Přejít na obsah

Olej do 1.2HTP


Kokeš

Doporučené příspěvky

prečo stále spájate letné číslo oleja s jeho odolnosťou proti degradácií pri vysokej teplote? "30" určuje len viskozitu nie jeho odolnosť voči vysokej teplote!!!

Odolnosť voči "prepáleniu" oleja určí výrobca použitím kvalitného zákl.oleja a správnych aditív....

VW50400 je olej pre long life (spravidla viac ako 15tkm) a to znamená ťažšie prevádzkové podmienky ako VW50200, ktorý musíš meniť max do 15tkm!

takže oleje vw50400 by mali byť kvalitnejšie ako vw50200a logicky sú drahšie..

Nízka viskozita napr. 30 umožňuje úsporu paliva lebo tvorí "tenký " olej film. Pri športových autách je treba viskozity 50-60 aby film bol hrubší, aby pri velkých výkonoch sa netrhal, na spotrebu sa tam nehaľdí..

takže HPT v pohode 5W30 - a aj kôli hyraulickému napínaku reťaze! riedky sa rýchlejšoie načerpá!

Podla mna je 5W30 do 1.2 HTP uplne nevhodny, vzhladom na to, ze HTP ma vyssie teploty oleja a pri takych teplotach uz 5W30 nema dobru strihovu stabilitu a to nehovorim o tom, ze po par kilometroch na dialnici je olej uz bez aditiv.. Urcite je vhodnejsi 5W40 alebo 5W50.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

prečo stále spájate letné číslo oleja s jeho odolnosťou proti degradácií pri vysokej teplote? "30" určuje len viskozitu nie jeho odolnosť voči vysokej teplote!!!

Odolnosť voči "prepáleniu" oleja určí výrobca použitím kvalitného zákl.oleja a správnych aditív....

VW50400 je olej pre long life (spravidla viac ako 15tkm) a to znamená ťažšie prevádzkové podmienky ako VW50200, ktorý musíš meniť max do 15tkm!

takže oleje vw50400 by mali byť kvalitnejšie ako vw50200a logicky sú drahšie..

Nízka viskozita napr. 30 umožňuje úsporu paliva lebo tvorí "tenký " olej film. Pri športových autách je treba viskozity 50-60 aby film bol hrubší, aby pri velkých výkonoch sa netrhal, na spotrebu sa tam nehaľdí..

takže HPT v pohode 5W30 - a aj kôli hyraulickému napínaku reťaze! riedky sa rýchlejšoie načerpá!

Logika a chemia su dve rozdielne veci. Nehovorim, ze tvoje dedukcie su papierovo zle, ale v realnom pouziti je to ine.

Editováno: , autor: martin.s
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pre mňa práve "iba" chémia a elektrika majú logiku - ostané je len pocit alebo konsenzus.

- leje sa tam 5w40 lebo je najlacnejší a "stačí", pokiaľ viem najväčší problém býval s castrolom txt a ten bol 5w40

Moja ďalšia "papierová" úvaha je aj o tom, že ak výrobca chce namiešať širokorozsahový olej (5w40, 10w50 atď) musí použiť kopu rôznej chémie, ktorá bude citlivá na podmienky v ktorých pracuje...

Myslím že 5w30 je menej náročný na prísady... a teda je stabilnejší.

Logika a chemia su dve rozdielne veci. Nehovorim, ze tvoje dedukcie su papierovo zle, ale v realnom pouziti je to ine.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ahoj mám fabii 1.2HTP 40KW měl bych tedka menit 75tis. olej normálně tam liju castrol 5w40, mám teďka možnost za dobrý peníz 5w30 - chci se tedy zeptat zda je možno ho tam nalit?jaký je mezi nimy rozdíl a jestli nemůže dojít k nějakému poškození. Kamoš mi říkal že ten 5w30 je lepší. tak sem se chtěl zeptat.

Ahoj, používám 5w40 a dle mého názoru je olej vhodnější jak 5w30, neboť snese větší tepelnou zátěž.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nekonečné téma o nekonečném.

Co máte v technické příručce od vyrobce,normu kterou musí olej splňovat,takže VW specifikaci.Vyrobce nedoporučuje žadny 5/10/15/W30/40/50,ale normu kterou musí dany olej splňovat.Každej servis dává něco jiného,v danou chvíly to co maj za pro ně čupr cenu a když budou mít levnej Shell 10W40 tak ho tam šupnou a víc neřeší.při příští vyměně zas to co maj na skladě.Nehledě na to není problém tam dát Mogul 5W40 za 150kč litr a nalepit stítek Shell 5W40 a kdo to zjistí nikdy nikdo a pro případné dolití dle nalepeného štítku smícháni mogulu se shellem neublíži ničemu.Takže kdo chce a nevadí mu dát za litr oleje 5W30 300-400kč za litr ať si ho tam dá,kdo dá 5/10W40 za 150-200kč jezdí ouplně stejně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To ale neni pravda! Ty dve cisla udavaji viskozitu oleje pri urcite teplote. Nic o tepelne odolnosti z nich nevyctete. 5W30 jsou longlife oleje, ktere maji vydrzet v motoru az 30 000km. Je tu tedy jasny predpoklad vyssi odolnosti, nejen teplotni.

Ahoj, používám 5w40 a dle mého názoru je olej vhodnější jak 5w30, neboť snese větší tepelnou zátěž.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, já myslím, že na motorárně určitě neví, kterej motor přijde do jakýho auta, tam je sekaj na běžící pásu a až při přípravě na montážní linku se vybíraj ty správný motory, který si zákazník objednal... B)

A já jsem se na to ptal na montážní lince motorů a pak i celejch aut. Všude měli jen sudy od Shellu a říkali, že jinej nedávaj, jenom si nevybavuju jestli to byla 5W40 nebo longlife. Ale asi longlife, protože když motor vyrábí, tak neví, jestli zákazník bude chtít krátkej, nebo prodlouženej interval,,,a hlavně, oni dostanou ten olej za pár kaček, takže než skladovat několik druhů olejů a řešit kolik kterýho maj na skladě, je nesnažší dávat jen jeden druh... ;) V motorárně to naplní a motor protočí, na mont. lince aut pak zkontrolujou hladinu a kdyžtak dolejvaj. Kdo byl v MB, ví o čem mluvím.. B)

Každý motor je objednávkový (typově)(na sklad se nedělá), jestli bude mít WIV senzor (longlife) se musí určit již při výrobě motoru, aby se tam dal správný typ víka do kterého se zamontuje ten WIV senzor (je to jenn teploměr a hladinoměr - opotřebení oleje se pouze vypočítává z jízdních režimů), i jaká varianta el.instalace se bude montovat.

Pro kecku 'OloZX6R': chlapec nikde žádné sudy vidět nemohl, protože veškerý transport olejů jde potrubím z centrálního olejového hospodářství (tam to vozej cisternama) a vlastní plnění dělaj automatické stanice.

Shell reklamní samolepka v motorovém prostoru je z partnerství VW a Shell (VW má akcie Shellu),

ale značka plněných olejů je každý rok výsledkem výběrového řízení (dle ceny apd.)

Na tý samolepce je napsáno doporučuje - není tam napsano co je tam nalito.

Editováno: , autor: DEFIANT
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak zvlastni skusenosti mam najeto na mogul 10w40 pres 90tis olej neni potreba dolejvat vydrzi po celou dobu 10tis,na kterou jsem zkratil serv.interval a proc po deseti ja zkratka na nejaky loglife neverim a menit olej po deseti me naucil muj tata a za 16let za volantem jsem po mechanicke strance oddelal pouze motor ve 120kdyz jsem bez vyplachu dal olej AD misto A a rozpustil si tal vsechen sajrajt v motoru z horsiho oleje?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No keby si pozrel ten graf zistil by si že aj tá 10w40 je na tom lepšie ako 5w40 v "stay in grade"

Tak zvlastni skusenosti mam najeto na mogul 10w40 pres 90tis olej neni potreba dolejvat vydrzi po celou dobu 10tis,na kterou jsem zkratil serv.interval a proc po deseti ja zkratka na nejaky loglife neverim a menit olej po deseti me naucil muj tata a za 16let za volantem jsem po mechanicke strance oddelal pouze motor ve 120kdyz jsem bez vyplachu dal olej AD misto A a rozpustil si tal vsechen sajrajt v motoru z horsiho oleje?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...