Publikováno Duben 26, 200619 r Sem si myslel jak mi ještě dlouho vydrží destičky a teď sem zjistil že na straně (pravý přední) co sem to kontroloval jsou sjetý tak o polovinu míň než na druhý, a byly dávaný nový zároveň, čím by to mohlo být, kde hledat problém? Geometrie, špatnej kotouč, zavzdušněnej brzdič.....? Kdo má s timhle zkušenosti pls poraďte Jo a ještě kdyby někdo poradil kde a jak seštelovat ruční brzdu, trošku vytahaná tak aby mi to nesjelo z kopce někam do řeky
Duben 27, 200619 r Sem si myslel jak mi ještě dlouho vydrží destičky a teď sem zjistil že na straně (pravý přední) co sem to kontroloval jsou sjetý tak o polovinu míň než na druhý, a byly dávaný nový zároveň, čím by to mohlo být, kde hledat problém? Geometrie, špatnej kotouč, zavzdušněnej brzdič.....? Kdo má s timhle zkušenosti pls poraďteJo a ještě kdyby někdo poradil kde a jak seštelovat ruční brzdu, trošku vytahaná tak aby mi to nesjelo z kopce někam do řeky Pravé desky jsou vždy méně sjeté, kdežto PP pneu více. Je to dáno tím, že u krajnice je štěrk a bordel. Dělá to na všech autech, tak nezoufej
Duben 29, 200619 r Sem si myslel jak mi ještě dlouho vydrží destičky a teď sem zjistil že na straně (pravý přední) co sem to kontroloval jsou sjetý tak o polovinu míň než na druhý, a byly dávaný nový zároveň, čím by to mohlo být, kde hledat problém? Geometrie, špatnej kotouč, zavzdušněnej brzdič.....? Kdo má s timhle zkušenosti pls poraďteJo a ještě kdyby někdo poradil kde a jak seštelovat ruční brzdu, trošku vytahaná tak aby mi to nesjelo z kopce někam do řeky Mělo by to být opetřebované přibližně stejně . Tam kde je to o hodně víc na jedné straně může být problém, že se nevrací brzdový váleček, nebo brzdový třmen.
Květen 8, 200619 r Nevěř tomu, že pravé destičky se sjíždí o tolik víc, než levé. Já bych začal tím, že bych si zajel někam na válce (třeba STK), abych zjistil, jestli to brzdí rovnoměrně. Oba brzdiče rozeber, pořádně je vyčisti od rzi tam, kde jsou destičky. Ty musí v brzdiči "plavat". Jestli jsi to ještě sám nedělal a pustíš se to toho, upozorňuji tě, že na rozpůlení brzdiče potřebuješ imbus 7, který není běžně v sadách. Vytahej čepy, pořádně je vyčisti a do všeho natlač vazelínu, než to zpasuješ zpátky. Případně si k tomu odvzdušni brzdy, abys měl jistotu, ale myslím, že v tom problém tak často není. Brzdič musíš mít volný, sebemenší hození kotouče, když povolíš brzdu, od sebe roztáhne brzdič a odtáhne destičky. Ne častou příčinou (ale už jsem se s tím setkal) jsou vyběhané brzdiče. Dělaly to brzdiče na jiných autech, octu mám chvilku, tak nevím. Uložení čepů, přes která se do sebe zpasují obě půlky brzdiče, jsou volná. Když se ti brzdič sevře, má snahu se tzv. křížit. Na destičky pak nejde stejný tlak po celé ploše. Pokud ti brzdiče neplavou, hůř se odbrzdí. Ale nevím, kolik máš na těch destičkách nalítáno. To je jedna věc, kterou bych udělal. Druhá je ta, že můžeš mít kotouč pekelně orezlý a to zejména u středu (po obvodě to není tolik). Naroste ti tam vrstva rzi, která zasahuje někdy i víc neš 1cm do plochy, kde má destiška styčkou plochu s kotoučem. Ta rez ti pekelně rychle destičku ubrušuje. V tomhle místě destička skoro nebrzdí. Veškeré zatížení pak působí na zbylou styčnou plochu destičky a čistého kotouče. Při menší ploše zde působí větší tlak a destička se rychleji sjíždí. Koukni na to, uvidíš sám.
Květen 8, 200619 r Autor Díky Berry, zkusim to co radíš, vypadá to že to něčím z toho bude, destičky sem měnil asi před 30.000km, jinak to odvzdušnění je nějaký složitý? Nebyl by případně návod ? Dám vědět jestli to odhalim.
Říjen 5, 200717 r Nevěř tomu, že pravé destičky se sjíždí o tolik víc, než levé. Já bych začal tím, že bych si zajel někam na válce (třeba STK), abych zjistil, jestli to brzdí rovnoměrně. Oba brzdiče rozeber, pořádně je vyčisti od rzi tam, kde jsou destičky. Ty musí v brzdiči "plavat". Jestli jsi to ještě sám nedělal a pustíš se to toho, upozorňuji tě, že na rozpůlení brzdiče potřebuješ imbus 7, který není běžně v sadách. Vytahej čepy, pořádně je vyčisti a do všeho natlač vazelínu, než to zpasuješ zpátky. Případně si k tomu odvzdušni brzdy, abys měl jistotu, ale myslím, že v tom problém tak často není. Brzdič musíš mít volný, sebemenší hození kotouče, když povolíš brzdu, od sebe roztáhne brzdič a odtáhne destičky. Ne častou příčinou (ale už jsem se s tím setkal) jsou vyběhané brzdiče. Dělaly to brzdiče na jiných autech, octu mám chvilku, tak nevím. Uložení čepů, přes která se do sebe zpasují obě půlky brzdiče, jsou volná. Když se ti brzdič sevře, má snahu se tzv. křížit. Na destičky pak nejde stejný tlak po celé ploše. Pokud ti brzdiče neplavou, hůř se odbrzdí. Ale nevím, kolik máš na těch destičkách nalítáno. To je jedna věc, kterou bych udělal. Druhá je ta, že můžeš mít kotouč pekelně orezlý a to zejména u středu (po obvodě to není tolik). Naroste ti tam vrstva rzi, která zasahuje někdy i víc neš 1cm do plochy, kde má destiška styčkou plochu s kotoučem. Ta rez ti pekelně rychle destičku ubrušuje. V tomhle místě destička skoro nebrzdí. Veškeré zatížení pak působí na zbylou styčnou plochu destičky a čistého kotouče. Při menší ploše zde působí větší tlak a destička se rychleji sjíždí. Koukni na to, uvidíš sám. nazdar ..... počuj ja som bol na stk a netuším prečo ale tak ako popisuješ pravá predná strana mi nebrzdí skoro vôbec a pravá normálka ....co by to mohlo byť...mechanik tvrdil že najskôr to budú kotúče ...pravda majú toho už dosť nabehané je to dosť možneé ....len ci to bude ono ......nerád by som menil niečo čo nieje tou zradou..... už som chorý s toho.......
Říjen 5, 200717 r souhlas s Berrym. Je to o praci a o rukach, ale je tö tak. Rozebrat, vycistit, namazat, vymenit prachovky, ocistit stycne plochy brzdoveho trmene a brzdy chodi jako vino, V servise Ti klidne vymeni cely brzdic...
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.