Přejít na obsah

Chiptuning - zkušenosti, rady


phill64

Doporučené příspěvky

Tak co doporučuješ? Nechat si udělat chip a nezabývat se turbem dokud opravdu neodejde do věčných lovišť? Je pravda že mi to turbo houká jen za studena jakmile se mi to trochu zahřeje, tak už je houkání téměř neslyšitelné.

Na RS 2 jsem měl najeto 40tis., a turbo houkalo tak, že jsem pořád myslel, že mě nahánějí policajti. A jezdí snad do teď. Je to i o zkušenostech, ale taky nejsem vševěd. Záleží, zda víš, původ, kdo jak s tím jezdil, zda bylo dochlazováno atd..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak co doporučuješ? Nechat si udělat chip a nezabývat se turbem dokud opravdu neodejde do věčných lovišť? Je pravda že mi to turbo houká jen za studena jakmile se mi to trochu zahřeje, tak už je houkání téměř neslyšitelné.

máš na výběr ze tří možností:

1) zajet v Praze k Petrovi (motorpower) na brzdu a on Ti k tomu řekne svůj názor a určitě i dobře poradí,

2) to stejné platí i v případě MVoleska; i s ním se dá rozumně domluvit,

3) prdět na všechno a dojet na Moravu k TDiFunovi. Pak tu ale nemusíš rozumovat, protože si svým "rozhodnutím" sám nejsi jistý.

 

To, že tu má TDiFun snad největší základnu ještě nutně neznamená, že musí být nejlepší. ;) Tím nechci shazovat jeho práci, ale mně - jako Pražákovi - přijde totálně ujetý jet někam 400km kvůli něčemu, co jsou schopní udělat i kluci v Praze.

Ale každý ať si dělá dle svého.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na RS 2 jsem měl najeto 40tis., a turbo houkalo tak, že jsem pořád myslel, že mě nahánějí policajti. A jezdí snad do teď. Je to i o zkušenostech, ale taky nejsem vševěd. Záleží, zda víš, původ, kdo jak s tím jezdil, zda bylo dochlazováno atd..

No auto jsem koupil ve slušném stavu a s plně ověřitelnou historií u cebie atd. Nicméně nemůžu uplně vědět jak s ním bývalý majitel jezdil a jestli řádně dochlazoval turbo. Jediné co vím, že moc nejezdilo dálnice víceméně jen město a sem tam někam dál. Už jsem měnil spojku i se setrvačníkem asi jak jezdilo auto jen ve městě a bylo potřeba pořád stát na spojce tak dostala za hůl, ale možná se pletu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim.


Prosim o radu ohladom chipu na O2 4x4. Motor 1,9 TDi 77kW najazdenych 165000km. Chcel by som ju dat chipnut no len neviem aky chip a hlavne kde. Firiem je vela ale neviem ktora je najlepsie. Nechcem to dat spravit nejakemu amaterovi. A hlavne na kolko by bol ideal, aby velmi netrpela.


Dakujem


Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem otci zařizoval úpravu v podstatě stejného motoru. Rozdíl je znatelný. Upraveno u TDI fun včetně odstranění problému s teplým startem. O kterém ani otec nevěděl. Pak si to u mě pochvaloval jak mu to startuje na na první břink.

Zkušenosti klasické jako u solidních úprav. -3-4dcl/100km. Táhne klasicky do otáček. Motor v tahu neumře a jede dál. Pro 4x4 si myslím že je to vyloženě žádoucí úprava. Při celé úpravě jsme byli u toho k práci a vystupování pana Hájka (TDIFun) nemám. Bylo vidět, jak ho tato práce baví.

 

Více o úpravě v příloze.

 

OCT_4X4_BKC.pdf

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bejdy: Proč by měl odejít Haldex?

Ten se spíná jen pokud proklouzne přední kolo (mám dojem o 10°).

Takže skoro vůbec.

 

Spíš Ti odejde spojka se setrvákem.

Ale my všehrabáři zase máme výhodu v tom že máme spojku větší jako RS (240mm).

Mě spojka odešla (ve cca. 250tis.km), ale s tím jsem počítal i bez chipu.

 

Nyní mám 300 tis. z toho 50tis. na chipu.

Turbo origo ;) 

Editováno: , autor: Dodo-Kolín
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Dnes jsem vyslechl zajímavou informaci od jednoho mechanika a chtěl bych si ověřit co je na tom pravdy. Ten říkal, že v případě chipu, tedy přehrátí sw v řídící jednotce motoru je pak velký problém při diagnostice najít chybu a  v případě opravy se ŘJ musí vrátit do série aby chybu mohl najít.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to asi nebyl mechanik, ale veterinář.  Proč by měl být problém, Ten je pouze u powerboxů a podobných nesmyslů, protože zkreslí třeba tlak turba tak, že nevíš skutečně naměřenou hodnotu. Pochopitelně pokud je org hardwer a org sw., tak se hledá nejlépe.

To naopak, mě se hledá hůře po mechanicích...už mi přijelo auto, kde byly , ač to zní neuvěřitelně čtyři typy vstřiků a ani jeden nebyl správný pro daný typ vozu. V případě jídla , se říká ..co týden dal.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bohužel apríl to není, myslím to vážně. Nechtělo se mi však čekat do půlnoci. Stejně tak zážitek včera v servisu...auto z DPF najeto 6tis. km a na doporučení mechanika / nebo spíš idiota/ odstraněno. A hrozné divení proč to kouří. A ještě větší divení, když jsem jim doporučil koupit nový. Už jen proto, že jezdí německa.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

PatrikRychta- to co si slysel je z casti pravda, ale netyka se to konkretne chipovani, ale treba po odstraneni DPF filtru je treba patricne upravit softwer aby nepsala ridici jednotka chyby a prave tady casto dochazi ke spatne praci upravcu kde se pak stava to, ze jednotka prestava psat i chyby, ktere nemaji s DPF nic spolecneho. A to se pak spatne hleda zavada, kdyz auto pada do nouze, ale chybu zadnou nezapise.

Pri takovy upravach bych volil proverene upravce :)

Editováno: , autor: jakub benes
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten říkal, že v případě chipu, tedy přehrátí sw v řídící jednotce motoru je pak velký problém při diagnostice najít chybu a  v případě opravy se ŘJ musí vrátit do série aby chybu mohl najít.

 

Tak tento vtip je vážně dobrej. Si ho musím zapamatovat na páteční hospůdku. Díky.... :_icon_smich2:  :_icon_smich2:  :_icon_smich2:  :_icon_smich2:  :_icon_smich2:  :_icon_smich2:  :_icon_smich2:  :_icon_smich2:  :_icon_smich2:  :_icon_smich2:  :_icon_smich2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Zdravím . Chcel by som sa s vami podeliť o poznatky s Chipom atmosférického motora.


 


Mám Oll 1,6 Mpi . Chcel som si trochu zlepšiť akceleráciu čo sa mi v podstate aj podarilo až na to že po troch mesiacoch sa mi začala rozsvecovať kontrolka motora . Prvý krát mi ju vymazali . Diagnostika našla závadu ako chudobnú zmes . O asi týždeň sa rozsvietila druhy krát ale po dvoch dňoch zhasla . O ďalší týždeň sa rozsvietila asi na týždeň a po ďalšom rozsvietení už svietila tri týždne až kým som nenavštívil servis.


 


Pred tým som ale zašiel za pánom ktorí mi ten Chip robil zo známej slovenskej firmy. Porozprával som mu svoj príbeh o kontrolke a po napichnutí diagnostika vypísala tu istú závadu zvanú chudobná zmes . Opýtal som sa ho či to nemôže byť tým Chipom . Odpoveď znela " v žiadnom prípade " . Poslal ma do autorizovaného servisu kde je elektrikárom aby tu chybu lepšie z diagnostikoval lebo to bude určite lambda .  


 


Tak som sa teda objednal. Po dvoch hodinách mi servisný technik povedal že to bola lambda sonda . Spravili na nej nejaký test alebo čo (nerozumel som tomu slovu  :) ) . že vraj ta lambda dochádza a potom sa mám zastaviť . Hneď ako som sadol do auta som cítil že tak neide ako predtým . Pochopil som že pán od Chipu mi nahral pôvodné mapy a auto funguje už viac ako 5000 km bez rozsvietenia kontrolky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...