Přejít na obsah

Mokrý tapec


AlesK

Doporučené příspěvky

Zdravím všechny.

Tak jsem byl ráno nemile překvapen.Klempířský tmel nejspíš nebyl to pravé ořechové.I když jsem utěsnil dveře jak to šlo,aby tmel zaschl,tak se mi pod veřmi opět drží voda a díky bílé barvě tmelu je i dobře vidět.Počasí mi vůbec nenahrává.Nejspíš tmel neměl čas zaschnout a voda ho rozpouští.

No tak jsem dneska koupil sanitární neutrální silikon,ředidlo a zítra se pustím znovu do práce.Tmel odstraním,pořádně očistím obě plochy ,ředidlem odmastím a pak utěsním silikonem.Ještě uvažuju,že odstraním ten držák na montáž zámku.O tom se tady toho taky napsalo hodně.Nakonec celé dveře a okna utěsním izolepou,aby silikon stačil zaschnout.Pak už jen budu doufat,že tentokrát se dílo podaří a že mě počasí nevyšplouchne.Přikládám pár fotek jak to po ránu vypadalo.

post-65452-0-67170800-1383822514_thumb.jpost-65452-0-91033900-1383822532_thumb.jpost-65452-0-81325900-1383822543_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co člověk to názor a jiná zkušenost.Pak se rozhodnout je fakt těžké.Ještě mě napadlo,třeba na plech nalepit igelit s přesahem na práh.Tím pádem by voda stékala na vnější stranu prahu a ne k těsnění dveří.Je to jen úvaha,ale zase si říkám,že by to byla opičárna i když pod dveřma by to nemělo být vidět.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zdravím pánové a dámy.Tak s mírným odstupem času informuji o stavu vlhkosti v autě.Po znovuočištění plechů stahovačky od tmelu jsem nakonec použil sanitární neutrální silikon(světle hnědá barva).Nanešeno pod plech a následně ještě po přišroubování okolo plechu.Krásně poté šlo pomocí mýdlové vody uhladit.

Výsledek je (musím zaklepat) výtečný.Po již několika deštích jsou jak tapce,tak koberečky krásně suché a již vyschla i vlhkost,která zde byla před utěsněním.Vřele tedy tento silikon doporučuji.Samozřejmě se mohou najít odpůrci,ale má zkušenost je kladná.

Jinak ještě stále mne čeká výměna vnitřního těsnění dveří(to snad příští týden) a pak již budu myslím připraven na zimu.Jsem zvědav,jestli se problém se zamrzáním čelního skla ze vnitř tímto vyřeší?Také jsem jen tak na okraj pořádně odmastil a vyčistil skla ze vnitř.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Zdravím vespolek! Přišel jsem tu kdysi asi první s myšlenkou odstranit plast, který drží zámek a po kterém stéka voda přes těsnění do interieru (teče přes plast pokud stojí auto vodorovně, když stojíte podélně půlkou auta např.na vyšším obrubníku můžet voda z hrany skla stékat rovnou na plech na vyšší straně auta). Toto funguje při problémech s vadným těsněním plechu na výbornou. U auta už jsem to nemusel předělávat. Dlouhodobé púsobení vody při neodstranění držáku totiž prověří kvalitu vašeho tmelení.. Proto je lepší se ho zbavit. Ale proč píšu.. Provizorním a dalo by se říct dostatečným řešením je v případě nýtovaného plechu odstranění třech špunťíkú držáku zámku. Do vzniklých ďer pak na pevno osadíte delší kolíčky, které držák odehnou od plechu a voda z něj pak bude odkapávat přímo dolů a nepoteče po plechu do auta. Toto řešení jsem pro absenci nýtovacích kleští s úspěchem použil na voze mé ženy. Spodní stranu plechu pak doporučuji pro jistotu aspoň z vnějšku přetmelit..

Editováno: , autor: LukasKotik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Zdar chlapi,
přidám se se svou troškou do mlýna. Absolvoval jsem výměnu omezovačů zadních dveří a s tím spojené zlo sundání plechu se sklem. Jelikož mi sprchlo ještě před zasilikonováním objevili se klasické louže.

 

Tím se dostávám k jádru pudla, rád bych vyměnil vnější stírací lištu skla, jestli to bude řešení nebo jen prevence, nevím, přesto bych rád vyzkoušel. Poradíte mi jak to vnější stírací těsnění vyndat? Jen zabrat? V Etce je vyznačená nějaká příchytka. Doufám, že nebude muset ven sklo. V DP to nepopisují, snad mi někdo poradíte.

 

Při akci jsem narazil ještě na jednu zajímavou věc. V DP v části 58-1 strana 3 je obrázek s popisem uvolnění zámku, prý nejdříve uvolněte těsnění. Podle tohoto nákresu i podle Etky mi připadá, že na dveřích by mělo být nějaké těsnění. Připadá mi to jako na FII nebo nových oktávkách. Máte to na autě někdo? Já tam mám jen holý plech, ani na jiných F jsem to zatím neviděl. Jo Etka to má v nákresu, ale hlásí, že číslo dílu neexistuje.

 

Díky a Škodě zdar :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...

Zdravím vespolek! Přišel jsem tu kdysi asi první s myšlenkou odstranit plast, který drží zámek a po kterém stéka voda přes těsnění do interieru (teče přes plast pokud stojí auto vodorovně, když stojíte podélně půlkou auta např.na vyšším obrubníku můžet voda z hrany skla stékat rovnou na plech na vyšší straně auta). Toto funguje při problémech s vadným těsněním plechu na výbornou. U auta už jsem to nemusel předělávat. Dlouhodobé púsobení vody při neodstranění držáku totiž prověří kvalitu vašeho tmelení.. Proto je lepší se ho zbavit. Ale proč píšu.. Provizorním a dalo by se říct dostatečným řešením je v případě nýtovaného plechu odstranění třech špunťíkú držáku zámku. Do vzniklých ďer pak na pevno osadíte delší kolíčky, které držák odehnou od plechu a voda z něj pak bude odkapávat přímo dolů a nepoteče po plechu do auta. Toto řešení jsem pro absenci nýtovacích kleští s úspěchem použil na voze mé ženy. Spodní stranu plechu pak doporučuji pro jistotu aspoň z vnějšku přetmelit..

Zdravím všechny,

ověřovali jste někdo tohle provizorní rešení, jak píše Lukáš? Asi se mi nepovede demontovat plech (nýtované provedení), proto bych rád vyzkoušel tuto variantu.

Díky za info.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

to sklo se z principu moc utěsnit nedá a dveřmi protéká voda prakticky u každého auta. Některé vozy tam mají nalepený igelit, někde jsou jen jakési "závěsy", které vodu svádí dolu, někde je plech s těsněním....

 

jo s výběrem toho tmelu bych byl hodně opatrný - nejlepší je silikon, který lze v případě demontáže jednoduše odtrhnout. Karosářské tmely sice těsní výborně, ale už to moc nepůjde rozebrat

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Tak jinak, postupoval jsem dle rad tady na foru. Odvrtal nyty nandal nytovaci matice , jeste jsem to nezasilikonoval - az v patek. Mam ale jiny problem a moc prosim o radu.

 

odvrtal jsem i stahovaku na okna (jedna se o zadni dvere) je tam jen jedna cerna vodici lista ke stahovacce , na ni dve bila kolecka a za boha to nemuzu sesadit zpet- teoreticky vim jak to ma byt bohuzel prakticky to nemuzu sesadit dohromady. 

 

Mate nekdo nejakou radu ? tip ? nebo grif na to jak nandat na tu kolejnici to lanko a cele to nasadit pod to okno ? okno nahore nebo dole ?  

 

:kol-19:  :kol-19:  :kol-32:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

vyndej ten silonový váleček (zašroubuj do něj vhodný šroub a vytáhni). Pak vytáhni okno úplně nahoru a přilep izolepou. Povol zámek dveří a vyndej celou stahovačku ven (i se zámkem - visí na takovém plastu, pravděpodobně bude zlomený, ale to vůbec ničemu nevadí). Oprav stahovačku - jestli se ti zamotala lanka, tak vrámci zachování lidské důstojnosti doporučuji rovnou koupit novou :-) Nandej stahovačku, přišroubuj zámek. Dole na stahovačce je velká černá plastová zátka - vyndej ji. Sjeď s držákem okna dolu, aby za tou dírou byl ten držák okna. Spusť okno dolu, zasuň do držáku a vrať tam ten silonový čep. Všimni si, že je ze dvou částí. Ty části jsou dělené - dělení musí být vůči sobě otočené o 180 stupňů, jinak to bude vypadávat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...