Přejít na obsah

Mokrý tapec


AlesK

Doporučené příspěvky

Nýtovat to je zbytečné,pokud nejsi karosář a neděláš s těma nýtama a máš kleště na nýtování doma,nebo neznáš někoho kdo je má.Jsou totiž dost drahé.Já jsem to vyřešil odvrtáním nýtů,zvětšením díry na Ø 9,sehnal jsem si nýtovací matice a kleště ( cena kleští kolem 800 Kč+ asi 5 Kč matice a už jsem doma využil i na jiné věci ) a nanýtovat tam ty matice.Je tam pak šroub M6.Kdykoliv můžu pak ten plech shodit a znova přetěsnit,kdyby tam teklo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdarec

prosím o radu. Teče mi do auta přes tapec zadních dveří. Po Vašich radách jsem chtěl utěsnit dveřní plech stahovačky silikonem.

...

sundány

2 šrouby pod madlem

klička okna

šroubek pod kličkou

problém -- tapec odtrhnu pouze ve spojení umělých nýtů, v horní části (vnitřní sametky) drží jak ďas.

Co dělám špatně, že to nejde sundat.

Děkuji

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čili pokud sem celej system správně pochopil, tak se odstrani tadni tapec, sundá se plech se stahovačkou, odstraní se původní staré těsnění, v místě původniho těsnění se nanese silikon a na syrový silikon se namontuje zpět plech se stahovačkou a nechá se vytvrdnout silikon. Potom se objede plech stahovačky kolem dokola silikonem, zahladí se prstem v mýdlové vodě a nasadí se zpět tapec ano?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ano, tak nějak.

Já jsem díry nepřevrtával, nanýtoval jsem tam rovnou matice M5, vnější průměr 7mm a sedí tam přesně. Pak jen šroubky M5 a podložky.

Přetěsnění mě čeká taky, loni jsem dával zadní el. okna, umáznul jsem to silikonem a fungovalo to necelý rok. Teče tam znova. Uvažuju o použití těsnění do oken a dveří, pořídit se dá v metráži v baushopech. Zkoušel někdo tuto možnost? Připadá mi tohle těsnění dost podobné tomu, co tam je originál.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

cez vikend som uspesne vykonal pretesnenie zadnych dveri. kedze je to prvy raz co som nieco opravil na aute mam velku radost.pomohli mi tipy z tohto fora a aj stiahnuta dielenska prirucka.

Spravil som malu fotodokumentaciu z priehebu demontaze tapecu.

Takze tu je moj postup:

- dvere a odmontovanie klucky

post-51985-073616600 1281983648_thumb.jp post-51985-004297300 1281983734_thumb.jp post-51985-093823900 1281983738_thumb.jp

- krytka pri klucke so srobom

post-51985-053206100 1281983772_thumb.jp post-51985-035243500 1281983778_thumb.jp

- podsunutie vacsiehokrytu madlapod ten mensi a ich nasledne uvolnenie a vybratie (opatrne), dva sroby v madle

post-51985-089457700 1281983839_thumb.jp post-51985-001038900 1281983846_thumb.jp

- potom som sa bal trhnut tapec aby som nepolamal prichytky, tak som ho odvesil z pod okna a postupne zvesil z jednotlivych prichytiek po obvode

post-51985-065956800 1281983924_thumb.jp

- odhalene dvere a detail chyby v tesneni. nerozumiem co sa mu stalo, ze je take vytahane.po celom ostatnom obvode bolo pekne pod plechom natesno.

post-51985-055710900 1281983987_thumb.jp post-51985-028951700 1281984051_thumb.jp

- opravene. zasilikonoval som len spodnu poskodenu cast, kde som povodne tesnenie aj vybral, naviac aj maly presah silikonom nad neporusene tesnenie

post-51985-044962600 1281984162_thumb.jp

Editováno: , autor: vpeter
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No nevím,pokud si omazal jenom ten plech z venku,tak asi nebude to pravé.Já jsem ten plech odvrtal a až potom to zatěsnil medvědím hovnem.No potom jsem tam dal ty nýtovací matice a utáhnul.Medvědí hovno pěkně vylezlo ven a z venku jsem ho trošku esteticky zamáznul.Zatím po deštích po půl roce v autě ani kapka. :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Patřilo by to spíš asi do postupu, jak sundat tapec, ale sem se to hodí taky. Na rozdělání krytek madel jsem si udělal takové "šťourátko" na odmáčknutí klipu, co krytku drží na madle.

Koupil jsem ve výprodeji v superhypermegamarketu sadu náčiní na grilování za asi 29 Kč, kleště a vidličku dal ke grilu a z obracečky jsem odřízl tu placku. Zbylou tyčku jsem ohnul nadvakrát do takového velmi širokého U. Krásně se to vsune do otvoru v madle vespod a odmáčkne se ten klip. Vřele doporučuju.

Pořizovací náklady mizivé, efekt ve zkvalitnění práce nedocenitelný.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

No nevím,pokud si omazal jenom ten plech z venku,tak asi nebude to pravé.Já jsem ten plech odvrtal a až potom to zatěsnil medvědím hovnem.No potom jsem tam dal ty nýtovací matice a utáhnul.Medvědí hovno pěkně vylezlo ven a z venku jsem ho trošku esteticky zamáznul.Zatím po deštích po půl roce v autě ani kapka. :palec2:

Tak po vyse mesiaci mozem zatial zaklopat, v aute je krasne sucho. Snad to vydrzi aj mrazy, vsak uvidim :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Nazdar pánové!

Se dveřmi a zatékáním jsem u Fábie bojoval dlouhou dobu.. Zatékalo mě postupně to všech čtyřech. Voda byla buď na těsnění pod dveřmi, na koberečku nebo nacuclá od spodu do čalounění dveří.

Tady jsou mé postřehy - Těsnění do oken a dveří moc nefunguje, páč je porézní a nasákavé stejně jako shnilí originál.. Silikon je řešení, ale musí se na 100% udělat ve spodní a zadní části jinak si nepomůžete. Nepřeju vám se pak ale dostávat někdy v budoucnu pod ten na fest přilepenej plech a očišťovat dveře od silikonu před následnou montáží..

Tohle všechno je ale jen odstraňování následků, ale né příčin zatékání.. Voda by logicky měla stéct po skle a odkápnout do spodní části dveří a vytéci těmi dírami ven. Nemá důvod skočit do strany na plech a pak dole skrz těsnění do interiéru, ne? Má ale pomocníka!Jednou jsem si všiml cestičky, kterou zanechává vodní kámen a špína na plechu držáku příslušenství nebo jak se tomu nadává na jeho vnější straně. Voda totiž z okna kape na plastový držák, který drží zámek pro pohodlnější montáž a po něm a po plechu pěkně dolů a do auta.. Ten držák je tam úplně k prdu. Zámek se v pohodě namontuje i bez něj. Ty držáky jsem prostě oddělal. Díry po nich zaslepil a plech dole zalepil pro jistotu ještě silikonem. Od té doby mám svatý klid! :palec2:

  • Díky 1
  • Pozitivní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

100% souhlas s LukasKotik, prispevek c. 40. Kdyz fabka vyjede z tovarny, do zadnich dveri netece, ne? A v tovarne se nikam do dveri zadnej silikon nedava, ale dava se do dveri tesneni, tzn. problem zatekani je v tesneni (stary, rozpadly....).

Silikon resi, jak rika Lukas jen nasledky. Nebylo by lepsi problem zatekani do dveri resit vymenou tesneni? Kdyz uz si da clovek tu blbou praci tak at je to poradne. Kdovi, kde ta voda pak zustava, kdyz jsou dvere opatlany silikonem. Nemuze problem zacit uz u tesneni dveri jako takoveho? Tzn. po obvodu dveri a kolem oken?

No, taky me to ceka. Tak jsem zvedavej, co objevim.

Milan

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nazdar pánové!

Se dveřmi a zatékáním jsem u Fábie bojoval dlouhou dobu.. Zatékalo mě postupně to všech čtyřech. Voda byla buď na těsnění pod dveřmi, na koberečku nebo nacuclá od spodu do čalounění dveří.

Tady jsou mé postřehy - Těsnění do oken a dveří moc nefunguje, páč je porézní a nasákavé stejně jako shnilí originál.. Silikon je řešení, ale musí se na 100% udělat ve spodní a zadní části jinak si nepomůžete. Nepřeju vám se pak ale dostávat někdy v budoucnu pod ten na fest přilepenej plech a očišťovat dveře od silikonu před následnou montáží..

Tohle všechno je ale jen odstraňování následků, ale né příčin zatékání.. Voda by logicky měla stéct po skle a odkápnout do spodní části dveří a vytéci těmi dírami ven. Nemá důvod skočit do strany na plech a pak dole skrz těsnění do interiéru, ne? Má ale pomocníka!Jednou jsem si všiml cestičky, kterou zanechává vodní kámen a špína na plechu držáku příslušenství nebo jak se tomu nadává na jeho vnější straně. Voda totiž z okna kape na plastový držák, který drží zámek pro pohodlnější montáž a po něm a po plechu pěkně dolů a do auta.. Ten držák je tam úplně k prdu. Zámek se v pohodě namontuje i bez něj. Ty držáky jsem prostě oddělal. Díry po nich zaslepil a plech dole zalepil pro jistotu ještě silikonem. Od té doby mám svatý klid! :palec2:

To je zajímavá myšlenka, taky si říkám, že ta voda by se na plech neměla vůbec dostat, mohl by si to nějak podrobněji popsat, myslím s tím odmontováním plastového držáku? Všiml jsem si, že máš auto r.v. 2002, já mám 2006, tak se bojím, že to bude udělané trochu jinak (stejně jako jsem narazil, když jsem zjistil, že mám plech chycený nýtama a ne šroubama...)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

I když mě tohle nenapadlo, taky jsem ty plasty vyhodil, jsou tam na nic, akorát tam překáží, dveře jsem zasilikonoval a zatim snad klid. Tohle je u fabky fakt neštěstí, nechápu jak to mohly pustit do prodeje s takovouhle vadou. Když pak má člověk plesnivý koberce a ten filc co je pod nima tak je to opravdu úžasný a dostat ten zatuchlej smrad z auta je pak docela problém. Ale to vše už jsem taky absolvoval, vyndat koberce a filc, vytřít podlahu auta savem, koberce a filc vyčistit ve vaně práškem na praní a nechat pořádně proschnout, pak je to dobré.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

To originál těsnění držáku příslušenství časem odejde. Je to takovej jako hustej molitan ve finále nacucanej vodou. Když se sundává, tak se trhá a jeho kusy a staré lepidlo zůstává na tom plechu. Občas to je i trochu rezaté. Čili podmínky pro nalepení nového těsnění nejsou zrovna ideální i když by to teoreticky problém možná vyřešilo. Někde jsem ale četl, že když si to lidi nechali udělat v origo servisu problém se za čas objevil znovu.. Předpokládám, že se tam s nějákým velkým čištěním od starého těsnění moc nezdržujou a to nové těsnění se brzo odlepí..

Vnější těsnění kolem dveří se zatékáním nemá nic společného. Těsnění mezi sklem a dveřmi má vůle a voda tudy protéká do dveří. Ale s tím se asi počítá a člověk s tím nic moc nenadělá. Pokoušel jsem se to z prvu na nejhorším místě v rozích utěsnit silikonem, ale na zatékání to nemělo valný vliv. Voda si prostě cestu někudy najde.

Ten kritický plastový držák zámku je na vnější straně toho plechu a je k němu přichycen takovými třemi plastovými jakoby nýty viz šipky.. S nimi si každý snadno poradí. Aby člověk dostal držák ze dveří, tak musí samozřejmě sundat ten plech. Kdo ho má ve dveřích nanýtovaný má to o to bohužel komplikovanější..

post-13207-0-61890400-1302294412_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já když jsem ty dveře všechny utěsnoval silikonem, tak jsem měl pouze jedny zadní dveře utěsněny z autorizovaného servisu protože auto nikdy jinam na servis nejezdilo, dveře byli mázlí lepící hmotou na skla a to ještě jenom v dolní části, takže i ve Škoda servise se s tim moc nepáraj.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Ahoj mam taky takovyto problem .. zateka do obou fabek :( U te jedne jsem to moc neresil protoze to neslo moc videt a teklo jen do koberecku .. ale do me tece tak ze jsou bocni vyplne dveri mokre .. je tam videt mokry flek .. staci trocha deste nebo i mokra cesta a kdyz po ni jedu .. prijde mi ze to netesni guma okolo dveri kdyz je otevru .. myslite si to same? Nebo to tece to tesneni uvnitr dveri u stahovacky jak jsou tady fotky? Pres okno mi neprijde ze by to teklo ikdyz je fakt ze z venci ta guma u okna se trochu odlepuje .. Je to mokre jen vespod dveri v jejich vyplni :( Poradte prosim jak to pretesnit (co nejlevnejsi zpusob) :) Diky moc :)

A jeste neco .. myslite ze to zacne treba plesnivet kdybych to tak nechal? Jezdime tam vetsinou 2 takze me zadni dvere nejak nezajimaji :D Ale chci to udelat proto aby to treba nezacalo plesnivet :( ale to snad ne :(

Editováno: , autor: Petrkiller
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Nevite nekdo kolik je tam nytu? resp. ktere odvrtat? at neodvrtam neco co nemam :) mam F1 combi 2007. Odvrtal bych pr. 6,9mm a vlisoval matku M5. Bude stacit?

Díky

Staci techto osm??? (diky za vypujceni obrazku :palec2: )

post-66534-0-83301000-1309861167_thumb.j

Editováno: , autor: Bizo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Tak jsem před týdnem přetěsnil zadní dveře podle zde publikovaných rad a do auta neteče.Podle mých postřehů je třeba si dát práci a pořádně oškrabat a pomocí acetonu odstranit zbytky lepidla po pěnovce.Potom ještě dobře odmastit plochu na dveřích na kterou doléhá plech.Ten plast co jde k zámku je tam opravdu k ničemu tak letěl ven. Pozor si dejte i na stahování okna a na kabel k centrálu a ť něco neutrhnete. Na oboje dveře jsem zdělal třetinu tuby silikonu a dal jsem radši protiplísňový.Pak jsem narazil na velký problém a to sice sehnat kleště na ty humpolécký nýty 6,4mm.Naštěstí jsem si je půjčil na zálohu ve škodovce(čímž jsem se zbavil nemalého problému se sháněním páč je to neskutečnej problém) Vše namontoval spátky nechal auto 2 dny stát v garáži,aby silikon řádně vytvrdl a do auta neteče a to už dvakrát zmoklo a ne zrovna málo.Pokud by měl někdo problém se sundáváním plastových krytek na madlech rád poradím jak na to a dole je to za minutku bez poškození.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...