Přejít na obsah

Jaký motorový olej pro OII 1.9 TDI PD 77 kW


lišák

Doporučené příspěvky

A zde je jedna věta z jednoho článku: Rovněž oleje s různými aditivy mohou vzájemně degradovat své vlastnosti, to znamená pokud často měníš značku oleje i když norma je stejná.

 

 

Dle mého soudu je ale vyznačená věta myslena ve smyslu, třeba dolití do své stávající olejové náplně, která je normy VW507.00 třeba olej s normou VW505.01. Nebo mít olejovou náplň 2L toho oleje a 2L onoho oleje. Ale pochubuji, že je to myšleno ve smyslu celkové výměny olejové náplně (jezdil jsi na toto, to se vypustí a teď budu jezdit na onoto ). Nevím jestli sem svůj myšlenkový pochod vysvětlil dobře.

 

 

 Mnohem důležitější je podívat se do manuálu na to, jakou specifikaci oleje předepisuje výrobce a podle toho si pak vybrat olej. A máme-li na výběr mezi několika srovnatelnými oleji, pak přichází již do úvahy stav naší peněženky nebo i to, jak se nám líbí tvar a barva obalu toho kterého oleje.

 

Zdroj: Časopis AutoExpert, Ing. Jaroslav Černý, CSc. (Ústav technologie ropy a petrochemie,VŠCHT Praha)

 

 

Když se na to podívám z druhé strany, jak poznám srovnatelné oleje já jako laik ?? Specifikace budou mít mnou vybrané oleje stejnou, jak ale mohu vědět že jsou srovnatelné bez chemické analýzy. V tom případě klidně poskytnu nějakému odborníkovi 0,5L svého oleje, ať to vezme na rozbor oproti jinému " srovnatelnému oleji ", abychom se na vlastní oči přesvědčili jestli je to tak jak se tu bavíme nebo se všichni jen škaredě mýlíme. :kol-28:

Editováno: , autor: Sniper_2003
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ad 1 chápu úplně stejně, starý olej vypustím a dám nový. Zůstane tam nějaký zbyteček a jeho aditiva se poperou s aditivy nového oleje? Jak moc se mohou poprat v tak malém množství a ještě když už jsou vyaditivovaný (odborný výraz neznám).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Boby77 to trefil - "Oleje, to je diskuze ,která je na různých fórech již roky a nikdy se nikdo nedopátral k tomu co je nejlepší a málokdo se domluvil. Každý má jiný názor a každý píše své zkušenosti. Ale o tom to je. Každý se musí rozhodnout proto své."  Stejně tak to platí o používání Longlife olejů a prodloužených intervalů výměny olejů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Millers Oils oleje používáme mnoho let v klubu  (u anglických aut je to běžné :-) používat Millers)

a kvůli opravdu příšerný ceně Castrolu u dealera jsme se všemi firemními OCT II a Fabia (asi 25 aut) vloni přestoupili na Millers, 

přešli na pevný interval 15tkm, a ročně to hodí úsporu asi 140 tkč.

Kdo by nevěřil pošlu mu sken servisu 60tkm OCT II olej filtr fa na 4890Kč za jedno auto, haha. To byla ta předposlední kapka.

 

Všechna auta ve firmě od slepice rv. 2011 a 2012 nám chlastají olej, nestačí litr na dolití mezi výměnami. Po nasazení Millers se to trochu zlepšilo.

 

Millers oleje se nepančují, kvalita je bezpochyby vynikající, cena třetinová,  

dále mají certifikát vystavený VW osvědčující jmenovitě oleje Millers 10W30a 10W40 do mazacího plánu pro vozidla koncernu. 

Jen tento cár papíru od VW stál 4000€, je to tam dole napsané.

 

Každej ať si jezdí na co chce, věří si čemu chce. Kdo chce, si obstará relevantní informace a podle nich se zařídí.

Tím chci říci, že není jen Millers, ale třeba Liqui Moly, dále MOBIL jsou pecka oleje. Ale ta cena.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj, debat o olejích sem už taky přečetl mraky. To že jich je spoustu x let, tady víme podle mě všichni. Já tu nepsal a ani nebudu psát o žádný značce, jedu podle sebe, jen mě tu zaujala ta změna olejů a údajná neplecha s tím spojená.

Sniper_2003>> Ono to s tou spotřebou je hlavně o terénu kde jezdím a taky celoročně na 15" a možná něco ukrojí i tankování jen v Rakousku ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nech je, at si dal mysli, ze musi lit jeden olej, ze ma motor mozek a pozna, jak jste tam nalili jinej olej. Taky verte tomu, ze se ve vane po vymene oleje a jeho doplnenim jineho oleje mlati navzajem aditiva a buhvi cemu. Ja se budu jen usmivat. Lej si do motoru co chces. Muj starej pocitac mi taky staci, sice nema cd romku a nema internet, ale funguje uz 10 let a nemam duvod nic menit a studovat novejsi technologie :) dobrou noc olejari :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Musím přiznat, že jsem si toho vůbec nevšiml. :kol-28:​  Nicméně 445Kč za litr oleje je taky hustý. :_icon_smich2: Ještě se mi od nich líbí ještě ten převodový olej s nanočásticemi a velmi o něm přemýšlím. Cenově to není tak hrozné. :kol-32:

Editováno: , autor: Sniper_2003
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Poctivě jsem přečetl celé vlákno. Mám motor BKC, interval QG2 a 0GG(bez DPF) a více je v mém podpisu. V servisce je napsáno, že tam má přijít VW 506 00 pro vznětové motory kromě PD a VW 506 01 pro vznětové motory.

Z toho usuzuji, že bych tam měl nalít VW 506 01(protože mám PD). Jelikož VW 506 01 už není tak mně z toho vychází VW 507 00.

 

Rád bych se zeptal Sniper_2003 zda tam dát Shell Helix Ultra AV-L 5W-30 nebo Shell Helix Ultra Extra 5W-30. Za rok jsem najezdil 18 tkm. Teď mám 14600km od předchozí výměny a čeká ně tedy nová. Loni v březnu mně tam dali Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40 FST, který nemá specifikaci 506 01, ale zatím na motoru nic nepozoruji - ani zvýšenou hlučnost. Tak myslím, že tenhle tam přijít neměl.

Sniper_2003 si zde získal mé sympatie. Z jeho příspěvků vidím, že Castrol nemá rád a tak ho tam dávat taky nebudu(když je pravděpodobně z Polska). Mimochodem, co ten Shell? Není také nalitý někde v PL?

 

Dík za radu

Editováno: , autor: PetrL
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

PetrL>> Pro tebe platí VW 505 01 = bez filtru a pevný interval, to ten Castrol co ti tam dali splňuje. K tomu Shellu ti podle mě Sniper řekne podobně jako ke Castrolu, obojí standard a obojí může být padělek. Kvalitnější je např. Mobil, Millers aj.

LucasCZE>> Tím naprostým minimem bych si nebyl tak jistý a psát k tomu ještě určitě je hodně odvážné a spíš zbožné přání, nebo máš nějaké zkušenosti či info? Velice rád se dozvím něco co nevím ;) Nejvíce padělků najdeš v tom nejrozšířenějším a padělatelé to samozřejmě nedělají v malém (myšleno všeobecně).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jezdím první výměnu 15tkm na Millers a musím říci, že se spotřeba oleje snížila (znatelně) 

Nejezdím na nějaký Nanosuperspecial ale na běžný Premium XF Longlife 5w30  

 

To Lucas CZE - zajdi se mrknout k prodejcům, ne u všech je v regále originál. Doposud.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prave ze kdyz nekde vidim Castrol, tak se schvalne divam, jestli nejde o padelek (podle nejakeho toho PDF o urcitych poznavacich znamenich na baleni)... Jeste jsem padelek nevidel. A to jsem Castrol sam kupoval u na prvni pohled pochybneho prodejce (malinka prodejnicka nekde v prumyslove zone, vubec se tam nedalo pohnout) a padelek jsem nedostal. Ale je fakt, ze muzu mit stesti...

Editováno: , autor: LucasCZE
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

.............K tomu Shellu ti podle mě Sniper řekne podobně jako ke Castrolu, obojí standard a obojí může být padělek. Kvalitnější je např. Mobil, Millers aj. ..................................

 

 

By jsi mi mohl dělat tiskového mluvčího. Lépe bych to nenapsal navíc to zde nechci pořád opakovat. Takže za mě máš  :kol-47:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Souhlasím s šuldou. Osobně nic neprosazuji jen sem píši své zkušenosti ( mé subjektivní pocity ), protože se nebojím zkusit něco nového. A jak dle mích příspěvků vidíte až jsem pár výrobků vyzkoušel. :kol-27: Pokud bude člověk kupovat pořád stejný produkt nemůže nikdy porovnat jestli je dobrý nebo špatný. Nechápejte mě zle myslím to v dobrém. :kol-28:

Budu trochu kvitovat slova Bobyho77 je mi jasné, že třeba ty jako ostřílený pardál jsi již pár vozů měl, o tom žádná, nicméně v jaké době. A co v té době bylo na trhu, jaké byly technologie? Ano chápu slova liji tam co tam bylo a žádný motor jsem nezničil, ale na druhou stranu jak můžeš vědět, jestli jiný produkt tomu tvému "mazlikovi" neudělá slast v podobě lepšího mazání, delší výdrže aditiv nebo zlepšení chodu motoru. No prostě jestli nebude lepší než to co tam dal výrobce.

A nebudeme chodit daleko, každý fanda co dělá trochu do aut si zlehka přetváří vozidlo na lepší ( odstraňuje šetření či chyby výrobce ) třeba formou vodní pumpy s celokovovým oběžným kolem, nebo brzdové kotouče s drážkami či dírami nebo keramické destičky, výměna halogenových světel za čočky či dokonce xenony a mohl bych pokračovat dál. 

Doufám, že ti co toto čtou jsou na stejné vlně. Nevím jak bych to vysvětlil jinak tak to cítím já. Je hodně pochyb, názorů a domněnek okolo tohoto tématu nicméně pokud je člověk bude jen mávnutím ruky odsuzovat či shazovat nedostane další člověk dychtící po informacích co hledá a v tom případě je funkce a podstata fóra k ničemu.

Editováno: , autor: Sniper_2003
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...