Přejít na obsah

1,2 HTP - zakolísání otáček po vyřazení


Honza81

Doporučené příspěvky

ja som vypozoroval jednu zaujimavost:

Standardne mi naskoci auto a cca po 1sekunde otacky sa drzia na cca 950 ot(zvyseny volnobeh)a po cca 60s stania klesnu na normalny volnobeh (behom 3s).

To plati pre startovanie studeneho auta.

Avsak pokial som poslednu jazdu absolvoval len presunutie auta spred garaze do garaze (so studenym autom) skratka prejdenie cca 5-10m, tak auto na druhy den nastartuje a drzi si zvyseny volnobeh cca 1200ot pomerne dlho nezavisle na vonkajsej teplote.

Inac je to vidiet aj na PP po nastartovani behom 3s klesne spotreba z cca 2 l/h na 1,5 l/h a potom pozvolna klesne za 5-6s na 0,9 az 1,1 l/h, pricom po stani cca 60 s kedy ( vyjdem z garaze a zatvaram garaz) pozorujem pokles otacok po 60s po nastartovani z 950 na volnobezne a spotreba podla PP klesne z cca 0,9 na 0,7, pricom sa to prejavi aj zvukovo (stisenim motora)

Inac HTP 47kW Combi AZQ MR04 rv03

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem si fabču už vyzvedl. Všechno zkontrolovali, posílali naměřené hodnoty do Boleslavi a vše je v tolerancích. Jeli jsme se projet a samozřejmě vše bylo OK i přes moji takřka 100% metodu, kterou jsem používal u natáčení videa. Pak jsme si ješte pouštěli to video a prý pokud vyřadím při takto nízkých otáčkách, tak se to může stát. Hlavně, že trvale je volnoběh na správné úrovni, stabilní a motor samovolně nezhasíná. Technik povídal něco o tom, že motor nemá ani vzduch ani benzín... Tím mě moc nepřesvědčil, protože se otáčky na chvilku zastaví na 1.000 a až pak se zhoupnou k 500, takže vzduchu i benzínu už tam musí být dost. Tímto se můj problém volnoběhu mění ve vlastnost a tato kapitola je pro mě uzavřena.

Mimochodem, při te zkušební jízdě jsem nastartoval a otáčky šup na 1.200. Prý také normalní i když v zimě, nad 1.000 nevystoupnou...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim vsechny,

tak jsem si myslel, že to tak nějak dopadne, ale asi to je opravdu vlastnost :huh: no nic, holt se s tim asi budeme muset smirit :)

Ale cim vic o tom premyslim, tim vic si vybavuju, ze neco podobenho me delalo Tipo, ale take jen nekdy a pri brzdeni a dojezdech. Take podobny pokles, ale to byla 1,4ie a take 4 kybl, takze je mozne, ze jsem tomu nejak nevenoval pozornost, ale vim, ze se toto stavalo.

Co se tyka tech otacek, tak u me to je asi tak:

mezi - x az cca. 15 stupnu je mam po studenem startu cca. 900 a jdou dolu, ale pri +15 a dal nakoci na 1100 nekdy 1000 a pak padaji az presne do chvile, kdy ma motor 90 a okamzite spadnou na tech 650 nebo tak neco. Uz jsem to take prestal sledovat, asi je to take normalni.

Vse se vlastne chova normalne, jen me to tak asi neprijde a moc uz kvuli tomu nechci starnout a nervovat se :angry:

Ale je super si tady o tom popovidat, alespon clovek muze poznatky overit na dalsich autech.

Mejte se

V.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím,

tak ještě další poznatky k tomu poklesu, už jsem si nasimuloval i ten pokles k 500ot., takže předpokládám, že to opravdu dělat má, povedlo se mě to přesně tak jako tobě a to nejednou :D Tak ještě přemýšlím, jestli to opravdu řešit a nebo se na to vykašlat :(

Ty divné otáčky po startu jsou stále velice podobné, když je kolem 15, tak začínají někde na 1100ot. a pak padají, ale to tak asi má být.

P.S. Také Vám někdy vydává servo po ránu, když poprvé nebo po druhé otočíte volantem, takové divné zvuky ? Něco jako když se otře guma o gumu ? :D nevím jak to popsat.

Zdar V.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo to mi dělá též. Koukám, že máme velmi podobná auta ;) Nedělá to vždy, vetšinou ráno, když je chladněji a jen při prvním otočení volantu. Já spíš podezírám, že vrže volant o ten plast před ním. Zaregistroval jsem podobné "problémy" v sekci Octavia II., která má stejný volant. Ale neřeším to, je to přeci jen auto a mechanici v servisu to spíš víc rozvrtají.

Všechna auta (i ta luxusnější) trpí různými pazvuky a myslím, že Fabie se dá zařadit do té lepší části, vzhledem k pořizovací ceně a třídě v jaké se nachází.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 roky později...

Výměna svíček hodně pomůže,ale hlavně vyčistit a seřídit klapku na VAGU. Škrtící klapka se stará o to aby se volnoběžné otáčky udržely na nastavených hodnotách, zapneš-li ventilátor za volnoběhu tak klapka musí vyrovnat odpor altíku, servomotorek pootevře klapku a dorovná otáčky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 let později...

Zdravím, Dnes se mě známý ptal že mu blbne fabia .. vubec jsem mu nedokázal poradit a tak zkusím tady.. sepsal mi to tak to tu dám ....

 

" Na volnoběh nebo při snížení rychlosti má auto tendenci zdechat, neudrží otáčky a v klidu vydává zvuk jak stará pračka. Při vyšší rychlosti reaguje normálně a nesleduju žádnou změnu. Při diagnostice  mi servisák řekl, problém v motoru- sporadická závada. Zjistil, že jeden válec funguje uplně minimálně, jeden napůl a jeden plně funkční. Při změření tlaku zjistil, že do válců nejde tlak. Navrhuje výměnu celého motoru a auto prodat. Nebo postupná oprava celého motoru, hlava, rozvody Výbrus- ale opravu vyčíslil cca na 26000. Při výměně celého motoru  mi cenu navrhuje 15-20 000. Auto je pojízdné, startuje, vše jinak funguje. Kontrolky nesvítí žádné, olej neprotéká, teplota v normě. olej měněný před měsícem. Auto Škoda fábia HTP 1,2  rok výroby 2003. najeté km cca 66000. "

 

Co mi tak řikal tak se mu to nezdá že by to vyřešilo jen výměna motoru.. Taky se mi zdá že ho spíš chce mechanik jen natáhnout aby na něm výdělal, mám octavii TDi takže tohle je pro me španělská vesnice ale pokud by to bylo tak jak řikal tak VAG by mu nevyhodil jen sporadickou chybu .. Fakt nevím .. Věděl by někdo teoreticky co stím ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1, není určen typ motoru 6V12V

2,popis je zmatený-auto jezdí, přitom nemá tlaky, a válce nefungují

3,nový motor-kdo bude garantovat v jakém bude stavu,

4,není chybová hláška.

 

Osobně bych okamžitě s takovým přístupem změnil servis, potom udělal výpis diagnostiky, změření tlaků někým kdo to umí, a podle měření tlaků se zařídil dál. (např. GO hlavy specializovanou firmou stojí cca 3000) Podpálené ventily nezačnou blbnout zedne na den. Osobně jsem toto již taky absolvoval a jediný znatelný problém byl rozsvěcování kontrolky.

 

Takže zajet změřit tlaky klidně k více lidem, a podle toho se určí mechanický stav motoru. Potom se navrhne oprava. Není řečeno že musí být podpalené, klidně, filtry, zapalovací cívky/svíčky,lambdy........to se nedá určit přes net.

Editováno: , autor: Alma
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zjistím ten typ motoru, jako taky se mi to nezdá že to blbne jen v nízkých otáčkách kdyby tam byl tak velký problém jak mu údajně tvrdil mechanik tak by to ve vysokych otáčkách blblo taky.. Víš co byt to moje auto vypíšu vše do posledniho slova ale takhle jak to jde přes 2 lidi to je blbé ale slíbil jsem mu že se pokusím zjistit co stím může být..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co mě tak napadlo tak nalít do nádrže něco co odkarbonizovava a nějakou dobu stím jezdit jestli bude zlepšení.. Já bohužel nemám možnost se podívat pod hlavu jak jsou na tom ventily..

Nič tam nepomože. Nech da odmerať tlaky vo valcoch a ked su male tak dať repasovať hlavu. Ako tu už pisali treba sa opytať vo viac dielnach ktora da aku cenovku na opravu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 let později...
V 24. 4. 2006 na 16:14, Honza81 napsal:

Mám Fabii MR 2005 1,2 HTP 47 kW a kolem 10 000 km mi začaly kolísat otáčky motoru po vyřazení. Projevuje se to tak, že místo aby ot. spadly na normálních cca. 750, klesnou tak na 500, motor tak divně zavrčí a vše se vrátí zpátky. Dál to pak běží úplně normálně. Nedělá to pořád, jen někdy a vždy až při zahřátém motoru.

V servisu žádnou závadu nenašli, ale zdá se mi to divný a nechci těsně po záruce platit nějakou opravu, která by měla být v garanci.

Nemáte nebo neměli jste s tím někdo taky problém?

 

 

Richitutu , také mi občas po nastartování tříhrnce 1.2 fabie otáčky lehonce jakoby "zadrhnou"a ihned se vrátí,ale vždy mi to udělá po zapnutí AC klimatizace,myslím,źe to způsobuje ona.

 

Richitutu též mi za studena chrastí od spojky,po úplném sešlápnutí spojky zmizí,po chvilce ohřátí též zmizí,řekl bych,že to asi fakt budou tlumí.pružinky na spojk.kotouči?kdo poradí....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...