rkonf Vloženo 7. Říjen 2010 Vloženo 7. Říjen 2010 5W30 bych do HTP nedával. 5W40 je minimum, viz příspěvek výše. Citovat
c1nc0 Vloženo 11. Říjen 2010 Vloženo 11. Říjen 2010 Ale podla katalogovych listov vyrobcov olejov, kazdy vyrobca odporuca do HTP olej 5W30. Preco by to asi robili, ked je nevhodny podla vas? Citovat
matejhanko Vloženo 12. Říjen 2010 Vloženo 12. Říjen 2010 Vsak ano,ved aj v skodaservise tam leju 5w30 castrol txt,alebo castol power3 5w30...a oficialne podla nalepky na motore ta ma ist helix ultra 5w30,ja uz tolko mudrosti som pocul,ze sa neda podla toho hodnotit....kto co odporuca....kazdy ma z casti pravdu Citovat
mode Vloženo 13. Říjen 2010 Vloženo 13. Říjen 2010 prečo stále spájate letné číslo oleja s jeho odolnosťou proti degradácií pri vysokej teplote? "30" určuje len viskozitu nie jeho odolnosť voči vysokej teplote!!! Odolnosť voči "prepáleniu" oleja určí výrobca použitím kvalitného zákl.oleja a správnych aditív.... VW50400 je olej pre long life (spravidla viac ako 15tkm) a to znamená ťažšie prevádzkové podmienky ako VW50200, ktorý musíš meniť max do 15tkm! takže oleje vw50400 by mali byť kvalitnejšie ako vw50200a logicky sú drahšie.. Nízka viskozita napr. 30 umožňuje úsporu paliva lebo tvorí "tenký " olej film. Pri športových autách je treba viskozity 50-60 aby film bol hrubší, aby pri velkých výkonoch sa netrhal, na spotrebu sa tam nehaľdí.. takže HPT v pohode 5W30 - a aj kôli hyraulickému napínaku reťaze! riedky sa rýchlejšoie načerpá! Podla mna je 5W30 do 1.2 HTP uplne nevhodny, vzhladom na to, ze HTP ma vyssie teploty oleja a pri takych teplotach uz 5W30 nema dobru strihovu stabilitu a to nehovorim o tom, ze po par kilometroch na dialnici je olej uz bez aditiv.. Urcite je vhodnejsi 5W40 alebo 5W50. Citovat
matejhanko Vloženo 15. Říjen 2010 Vloženo 15. Říjen 2010 V htp sa okrem vsetkeho odporuca menit uz pri 7500km a je jedno ci w504 ci w502...predsa motor je ako srdce a ked sa on staras si s nim nadmieru spokojny... Citovat
jano1154 Vloženo 16. Říjen 2010 Vloženo 16. Říjen 2010 Výpis servisná knížka : " SHELL HELIX ULTRA 5W-40 "........Najazdené 75 000km bez problémov, štýl jazdy - športová ,výsoké otáčky........plyn - brzda. Citovat
martin.s Vloženo 17. Říjen 2010 Vloženo 17. Říjen 2010 (editace) prečo stále spájate letné číslo oleja s jeho odolnosťou proti degradácií pri vysokej teplote? "30" určuje len viskozitu nie jeho odolnosť voči vysokej teplote!!! Odolnosť voči "prepáleniu" oleja určí výrobca použitím kvalitného zákl.oleja a správnych aditív.... VW50400 je olej pre long life (spravidla viac ako 15tkm) a to znamená ťažšie prevádzkové podmienky ako VW50200, ktorý musíš meniť max do 15tkm! takže oleje vw50400 by mali byť kvalitnejšie ako vw50200a logicky sú drahšie.. Nízka viskozita napr. 30 umožňuje úsporu paliva lebo tvorí "tenký " olej film. Pri športových autách je treba viskozity 50-60 aby film bol hrubší, aby pri velkých výkonoch sa netrhal, na spotrebu sa tam nehaľdí.. takže HPT v pohode 5W30 - a aj kôli hyraulickému napínaku reťaze! riedky sa rýchlejšoie načerpá! Logika a chemia su dve rozdielne veci. Nehovorim, ze tvoje dedukcie su papierovo zle, ale v realnom pouziti je to ine. Editováno: 17. Říjen 2010, autor: martin.s Citovat
mode Vloženo 18. Říjen 2010 Vloženo 18. Říjen 2010 pre mňa práve "iba" chémia a elektrika majú logiku - ostané je len pocit alebo konsenzus. - leje sa tam 5w40 lebo je najlacnejší a "stačí", pokiaľ viem najväčší problém býval s castrolom txt a ten bol 5w40 Moja ďalšia "papierová" úvaha je aj o tom, že ak výrobca chce namiešať širokorozsahový olej (5w40, 10w50 atď) musí použiť kopu rôznej chémie, ktorá bude citlivá na podmienky v ktorých pracuje... Myslím že 5w30 je menej náročný na prísady... a teda je stabilnejší. Logika a chemia su dve rozdielne veci. Nehovorim, ze tvoje dedukcie su papierovo zle, ale v realnom pouziti je to ine. Citovat
matejhanko Vloženo 30. Říjen 2010 Vloženo 30. Říjen 2010 Inak co sa dotycnemu nepacilo na tom valvoline 5w30 pre vasu informaciu splna 502,503,504....kazde srdce potrebuje kvalitnu krv,to plati aj pri motore,radsej zaplatit za drahsi olej a mas klud,ako setrit,ak chces setrit na aute,tak ho radsej ani nemaj Citovat
martin.s Vloženo 31. Říjen 2010 Vloženo 31. Říjen 2010 mna len fascinuje ako sa tomu nerozumiete a radite ludom, nic v zlom. Citovat
Piaggio Vloženo 5. Listopad 2010 Vloženo 5. Listopad 2010 Ja som mal od vyroby 5w30 txt,potom sko som absolvoval 2 prehliadky tam dali 5w40.Vraj ten prvy cosi blizil katalizatoru /povedali v jednom servise/. Tak davam 5w40 C3 castrol.Aj v obchode vraveli ze castrol 5w30 sa uz nerobi ci co.Sak to pozname ,jedna pani povedala... Citovat
psurn Vloženo 6. Listopad 2010 Vloženo 6. Listopad 2010 Ahoj mám fabii 1.2HTP 40KW měl bych tedka menit 75tis. olej normálně tam liju castrol 5w40, mám teďka možnost za dobrý peníz 5w30 - chci se tedy zeptat zda je možno ho tam nalit?jaký je mezi nimy rozdíl a jestli nemůže dojít k nějakému poškození. Kamoš mi říkal že ten 5w30 je lepší. tak sem se chtěl zeptat. Ahoj, používám 5w40 a dle mého názoru je olej vhodnější jak 5w30, neboť snese větší tepelnou zátěž. Citovat
Vlasta Vloženo 6. Listopad 2010 Vloženo 6. Listopad 2010 Nekonečné téma o nekonečném. Co máte v technické příručce od vyrobce,normu kterou musí olej splňovat,takže VW specifikaci.Vyrobce nedoporučuje žadny 5/10/15/W30/40/50,ale normu kterou musí dany olej splňovat.Každej servis dává něco jiného,v danou chvíly to co maj za pro ně čupr cenu a když budou mít levnej Shell 10W40 tak ho tam šupnou a víc neřeší.při příští vyměně zas to co maj na skladě.Nehledě na to není problém tam dát Mogul 5W40 za 150kč litr a nalepit stítek Shell 5W40 a kdo to zjistí nikdy nikdo a pro případné dolití dle nalepeného štítku smícháni mogulu se shellem neublíži ničemu.Takže kdo chce a nevadí mu dát za litr oleje 5W30 300-400kč za litr ať si ho tam dá,kdo dá 5/10W40 za 150-200kč jezdí ouplně stejně. Citovat
Braver Vloženo 6. Listopad 2010 Vloženo 6. Listopad 2010 To ale neni pravda! Ty dve cisla udavaji viskozitu oleje pri urcite teplote. Nic o tepelne odolnosti z nich nevyctete. 5W30 jsou longlife oleje, ktere maji vydrzet v motoru az 30 000km. Je tu tedy jasny predpoklad vyssi odolnosti, nejen teplotni. Ahoj, používám 5w40 a dle mého názoru je olej vhodnější jak 5w30, neboť snese větší tepelnou zátěž. Citovat
matejhanko Vloženo 7. Listopad 2010 Vloženo 7. Listopad 2010 Dakujem ze si my dal za pravdu.....kazdy tam da to co sam uzna za vhodne... Citovat
matejhanko Vloženo 7. Listopad 2010 Vloženo 7. Listopad 2010 Inak co sa toho Valvoline tyka 5w30 je jasne na nom aj napisane ,odporuca sa na motory skoda,splna vysoku odolnost voci teplote motora.... Citovat
mode Vloženo 8. Listopad 2010 Vloženo 8. Listopad 2010 myslím že 5w30 (VW50400 !) je pre HTP lepšia voľba ! ako VW50200 - viď môj príspevok hore cimbu doporučuje 10w50 a už je z toho modla viac na : http://www.oleje.cz/forum/viewtopic.php?p=40541#40541 Citovat
Braver Vloženo 8. Listopad 2010 Vloženo 8. Listopad 2010 Z prezentovaneho grafu v tomto clanku je jasne viditelna stabilita viskozni hodnoty oleje 5W30 v porovnani s jinymi specifikacemi. http://www.oleje.cz/index.php?left=main&page=clanky_vlastnosti_oleju2 Citovat
DEFIANT Vloženo 10. Listopad 2010 Vloženo 10. Listopad 2010 (editace) No, já myslím, že na motorárně určitě neví, kterej motor přijde do jakýho auta, tam je sekaj na běžící pásu a až při přípravě na montážní linku se vybíraj ty správný motory, který si zákazník objednal... A já jsem se na to ptal na montážní lince motorů a pak i celejch aut. Všude měli jen sudy od Shellu a říkali, že jinej nedávaj, jenom si nevybavuju jestli to byla 5W40 nebo longlife. Ale asi longlife, protože když motor vyrábí, tak neví, jestli zákazník bude chtít krátkej, nebo prodlouženej interval,,,a hlavně, oni dostanou ten olej za pár kaček, takže než skladovat několik druhů olejů a řešit kolik kterýho maj na skladě, je nesnažší dávat jen jeden druh... V motorárně to naplní a motor protočí, na mont. lince aut pak zkontrolujou hladinu a kdyžtak dolejvaj. Kdo byl v MB, ví o čem mluvím.. Každý motor je objednávkový (typově)(na sklad se nedělá), jestli bude mít WIV senzor (longlife) se musí určit již při výrobě motoru, aby se tam dal správný typ víka do kterého se zamontuje ten WIV senzor (je to jenn teploměr a hladinoměr - opotřebení oleje se pouze vypočítává z jízdních režimů), i jaká varianta el.instalace se bude montovat. Pro kecku 'OloZX6R': chlapec nikde žádné sudy vidět nemohl, protože veškerý transport olejů jde potrubím z centrálního olejového hospodářství (tam to vozej cisternama) a vlastní plnění dělaj automatické stanice. Shell reklamní samolepka v motorovém prostoru je z partnerství VW a Shell (VW má akcie Shellu), ale značka plněných olejů je každý rok výsledkem výběrového řízení (dle ceny apd.) Na tý samolepce je napsáno doporučuje - není tam napsano co je tam nalito. Editováno: 10. Listopad 2010, autor: DEFIANT Citovat
martin.s Vloženo 10. Listopad 2010 Vloženo 10. Listopad 2010 (editace) ... Editováno: 10. Listopad 2010, autor: martin.s Citovat
martin.s Vloženo 10. Listopad 2010 Vloženo 10. Listopad 2010 co keby ste zacali citat aj technicke listy, mozno by vas osvietilo, som sklamany z toho, ze za vas hovoria fora a dojmy a nie vlastne skusenosti..... Citovat
Vlasta Vloženo 10. Listopad 2010 Vloženo 10. Listopad 2010 Tak zvlastni skusenosti mam najeto na mogul 10w40 pres 90tis olej neni potreba dolejvat vydrzi po celou dobu 10tis,na kterou jsem zkratil serv.interval a proc po deseti ja zkratka na nejaky loglife neverim a menit olej po deseti me naucil muj tata a za 16let za volantem jsem po mechanicke strance oddelal pouze motor ve 120kdyz jsem bez vyplachu dal olej AD misto A a rozpustil si tal vsechen sajrajt v motoru z horsiho oleje? Citovat
mode Vloženo 11. Listopad 2010 Vloženo 11. Listopad 2010 No keby si pozrel ten graf zistil by si že aj tá 10w40 je na tom lepšie ako 5w40 v "stay in grade" Tak zvlastni skusenosti mam najeto na mogul 10w40 pres 90tis olej neni potreba dolejvat vydrzi po celou dobu 10tis,na kterou jsem zkratil serv.interval a proc po deseti ja zkratka na nejaky loglife neverim a menit olej po deseti me naucil muj tata a za 16let za volantem jsem po mechanicke strance oddelal pouze motor ve 120kdyz jsem bez vyplachu dal olej AD misto A a rozpustil si tal vsechen sajrajt v motoru z horsiho oleje? Citovat
rumcajs Vloženo 7. Březen 2011 Vloženo 7. Březen 2011 Nazdar pánové, jsem před výměnou oleje - motor HTP 40 kW - v knize "Jak na to" doporučují vyměnit všechny 3 O kroužky, ale u filtru je jen ten velký. Neznáte někdo rozměry těch menších O kroužků nebo je nevyměňujete? Ď Citovat
Vlasta Vloženo 7. Březen 2011 Vloženo 7. Březen 2011 Zatim jsem je nemenil 100tis.sice jsem uz o tom taky uvazoval,ale pokazde na ne zapomenu.Kazdopadne ve skodovce budou vedet jaky tam dat,takze objednat u nich. Citovat
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.