Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

tak udělal jsem to jak jsi řikal a tyčka stabilizátoru drži jak přibita už nevim, koupim ty gumy jedna stoji kolem 20kč to mě nezabije,ale jak mam zistit rozměr co mam změřit ???

http://www.cc-autodi...kod=6Q0+411+314

Upraveno od zdenek1712

Tie gumy by som vymenil urcite tiez. Mne vlani po zime stacilo vymenit len tie a bolo po buchani. Vobec to nerobila kost. Pritom hrmot ako hovado, ako ked do plechoveho kybla sypes zemiaky. Ked uz lezisi pod autom, nemas co stratit, stoji to par korun a mas to vyriesene. Tam ale bude spotrebovat trosku podvihnut auto, pocvicit so zdvihakom a najst optimalnu vysku aby sa uvolnili sily, ktorymi stabilizator tlaci na ten kus odliatku. urcite na to prides, neni to nic zlozite. Ta guma bola vydrata do ovalu a stabilizator v nej pri prejazde nerovnostami chodil spredu dozadu, a tym lemom co nim vymedzuje svoju polohu v gume, trieskal az do toho odliatku.

tak udělal jsem to jak jsi řikal a tyčka stabilizátoru drži jak přibita už nevim, koupim ty gumy jedna stoji kolem 20kč to mě nezabije,ale jak mam zistit rozměr co mam změřit ???

http://www.cc-autodi...kod=6Q0+411+314

odmeraj hrubku stabilizatora tesne vedla toho lemu, vyzera to tam ako podlozka z jednej aj druhej strany gumy.

ja som to meral tuto:

post-31661-0-38217300-1297704154_thumb.j

diky moc za odpověd,gumy koupim od značky febi je to dobta značka??koupim u nas v mototechně obědnavat přes net se nevyplati a vyjde to nastejno.dik

Tak jsem měl dneska auto v servise a menily mi pravou tyčku stabilizátoru.Nechápu,stabilizátor byl kpmplet měněnej loni a najel jsem na něj akorát 4tis. km.

Pokud si dával nejlevnější tyčky tak je to tím, většinou nevydrží ani 10 000 km - vlastní zkušenost, vyplatí se koupit značkové...

tak nevim kolega slant radil že mam sněma zatřast a jestli drži tak jsou ok

tak gumy-lužko stabiilzatoru vyměněny a je po bouchani,kdyby někdo měnil tak musi zvednou obě dvě strany jinak to nenamontuje

Upraveno od zdenek1712

  • 3 týdny později...

To lozko stabilizatoru ma byt rovnakeho priemeru ako tyc, alebo menisie? Niekto TU riesil, ze mu nesadol rozmer, tak si nie som isty. Ja mam tu tyc 19mm (zmeral som sublerou ako je vyssie na obrazku) ... tak aku gumu kupit - 19,8 / 18 / 17mm ? Dik

Moje postřehy: už od koupě vozu (cca před půl rokem) se začaly ozývat jemné rány jako kdybych bouchal gumovým kladivem do železa, nevěnoval jsem tomu pozornost-přeci to auto taky musí něco vydržet lol bouchání se zhoršovalo a taktéž začla bouchat druhá strana úplně stejně, všichni podle zvuku říkali-tyčky stabilizátoru...no nic nechal jsem to dál přeci to auto musí něco vydržet... lol až se bouchání stalo relativně nesnesitelným (po 30 000 km) tak jsem dal na rady okolí a jal se vyměňovat, vyměnil jsem najednou vepředu kotouče, destičký (sjeté na plech) koupil čepy ramene (kulové čepy) Febi a tyčky stabilizátoru též Febi vše jsem vyměnil bouchání se malinko zlepšilo, zlepšila se i vůle v řízení a řízení obecně. Moje zkušenost po této výměně je taková: při výměně jsem zjistil, že na předku jsou stále originál tlumiče (r.v. 2002, najeto 138 000) takže po testování jsem zjistil, že to dělají tlumiče (mimochodem před výměnou nebylo poznat, bouchalo tam tak všechno najednou) :) stím, že to auto musí přeci něco vydržet lol odsouvám výměnu tlumičů až budou zase penízky a nebo do té doby než spadne pravá nebo levá část auta znatelně dolů (což je pravděpodobnější jsem teď bez práce :) )

Tak na 19mm tyc stabiku som dal 18mm lozko (R na koci), zda sa ok. Aj silentbloky vymenene za tie z A2... je citit zlepsenie pri jazde, ale stale auto nejak tupo bucha :feve: S mechanikom som pozeral tie napravy a vyzerali vpoho, tak neviem <_< bud som precitlively a ta hlucnost je normalna :p alebo mozno horne ulozenie tlmicov ... a to mam len necelych 70tkm.

Zdravím pánové, včera jsem měnil s otcem gumy stabíků i tyče..Oprava mě vyšla cca 868 Kč. A je po mlácení.. :)

  • 3 týdny později...

Moje postřehy: už od koupě vozu (cca před půl rokem) se začaly ozývat jemné rány jako kdybych bouchal gumovým kladivem do železa, nevěnoval jsem tomu pozornost-přeci to auto taky musí něco vydržet lol bouchání se zhoršovalo a taktéž začla bouchat druhá strana úplně stejně, všichni podle zvuku říkali-tyčky stabilizátoru...no nic nechal jsem to dál přeci to auto musí něco vydržet... lol až se bouchání stalo relativně nesnesitelným (po 30 000 km) tak jsem dal na rady okolí a jal se vyměňovat, vyměnil jsem najednou vepředu kotouče, destičký (sjeté na plech) koupil čepy ramene (kulové čepy) Febi a tyčky stabilizátoru též Febi vše jsem vyměnil bouchání se malinko zlepšilo, zlepšila se i vůle v řízení a řízení obecně. Moje zkušenost po této výměně je taková: při výměně jsem zjistil, že na předku jsou stále originál tlumiče (r.v. 2002, najeto 138 000) takže po testování jsem zjistil, že to dělají tlumiče (mimochodem před výměnou nebylo poznat, bouchalo tam tak všechno najednou) :) stím, že to auto musí přeci něco vydržet lol odsouvám výměnu tlumičů až budou zase penízky a nebo do té doby než spadne pravá nebo levá část auta znatelně dolů (což je pravděpodobnější jsem teď bez práce :) )

Tak mě to bouchání začalo z pravý strany zepředu, přesně jak popisujiš ty, začalo to vždy od 50km/h, bylo to bouchání gumovou paličkou do nápravy, tupý bouchání v rychlé frekvenci za sebou, pak zase nic , pak zase. Pravéj silentblok ramene( zadní ) byl natrhnutej a rameno mlátilo do gumovýho výběžku na silentbloku a přes ten šli rány do celé kastle a do zatáček mi vybroval volant z prava do leva. Najeto 175000km a vyměnil jsem kompet silntbloky ramene a je to změna , žádný bouchání, auto drží stopu. Dal jsem tam ty zesíleny 1K0.... originál na octavku a jdou velice dobře nalisovat oproti klasickým nezesíleným.

Upraveno od Casy

  • 1 měsíc později...

čus, mam takový problém.... Když sjedu většinou z dálnice tak mi začne pískat nebo vrzat něco na pravé straně u předního kola a za boha nemůžu přijít na to co to je. Po městě mi to zatim nikdy neudělalo. Zkoušel jsem vyčistit brzdy ale to nepomohlo. Problém je že když jsem to potom ukazoval mechanikovi tak už to nedělalo, resp. když se zastaví a pak se auto rozjede už to nedělá :D

mám podobný problém... no a niekto mi odporučil, aby som som skontroloval homokinetický kĺb na pravej strane...

Ahojte,

tak isto buchanie kov na kov, identifikoval som to ...cely medzinapravovy stabilizator posunuty do lava a cast stabika bucha o odliatok dokonca je viditelne osuchany, problem bude v kosticiach ??? alebo v niecom inom stalo sa to uz druhy krat....kostice menene v septembri a uz je to zase v p....., na Fabii I po roku 2004 mozno aj skor.... to vobec nepoznaju tieto chorobne stavy je tam velky rozdiel v konstrukcii , ak by som to uz nechel viac riesit.....

Dakujem

Upraveno od peto fabia

Mám takovej dotázek, jakej je rozdíl v jízdě autem které má stabilizator a autem bez stabilizátoru. V čem je ten zásadní rozdíl?

Mám takovej dotázek, jakej je rozdíl v jízdě autem které má stabilizator a autem bez stabilizátoru. V čem je ten zásadní rozdíl?

Stabilizátor je flexibilný prvok pruženia automobilu, ktorého úlohou je zabrániť priečnemu vychýleniu vozidla pri jazde zákrutou. Počas jazdy v zákrute zabraňuje nadmernému bočnému náklonu. To má za následok vzájomnú závislosť kolies jednej nápravy.

bez stabilizátoru by bol komfort jazdy o dosť hroší...

Tak dnes jsem měnil ty gumy co drží stabilizátor vše proběhlo v pohodě práce na 1hodinu od zvednutí auta až po jeho navrat na kola a je po bouchání.

Upraveno od RadekHahn

  • 3 týdny později...

Ahoj, zajímalo by mě jestli můžu normálně jezdit s nejspíš odešlýma axiálníma ložiskama..křupne mi to pokaždý jen jednou a při plným rejdu z pravý strany, z toho co jsem se tu dočetl to budou nejspíš ty axiální ložiska. Zrovna jsem vylezl se servisu a jde mi o to, že jsem vypláznul peníze za opravu a nechce se mi dávat další, jestli nevadí když vyměním později..? :feve:

Aj mne začalo teraz klepať od pravého predného kolesa.Dal som ho dole prezrel som všetko okolo.Skúsil som zahýbať so stabilizátorom a zdalo sa mi ako keby bol uvoľnený.Tam kde je primontovaný naspodu pri kolese.Je to cítiť iba v pomalej jazde a na nerovnostiach,občas ako keby zavybrovalo taký zvláštny zvuk.Inde nijeké otrasy žeby pedále,volant,všetko ok.

Auto som zatiaľ u mechanika nemal ani na jame,ale všimol som si keď som došiel z práce,zhasol motor,zostal som sedieť na sedadle a rozkýval do strán auto tak to tiež klepe,ale iba na pravej strane,žeby to bolo uloženie tlmiča?

Takže je po klepaní.Dnes som bol u môjho mechanika,zdvihol auto na veľký zdvihák a skúšal čo bolo treba,čo by s tým mohlo súvisieť,no podľa skúseností podľa môjho auta v akom je stave tipoval tyčky stabilizátora a nakoniec mal pravdu.Pravá tyčka keď ňou hýbal tak mala vôľu,tak ako som aj ja doma skúšal,písal som v článku vyžšie.Dal som vymeniť obe.Objednal z Autokelly značku MOOG a poobede došli a vymenil ich.Sú trochu drahšie pár 50€,Starline stoja pár 20€,ale hovoril že s MOOG má dobré skúsenosti,vydržia oveľa dlhšie.Za robotu 10€.Uvidíme koľko vydržia.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.