Publikováno Říjen 4, 200915 r Zdarec chci si trochu seřídít světla ale nenašel jsem žádný "štelovací" šroub nebo tak něco...Nevíte jak na to? Díky moc
Říjen 5, 200915 r Ksakru, kdybych si to jen pamatoval přesně, ale dva imbusy, jeden je na výšku (myslim, že ten blíž k chladiči) a druhý nastavení do strany, včera jsem přijel z STK a ku..y mi to naštělovali jak to má být a zese míň vidim, budu to muset taky ještě malinko poladit, měl jsem to těsně nad hranici, teď je to na
Říjen 11, 200915 r xenonové světla se dají také štelovat , nebo si to auto šteluje samo ? Jedna lampa svítí trochu víc dolu , tak zda to udělají na STK nebo musím do Škodovky . Díky
Říjen 12, 200915 r pokud to není hnuté moc, tak se to dá doladit taky šroubami, je to stejné, u chladiče výška a na kraji směr. Správně se pak má udělat základní nastavení na VAG-u, ale pro malou korekci nemusí...
Říjen 15, 200915 r Mně to na stk taky dopr*ali, v úterý jsem je musil též seřídit znovu a vyměnit motorek..
Listopad 3, 200915 r Ahoj, když už jsme u světel, chtěl bych se zeptat jak mají byt spavně seřizené světla? jak maji daleko svitit před auto. Dnes jsem totiž měnil motorky na sklapění světel a nasledně mi znamý seřídil světla. Ale při cestě dom se mi zdálo že to svítí nějak málo. Díky za info. Snažil jsem se to někde najít,ale nic.
Listopad 3, 200915 r to STANA81: Mám pouze kousek textu, ale existují obrázky (někde jsem je tady viděl...)
Listopad 3, 200915 r Zde profesionálně od Doliho (OC): Světlomety se seřizují při tlumených světlech. Jelikož správně nastavené světlomety jsou významným prvkem bezpečnosti jízdy, je tento úkon předmětem předpisu vyhlášky (FMD č. 41/84 Sb.). Technické hodnoty s předepsaným nastavením světlometů jsou uvedeny dále. Nejjednodušší přesnou pomůckou k seřízení světel je stěna kolmá k podkladu, na kterém stojí kontrolovaný automobil. Na stěnu je třeba nanést čáry podle skicy na obr. dole. Automobil, zatížený pouze řidičem, se správně nahuštěnými pneumatikami přistavíme tak, aby byly oba světlomety vzdáleny 5m od zmíněné stěny. Vyhláška uvádí toleranci sklonu světelného paprsku od roviny vodorovné procházející osou světlometů, v rozmezí 1 až 1,5%. Při využití plného rozsahu dovoleného zatížení vozu je povolen sklon světelného paprsku v rozmezí od 0,5% do 2,5%. Pro ujasnění: skloníme li světelný paprsek o 1% tak na vzdálenosti 5metrů, protne světelný paprsek stěnu o 5 cm níže. Čili - jmenovitá hodnota průsečíku světelného paprsku tlumeného světla ve vzdálenosti 60 mm pod rovinnou vodorovnou odpovídá sklonu 1,2 %. Příprava se sestává z překreslení schématu obrázku na stěnu. Odměříme si vzdálenost středu světlometů od země (cool.gif, tuto čáru © naneseme na stěnu, 60mm pod ní nakreslíme čáru (d). Dále nakreslíme středovou čáru (a) a na každou stranu odměříme 505mm protínající se čáry nám dají 4 body (dálkové, tlumené). Popis kontrolní stěny: a - podélná osa vozu b - rovina na které stojí vůz c - vodorovná osa světlometů d - rozhraní světla a stínu tlumených světlometů A - rozteč svislých os světlometů (1010mm) B - vzdálenost vodorovné osy světlometů od roviny, na které stojí automobil C - střed světlometu D - bod, ve kterém se lomí rozhraní světla a stínu při světle tlumených světlometů pod úhlem 15 stupňů
Listopad 3, 200915 r Jednodušší a přesnější je nechat si to seřídit na STK, u nás to udělají na počkání za 50 kč, za 15 min. vyřízeno i s cestou, to stojí za zvážení !
Listopad 4, 200915 r Asi jo, asi to bude važně jednoduší. Tak buď to hodím na to STK, nebo to hodím do servisu. Uvidim jak budu mit čas. Ale třeba to zkusím podle návodu. Ale nevim tu vzdálenost středu světlometů od země. A podlo toho,jetli jsem to dobře pochopil tak to má svítit 60cm pod ni,tedy čara "d". Asi, jse se do toho zamotal
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.