Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Já dávám Castrol GTX 10W-40 PART SYNTETIC. Je to dobře? Jezdím město-krátké trasy 2-3km tam a zpátky každý den. FII 1.2HTP 51kw.

V zime bude určite lepší 5W-40, stačí aj nejaký lacný, hlavne nech plní normu. Ak je to TSI tak tam je asi vždy olej do 110 stupňov, takže nie je čo riešiť. U HTP to trochu riešim, ale to je fakt pre tých čo to chcú tip-top....

Vloženo

Ja tomu take nerozumim, do moji HTP dava autorizak Castrol magnatec professional A3 10w-40, interval 15.000 km, najeto 80.000 km.

Take bych cekal 5w-40, ale kdepak. Takze tezko rict.

Vloženo

Ak sú nejaké kratšie jazdy, alebo naopak vysoký výkon po dlhšiu dobu, určite by som odporúčal skrátiť výmenu na 10000 km. Tých 15t je horná hranica, ale autorizák to moc riešiť nebude. Ich politikou je neotravovať zákazníka príliš často. Ten 10W-40 môže byť zase vhodnejší (vo všeobecnosti) na tie náročnejšie jazdy v kopcoch a na diaľnici. Na krátke jazdy by som radšej dal 5W-40, 5W-30, ale pokiaľ nie sú nejaké silné mrazy, nie je to tak závratný rozdiel. Hlavne nech to plní správne normy.

  • o 3 týdny později...
Vloženo

Prosím o radu. Chci koupit Shell Helix Ultra 5-40 a narazil jsem na tento:

http://www.bonatrade.cz/shell-helix-ultra-5w-40-5l/

a tento:

http://www.bonatrade.cz/shell-helix-ultra-5w-40-4l/

 

koukal jsem, že kromě obsahu má každý jinou normu.

 

Jsou to tedy oba shodné oleje nebo je to každý jiný?

 

Děkuji za zřejmě hloupý dotaz, ale budu kupovat 6l pro dvě fabie a nerad bych míchal 2 různé oleje.

Vloženo

Určite je to zhodný olej. Ten e-shop v tom má bordel. Dokonca Helix HX8 je podľa ľudí z jaknaauto.cz ten istý olej. Už mám aj inú skúsenosť s tým že Shell proste premenoval produkt  a zloženie sa nezmenilo. 

Inak dobrý výber, toto je asi jediná syntetika (PAO základ) ktorú Shell vyrába a nízka cena vyplýva asi z toho, že je to vo veľkom množstve. V Amerike sa predáva pod značkou Pennzoil Ultra znova to isté. 

Keď sa dívam na tom e-shope do kolonky Norma nižšie, u oboch sú MB 229.5, FIAT 9.55535-Z2 a Porsche A40. Všetko normy pre vysoké výkony, takže myslím že bude vhodný aj pre jazdy maximálkou po nemeckej diaľnici v tropickom počasí, rozhodne lepšie pre HTP než nejaká 5W-50. Súčasne vyzerá byť vhodný pre nízke teploty. 

Niečo podobné sa dá zohnať aj od výrobcov Mobil, Motul, Total, Amsoil, Fuchs a Luqui-Moly. 

Pre bežné jazdenie vlastne stačí aj lacnejší olej - stačí že plní normu VW. Toto je jeden z tých lepších.

Vloženo

Díky, tak jsem ho tedy objednal a zítra pro něj jedu. :) Koukal jsem na více eshopů a tam to bylo obdobné. Měli 3 různé balení a u každého jinou specifikaci. Tak jsem si už říkal, jestli nemaj nějakou vylepšenou recepturu. :-D Čert aby se v tom vyznal.

  • o 3 měsíce později...
Vloženo

Zajímalo by mě, kolik se do haťapky vleze oleje. Ať vím, kolik toho mám koupit. 

 

Případně máte nějaké rady, jak efektivně vypustit olej bez toho, aniž bych musel do servisu? 

Vloženo

3 litry. Vypustit lehce ... za pomocí 6 imbusu pro výpustní šroub na vaně a alespoň sikovek na povolení plastového cylindru pro filtr. Zahřátý motor, nějakou vaničku na vyjetý olej, ten pak dáš do prázdných flašek a můžeš odnést do sběrného dvoru (v každé obci) jako nebezpečný odpad

 

nejezdím kvůli tomu do servisu už léta (co mi zkončila záruka)

Vloženo

Ja som kvôli olejovému filtru kupoval kľúč 36 - nič iné dosť veľké som nemal :-) Potom je dobré trochu oleja naliať do toho nového filtra, nech zbytočne necvakajú hydroštely po naštartovaní. Na vypustenie oleja som mal z Bauhausu takú nádobu na miešanie farieb ktorá sa uzatvára plastovým deklom. Je trochu vyššia, ale stačila aj na viac vypustení oleja a v nej som to rovno niesol do zberne odpadov. Je výhoda to meniť doma - v servise sa im nechce dlho zahrievať motor ani dlho čakať kým to poriadne vykvapká z vane.

  • o 3 měsíce později...
  • o 2 týdny později...
Vloženo

Prave mi prisli vysledky analyzy oleja od http://www.blackstone-labs.com/

Dost to trvalo, vzorku som poslal ako normalny balik do USA. Cena analyzy 25 USD,

postovne by bolo v prepocte cca 12 USD.

Takze stale lepsia cena nez co som nasiel "u nas". V Europe som to teda s podobnymi

firmami uplne vzdal.

 

Je to sikovna vec ked chce clovek vediet ci olej nemeni zbytocne casto alebo naopak ho nechava prilis dlho.

Tiez sa da vcas odhalit zacinajuca zavada, alebo ak by bol olej nejaky nevhodny/menej kvalitny.

Vloženo

Bohuzial, toto nebolo HTP ale 2.0 JTDm.

 

Dost ma zaujimalo ci nebude nafta v oleji (DPF), jak si vylozit ze sa rano ozyva turbo

a celkovo ci 19tisic na ten olej uz nie je moc.

Vsetko bolo OK - opotrebenie v norme, karbonu malo, palivo prakticky ziadne,

len TBN namerali 3.1 To uz je podla mna dost malo.

Vymena po 15t teda bude pre ten diesel OK. :)

Vloženo

Hlavna sprava teda je ze analyza oleja u USA firmy mozna je, funguje to, a nie je to prilis drahe.

Nakoniec clovek bud zisti ze moze olej vymienat po dlhsej dobe a tie prachy sa vratia,

alebo naopak ze treba interval skratit a motor vydrzi dlhsie.

Vloženo

Aj mna to teda zaujima. Fabiu uz moc nepouzivam - je v rodine a obcas mozno budem robit aj udrzbu. Ale olej po normalnom jazdeni ma nezaujima az tak ako ked to dostava zabrat.

Na "slusne" jazdenie uz nejaka analyza bola - este spolu s Octaviou 1.8T

 

Pekne by sa dali overit tie "zarucene" rady ako 5W-30 je prilis malo, jak tam olej strasne degraduje a vytvara karbon, pripadne by asi slo overit tie udajne piliny z katalyzatora.

  • o 1 měsíc později...
Vloženo

Pred rokom som menil olej na fabii HTP 1.2, 12V 47kw AZQ r.v. 2004. Dopredu som si to nastudoval a podla dielenskej prirucky som utiahol vypustnu skrutku na 40Nm. Teraz sa chystam menit olej znova a dostal som sa dielenskej prirucke (novsia verzia), kde je uvedeny utahovaci moment 30Nm pre ten isty motor. Teraz neviem, ci som pred rokom to neutiahol velmi silno a ci nahodou nestrhnem zavit na olejovej vani.

Ako to vlastne je? Myslite, ze nebude problem povolit a dat novu skrutku? A aky ma byt vlastne ten utahovaci moment? ... som z toho trochu zmateny...

  • o 1 měsíc později...
Vloženo

Ahoj, nevim jaky olej mam ted v motoru (v servisce nic a stitek ztracen) a chci ho vymenit, jaky tam mam nalit aby se neco nepokazilo? Rad bych klidne lepsi, aby byl motor tissi. Dik za radu

Vloženo

Mirku, kdyz uz si napsal tuhle otazku, tak si rovnou mohl napsat i odpoved na mou otazku, pokud ji vis a byl by klid, to cos napsal je zbytecnost

Vloženo

Dobre, ale ja nevim jaky je tam ted olej, takze nechci neco pokazit, jako ze dam polosyntetiku do syntetiky nebo mineralu, aby se to nezadrelo nebo tak

Vloženo

Presne tak.

To rozdelenie na polo-, syntetiku atd je uz trochu zastarale. Oleje sice mozu mat rozny zaklad, ale vzdy sa mozu zmiesat. 

V tomto pripade je to jedno, je tam vyjazdeny olej a ten ma vzdycky horsie vlastnosti nez to najlacnejsie co sa da zohnat. 

Pouzi proste nejaky olej ktory plni normu a nic sa tym neskazi.

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...