Přejít na obsah

klima


sr5

Doporučené příspěvky

Psal jsem to bez emocí, JEN se snažím odpovídat na to na co se lidi ptají (k čemu je spojka, jestli se dá spravit) nebo korigovat nesmysly (olej pouze v kompresoru). Všechny údaje pochází přímo z materiálů Škody, které se tu dají stánout. Bilo mě do očí, že si někdo "dovolí" napsat upřesnění a napíše ... :D

Já nejsem mistr světa, ale koukám, že tobě jsem asi šlápl na kuří oko :smich:

Editováno: , autor: Pike
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník

Kluci - me taky skrta ta spojka jako by o kov - cim to je - rozepina spolehlive. Malinko jsou videt kovove piliny - nikdo ji poradne nepouzival a ja obcas taky takze by mela bejt gut - vidim to na promazani - nejake ty kolejnicky na magnet spojky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nemazat- nic to neřeší-naopak, mezi štítem(23) a řemenicí(27) je třecí plocha

několik možností

-v řemenici(27) je ložisko-nepravděpodobné

-cívka(29)je uvolněná z tělesa kompresoru(zajištěno buď segerovkou, nebo

3xšroubek-nevím jak u Octy.)-už jsem to viděl, ale málo

-UVOLNĚNÁ MATKA(22)

-ROZVOLNĚNÝ-VYHRKANÝ ŠTÍT(23)-dosedací "plocha" je nýtovaná k unašeči

-ŠPATNĚ VYMEZENÁ VŮLE-PODLOŽKY)24)

Doplnění

položky29,28,27,25jsou přimont. na tělese

položky 24,22,23 na hřídeli

obrázek je ilustrační- jiný kompresor, ale princip je stejný

Při vypnuté klimě=cívka)29) bez napětí, řemenice(27) a štít(23) osebe nesmí škrtat-schoď řemen a zatoč s řemenicí-vůle cca0,5mm po sepnutí=na cívce 12V se přitáhne "obložení" štítu k řemenici a nesmí prokluzovat- jestli klouže- pak velká vůle, nebo zadř. kompresor

JE TAK PIKE ?? :D;)

post-26-1174850243_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník
nemazat- nic to neřeší-naopak, mezi štítem(23) a řemenicí(27) je třecí plocha

několik možností

-v řemenici(27) je ložisko-nepravděpodobné

-cívka(29)je uvolněná z tělesa kompresoru(zajištěno buď segerovkou, nebo

3xšroubek-nevím jak u Octy.)-už jsem to viděl, ale málo

-UVOLNĚNÁ MATKA(22)

-ROZVOLNĚNÝ-VYHRKANÝ ŠTÍT(23)-dosedací "plocha" je nýtovaná k unašeči

-ŠPATNĚ VYMEZENÁ VŮLE-PODLOŽKY)24)

Doplnění

položky29,28,27,25jsou přimont. na tělese

položky 24,22,23 na hřídeli

obrázek je ilustrační- jiný kompresor, ale princip je stejný

Při vypnuté klimě=cívka)29) bez napětí, řemenice(27) a štít(23) osebe nesmí škrtat-schoď řemen a zatoč s řemenicí-vůle cca0,5mm po sepnutí=na cívce 12V se přitáhne "obložení" štítu k řemenici a nesmí prokluzovat- jestli klouže- pak velká vůle, nebo zadř. kompresor

JE TAK PIKE ?? :D;)

:palec2: Super

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nemazat- nic to neřeší-naopak, mezi štítem(23) a řemenicí(27) je třecí plocha

několik možností

-v řemenici(27) je ložisko-nepravděpodobné

-cívka(29)je uvolněná z tělesa kompresoru(zajištěno buď segerovkou, nebo

3xšroubek-nevím jak u Octy.)-už jsem to viděl, ale málo

-UVOLNĚNÁ MATKA(22)

-ROZVOLNĚNÝ-VYHRKANÝ ŠTÍT(23)-dosedací "plocha" je nýtovaná k unašeči

-ŠPATNĚ VYMEZENÁ VŮLE-PODLOŽKY)24)

Doplnění

položky29,28,27,25jsou přimont. na tělese

položky 24,22,23 na hřídeli

obrázek je ilustrační- jiný kompresor, ale princip je stejný

Při vypnuté klimě=cívka)29) bez napětí, řemenice(27) a štít(23) osebe nesmí škrtat-schoď řemen a zatoč s řemenicí-vůle cca0,5mm po sepnutí=na cívce 12V se přitáhne "obložení" štítu k řemenici a nesmí prokluzovat- jestli klouže- pak velká vůle, nebo zadř. kompresor

JE TAK PIKE ?? :D;)

Oceňuju snahu, výhrady si nechám pro sebe :p Jen přidám obrázek sestavy spojky v Octavii, v DP je oprava krásně popsána.

post-26-1174853450_thumb.gif

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kol119 zase je lepší :D

výhrady si pro sebe nenechávej,od toho to tady je- dovídat se nový věci

koukám že v DP píšou že ložisko je nevyměnitelný- ale to by asi mělo jít, aspoň u většiny kompresorů jde

jo a ještě zpátky- možná, že by stačilo tu spojku vyfoukat vzduchem, jestli tam není jen nějaký bo......nepořádek

nevíš jaký tam je přesně typ toho kompresoru??- nemyslím číslo podle etky , ale např. sanden sd7... a tak

Editováno: , autor: Milda.J
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je někde v palubovce nějaká vrtulka pro větrání nebo klima? Měla by tam být, že? Jinak by to asi nefoukalo :doh

Poslouchal jsem dneska to syčení a vycházelo to jakoby z palubovky a v okamžiku vypnutí motoru to syčení ustávalo jakoby by se dotáčela nějaká ta vrtulka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Tak jsem si nechal včera překontrolovat a naplnit klimatizaci. Zdálo se mi, že to již nechladilo tak jak by mělo. Bylo tam málo média, nikde to naštěstí neutíká, takže doplnění a málem mi zmrznul čenich. Cena 1.200,- Kč. Ten mechanik říkal, že to doporučují po dvou letech nechat vždy překontrolovat a naplnit. Takže nyní spokojenost. :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak k tomu občasnému syčení co mám: dle rady odborníka - jedná se o vyrovnávání tlaku v chladící soustavě přes tzv. nástřikový (expanzní) ventil. Normálně by to asi syčet nemělo, ale mi to holt syčí, tak se s tím smířím :kol-32: Má někdo podobný osud?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Já bych se chtěl zeptat zda by někdo věděl jaký teplotní výkon by klima měla vlastně mít.

Myslím tím za těchto podmínek:

Manulální klima-zapnu-ventilátor na II.stupeň=kolik stupňů by mělo být u výdechů cca po 5 min při venkovní teplotě cca 23st ?

Věděl by to někdo?Předem díky.

Motor: 1,8 T AGU

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych se chtěl zeptat zda by někdo věděl jaký teplotní výkon by klima měla vlastně mít.

Myslím tím za těchto podmínek:

Manulální klima-zapnu-ventilátor na II.stupeň=kolik stupňů by mělo být u výdechů cca po 5 min při venkovní teplotě cca 23st ?

Věděl by to někdo?Předem díky.

Motor: 1,8 T AGU

Když mi v servise dávali novou náplň do klimatizace, tak potom dali do prostředního výdechu topení teploměr a pustili klimu na plný výkon. Asi po 5 minutách tam bylo asi 5°C. Tedy jestli se dobře pamatuji. Venku bylo asi 20°C a mechanik říkal, že to je asi tak maximum.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...
Tak k tomu občasnému syčení co mám: dle rady odborníka - jedná se o vyrovnávání tlaku v chladící soustavě přes tzv. nástřikový (expanzní) ventil. Normálně by to asi syčet nemělo, ale mi to holt syčí, tak se s tím smířím :kol-32: Má někdo podobný osud?

tema je uz asi mrtva, ale syci mi to tiez, myslel som, ze to je kompresor, ale vonku nic nepocut, hlavne po vypnuti motora pocut nieco ako dobiehanie... trochu mi to pripomina zvuk chladnicky ked sa vypne :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
přesně takový zvuk jsem měl já a byly to prasklé O kroužky pod vstřikovačem 3 a 4 válce

(krátké syčení po vypnutí motoru)

Hmm... ale u mna je to pocut, iba pri zapnutej klime, toto by som vylucil

Editováno: , autor: mysiax
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

-no, výparník začíná expanzním ventilem( kostka u motoru do které jdou obě trubky od klimy), to je v podstatě tryska- před ní (v slabší trubce) kapalné chladivo o tlaku(závisí na teplotě a pod.) cca 10-20 atmosfer, za ní se chladivo vypařuje a má tlak (zase proměnlivý-teplota, rychlost ventilátoru...) cca 2 atmosferky.....toto škrcení a nastřikování čehokoliv může být slyšet a rozhodně při tomto rozdílu se nevyrovnají tlaky hned

-teplotní spád klimy vám nikdo neřekne, to je údaj který nikde nenajdete a neuvádí se, každý to bude udhadovat.

když to odhaduji já, nejen u klimy ale u jakéhokoli chladicího zařízení pak se řídím přibližně tímto- schlazení vzduchu na výparníku se pohybuje okolo 8st tj.-vstup+20..výst+12st. -menší rychlost vzduchu=větší rozdíl a naopak JE TO JEN ODHAD

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
Ahoj, jak často se musí plnit klimatizace? nebo jak poznám že je dost naplněná. díík

Ahoj,

pokud šlape, nech být, náplň můžeš mít třeba 10let když ti neuteče, pokud se ti bude zdát že málo chladí, nech si změřit tlak (kolem 2,7), jinak olej se vůbec nemusí měnit, jak někdo psal tady že by se měl měnit po dvou letech....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...