Přejít na obsah

Brzdové kotouče a destičky - výměna


Pítr

Doporučené příspěvky

Jenom přední. Zadní RS není potřeba dávat, tam to nemá smysl.

288mm vše origo vs 312 vrtaný zimmermann a keramický textar - dost znatelný rozdíl.

Takže rozdíl mezi 312mm a 340mm bude určitě poznat, ale záleží na kotoučích a destičkách. Vzhledem k ceně a rezervě doporučím 312mm z OII RS.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

V pondělí jsem dával ATE na zadek (Octavia II 1.4 TSI 90Kw) a jsem spokojen. Napřed jsem chtěl dávat Ferodo, protože je používám a měním celý život a mám je i na předku, ale bohužel na Octavii jsem je ve velikosti 272 / 10 nesehnal...

20171213_155826.jpg

20171213_160204.jpg

20171217_122132.jpg

20171217_122632.jpg

20171217_122646.jpg

20171218_164011.jpg

20171218_164542.jpg

20171218_165755.jpg

20171218_170554.jpg

20171218_170603.jpg

Editováno: , autor: datel.1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Tak predni brzdy upgradovany na 312mm :) jeste bych ale mel vymenit zadni kotouce, ale mam v tom nejaky hokej. Kdyz hledam kotouce pro sve auto, vyskoci na me 256mm, 260mm, 272mm, ,253mm, 255 a 282mm. Co mám tedy za kotouce ? Abych to zmeril, tak musim sundat kolo, a to se mi ted popravde nechce - bydlim na horach, takze vsude snih, garaz nemam... Tak jsem to alespon odfotil a zda se mi, ze kryci plech ma jeste nejakou velkou rezervu, takze 272mm to asi nebude, nebo ? Kdyz uz to budou ty mensi, daji se dat 272ky bez zmeny trmenu nebo ne ?  Auto je Octavia 2.0 TDi L&K , motor CFHC, rok vyroby 2012, sedan - liftback

IMG_20180126_190245.jpg

IMG_20180126_190251.jpg

Editováno: , autor: jan.machalik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Super, diky. Jinak chápu dobře že původní 288mm třmeny můžu použít na Fabia 2 Fl, kde jsou původně 256mm brzdy? Že bych rovnou udělal upgrade i na fabce, co má přítelkyně :-)

BTW myslíte, že kombinace u Fabie 288mm vpředu a bubny vzadu bude ok? Díky 

Editováno: , autor: jan.machalik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

O Fabii vim po pravdě prd, ale na 99% to nepůjde. Např. u Okty 1,9TDI z 280mm na 288mm se musí měnit komplet těhlice.

Takže u Fabky by to bylo dost podobný, na současný těhlice to ani namontovat nelze. Díly nejlépe z Fabie RS nebo Ibiza Cupra. Nemluvě o tom, že by pak šlo dávat minimálně 15" kola a ta váha by byla znatelná a to auto na to není dělaný. Jak by pak fungovaly tlumiče a jak by se chovalo auto... A pak by bylo lepší sehnat i držáky třmenů a hodit tam 312 (stejný brzdič jen jiný držák), ale na to zase minimálně 16" kola.

Kdyby se ti to povedlo zrealizovat, tak je pak ještě potřeba diagnostikou upravit nastavení ABS na větší kotouče.

 

Na svém autě si to nech taky nastavit...

Editováno: , autor: rarach89
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No věc se má tak, že už z výroby má 16ky kola a menší tam dávat stejně nebude. V tom odkaze, který si poslal, tak jsem si vyfiltroval třmeny pro Fabii a vyhodilo mi to pravé stejný třmen jako pro Octavii, viz http://www.hanza-autodily.cz/trmen-predni-kotoucove-brzdy-54mm-vlevo-fte-d-1k0615123e-vratny-dil/d-72909/

 

Navíc tam píšou, že je to pro Fabie od roku 2011, takže, jak to myslí? :-)

 

Mimochodem, u me Octavie je taky potreba zmenit nastaveni na vetsi kotouce ? To jsem nedelal....

Editováno: , autor: jan.machalik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Já to dělám tak, když něco potřebuji. Zajedu do nejbližšího servisu Škoda, zajdu přímo do oddělení nahradních dílů a borcovi nadiktuji VIN auta. Podle ETKY ti řekne jak byl tvůj vůz vyroben přesně podle dílů. Řekne Ti rozměr kotoučů, jaky destičky a rovnou číslo dílů. (a už to víš pro příště až to budeš měnit).Ještě mi to borec rád vytiskne... Mě řekli, že zadek brzdy mi udělají u nich za 7.000,-  (kotouče + desky), tak to jsem okamžitě zamítl... ! Borec mi prostě poradil, jaky mám koupit a je to. Objednal jsem jinde a za cenu 2.800,- + 500,- práce. Takže celkem rozdíl na ceně... !

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník

Na diey ti staci zaregistrovat sa napr. na autokelly, zadas VIN a mas presne co potrebujes (nemusis to tam kupovat)...

Inak ten zadok ti pekne hnije, ja mam skoro 160 tis km a vsetko bez hrdze.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
Návštěvník

Zdravim.

Mechanik mi dal ATE dosky, zevraj s nimi ma vyborne skusenosti, predtym som mal len original, no brzdy mi zacali piskat.

Mam to nejako riesit, alebo si sadnu?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ahoj, čeká mě teď výměna brzd (destičky i kotouče, vpředu i vzadu).

Nemáte někdo zkušenosti s brzdami ze Škoda Economy ? Co jsem se díval tak na mé auto (2.0tdi cr 103kW) vychází za cca. 9 tisíc vč. práce,... což by možná stálo za úvahu, vzhledem k záruce a tak :) 

Editováno: , autor: nosekma
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zdravím! Nedávno jsem si na zadních kotoučích všiml jevu na fotkách. Je to prasklý, nebo je to jen nějakej depozit z destiček? ta čára se nešíří za hranu kotouče, tak nevím.. 

 

Co to mohlo způsobit? komplet brzdy mám na autě cca 8tkm, přední dírkovaný zimmermany + keramika textar jsou v pohodě (i když teda ty destičky na nich vybrousily soustředný drážky, není to hladký... to je normální?), vzadu mám kotouče i desky zimmerman. Jezdím spíš brzda plyn, ale mám rád svůj život, takže žádná extrémní rallye.  Nedávno vzadu měněný ložiska s nábojem za GSP, kvůli magnetickým proužkům ABS/ESP. Nemůže to mít spojitost s těma nábojema (shit značka? nedodržený montážní moment na náboji nebo kotouči?)

 

V pátek bych se potřeboval vydat na cca 150km cestu, předpokládám že do té doby bych je měl vyměnit a s tímhle nejezdit, co? Nijak se to neprojevuje, nejsou téměř vůbec sjetý, brzdí to dobře...

 

Jenže jakou značku? V zimmermany jsem jaksi ztratil důvěru (vyreklamovat by to asi stejně nešlo, navíc nemůžu najít fakturu)...

Na CC mají kotouče: ATE, Brembo, Zimmerman, Roadhouse a Textar. Všechny za docela pěkný ceny, jen origo stojí dvojnásobek.  Destičky pak v podstatě to samý, plus nějaký no-name-y a Bosch (v ten mám asi největší důvěru). Nejde mi až tak o cenu, klidně si připlatím, ale hlavně ať tohle neřeším znova a pravidelně, poradíte?

 

Začínám mít pomalu po zkušenostech dojem, že všechny aftermarket díly jsou nefunkční shit, a jejich nebezpečnost závisí jen na tom, jestli zrovna patří na nějakej safety-critical systém... :wacko:

 

IMG_20180501_151419.thumb.jpg.0ccb6be7d0be02dc492adcef55db71a0.jpgIMG_20180501_151408.thumb.jpg.a76c2f48fe63c67dad380e40abcdd12f.jpgIMG_20180501_151338.thumb.jpg.d474ae3425a243ae955653b7c28d654b.jpgIMG_20180501_151302.thumb.jpg.d7ce6b989a21eef74b2cf429cdd55274.jpgIMG_20180501_151249.thumb.jpg.40d0961c8469dd98c12ab7743d6ac593.jpg

Editováno: , autor: marek16
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...