Přejít na obsah

Spotřeba a zkušenosti z provozu


kapl

Doporučené příspěvky

Tak mám za sebou téměř 900 km (stále na první plnou nádrž!) a zřejmě se - co se týče spotřeby - vyplácí honit auto už od mala :-) tzn. mám referenční vůz. Např. v pátek cesta z Německa přes Šebestiána, 4h jízdy a průměrná spotřeba 5,1 l/100 při rychlostech 55 ve vsích a kolem 100-110 okresky. Průměrná rychlost jen 70 km/h, dáno půl hodinovou cestou přes město. Dálnice téměř žádné. Auto naložené téměř až po strop, ale jen 2 lidi. Dnes cesta z Jizerek do MB (tj. furt z kopce :-) ) až do Turnova předpisově, spotřeba 5,3 l/100, od Turnova do MB jsem chytil kolonu aut jedoucích cca 150, tak jsem se zařadil a v MB spotřeba 6,1. Já jsem spokojený.

post-53503-0-64876900-1297636387_thumb.j

Editováno: , autor: Robilad
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím pánové !!

Moc uvažuji které autíčko objednám ....... Nejprve jsem byl rozhodnut pro yetiho 1,2tsi active .....pak jsem se projel v hyundai ix35 1,6gdi a přítelkyně chtěla hyundai...........nyní je pro mě výběr vozu moc aktuální. Zítra bych měl absolvovat zkušební jízdu s Yetim 1,2tsi , uvidíme co motor dokáže. Jelikož otec vlastní octavii 1,8Tsi , tak to vidím , že zůstanu u škodovky, ten motor je fakt pecka!!

Berme v potaz, bude se jednat vyloženě o rodinný vůz .

Co by jste mi doporučili ? :)

Díky předem za každý koment !

Michal

Editováno: , autor: Michal B.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím pánové !!

Moc uvažuji které autíčko objednám ....... Nejprve jsem byl rozhodnut pro yetiho 1,2tsi active .....pak jsem se projel v hyundai ix35 1,6gdi a přítelkyně chtěla hyundai...........nyní je pro mě výběr vozu moc aktuální. Zítra bych měl absolvovat zkušební jízdu s Yetim 1,2tsi , uvidíme co motor dokáže. Jelikož otec vlastní octavii 1,8Tsi , tak to vidím , že zůstanu u škodovky, ten motor je fakt pecka!!

Berme v potaz, bude se jednat vyloženě o rodinný vůz .

Co by jste mi doporučili ? :)

Díky předem za každý koment !

Michal

No, přijde na to, jak velká je ta rodina. Já jsem se rozhodoval víceméně stejně (Yeti vs. ix35 vs. Duster) a vyhrál Yeti. My jsme 4 (děti 8 a 0.6 let) a do Yetiho se v pohodě vlezeme všichni i s kočárkem a taškama. Pokud je vás víc, tak tam už by mohl být s místem malinko problém. Jinak vzhledem k tomu, v jakém jsi fóru, tak nemůžeš čekat nezaujaté rady... ;) Každopádně já jsem se svou volbou maximálně spokojený. Uvidíš po zkušební jízdě, ale osobně si myslím, že motor 1.2TSI tě mile překvapí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Líbí se mi ta poznámka o nezaujatosti. Tož já si také něco přidám. Motor 1.2 je jistě čiperný klučina s nevelkými nároky na doplňování nádrže. Trošku jsem se s tímto motorem nedávno povozil. Je tu ale i jeho trošku starší bráška. Síly má o něco více, na dno nádrže se podívá rychleji, při pořízení bude mírně dražší, o malinko dražší bude i jeho pojistka, ale jeho stádo koníků v případě potřeby umí zabrat.

PS: většina bude chválit to své, vyzkoušej co můžeš a pak se rozhodni. Nejspíše auto už potřebuješ, ale stále platí pořekadlo: Dvakrát měř a pak do toho řízni.

Hodně zdaru při výběru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já taky uvažoval o ix35, ale nakonec Yeti vyjde v lepší výbavě myslím levněji, působí na mě lépe a hodnotněji zpracovaný a i designově takový "trvalejší", ty korejské křivky se hrozně rychle okoukaj a jsou takové prvoplánové. Jako vyloženě rodinný Yeti asi není, ale zatím se nestalo, že by nám tam něco nevešlo. Vynikající je podle mě nezávislé vyndávání zadních sedadel (např. vyhozený střed a 4 lidi s lyžema v autě, nic nemusí být venku...). Taky si myslím, že tě 1.2 TSI překvapí a v provozu je více než dobrá - přecejen před pár lety měl v autě 105 koní jako základ málokdo a nejezdilo se pomaleji než dneska :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já jsem se spíš rozhodoval mezi Sportagi 1.6 a Yetim 1.2 tsi nebo 2.0 TDI 81kW. Sportage se mi pořád moc líbí, ta 1.6 GDI je vážně postačující motor pro dodržování předpisů a neuvěřitelně tichý a uvnitř spousta místa. Koupil jsem ale Yetiho 1.2 kvůli mnohem nižší ceně a nelituji. Ta variabilita vzadu je super, překlopíš zadní sedačky, dáš tam 2 kola a 3 velký sportovní tašky. Výhled proti Sportagi k nezaplacení, menší rozměry jsou pro mě výhodou. Motor 2.0 TDI mě zklamal hlučností, stará 1.9 TDI PD v Audině je tišší (ale v Oktávce je to traktor, nechápu takový rozdíl se stejným motorem, jen věc odhlučnění kabiny a motoru), ale Yeti byl funglovka, nevím jestli to má vliv na hlučnost. Dynamika jízdy je podobná u všech těhle motorů (1.6 GDI, 1.2 TSI a 2.0 TDI 81kW). Jinak motor 1.2 tsi po rovině do 130 km/h naprosto v pohodě, do 150 ještě celkem zrychluje, nad 150 už nic moc a nad 160 už se nic neděje ale rychlost to drží. Zkoušel jsem to na 6ku, nevím třeba 5ka pojede do maxima lépe. Jo jen jedna věc se mi teď na Yetim moc nelíbí. Mám zimáky 205/55 R16 a auto je strašně tvrdé, každá díra je fakt znát. Možná to chce nižší tlak v pneu, nevím. To Sportage je co se týče odhlučnění kol a podvozku s balonovými pneu (myslím že dávají 215/70 !) je na tom mnohem lépe, tam jsem naschvál projížděl díry a kanály :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím všechny !

Díky za komenty ! Určitě jste mi pomohli. Měl jsem jet dneska na vyjíždku s předváděčkou 1,2tsi , ale omarodil jsem. Až budu fit , tak se projedu a hodím sem nějaké info.

Jinak s ix35 1,6gdi comfort jsem se byl projet v pátek. Svezení parádní, spokojenost , možná bych měl strach z možné spotřeby. Auto bylo krasně prostorné .....

Ale jelikož máme octavii 1,8tsi - ten motor jsem si prostě zamiloval. V neděli jsme byli na vyjíždce s octavkou ve čtyřech lidech - trasa 70km - okresní cesty, kopeček,rovinka, mesto,vesnice.....a spotřeba krásných 6,5l.....sem tam jsem tomu šlápl a využil tu sílu toho motoru...........jakmile se jednou do TSI zamilujete , tak už asi nebudete chtít nic jinného :-) ! Těším se na předváděčku Yetiho ....pak se rozhodnu !

Díky všem !

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak přinášim další poznatky k mému Yetimu ambition 1,2TSi :).K dnešnímu dni stav 76tis km.Dlouhodobá spotřeba na N95 6,8, ale pozor jen když beru v Německu u Aralu!!!!!! což je dost často, pokuď tankuju u nás v CŘ OMV nebo jinde tak spotřeba vyleze na 7.Začal jsem tankovat Carreru 100(doporučení) a spotřeba klesla za 1500km na 6,6.K těm studeným startům a nepřesnému volnoběhu o kterém se tu psalo, též mě to zlobilo, ale jen když mrzlo a auto nestálo v garaži.Pokuď auto bylo v teple tak nebyl problém naskočilo a otáčky držely, ale o tom přehrátí software mi říkal autorizovaný servis v Německu, u nás kroutili hlavou:(, ale zatim jsem to přehrátí neřešil:).Bouhžel(nebo spíš jedině dobře) nejezdím do Škoda servisu už od samého začatku na servisky, vše dělám u svého mechanika, kde si část práce udělám sám a nebo pomáhám.Po hodně špatných zkušenostech autorizovaných servisů v ČR, už nikdy vic.Jinak doporučuju těm kdo mají prodloužený servisní interval na 30tis km, změnte si ho hned po první vyměně oleje na 15Tis.Auto vám poděkuje:)Já jsem tu změnu provedl až po 60tis, po dvou serviskách.Při první výměně oleje jsem si toho nevšiml ale u druhé už ano.Olej byla nechutná kaše, nikdy jsem se s tím nesetkal, filtr byl totalně zničený, doslova vycucaný.Po dohodě jsme servisní interval přenastavili na 15Tis km a před týdnem se servis dělal a bylo naprosto ok, běžně opotřebovaný olej a filtr uplně v pohodě. Jinak ještě jeden poznatek nedávno jsem jel trasu Teplice-Wroclaw a zpět s přívěsem co uveze 2 tuny a váží cca 450kg.Jizda tam a zpět po dálnici se spotřebou 8,5 litru a zpět s nákladem který vážil cca 120kg za 8,3, pač to bylo víc z kopce:) a při rychlosti 105km/h (průměr cca 78km/h).Jinak samá spokojenost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nováček Vás zdraví, chlapci a děvčata. :)

Jenom poznámka ke spotřebě na 98 oktanů. Mám Játy 1.2TSI. Na Verva 100 jsem motor zajížděl, potom jsem pár měsíců jezdil na obyčejnou 95 a nyní jsem se opět pokorně vrátil benzínu "100" respektive Carrera 100. Žádné velké zázraky ohledně snížení spotřeby nečekejte. Spotřeba klesně max 0.2-0.5l a je to velmi odvislé dle profilu trati, zatížení a rychlosti. Když jsem vyjezdil nádrž s "95" stejnou trasu, cesta do práce celkem 50 denně a potom stejná trasa, ale tankováno "100", tak spotřeba klesla o 0.3litru. Kromě trošku nižšší spotřeby byl zásadní rozdíl byl v tom, že motor výrazně ožil, hlavně v nízkých otáčkách byl pružnější, v místech kde jsem musel řadit trojku to v klidu táhlo na čtyřku. Detaily tankování najdete pod mým nickem na spritmonitor.de

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak přinášim další poznatky k mému Yetimu ambition 1,2TSi :).K dnešnímu dni stav 76tis km.Dlouhodobá spotřeba na N95 6,8, ale pozor jen když beru v Německu u Aralu!!!!!! což je dost často, pokuď tankuju u nás v CŘ OMV nebo jinde tak spotřeba vyleze na 7.Začal jsem tankovat Carreru 100(doporučení) a spotřeba klesla za 1500km na 6,6.K těm studeným startům a nepřesnému volnoběhu o kterém se tu psalo, též mě to zlobilo, ale jen když mrzlo a auto nestálo v garaži.Pokuď auto bylo v teple tak nebyl problém naskočilo a otáčky držely, ale o tom přehrátí software mi říkal autorizovaný servis v Německu, u nás kroutili hlavou:(, ale zatim jsem to přehrátí neřešil:).Bouhžel(nebo spíš jedině dobře) nejezdím do Škoda servisu už od samého začatku na servisky, vše dělám u svého mechanika, kde si část práce udělám sám a nebo pomáhám.Po hodně špatných zkušenostech autorizovaných servisů v ČR, už nikdy vic.Jinak doporučuju těm kdo mají prodloužený servisní interval na 30tis km, změnte si ho hned po první vyměně oleje na 15Tis.Auto vám poděkuje:)Já jsem tu změnu provedl až po 60tis, po dvou serviskách.Při první výměně oleje jsem si toho nevšiml ale u druhé už ano.Olej byla nechutná kaše, nikdy jsem se s tím nesetkal, filtr byl totalně zničený, doslova vycucaný.Po dohodě jsme servisní interval přenastavili na 15Tis km a před týdnem se servis dělal a bylo naprosto ok, běžně opotřebovaný olej a filtr uplně v pohodě. Jinak ještě jeden poznatek nedávno jsem jel trasu Teplice-Wroclaw a zpět s přívěsem co uveze 2 tuny a váží cca 450kg.Jizda tam a zpět po dálnici se spotřebou 8,5 litru a zpět s nákladem který vážil cca 120kg za 8,3, pač to bylo víc z kopce:) a při rychlosti 105km/h (průměr cca 78km/h).Jinak samá spokojenost.

Už jsem se tady o tom zmiňoval, že po 10 000 km je olej vyčerpaný a je ho potřeba vyměnit bez ohledu na servisní intervaly a doporučení. Je to V A Š E A U T O a sami si za něj zodpovídáte.

Konečně mě někdo podpořil. Kamarád dělá v servisu Škoda a ví co po 25 - 26 000 km teče z motoru ( spíše leze než teče, a to je v novém stavu velmi řídký olej ).

Výměna oleje mimo servis Vás vyjde s filtrem na cca 1 300 - 1400 Kč, a to už stojí za úvahu - ne ?

Editováno: , autor: JosefP
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

http://oleje.cz/index.php?left=main&page=clanky_5

Precitaj a porozmyslaj. A hlavne si vsimni kto to pisal. Pocity nejakeho servisaka su irelevantne ;)

Nic neříkající všeobecný článek.

Jak říkám, je na každém soudruhovi, jak si to udělá.

Považuješ pocity nějakého servisáka za irelevantní, ale on sám nejlépe vidí stav oleje ( i bez chemického rozboru je vidno, že někde nastala chyba. )

O vyčerpanosti oleje long-life jsem už tady dával články z výzkumu maziv a výměny doporučovanými výrobci aut je nutno brát trochu jako vtip.

2 roky motor vydrží, a pak už se s tím zákazníku popasuj sám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Omlouvám se za OT, ale měl jsem Passata, byl to benzinový šestiválec a od novoty jezdil na long-life režim. Proč? Protože to bylo dálniční auto a jezdilo dlouhé trasy, neměl jsem čas pořád stát v servisu. Nešlo o cenu ani nic jiného, prostě auto mělo sloužit a já netrávit většinu času v servisu. Auto jsem měl do 280 000 km, bylo mu 8 let a jediné co v době prodeje bylo na výměnu, byla lambda sonda. Takže já proti long-life nemůžu nic říct, auto sloužilo, nic neodešlo. Finančně to vyjde stejně, ale nemusel jsem do servisu tak často.

Dost často slýchám, jak long-life je jen nefungující výmysl, že to motor nemůže dlouho přežít. Já to bral tak, že výrobce to uvedl jako variantu a já si jí vybral. Sázel jsem na to, že výrobce ví, co dělá a nenapsal to jen tak, kdyby věděl, že pak budou motory odcházet po dvou letech a on přijde o plno zákazníků... hlavně firemních, kteří používají long-life...

Nedělal jsem žádný rozbor motoru abych se podíval na opotřebení, nikdy jsem vlastně ani neviděl olej co z motoru tekl. Auto fungovalo perfektně a za celou dobu nebyl problém (motorický), to pro mě bylo hlavní...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Moje predchadzajuce auto bola Fabia Combi 1.4 16v (premenlivy interval) a po prvych 7tis km mal ten olej este priesvitnu farbu. Preto mi pride tvrdenie, ze po 10tis km je olej vycerpany trochu zarazajuce. Z vlastnej skusenosti viem, ze to tak nie je. A to som s Fabiou rozhodne nejazdil po dialnici.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Lobby olejářů a servismanů kontra výrobce automobilů. Návštěvy zlodějů ze servisu nechávám pouze na nezbytné minimum, tedy long life režim. Mám najeto 18k km a za normálních okolností bych měl za sebou jednu výměnu oleje, tedy bych byl na 100% okraden minimálně o litr oleje a možná bych dostal vyleštěný starý olejový filtr, ale odjížděl bych s "dobrým" pocitem, co pro motor dělám dobrého. To vůbec nepočítám ztrátu času objednáváním servisu, dojížděním do servisu a ten stres, co tam ti lemplové zase zničí. Případné problémy spojené s prodlouženým intervalem výměny oleje řeší prodloužená záruka a po záruce to bude problém budoucího majtele.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Minulý týden jsem nabral plnou N98 v Polsku (Castorama, Polský Těšín) za dobrou cenu, v přepočtu za 30,50Kč/l, ale nejsem vůbec spokojený. Motor je výrazně hlučnější a spotřeba mi skočila skoro na 8l. Je sice zima, ale minulou nádrž jsem na N98 ujel za 7,2l/100km a motor se choval jinak. Trasy jezdím pořád stejné, tak nevím, jestli ta spotřeba je pouze těmi mrazy, ale už tam N98 tankovat nebudu. To raději budu jezdit na domácí N95.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To jsi určitě natankoval nějaké sračky, protože jsem začal jezdit na Careru 100 a auto oživlo a jezdí úplně jinak, protože snímač klepání nemusí tolik snižovat předstih a tedy i výkon. Výrobce 98 oktanů doporučil i v novelizovaném návodu k obsluze. Ale já si stejně myslím, že nás čekají s 1,2 TSI nějaké technické problémy. Motor je koncepčně vynikající, ale asi bude mít slabé místa o kterých se veřejně nemluví, zatím, no uvidíme.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Musím souhlasit. Zpátky do N95 se mi nechce. Na Carreru 100 jede lépe. Jezdím průměrně pod 7l, i když dnes jsem si to hnal na dálnici i nadpředpisově. Motor se mi moc líbí, koho svezu nebo nechám zařídil, nechce věřit, že je to 1,2. :palec2: Možná má motor nějaké mouchy, uvidíme. Snažím se k němu chovat slušně, aby sloužil dlouho.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím všetkých. Od kúpy auta som jazdil na Shell V power 95. Jazdilo sa výborne. Posledné tri nádrže som tankoval Shell V Power Racing 100. Musím uznať, je to ešte lepšie.Auto bolo tiché, teraz je ešte tichšie. Ani som veľmi neveril zo začiatku. Poslednú dobu veľa jazdím mesto - 7L/100km. Dnes sme boli s rodinou na výlet a spotreba 5,7 L/100km. Okresky, horský prechod,obce....Kde som predtým dával v kopcoch 5-ku, dnes som vybehol so 6-tkou. Myslím ,že už pri tom ostanem. Mám najazdených 13000km. Bez problémov. Výroba 11/2009.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neděle, Praha - Liberec a zpět po R10 + ježdění po městě, dva lidé v autě, 140tacho, celkem najeto 350km. Průměr byl 7.1l

Dnes jízda do práce (cesta do Prahy + město) 30km a průměr 5,4l.

Jezdím v limitech, není to žádná jízda na spotřebu. Moc to nešetřím, když chci předjet, tak jedu, když zrychlit, tak zrychlím. Stále jezdím na Carrera 100. Se spotřebou jsem maximálně spokojen!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Minulý týden jsem nabral plnou N98 v Polsku (Castorama, Polský Těšín) za dobrou cenu, v přepočtu za 30,50Kč/l, ale nejsem vůbec spokojený. Motor je výrazně hlučnější a spotřeba mi skočila skoro na 8l. Je sice zima, ale minulou nádrž jsem na N98 ujel za 7,2l/100km a motor se choval jinak. Trasy jezdím pořád stejné, tak nevím, jestli ta spotřeba je pouze těmi mrazy, ale už tam N98 tankovat nebudu. To raději budu jezdit na domácí N95.

Taky tankuju poslední dobou v Polsku. Beru benzín na Shllce a rozdíl nepociťuji žádný. Naposledy tankováno na Shell v Ratibori, cena 30,7 kc a to jsem dostal jeste cca 2 koruny slevu na smart kartičku, protože běží akce body za litry paliva. Takže jsem ve výsledku tankoval za cca 28,7 kc a to docela jde. Jinak pokud jsem nucen tankovat u nas jezdím převážně na OMV nebo Unipetrol. Takze to vypadá, že jsi opravdu nabral nějaký špatný benál. Já se právě vyhýbám tankování na benzinkách, které jsou při hypermarketech. Clovek moc neusetri, cenové rozdíly oproti klasickým jsou téměř zanedbatelné, akorát si říkám, že kvalita tam může být lepší:)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak prvních 1000 km s 1.2 TSI ujeto, průměr 5,9 l/100 (počítáno na nádrži, plná-plná). Včera jsem trošku pospíchal, dálnice (R35) MB-LB prázdná kolem poledne, jasno, sucho. Celou cestu rychost cca 150-160, výsledek v LB = 8,9 L/100. No papá to pěkně, když se tomu naloží. Nad 160 se tomu motoru fakt nechce, ale třeba nahoru na Paceřák od Turnova 150 km/h udrží na 6ku! Cesta zpět tempomat 115 km/h, spotřeba z obou jízd spadla na 7,2 L/100.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky tankuju poslední dobou v Polsku. Beru benzín na Shllce a rozdíl nepociťuji žádný. Naposledy tankováno na Shell v Ratibori, cena 30,7 kc a to jsem dostal jeste cca 2 koruny slevu na smart kartičku, protože běží akce body za litry paliva. Takže jsem ve výsledku tankoval za cca 28,7 kc a to docela jde. Jinak pokud jsem nucen tankovat u nas jezdím převážně na OMV nebo Unipetrol. Takze to vypadá, že jsi opravdu nabral nějaký špatný benál. Já se právě vyhýbám tankování na benzinkách, které jsou při hypermarketech. Clovek moc neusetri, cenové rozdíly oproti klasickým jsou téměř zanedbatelné, akorát si říkám, že kvalita tam může být lepší:)

Asi máš pravdu, já u Castoramy tankuji nejméně 3 roky do Nissanu Almera a nikdy žádný problém nebyl. Asi je TSI choulostivější, už tam brát nebudu. V Těšíně je ještě jedna pumpa (u velké burzy), tak zkusím nabrat tam.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...