Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Zdravim. Mám problém se svoji felicii 1.3 mpi 50kw. nedávno mi začala blikat kontrolka mazání jak spadly otáčky pod 1000. Dělá to jen u zahřátého motoru. Minuly tyden jsem vyměnil olej i filtr (15w40). Nadruhy den byl chvili klid ale ted už to dělá zase. Dneska jsem zjistil že nahoře pod zdvihatkama neni žaden olej. I když se motor protočí tak prostě po oleji ani pamatky..jen jde vidět jak se dole leskne dno. Obávám se že s takovou se mi brzy zadře vačka. Tak co navrhujete udělat? nemuže byt třeba ucpany koš nebo nějake kanalky? ještě uvažuju že si zajedu nechat přeměřit tlak...za tepleho motoru by to myslim mělo tlačit 4atm. ne? ale doufam že neni olejove čerpadlo v hajzlu...to pak nevim kde bych shaněl druhe... Děkuju za každe vaše rady nebo návrhy :-)

Vloženo

Jo to už mám v plánu. jen mám ještě jeden dotaz. Někde na foru jsem četl že u toho čerpadla je nějaka asi vymezovaci podložka a když se da pryč tak by se to mělo zlepšit, tak jsem se chtěl zeptat jestli to je pravda a kde ji najdu přesně. dik.

Vloženo
Zdravim. Mám problém se svoji felicii 1.3 mpi 50kw. nedávno mi začala blikat kontrolka mazání jak spadly otáčky pod 1000. Dělá to jen u zahřátého motoru. Minuly tyden jsem vyměnil olej i filtr (15w40). Nadruhy den byl chvili klid ale ted už to dělá zase. Dneska jsem zjistil že nahoře pod zdvihatkama neni žaden olej. I když se motor protočí tak prostě po oleji ani pamatky..jen jde vidět jak se dole leskne dno. Obávám se že s takovou se mi brzy zadře vačka. Tak co navrhujete udělat? nemuže byt třeba ucpany koš nebo nějake kanalky? ještě uvažuju že si zajedu nechat přeměřit tlak...za tepleho motoru by to myslim mělo tlačit 4atm. ne? ale doufam že neni olejove čerpadlo v hajzlu...to pak nevim kde bych shaněl druhe... Děkuju za každe vaše rady nebo návrhy :-)

Nove olejove cerpadlo kupis v mototechne. :)

Vloženo
Nove olejove cerpadlo kupis v mototechne. :)

na 1.3 Mpi 50 kw olejove čerpadlo koupit nelze. Ono je součástí motoru. |Mám úplně stejuný problém. až vyřeším napíšu ;)

Vloženo

A jak si stou felinkou jezdil ? Ja koupil feldu s kterou se jezdilo trosec agresivněji a bylo mi řečeno od jednoho mechanika ze klidně může být aj vytřiskaná klikovka a tak utíká tlak přez ni tj. řečeno motor už má doslouženo :-(

Vloženo
A jak si stou felinkou jezdil ? Ja koupil feldu s kterou se jezdilo trosec agresivněji a bylo mi řečeno od jednoho mechanika ze klidně může být aj vytřiskaná klikovka a tak utíká tlak přez ni tj. řečeno motor už má doslouženo :-(

no jo to už jsem taky slyšel jenže podle mě by to blikalo i za studena kdyby ten tlak utikal někde přes kliku jenže zastudena je vše ok a po zahřati to začne blbnout, čož si vysvětluju změnou viskozity a čerpadlo ztrati na tlaku..

Vloženo
Nebo tepelné dilatace a někde se teplotou vytvoří netěsnost :feve:

jo no taky možnost.. uvidime jak to dopadne. každopadně ted se bude měnit čidlo, jestli to nepomuže tak pujde vana dolu.. a nevite nahodou jak poznam v jakem stavu to čerpadlo je když sundam vanu?

Vloženo

No pokud sundáš kryt ventilu a nastartuješ tak uvidíš jestli tlačí a maže,pokud ano tak bude problém v olejovém čidlu které na Feldě dost blbne.Navíc jak píšeš tak při více otáček už auto maže takže bych začal tou nejjednodušší variantou.

  • o 4 týdny později...
Vloženo

Zdravim. Mám problém se svoji felicii 1.3 mpi 50kw. nedávno mi začala blikat kontrolka mazání jak spadly otáčky pod 1000. Dělá to jen u zahřátého motoru. Minuly tyden jsem vyměnil olej i filtr (15w40). Nadruhy den byl chvili klid ale ted už to dělá zase. Dneska jsem zjistil že nahoře pod zdvihatkama neni žaden olej. I když se motor protočí tak prostě po oleji ani pamatky..jen jde vidět jak se dole leskne dno. Obávám se že s takovou se mi brzy zadře vačka. Tak co navrhujete udělat? nemuže byt třeba ucpany koš nebo nějake kanalky? ještě uvažuju že si zajedu nechat přeměřit tlak...za tepleho motoru by to myslim mělo tlačit 4atm. ne? ale doufam že neni olejove čerpadlo v hajzlu...to pak nevim kde bych shaněl druhe... Děkuju za každe vaše rady nebo návrhy :-)

Někdy v průběhu ledna, když byly ty největší mrazy, mi to začalo dělat úplně to samý. Ptal jsem se pár známých mechošů, co dělají feldy, a ti mi většinou řekli, že jde o zaseknuté čidlo tlaku oleje nebo o špatný kontakt na něm (špína apod.). Teď se trochu oteplilo a je po problému... Tím teda nechci říct, abys to neřešil, ale pokud bys nemohl najít závadu, zkus mrknout na to čidlo :-)

Vloženo

To samé jsem řešil předevčírem ;) Sice u faťana, ale jak spadly otáčky pod 1000 začala svítit kontrolka. U studeného nesvítila, nebot to jelo na sytič a otáčky byli větší . Po konzultaci s kamarádem mi poradil vyměnit čidlo, otázka 62 Kč a je po problému lol

Vloženo

na 1.3 Mpi 50 kw olejove čerpadlo koupit nelze. Ono je součástí motoru. |Mám úplně stejuný problém. až vyřeším napíšu ;)

Na 1.3 lze koupit olejove cerpadlo v podobe hridele a ozubeneho kola =)

  • o 2 roky později...
Vloženo

Zdarvím, zkusím obnovit tohle staré téma. Vyřešil to někdo na felícii? Čím to kdyžtak bylo? Já jsem měnil čidlo tlaku a problém přetrvává. Po zahřátí motoru mi na volnoběh začne broblikávat mazání (při jizdě to je v pohodě).

Vloženo (editace)

Takze to je primo na vymenu nebo by to slo i vyresit? Neni treba mozne ze je tam treba spatny olej (treba nejaky ridky)?

Editováno: , autor: P1azer
  • o 1 rok později...
  • o 3 roky později...
Vloženo

Prosím o pomoc v otázke svietiacej kontrolky mazania.

 

Kúpil som nové, olejové čidlo a vymenil som olej typu 10V40  - polosyntetika.

Ak auto stojí aspoň 1 či 2 dní a idem štartovať, mazanie mi zasvieti asi 1 či 2 sekundy a kontrolka zhasne.

Potom mazanie funguje normálne aj pri malých otáčkach keď j motor už zohriaty.

Kontrolka svieti len pri studenom štarte.

 

Keď som mal staré čidlo a starý olej, tento problém som nemal.

Môže v tom byť nejaký problém alebo nejaké riziko? Môžem za tohto stavu jazdiť?

Môžem použiť čidlo aj zo staršej felície alebo musí byť len čidlo pre MPI?

Nebolo by vhodnejšie použiť hustejší olej, konkrétne ide o typ 5V40

 

Mám auto typu škoda felicia 1.3; 50kW MPI.

 

 

Vloženo

ivohladky: 

 

To, co popisuješ je naprosto normální. Když motor stojí, v mazací soustavě není tlak a proto kontrolka svítí. Po nastartování než se mazací kanály doplní olejem a pak se udělá tlak taky kontrolka svítí. 1 - 2 s jsou normální. KPokud by to bylo déle, neby i po krátké (10 minut) odstávce motoru, pomohl by nový (jiný) olejový filtr. Ve filtri je zpětný ventil, který brání vytékámí oleje z mazacích kanálů zpět do čerpada a olejové vany. Když netěsní (a on nikdy netěsní dokonale) tak trvé déle, než se mazací kanály naplní olejem.

  • o 9 měsíců později...
Vloženo

McMatej- Pokud říkáš že svítící kontrolka mazání 1-2  sekundy po naskočení studenýho motoru je ještě normální, tak asi jo. 

 

Ale i tak je to pro mě nezvyk protože u Fabie HTP (olej 5W-30 long life) mi zhasne kontrolka mazání už při točení starterem ještě dřív než pořádně naskočí motor.

 

Felina má najeto jenom 62tisíc-tak motor by měl bejt v pořádku-jestli to spíš neni olejem. Do Felicie leju olej 10W-40  VW norma 501 01.

Co kdybych do felicie nalil olej 10W-30? Tak by měl být řidčí a snáž a rychlejc se dostal všude do motoru?

  • o 2 týdny později...
Vloženo

Co tam mas za filtr? U levnejsich filtru byva spatny ventil, ktery ma branit nateceni oleje zpet do vany (pokud tam vubec je). Takovy filtron nabihal dost dlouho, mam uz vybehany rozvody, tak to byl i dost ramus. Po vymene za mann kontrolka zhasne driv, nez se ustali volnobeh a motor je od zacatku potichu.

  • o 3 roky později...
Vloženo (editace)
V 31. 8. 2017 na 22:02, ivohladky napsal:

Prosím o pomoc v otázke svietiacej kontrolky mazania.

 

Kúpil som nové, olejové čidlo a vymenil som olej typu 10V40  - polosyntetika.

Ak auto stojí aspoň 1 či 2 dní a idem štartovať, mazanie mi zasvieti asi 1 či 2 sekundy a kontrolka zhasne.

Potom mazanie funguje normálne aj pri malých otáčkach keď j motor už zohriaty.

Kontrolka svieti len pri studenom štarte.

 

Keď som mal staré čidlo a starý olej, tento problém som nemal.

Môže v tom byť nejaký problém alebo nejaké riziko? Môžem za tohto stavu jazdiť?

Môžem použiť čidlo aj zo staršej felície alebo musí byť len čidlo pre MPI?

Nebolo by vhodnejšie použiť hustejší olej, konkrétne ide o typ 5V40

 

Mám auto typu škoda felicia 1.3; 50kW MPI.

 

 

To co popisujete dělájí čínské olejové filtry, které neudrží tlak oleje. Takže se musí olej po startu znova dostat tam kam patří. 
Stači koupit pořádnej filtr a né šitku z číny… Já většinou beru od Filtron a bez problemu…

Editováno: , autor: Pavel Kotrla
Můj text v citaci

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...