Host Strojvůdce Vloženo 26. Duben 2006 Sdílet Vloženo 26. Duben 2006 (editace) Tak jsem dnes zapojil světla na denní provoz. Zdroj: el. schéma "Světla pro denní provoz" č.25/1, honzik Světla (potkávací a obrysová, palubka ne) se rozsvítí při zapnutí klíčku do polohy 1, při startu zhasnou (relé X), po vypnutí klíčku do polohy 0 (stopnutí motoru) zhasnou. Nejdou dálkové, pouze sv.houkačka. Po přepnutí sp.světel na parkovací, potkávací zhasnou. Zůstala zachována možnost rozsvítit obrysová světla pouze na jedné straně páčkou blikačů. Pro zrušení funkce denních světel jsem přiřadil pojistku, po jejím vyjmutí je funkce světel jako dřív. Kdo si to chce takhle zapojit, tak na vlastní zodpovědnost. Schéma: Editováno: 26. Duben 2006, autor: Strojvůdce Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Host Strojvůdce Vloženo 26. Duben 2006 Sdílet Vloženo 26. Duben 2006 Kabeláž: Použil jsem zbytek origo kabeláže na mlhovky, a pár garážovýchn zásob. Potřeba je asi 1 až 1,5 metrů kabelu (lepší když zbyde ), 2xdutinka do poj. boxu (N90421901), 1x dutinka do sp. světel (N90421001), 2x dioda 3A (např 1N5408) a smršŤovací bužírka. Pájka, kalafuna a cín. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Host Strojvůdce Vloženo 26. Duben 2006 Sdílet Vloženo 26. Duben 2006 Když nejsou vypichováky, použije se co garáž dá. 2x dioda, 1x háček k potahům Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Host Strojvůdce Vloženo 26. Duben 2006 Sdílet Vloženo 26. Duben 2006 Přidaná pojistka: 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Host Strojvůdce Vloženo 26. Duben 2006 Sdílet Vloženo 26. Duben 2006 (editace) Napojení nových vodičů na původní: (odstranit asi 1cm izolace z původního kablíku, namotat nový, řádně proletovat, zaizolovat) Editováno: 26. Duben 2006, autor: Strojvůdce Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Host Strojvůdce Vloženo 26. Duben 2006 Sdílet Vloženo 26. Duben 2006 (editace) Nakonec celý svazek ke spínači omotat izolačkou, ať to k něčemu vypadá. Ten červený kablík navíc co je tam vidět nepatří k tématu, to jsou přední mlhy. A komu to teď nefunguje, tak to má blbě. : Nebo jsem to blbě napsal. Pojistka tam není kvůli jištění, ale pro možnost rychlého zrušení DS, takže se klidně může vynechat, tím se to celé zjednodušší. Editováno: 26. Duben 2006, autor: Strojvůdce Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Host Strojvůdce Vloženo 29. Duben 2006 Sdílet Vloženo 29. Duben 2006 Asi takhle. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Host Strojvůdce Vloženo 29. Duben 2006 Sdílet Vloženo 29. Duben 2006 Postřeh v noci: přesto, že osvětlení přístrojů zapojené na denní svícení nemám, přesto přístroje slabě svítí, takže ani v noci nejsou nikdy úplně potmě. Osvětlení ovladačů a spínačů atd. už potmě je. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Host Strojvůdce Vloženo 1. Květen 2006 Sdílet Vloženo 1. Květen 2006 Kontrolní otázka: odkud vzít signál (+12V) o spuštění motoru (nabíjení)? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
orel Vloženo 1. Květen 2006 Sdílet Vloženo 1. Květen 2006 Myslím, že polaritu zvolíš dle druhu signálu, protože v tomto případě stejně budeš muset použít spínací relé. Jediné použitelné signály bych viděl dobíjení nebo tlak motorového oleje. A vynechám takové šílenosti jako převodník otáček motoru na rozhodovací úroveň pro spínání relé apod. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
maja19 Vloženo 1. Květen 2006 Sdílet Vloženo 1. Květen 2006 pokus o odpověď: třeba na sv. modrém kabelu od alternátoru. Po nastartování se na tomto kabelu objeví 14V. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Host Strojvůdce Vloženo 1. Květen 2006 Sdílet Vloženo 1. Květen 2006 OK. Našel jsem na centr. ř.j. na XS4 pin 9 modrý od alternátoru. Dik. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Host Strojvůdce Vloženo 1. Květen 2006 Sdílet Vloženo 1. Květen 2006 Takže, aby se světla rozsvítila až po nastartování, by to mohlo vypadat asi takhle: 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
honzik Vloženo 2. Květen 2006 Sdílet Vloženo 2. Květen 2006 (editace) spis takhle aby obrysovky svitily hned:-) ps. to zapojeni nahore kopiruje originalni zapojeni svetel pro denni sviceni od skodovky,takze v zemich kde to je nutne to maji zapojene takhle.. zarovkam to samozrejme vadi kdyz se zapinaji...protoze za studena je jejich odpor maly,tece velky startovaci proud a natavuje vlakno,proto nemaji moc zivotnost,navic napajeni je dost nasponovane .. Editováno: 2. Květen 2006, autor: honzik Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Host Strojvůdce Vloženo 3. Květen 2006 Sdílet Vloženo 3. Květen 2006 (editace) Tak ještě jeden dotaz pro znalé: Je nutno připojení k signálu D+ nějak ošetřit, resp. je tento signál bez obtíží schopen napájet cívku relé. Vím, že molpir ho používá taky, ale už nevím, co přesně s ním dělá. Na to by se hodilo to schéma. Díky za odborné info. Editováno: 3. Květen 2006, autor: Strojvůdce Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
honzik Vloženo 3. Květen 2006 Sdílet Vloženo 3. Květen 2006 strojvudce: civku rele to utahne bez problemu. spis ted premyslim nad nejakym pozvolnym rozsvecenim svetel,at trosku prodlouzim zivotnost,zatim funguju v prototypu s BUZ11 ke kazdemu svetlu :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
orel Vloženo 3. Květen 2006 Sdílet Vloženo 3. Květen 2006 Honzik> Jak velké je saturační napětí na seplém tranzistoru a jak velké jsou chladiče? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
honzik Vloženo 4. Květen 2006 Sdílet Vloženo 4. Květen 2006 (editace) Orel : v sepnutem stavu jsem nameril cca 0.2V pro pouzity mosfet je to cca 0.9-1W ztratoveho vykonu pro 55W zarovku (mam pouzite pro kazde svetlo jeden),tj.chladic cca 100cm2 - uplne malinkatej jen tak pro predstavu pridavam obr. Editováno: 4. Květen 2006, autor: honzik Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tibi Vloženo 22. Září 2006 Sdílet Vloženo 22. Září 2006 Ahojte. Na viacerých miestach som tu čítal,že informáciu o behu motora beriete z alternátora. Nechcem Vám v tomto oponovať,ale ešte z dôb Śkoda 100 až 120 viem že stačilo aby bola špatná kontrolka dobíjania alebo daná tam iná žiarovka myslím s väčším alebo menším výkonom,(niektorý dávali miesto žiaroviek ledky) a nabíjanie buď nešlo vôbec,alebo sa zmenilo výstupné napätie na alternátore.Preto na týchto vozoch som to riešil tak,že som použil relé s kľudovým kontaktom(kontakt zopnutý pri odpadnutej cievke). Cievka bola pripojená jednou stranou na zapaľovanie,čiže na "15" druhá strana na tlakový spínač oleja.Kontakt bol napájaný tiež z "15".Z druhej strany kontaktu som cez oddeľovacie diódy napájal na spinači svetiel parkovacie a hlavné svetlá.Na vozoch kde už boli svetlá ovládané cez relátka,stačili akékoľvek malé diódy.ináš som používal KY718 a.p.O to však nejde. Chcem ale popísať funkciu.Po zapnutí zapaľovania relé dostane+pól zo spínacej skrinky a - pól od olejového čidla. relé pritiahne,rozpojí kontakty a svetlá nesvietia. Akonáhle však naštartuje a stúpne tlak oleja.stratí sa - pól od olejového čidla,relé odpadne,zopne kontakt a cez diódy môžem napájať z tohto miesta všetky svetlá.Poznámka: diódy zabránia aby sa obvody nazájom obvplivňovali. Toto som onoho času robil kamarátom ako na bežiacom páse a všetci boli spokojný.Samozrejme celý obvod bol vypínateľný vypínačom (letný/zimný režim.)Od fábii nemám schéma a neviem že či by počítaču nevadilo relátko pripojené na tlak oleja a tiež kam by som mal dať napätie na napájanie svetiel. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zlobivak Vloženo 9. Říjen 2006 Sdílet Vloženo 9. Říjen 2006 Zdar chlapi, dovolte mi pár námětů - připomínek k zapojení denních světlel. Jde mi hlavně o zvýšení bezpečnosti, bo většina zapojení vázaná na signal z dobíjení (či mazání oleje) má výhodu, že se světla zapnou, až když alternátor dobíjí, ale, v praxi člověk zleniví, a v noci již nebude zapínat původní vypínač a spolehne se na automat. zapnutí světel... Dobré, při vhodném zapojení svítí všechna světla jak má být, ale když přestane dobíjet alternátor !!! (praskne klíňák při 100 km/h, vlasní porucha alternátoru, nebo chcípne násilně motor, např. na křižovatce),.... ....pak se octnu během mžiku ve tmě oslepen - před sebou zatáčky, nevidím nic, než se proberu z překvapení, budu možná na krchově.... Čili, chce to, aby osvětlení zůstalo svítit, ikdyž signál z dobíjení zmizne. Zrobil jsem to tak, že jsem přidal jednu diodu z výstupu relé "87" jako zpětné vedení na cívku relé "86", přívod z alternátoru jsem oddělil další diodou (jinak by při určité poruše dobíjení kž dobíjení nesvítila (+ proti +). Hlavní přívod + na kontakt relé "30" je nutno přivést přes spínačku (sv. 15), pak mohu vypnout světla spínačkou do plohy "0". Nesmím použít na přívod trvalý proud, jinak už světla nevypnu (relé by pořád drželo přes zpětnou diodu...) Jo, a ten hlavní přívod + "15" beru přímo ze spínačky na tvrdo přes moji domontovanou vlasní pojistku (před ostatními orig. pojistkama, bo při odpálení pojistky např. kvuliva poruše jiného spotřebiče nechci zůstat po tmě.... Zpožďovač nepoužívám, komlikuje zapojení, potenciálně zvýšení poruchy.... Material: 1 spínaci relé, několik oddělovacích diod... (další dle konkrétního vozu) Použití oddělovacích diod pro jednotlive větve - parkovačky (58R, 58L) osvětlení palubovky, přepínač dálkové-tlumené (56, 56a, 56b) atd. již bylo popsáno...Záleží na zapojení konkrátního vozu (ovládání mínusem-plusem...) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pinoccio Vloženo 22. Duben 2009 Sdílet Vloženo 22. Duben 2009 Ak by ste hladali nieco na ochranu ziaroviek pred prepatim (transil) ... sem som kedysi daval jednoduchy navod: http://forum.skodahome.cz/index.php?s=&...t&p=1022276 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fagi Vloženo 16. Červen 2009 Sdílet Vloženo 16. Červen 2009 Zdravím! Prosím Vás, potrebujem pomoc!! Mám podľa návodu vyššie takto zapojené automatické rozsvecovanie svetiel, mám to prepojené cez to relé podľa tej druhej schémy, takže signál o bežiacom motore beriem z alternátora - ten modrý drôt. Napojil som to priamo na drôt v svorkovnici XS4 - pin 9, ako sa spomína vyššie, zapojil relátko, a druhý koniec relátka uzemnil ku kostre. Použil som klasické automobilové relé, konkrétne z Favorita. A teraz problém: stane sa, že mi občas blikne kontrolka dobíjania (popritom zaznie pípnutie). Mám to takto zapojené asi týždeň a pozorujem to tak, že to bude asi vplyvom tepla, lebo ráno keď idem do práce (cca 15 km), tak sa nedeje nič, svietenie funguje, spoľahlivo sa spúšťa, žiadna kontrolka neotravuje. Avšak problém vždy nastáva pri ceste z práce, kedy je auto po celodennom státí na slnku na parkovisku pekne vyhriate, tak po ceste domov mi cca 5 - 10 krát sa rozsvieti kontrolka dobíjania; niekedy len blikne, niekedy svieti aj minútu... Prosím o akúkoľvek radu, čo s tým urobiť, prípadne ak ste sa s tým niekto už stretli, ako ste to riešili??? Mohol by problém spočívať v relátku, alebo v niečom inom?? Ozaj ešte by bolo snáď dobré spomenúť, že "kostru" pre to relátko beriem z konzoly, čo drží palubovku... Vopred ďakujem... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vikino1 Vloženo 16. Červen 2009 Sdílet Vloženo 16. Červen 2009 Neviem či to súvisí s tvojim problémom ale ja toto zapojenie používam už asi 2r. Minulí týždeň som náhodou zistil,že sa mi ta dorobená kabeláž ohrieva a to dosť silne.No ja som tam ešte z kontaktu TFL na relé zaradil vypínač aby som to den. sv. mohol v prípade potreby /VAG a pod./ vypnúť.Kontakty na tom vypínači boli velmi rýchlo horúce. Tak som to cez víkend otvoril a prerobil .Kostru a a silovú časť som dal nové kabliky 2,5mm prierezu a ten vypínač som dal na stranu kostry. Prehrievanie prestalo. Robil som toto svietenie ešte do 2 fabii jedna je bez problémov ale kolegova sa tiež ohrievala, no potom sme zistili,že má vypálenú žiarovku H7.Po výmene OK.Kostru mám ako ty na konzole nad poistkami. Skúsil by som premerať dobíjanie a potom vymeniť relátko. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vikino1 Vloženo 30. Červen 2009 Sdílet Vloženo 30. Červen 2009 Nie som elektrikár ale podla mňa to relé na tom kabliku predsa je-či sa mýlim? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fagi Vloženo 30. Červen 2009 Sdílet Vloženo 30. Červen 2009 To hej, relé tam je pripojené na ten kábel, ale iba akoby paralelne, a druhý koniec je pripojený ku kostre... Je to zapojené takto: Ja som ale myslel zapojiť to relé akože do série, proste ten modrý kábel z alternátora prerušiť (tým nám vzniknú dva konce), a pripojiť na ne relé... nejako takto: Neviem, či by to tak mohlo byť zapojené, zasa aby sa nepoškodila nejako riadiaca jednotka... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.