pitrs78 Vloženo 2. Červen 2009 Sdílet Vloženo 2. Červen 2009 VW 500.00 nebo 502.00 je ok. Vždyť to máš napsaný v manuálu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
RadaR08 Vloženo 12. Říjen 2009 Sdílet Vloženo 12. Říjen 2009 ahoj mam fabii 1.2 40kw MPI a zajimalo by me jak restartovat jednotku pri vymene oleje porad mi tam blika serviska OIL dikec Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Standis Vloženo 12. Říjen 2009 Sdílet Vloženo 12. Říjen 2009 tady to máš http://forum.skodahome.cz/index.php?showto...=INSP&st=25 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
RadaR08 Vloženo 12. Říjen 2009 Sdílet Vloženo 12. Říjen 2009 dekuju moc Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dolfy55 Vloženo 19. Únor 2010 Sdílet Vloženo 19. Únor 2010 Koľko ide do motora 1.2 HTP motorového oleja?? 4 alebo 5 litrov??Vdaka Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
domino666 Vloženo 19. Únor 2010 Sdílet Vloženo 19. Únor 2010 kolkoooo? neblazni, ked si kupis 3l tak ti v pohode staci. ide tam cca 2.9 litra Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dolfy55 Vloženo 24. Únor 2010 Sdílet Vloženo 24. Únor 2010 kolkoooo? neblazni, ked si kupis 3l tak ti v pohode staci. ide tam cca 2.9 litra Wau,diky,ja som bol stále v tom,že 4,neviem prečo.Ďakujem Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
martin.s Vloženo 7. Září 2010 Sdílet Vloženo 7. Září 2010 SHELL 10W40 je jako jediný z polosyntetik lehkoběžný. Žádná jiná polosyntetika není... Já jsem na něj jezdil, a pohoda...Do výroby dávají Shell a Castrol- musí tam být nějaká konkurence kvůli cenám... Slovo plne synteticke a polo synteticke oleje dnes uz vyznam nema, pretoze aj 5W aj 10W sa vyraba rovnakym technologickym postupom.Medzi 5W a 10W je rozdiel iba pri viskozite za studena, 99% olejov 5W sa vyraba sposobom Hydrocrack, plne synteticke su uz len niektore 0W-xx a vybrane modely vyrobcov napriklad Meguin, Liqui Molly a Mobil 1. Shell je HC Synthese Based, zalozeny na syntetickej baze, takze nie je plne synteticky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DEFIANT Vloženo 10. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 10. Listopad 2010 (editace) No, já myslím, že na motorárně určitě neví, kterej motor přijde do jakýho auta, tam je sekaj na běžící pásu a až při přípravě na montážní linku se vybíraj ty správný motory, který si zákazník objednal... A já jsem se na to ptal na montážní lince motorů a pak i celejch aut. Všude měli jen sudy od Shellu a říkali, že jinej nedávaj, jenom si nevybavuju jestli to byla 5W40 nebo longlife. Ale asi longlife, protože když motor vyrábí, tak neví, jestli zákazník bude chtít krátkej, nebo prodlouženej interval,,,a hlavně, oni dostanou ten olej za pár kaček, takže než skladovat několik druhů olejů a řešit kolik kterýho maj na skladě, je nesnažší dávat jen jeden druh... V motorárně to naplní a motor protočí, na mont. lince aut pak zkontrolujou hladinu a kdyžtak dolejvaj. Kdo byl v MB, ví o čem mluvím.. Každý motor je objednávkový (typově)(na sklad se nedělá), jestli bude mít WIV senzor (longlife) se musí určit již při výrobě motoru, aby se tam dal správný typ víka do kterého se zamontuje ten WIV senzor (je to jenn teploměr a hladinoměr - opotřebení oleje se pouze vypočítává z jízdních režimů), i jaká varianta el.instalace se bude montovat. Pro kecku 'OloZX6R': chlapec nikde žádné sudy vidět nemohl, protože veškerý transport olejů jde potrubím z centrálního olejového hospodářství (tam to vozej cisternama) a vlastní plnění dělaj automatické stanice. Shell reklamní samolepka v motorovém prostoru je z partnerství VW a Shell (VW má akcie Shellu), ale značka plněných olejů je každý rok výsledkem výběrového řízení (dle ceny apd.) Na tý samolepce je napsáno doporučuje - není tam napsano co je tam nalito. Editováno: 10. Listopad 2010, autor: DEFIANT Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PaveloSK Vloženo 20. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 20. Říjen 2011 Hoj! Chcel by som sa opýtať - teraz som na jedne 1,2HTP 47KW AZQ 2004 Fabii menil olej.. Neviem, či to robilo už predtým ale cez olejové veko počuť dáke syčanie či podobný zvuk. Ak ho zatlačím rukou, tak to nepočuť.. Pri otvorení veka sa rozhádžu otáčky. Inak motor ide relatívne pekne a volnobeh neskáče.. treba to dako riešiť či banalita? Taktiež sa mi podarilo (aj keď som sa snažil tomu zabrániť) pokvapkať pár kvapkami oleja alternátor.. Hneď som to utrel, potom ešte vystriekal WDčkom, znova utrel a nechal vyschnúť.. môže to byť problémom alebo skôr nemusí? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Grym Vloženo 20. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 20. Říjen 2011 Asi ti spatne tesni vicko na nalivani oleje, zkontrolovat tesneni, popripade vymenit. S tim altikem jsi to udelal teda "zajimave" to ze jsi utrel ty kapky od oleje je OK, ale nechapu proc jsi to pak vystrikal WD-40 ? WD-40 je uvolnovaci a cistici olej ve spreji, ovsem to cistici neznamena odmastovaci. Ja pouzivam treba WD-40 na cisteni hlavni, a nema to chybu, zbytky prachu to pekne rozpusti bez namahy. Doporucil bych to prostriknout cisticem zrzd, ten neni tak agresivni jako treba redidlo a rychle se odpari a pekne odmasti. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PaveloSK Vloženo 20. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 20. Říjen 2011 Ja som práve mal za to, ze WD40 je tiež do istej miery odmasťovací prípravok.. Skúsim zajtra ešte zohnať ten brzdový čistič. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rkonf Vloženo 21. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 21. Říjen 2011 (editace) WD40 rozpouští mastnotu, ale tím že je to zároveň mazadlo, tak asi nebylo jeho použití na ten alternátor úplně vhodné. Viz http://www.wd40.cz/v.../hlavni-pouziti Editováno: 21. Říjen 2011, autor: rkonf Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PaveloSK Vloženo 21. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 21. Říjen 2011 (editace) Ešte takto na okraj - má to zmysel s tým ešte laborovať, keď už to auto takto stihlo najazdiť asi 20km ... ? EDIT: bezpredmetné, vystriekal som to tým sprejom aj tak, vyzerá, že to fachá OK... Editováno: 21. Říjen 2011, autor: PaveloSK Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
radicalrider Vloženo 25. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 25. Říjen 2011 Ahoj, díky za užitečné rady k výměně. Bohužel jsem zjistil, že mi po výměně nový olej kape kolem vypouštěcího šroubu...Co s tím??? Díky za rady a zkušenosti Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Haniss Vloženo 25. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 25. Říjen 2011 Špatně utaženo, na křivo našroubovaný šroub nebo je tam stará podložka, která už propouští. Vyměnil jsi tu podložku pod výpustným šroubem? Já ji pro jistotu měním při každé výměně oleje... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
radicalrider Vloženo 25. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 25. Říjen 2011 Dík za odpověď. Podložku jsem nevyměnil, takže mě nejspíš čeká znovu celá procedura.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
libero Vloženo 25. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 25. Říjen 2011 to ti už nestojí za to vymeniť pri výmene aj podložku??? teraz budeš musieť zachytiť olej a naliať ho späť Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kimmi Vloženo 12. Říjen 2012 Sdílet Vloženo 12. Říjen 2012 Ja som doteraz pioužíval Castrol,teraz skúsil prejsť na Total Quartz,alebo BP Visco,oba spľňajú normu VW 502.00 http://www.motorove-oleje.sk/bp-visco-5000-c-5w-40-4l/ http://www.motorove-oleje.sk/total-quartz-9000-5w-40-4l/ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petr369 Vloženo 14. Říjen 2012 Sdílet Vloženo 14. Říjen 2012 Ahoj, miulý majitel mé fabie 1.2 HTP 12V 2003 pokaždé dával do motoru olej 0W40 nejspíš od shellu. Já tam ted dal od shellu 5W40. Udělal jsem špatně? Nemůžou vzniknout nějaká rizika? Olejový filtr jsem samozřejmě dal kvalitní prvovýroba. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vlasta Vloženo 15. Říjen 2012 Sdílet Vloženo 15. Říjen 2012 Petr na tohle jednoduchá odpověd nic se stát nemuže. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PaveloSK Vloženo 20. Listopad 2012 Sdílet Vloženo 20. Listopad 2012 Mne zo starej Fabie ostalo trocha oleja SHELL 5W40, ktorý by som chcel docmrdať teraz do druhej Fábie, lebo olej je v nižšej polovici rysky, ale podla štítku je v tomto motore olej Castrol 5W40 - môžem to aj tak doliať? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hubo44 Vloženo 20. Listopad 2012 Sdílet Vloženo 20. Listopad 2012 Kludne to tam daj. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mara00 Vloženo 20. Listopad 2012 Sdílet Vloženo 20. Listopad 2012 j Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Barmalej Vloženo 20. Prosinec 2012 Sdílet Vloženo 20. Prosinec 2012 Mám takovou nehezkou zkušenost s olejem. Dle rad na fóru jsem se domníval, že když tam hodím levnější olej a budu měnit po cca 7500 km, tak to autu nejen prospěje, ale i ušetřím. Nicméně to dopadlo tak, že na jaře mi motor začal na volnoběh poškubávat. Ze začátku jsem tomu nevěnoval pozornost, ale časem se to zhoršovalo. Nu poradil jsem se s mechanikem a po shlédnutí jsme našli utržený pravý silentblok motoru. Po výměně jsem pln očekávání z klidné jízdy zjistil, že motor se již tolik netřepe. Po týdnu situace opět stejná. Nu nahodil jsem to na diagnostiku a ejhle. Chyba na prvním válci. Hodilo to chybu zapalování. Vyměnil jsem cívku a pro jistotu i svíčky (páč jsem na nich už nějaký ten kilometr měl). K mému úžasu se opět nic nestalo. Tak znovu na diagnostiku a navíc na tlaky. Tu se objevil problém a to s nízkým tlakem na prvním válci. Na fóru to je již brobrané = podpálené ventily. Hlava šla dolů na opravu. Kamoš při přehrabování motoru zjistil, že se mi hýbe nepatrně více klikovka. Koukli jsme na to a bylo "zhoblované" axiální ložisko. Nejhorší na tom ale bylo i to, že byla chycená i klikovka (takový hezký kanálek tam byl:-)). Klikovka šla na vybroušení.....Co vše bylo příčinou? Levný olej, který se hodí tak maximálně na topení. Mechanici mi řekli, že levné oleje ztrácí už své vlastnosti po 4000 km a dále to nemaže a proto se mi to tak hezky vybrousilo, ztratil se tlak oleje a šlo to všechno do sraček. Neznám přesnou terminologii, ale tak nějak jsem to pochopil. Každopádně je teď motor jako nový a cena se po dokončení vyšplhá na cca 13000,- (furt lepší než kupovat z vrakáče a doufat, že je v pohodě:-))....Snad se moje zkušenost bude někomu hodit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.