Přejít na obsah

Yeti vs. Octavia Combi


devil

Doporučené příspěvky

Zdravim,

tak jsem se koukal na technicke specifikace Yetiho. Vysledek je (aspon na prvni pohled), ze pro rodinu s detmi je porad prostornejsi Octavia Combi. Pokud mate nekdo jiz s Yetim zkusenosti a muzete porovnat s Octaviou Combi, uvitam vase reakce (vyhody/nevyhody obou aut).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemám sice ani jedno z uvedených aut, ale jelikož rodiče přemýšlí o nějaké čtyřkolce tak jsem Yetiho právě s octávkou porovnával v autosalonu.

Vezmu-li v úvahu fakt že Scout je už moc drahej tak mi cenově vychází Yeti asi o 200000 levněji než Scout, což se mi zdá moc na jejich potřeby. Naši chtějí 4x4 z důvodů chaty v horské oblasti a otec je agronom takže často jezdí mimo silnice, po poli, loukách atd. Yeti má tu výhodu že má větší světlou výšku než obyč 4x4, která by taky stála za úvahu, ale je nízká.

Co se velikosti týče tak si myslím že uvnitř je OII malinko větší, ale nejmarkantnější rozdíl je v kufru. Jenže Yeti má tu výhodu že se dá snadno manipulovat s těma sedačkama v zadu což se může taky hodit. V našem případě nehraje kufr až takovou roli, protože naši jezdí v 80% sami a nic nevozí takže pro ně vypadá Yeti jako ideál co dovelikosti auta i vnitřku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

vlastním O II. Combi Scout.... a v Yetim jsem zatím jenom seděl.... myslím, že do "terénu" se bude víc hodit Yeti díky lepším nájezdovým úhlům... co se týče světlé výšky, tak je na tom Yeti stejně jako Scout, O II. 4x4 trochu ztrácí.... ale co si budeme povídat... ani jedno není vyloženě terenní auto.... každopdáně....kdybych kupoval auto pro dva lidi, tak beru Yetiho, protože je prostě levnější...a nejsou zde kladeny takové nároky na kufr.... kupovala-li by auto rodina s dětmi... v tom případě bych volil O II. páč, ač je dražší, tak je prostě větší... a ten její kufr je prostě super! :) nehledě na tom, že O II je pro mě osobně pořád hezčí jak Yeti a o Scoutu nemluvě! ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Najlepšie mať v garáži oba stroje. Podľa mňa je ťažko porovnávať yetiho a octaviu combi nakoľko každé auto patrí do iného segmentu. Ako tu už bolo spomenuté yeti je viac do terénu a combi má výhodu v objeme batožinového priestoru. Vždy si treba uvedomiť na čo chce majiteľ vozidlo primárne využívať ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

podobnou otazku jsem resil v zari. Vzhledem k ocekavanemu diteti nakonec vyhrala OII combi 4x4. Prece jen Yeti ma pomerne malej kufr. Mame doma uz Roomstera a najit kocarek, ktery by se zene libil a soucasne se dobre daval do Roomsteru do kufru nebylo uplne jednoduchy, tak jsem chtel auto s vetsim kufrem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Tak jsem se pánové o víkendu zůčastnil akce Škody, kde představovala Yetiho (http://www.mujyeti.cz/clanky/novinky).

Jsem vlastníkem Octavie Combi 1.9 TDI a na této akci jsem s Yetim najezdil asi 20 km v zasněžených Krušných horách.

Vybral jsem si k jízdě auto v plný palbě 4x4 TDI a musím říct, že na mě udělalo dojem.

Vysoký podvozek, naprosto tichý chod motoru (že jsem chvílema až podle otáčkoměru zjišťoval, že motor běží), uvnitř plno místa (z venku se to nezdá).

Auto má zajímavý vychytávky pro jízdu terénem nebo na sněhu (např. automatický systém "brždění motorem" v krizových situacích, který se sám připíná i při vyřazení na neutrál).

Oproti Octávce nesrovnatelně plno místa na zadních sedačkách (dají se nezávisle polohovat).

Dalo by se toho napsat samozřejmě více, ale nebudu vás dále zatěžovat mímy pocity, chce si to vyzkoušet.

Byl jsem v počátku skeptik, ale auto mě příjemně převapilo.

Editováno: , autor: petropos
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Byl jsem se podívat do autosalonu a viděl poprvé kufr u Yetiho naživo (verze s dojezdovým kolem). Nejsem žádný stěhovací maniak, auto potřebuji naložit max. když jedu na dovolenou (zavazadla, kola), ale tohle by asi neklaplo a začínám uvažovat o OII kombi. Vím, že na nákupy by to bylo ok, ale když to budu tak 6x ročně potřebovat, tak by mi kufr citelně chyběl (a se 4mi lidmi v kabině sedačky nesklopím). Řešil jste někdo vůbec jak vozit cca 3 kola? Yeti je vyšší, nebylo by obtížnější kola narvat na nosič na střechu než třeba u OII?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Jaké rozměry kufru má Yeti s posunutýma sedačkama uplně dopředu/dozadu. Škoda má na stránkách 804mm ale není tam v jaké pozici.

sedačky jsou posunout o 14 cm. 804 mm je v poloze vzadu bez rezervy. S rezervou je to 72 cm a při plném posuvu dopředu 86 cm. Ale nevím jestli se dá při plném posuvu zadních sedadel vřed dá na těchto ještě sedět.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Byl jsem se podívat do autosalonu a viděl poprvé kufr u Yetiho naživo (verze s dojezdovým kolem). Nejsem žádný stěhovací maniak, auto potřebuji naložit max. když jedu na dovolenou (zavazadla, kola), ale tohle by asi neklaplo a začínám uvažovat o OII kombi. Vím, že na nákupy by to bylo ok, ale když to budu tak 6x ročně potřebovat, tak by mi kufr citelně chyběl (a se 4mi lidmi v kabině sedačky nesklopím). Řešil jste někdo vůbec jak vozit cca 3 kola? Yeti je vyšší, nebylo by obtížnější kola narvat na nosič na střechu než třeba u OII?

6x ročne to sa dá riešiť autoboxom na strechu - načo prevážať zbytočne vzduch v kufri keď je prázdny. A na kola nosič na piate dvere, kamarát to má na nissane almera tino a je max. spokojný. Ono riešenie sa vždy nájde. Hlavné je nakúpiť také auto aké človek chce a aké sa mu páči ;)

Tak či tak držím palce s výberom auta. Ja som rozmýšlal o OII tiež ale tá pred posledným faceliftom sa mi páčila viac...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...
  • o 10 měsíců později...

Zdravim,

tak jsem se koukal na technicke specifikace Yetiho. Vysledek je (aspon na prvni pohled), ze pro rodinu s detmi je porad prostornejsi Octavia Combi. Pokud mate nekdo jiz s Yetim zkusenosti a muzete porovnat s Octaviou Combi, uvitam vase reakce (vyhody/nevyhody obou aut).

Já mám oboje tato auta 2,0TDI s DSG. Nechápu,proč chceš řešit rozdíly,ty snad vidí každý. Nebo nejsou dost zřetelné? Já mám taky agronomickou práci,jak píše níže kolega o svém otci,ale jezdím taky po silnici a tak 30-35000 km/rok. Yeti je pro agronoma lepší volba než Octávia kombi,ale nejen pro agronoma,to je jasná zpráva. Octávka je 5 let stará,najeto 150 000 bez problémů,Yetíka mám 2 měsíce.Je to asi nejlepší auto,co jsem měl. Hodně záleží na výbavě,obě auta šla s cenou přes 800 tisíc,tak tam není moc důvodů si stěžovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Napíšu pár připomínek, které mě napadly během několikaminutového okukování Yetiho, když jsem dnes čekal na servis. Dodám, že jsem majitelem Octavie II FL ve výbavě Elegance, takže moje výtky k Yetimu asi nebudou úplně spravedlivé.

Na Yetim se mi nelíbilo:

- Měkčení palubní desky je provedeno stejně, jako u Fabie II/Roomsteru. Není to tvrdé, ale zároveň ani tak měkké jako u Octavie.

- Výplně dveří z jediného kusu plastu. Stejné řešení jako u Fabie II/Roomsteru.

- Výbava Active má loketní opěrky ve dveřích potaženy jakousi koženkou. Překvapilo mě to tak, že ani nevím, co si o tom mám myslet.

- Odkládací schránka před spolujezdcem je prosta jakýchkoliv tlumících materiálů. Její vnitřek je stejně tvrdý, jako u Fabie II/Roomsteru.

- Méně odkládacích prostor pro řidiče (chybí schránka vlevo pod volantem a v předních sedadlech).

- Chybí krytky kolejnic předních sedadel.

Na Yetim se mi líbilo:

- Loketní opěrka mezi předními sedadly má v přední části takové šikovné madýlko, díky kterému jde pohodlně vytáhnout dopředu. To na Octě nemám.

- Vzhledově moc povedené jsou budíky a i ve výbavě Active chromovaně orámované. V Octě jsou orámovány stříbrným plastem.

Čekal bych, že když je Yeti dražší než Octavie, bude mít kvalitativně alespoň stejný interiér jako Octavie. Není tomu tak. Yetiho navíc neustále postihují úsporná opatření, která úroveň interiéru ještě snižují (např. byly odejmuty ty krytky kolejnic předních sedadel, zmizelo čalounění podběhů v kufru, změna potahů zadní části zadních sedadech). Interiér se tak kvalitou hodně blíží Fabii, které ovšem stojí polovinu. Dříve jsem hodně litoval, že jsem si Yetiho nekoupil a vzal jsem si Octu. Teď jsem změnil názor. Octa je sice okoukaná, ale proti Yetimu mimořádně propracovaná a kvalitní. Poznáte to v interiéru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A co jsi tam viděl za výbavu u Yetiho? Beztak to byla nejnižší výbava. Já mám nejvyšší výbavu a mám tam všechno co píšeš, že už nedávají. Octaviu jsem měl a musím říct, že v Yetim je víc místa v kabině a celkově se lepší ovládá. Proti Yetim nemám žádné výhrady. Půjčil jsem auto svoji sestře a to je ženská (ty nejsou spokojeny nikdy s ničím), byla nadšená z celýho auta a řízení, klidně by jsi ho koupila. Yetiho bych neodsuzoval, kdo nezkusí nic nepozná. A jak se říká podle sebe soudím tebe.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím, že bych našel pár věcí, které se mi na Yetim nelíbí, ale nepatřím mezi ty, kteří na všem hledají to špatné. Octavie jsem měl už dvě a před koupi Yetiho vůbec nefigurovala v seznamu možných aut. Jednou jsem si sice do ní u prodejce sedl, tak na 10min ( při čekání na slečnu, co mě měla na starosti ), ale to mě jen utvrdilo, že jí nechci a hned si pak vzal předváděčku Yetiho domů. Po půl roce a cca 6000km nelituji své volby. Ale tak to vidím já a nikomu tento pohled nevnucuji. Hold někdo má rad holky, někdo vdolky....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Už jsem psal jinde, že mě taky mrzí, jak očesávají výbavu. Nazval jsem to okrádáním zákazníka. Octavie combi je lepší rodinné auto než Yeti, má větší kufr, menší spotřebu ... něco je v Octavii lépe uděláno, to je pravda. Už když jsem si zjišťoval první informace o Yetim, bral jsem to tak, že je to víc jako Roomster a v něčem o chloupek míň než Octavie. Není pravda, že je Yeti dražší než Octavie, základ ano, ale podle konfigurátoru vyjde srovnatelná výbava u Octavie dráž než u Yetiho. :kol-128: Yetiho jsem zvolil proto, že jsem ho chtěl. Prostě láska na první pohled. :wub: Moc se mi libí design. Z Roomsteru jsem byl zvyklý na prostor vedle sebe a nad sebou, u Yetíka to je ještě lepší. Navíc se do něj daleko lépe nastupuje a z něj vystupuje. Což už ocenilo mnoho postarších lidí s berličkami. A jak říká jeden můj kamarád: "Když sem sednu, tak se nikam nepropadnu jako na gauči." :D A co oceňuji čím dál víc, je světlá výška vozu a to, jak se chová na nerovnostech a v zatáčkách. Takže u mne je Yeti láska na první pohled a nedokonalosti rád Yetíkovi odpustím. Co jsem zatím potkal majitele tohoto vozu, tak jsou stejně postiženi. Výjimkou je ovšem Artigas, ten má postižení minimálně za 50 Yetistů a je to neléčitelné. :smich:

Editováno: , autor: Tygrik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Po prve porovnavas najnizsiu vybavu s takmer najvyssou, a to musis uznat aj sam, ze je trosku nefer.

Mam Yeti Experience takze sa vyjadrim k jednotlivym bodom:

- Měkčení palubní desky je provedeno stejně, jako u Fabie II/Roomsteru. Není to tvrdé, ale zároveň ani tak měkké jako u Octavie - nemam vo zvyku sa objimat s palubnou doskou, takze tento bod je pre mna irelevantny a o kvalite nic nevypoveda.

- Výplně dveří z jediného kusu plastu. Stejné řešení jako u Fabie II/Roomsteru - nie su z jedneho kusu. A mozem ta uistit, ze nova generacia Octavky bude mat velmi podobne vyplne dvier

- Odkládací schránka před spolujezdcem je prosta jakýchkoliv tlumících materiálů. Její vnitřek je stejně tvrdý, jako u Fabie II/Roomsteru. - iba vybava Active ;)

- Méně odkládacích prostor pro řidiče (chybí schránka vlevo pod volantem a v předních sedadlech) - schranka pri volante sice chyba ale znova pri vyssich vybavach je schranka pod sedadlom spolujazdca.

- Chybí krytky kolejnic předních sedadel. - nie su potrebne

Jedine co ma Yeti spolocne s Roomstrom su zadne sedacky. Ma to svoje vyhody (variabilita o ktorej OII moze len snivat), ale aj nevyhody (nizke operadla, uzke stredne sedadlo). Inac pouziva techniku zhodnu s OII. V niektorych prvkoch je dokonca lepsi s modernejsou platformou (predne sedadla platforma Beta u Yetiho co su sedadla so Superbu, v OII sedite na Alfe co je Golf V).

Editováno: , autor: Sranki
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nedá mi to se nevmísit do diskuze. Domnívám se, že výběr auta je, řečeno slovy klasika, otázkou osobních priorit každého soudruha.

Je samozřejmé, že každý se snaží srovnávat, ale srovnávací parametr měkčené plasty v interiéru vozidla mi připadne dosti úsměvný. Mnohokrát jsem se přistihl při tom, že osahávám za jízdy spolujezdkyni, ale nikdy při osahávání plastových výplní. Parametr množství odkládacích schránek je nepochybně také důležitý, ale vzhledem k tomu, že při řízení potřebuji pouze někam dát cigarety, aby byly při ruce a to jde v každém autě, tak si při podobných debatách připadám jako velblouďátko v onom vtipu, když mu maminka vysvětluje jak dobře je uzpůsobeno pobytu v poušti a ono opáčí, že v zoologické zahradě je mu to dosti nahouby. Osobně si myslím, že hlavní rozdíl ve srovnávaných autech není v počtu toho či onoho, ale v tom, že Octavia je spíše účelné a univerzální auto, zatímco Yeti je spíše pro radost. Prosím nekamenujte mě, Octávia je také pro radost a Yeti je také účelné, ale tak to nějak při zkušenostech s oběma vozy vnímám. Nebo je to možná tím, že Yeti je můj, zatímco zkušenosti s Octávií pocházejí z Octávie služební?

Posledních deset let jsem se držel tří zásad pro výběr auta, nikdy bílé auto, nikdy diesel a nikdy Škodovku, ale celkem neuvěřitelnou náhodou mám bílého Yetiho 2.0 TDI a proto jsem k němu měl od začátku dost rozporuplný vztah. Ten lze nejlépe dokumentovat na vývoji pojmenování tohoto auta. Zhurvený Ingot - Ingot - Ingotek - Jetýnek. Dlouze jsem o tomto jevu přemýšlel a přišel jsem na možné vysvětlení. Mohlo by to být důležité pro lidi, kteří teprve o koupi Yetiho přemýšlejí. Yeti není auto, Yeti je diagnóza.

Editováno: , autor: Radko01
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Yeti vs. Octavia.. Napsáno tu bylo už více názorů a tak přidám ten svůj. Kdo chce dělat frajera na dálnici v levém pruhu toho škodovka moc zajímat nebude, kdo chce stále stěhovat půlku domku z místa na místo možná koukne po Octavii combi, ten, kdo se dívá po Yetim hledá pracovní auto do lehčího terénu a nebo chce auto pro radost že života.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...