tak do 120 tis. km. Víc jsem s nima nenajel. Ahoj, super. Zajima me rozdil mezi temahle dvema motory. Zajima me rozdil ve spotrebe. Je mi jasny, ze 75kW je nekde jinde, ale slysel jsem ze docela papa. A co spotreba oleje? Kazdopadne za kazdou zkusenost budu vdecnej.... Diky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stihacka Vloženo 30. Prosinec 2007 Sdílet Vloženo 30. Prosinec 2007 O.Ahoj, super. Zajima me rozdil mezi temahle dvema motory. Zajima me rozdil ve spotrebe. Je mi jasny, ze 75kW je nekde jinde, ale slysel jsem ze docela papa. A co spotreba oleje? Kazdopadne za kazdou zkusenost budu vdecnej.... Diky 75kW je spotřebou bych řek srovnatelná s 55kW, ale výkonově je jinde a olej by neměl brát žádnej motor. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jir-ka Vloženo 30. Prosinec 2007 Sdílet Vloženo 30. Prosinec 2007 kawaman - Takže asi takhle. Co se týče oleje, tak až do těch cca 120 tis. km jsem nepozoroval žádný podstatný úbytek nebylo potřeba dolévat. Navíc u 75ky jsem měl předpokládanou výměnu na 30 tis., měnil jsem zhruba na 25 tis. km. Ani v tomto případě jsem nedoléval. Podotýkám, že všechny tyto vozy jsem kupoval jako nové a zacházel s nima více než slušně. Spotřeba paliva je rozdílná hlavně podle provozních podmínek. 55ka byla na kratší jízdy žravější, na delší to bylo podobné 75ce, ale se 75kou se dalo jezdit delší jízdy i za 5,5 bez problému, způsobem který já nazývám jako svižná jízda. U 55ky tak o cca 2 deci víc. Průměr u 55ky byl zhruba 6,5 - 6,9, u 75ky 6 - 6,5. Podle ročního období. Největší rozdíl jsem u těchto motorů zaznamenal v dálničním provozu, a to hlavně při jízdách přes celý Německo. Tady byla úspornější 55ka, stačilo jí zhruba 6,5 l. 75ka si řekla skoro o litr víc. Navíc s 55kou byla ta jízda nohem příjemnější např. při rychlostech kolem 150, jenom si tak lehce bručí a neobtěžuje. 75ka je v tomto tempu dost hlučná, někdy je to až nepříjemné. V tom případě je lepší s ní jet raději 180. Asi nějaké kritické otáčky. Podotýkám, že bydlím na vesnici, jedná se o směs krátkých (třeba i 2 km pro rohlíky) a delších jízd. Město minimálně, nebo malá města. Mám už přes milion, takže klídek, ale ne šnek. Svižně. Využívám motor při deceleraci, akcelerace rozumná. Brzdový destičky za celou dobu neměním. Rozdíll mezi 74kou a 75kou je hlavně na kratších jízdách a ve městě, papírově to dělá cca 0,8 l na průměru. Jestli si to dobře pamatuji, tak udávaný průměr je u 74 7,9 a u 75 7,1. Možná se najde nějaký oponent, píšu ti vlastní zkušenosti a nemám důvod něco nadsazovat. Snad ti to pomůže. Ani té 55ky bych se nebál, ten nižší výkon se projeví hlavně v plném zatížení a delších stoupáních, ale krouťák má slušný a jde dobře odspodu. Na závodění není, ale dá se s ní jezdit celkem svižně. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MichalF Vloženo 30. Prosinec 2007 Sdílet Vloženo 30. Prosinec 2007 Jir-ka: tomu rikam recenze jak ma byt Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ritchie Vloženo 30. Prosinec 2007 Sdílet Vloženo 30. Prosinec 2007 Taky bych to líp nenapsal.Dříve jsem měl 55ku,teď Tdi.A spotřeba oleje?Kromě pár sérií starších 2.0 bych to neřešil,nikdo z 1.6 nebo Tdi si ještě nestěžoval na úbytek oleje-si myslím.Pak jsi se ptal na váhu u Tdi.No je to jen čidlo,které dříve nebo později odejde každému.No, před týdnem jsem zrovna tady kupoval fungl nové origo Bosch od jednoho člena za 1.tis.Takže to snad takový problem taky není,ne?Takže bych se nebál ani jednoho motoru-je to jen na tobě. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zdsamct Vloženo 30. Prosinec 2007 Sdílet Vloženo 30. Prosinec 2007 (editace) pred asi rokem a pul jsem resil to stejny,premysleni mezi 1,6 a 1,9 tdi 55 kw ma svagr,74 kw ma bratranec tak o nich nejaky info bylo,o naftove jsem se neco dozvedel od kamosu,ale vetsinou jen ty obecny informace nakonec se zalibila krasna cervena 1,9 s 66 kw a vim ze to bylo dobre,rocne najezdim 20-30tkm,zatim /a pevne verim ze to tak bude i dal/ bez problemu pises ze bys rad rok 99 /mam to stejny/ a asi uz jsi nasel na foru ze auta pred faceliftem trpi na urcite nemoci,jako sterace,zadni okno,stahovacky,asi se to ci to driv nebo pozdeji prihodi,ale nejsou to smrtelne nemoci a daji se celkem rozumne lecit v posledni rade bych rekl,i kdyz nevim z ktere casti republiky jsi,ze se v okoli najde hodne lidi z fora kteri radi poradi a pomuzou preji stastnou ruku pri vyberu,aby ti sedelo vybrany auto /motor/ a aby dobre a bez vazne poruchy slouzilo Editováno: 30. Prosinec 2007, autor: zdsamct Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.