-honza_ Vloženo 3. Únor 2010 Sdílet Vloženo 3. Únor 2010 Zdravim. Mám problém se svoji felicii 1.3 mpi 50kw. nedávno mi začala blikat kontrolka mazání jak spadly otáčky pod 1000. Dělá to jen u zahřátého motoru. Minuly tyden jsem vyměnil olej i filtr (15w40). Nadruhy den byl chvili klid ale ted už to dělá zase. Dneska jsem zjistil že nahoře pod zdvihatkama neni žaden olej. I když se motor protočí tak prostě po oleji ani pamatky..jen jde vidět jak se dole leskne dno. Obávám se že s takovou se mi brzy zadře vačka. Tak co navrhujete udělat? nemuže byt třeba ucpany koš nebo nějake kanalky? ještě uvažuju že si zajedu nechat přeměřit tlak...za tepleho motoru by to myslim mělo tlačit 4atm. ne? ale doufam že neni olejove čerpadlo v hajzlu...to pak nevim kde bych shaněl druhe... Děkuju za každe vaše rady nebo návrhy :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Smajda Vloženo 3. Únor 2010 Sdílet Vloženo 3. Únor 2010 zhodil bych vanu, vyčistil koš a rovnou mrknul na čerpadlo...radek Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dodo-Kolín Vloženo 3. Únor 2010 Sdílet Vloženo 3. Únor 2010 Jak píše Radek: může to být jen zadělanej koš. Každopádně to musíš rozdělat, nebo to zadřeš Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
-honza_ Vloženo 5. Únor 2010 Autor Sdílet Vloženo 5. Únor 2010 Jo to už mám v plánu. jen mám ještě jeden dotaz. Někde na foru jsem četl že u toho čerpadla je nějaka asi vymezovaci podložka a když se da pryč tak by se to mělo zlepšit, tak jsem se chtěl zeptat jestli to je pravda a kde ji najdu přesně. dik. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PROCHY603 Vloženo 5. Únor 2010 Sdílet Vloženo 5. Únor 2010 Zdravim. Mám problém se svoji felicii 1.3 mpi 50kw. nedávno mi začala blikat kontrolka mazání jak spadly otáčky pod 1000. Dělá to jen u zahřátého motoru. Minuly tyden jsem vyměnil olej i filtr (15w40). Nadruhy den byl chvili klid ale ted už to dělá zase. Dneska jsem zjistil že nahoře pod zdvihatkama neni žaden olej. I když se motor protočí tak prostě po oleji ani pamatky..jen jde vidět jak se dole leskne dno. Obávám se že s takovou se mi brzy zadře vačka. Tak co navrhujete udělat? nemuže byt třeba ucpany koš nebo nějake kanalky? ještě uvažuju že si zajedu nechat přeměřit tlak...za tepleho motoru by to myslim mělo tlačit 4atm. ne? ale doufam že neni olejove čerpadlo v hajzlu...to pak nevim kde bych shaněl druhe... Děkuju za každe vaše rady nebo návrhy :-) Nove olejove cerpadlo kupis v mototechne. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
abbadon Vloženo 5. Únor 2010 Sdílet Vloženo 5. Únor 2010 Nove olejove cerpadlo kupis v mototechne. na 1.3 Mpi 50 kw olejove čerpadlo koupit nelze. Ono je součástí motoru. |Mám úplně stejuný problém. až vyřeším napíšu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
abbadon Vloženo 5. Únor 2010 Sdílet Vloženo 5. Únor 2010 A jak si stou felinkou jezdil ? Ja koupil feldu s kterou se jezdilo trosec agresivněji a bylo mi řečeno od jednoho mechanika ze klidně může být aj vytřiskaná klikovka a tak utíká tlak přez ni tj. řečeno motor už má doslouženo :-( Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
-honza_ Vloženo 5. Únor 2010 Autor Sdílet Vloženo 5. Únor 2010 A jak si stou felinkou jezdil ? Ja koupil feldu s kterou se jezdilo trosec agresivněji a bylo mi řečeno od jednoho mechanika ze klidně může být aj vytřiskaná klikovka a tak utíká tlak přez ni tj. řečeno motor už má doslouženo :-( no jo to už jsem taky slyšel jenže podle mě by to blikalo i za studena kdyby ten tlak utikal někde přes kliku jenže zastudena je vše ok a po zahřati to začne blbnout, čož si vysvětluju změnou viskozity a čerpadlo ztrati na tlaku.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dodo-Kolín Vloženo 5. Únor 2010 Sdílet Vloženo 5. Únor 2010 Nebo tepelné dilatace a někde se teplotou vytvoří netěsnost Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
-honza_ Vloženo 5. Únor 2010 Autor Sdílet Vloženo 5. Únor 2010 Nebo tepelné dilatace a někde se teplotou vytvoří netěsnost jo no taky možnost.. uvidime jak to dopadne. každopadně ted se bude měnit čidlo, jestli to nepomuže tak pujde vana dolu.. a nevite nahodou jak poznam v jakem stavu to čerpadlo je když sundam vanu? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vlasta Vloženo 6. Únor 2010 Sdílet Vloženo 6. Únor 2010 No pokud sundáš kryt ventilu a nastartuješ tak uvidíš jestli tlačí a maže,pokud ano tak bude problém v olejovém čidlu které na Feldě dost blbne.Navíc jak píšeš tak při více otáček už auto maže takže bych začal tou nejjednodušší variantou. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dc34 Vloženo 2. Březen 2010 Sdílet Vloženo 2. Březen 2010 Zdravim. Mám problém se svoji felicii 1.3 mpi 50kw. nedávno mi začala blikat kontrolka mazání jak spadly otáčky pod 1000. Dělá to jen u zahřátého motoru. Minuly tyden jsem vyměnil olej i filtr (15w40). Nadruhy den byl chvili klid ale ted už to dělá zase. Dneska jsem zjistil že nahoře pod zdvihatkama neni žaden olej. I když se motor protočí tak prostě po oleji ani pamatky..jen jde vidět jak se dole leskne dno. Obávám se že s takovou se mi brzy zadře vačka. Tak co navrhujete udělat? nemuže byt třeba ucpany koš nebo nějake kanalky? ještě uvažuju že si zajedu nechat přeměřit tlak...za tepleho motoru by to myslim mělo tlačit 4atm. ne? ale doufam že neni olejove čerpadlo v hajzlu...to pak nevim kde bych shaněl druhe... Děkuju za každe vaše rady nebo návrhy :-) Někdy v průběhu ledna, když byly ty největší mrazy, mi to začalo dělat úplně to samý. Ptal jsem se pár známých mechošů, co dělají feldy, a ti mi většinou řekli, že jde o zaseknuté čidlo tlaku oleje nebo o špatný kontakt na něm (špína apod.). Teď se trochu oteplilo a je po problému... Tím teda nechci říct, abys to neřešil, ale pokud bys nemohl najít závadu, zkus mrknout na to čidlo :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Woody Vloženo 2. Březen 2010 Sdílet Vloženo 2. Březen 2010 To samé jsem řešil předevčírem Sice u faťana, ale jak spadly otáčky pod 1000 začala svítit kontrolka. U studeného nesvítila, nebot to jelo na sytič a otáčky byli větší . Po konzultaci s kamarádem mi poradil vyměnit čidlo, otázka 62 Kč a je po problému Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
neOras Vloženo 8. Březen 2010 Sdílet Vloženo 8. Březen 2010 na 1.3 Mpi 50 kw olejove čerpadlo koupit nelze. Ono je součástí motoru. |Mám úplně stejuný problém. až vyřeším napíšu Na 1.3 lze koupit olejove cerpadlo v podobe hridele a ozubeneho kola =) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P1azer Vloženo 21. Květen 2012 Sdílet Vloženo 21. Květen 2012 Zdarvím, zkusím obnovit tohle staré téma. Vyřešil to někdo na felícii? Čím to kdyžtak bylo? Já jsem měnil čidlo tlaku a problém přetrvává. Po zahřátí motoru mi na volnoběh začne broblikávat mazání (při jizdě to je v pohodě). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 22. Květen 2012 Sdílet Vloženo 22. Květen 2012 já bych to viděl na slabý tlak v olej.čerpadle, olej po zahřátí zřídne a čerpadlo na volnoběh nedává takový tlak jak v točkách Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P1azer Vloženo 22. Květen 2012 Sdílet Vloženo 22. Květen 2012 (editace) Takze to je primo na vymenu nebo by to slo i vyresit? Neni treba mozne ze je tam treba spatny olej (treba nejaky ridky)? Editováno: 22. Květen 2012, autor: P1azer Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HonzaRA Vloženo 4. Listopad 2013 Sdílet Vloženo 4. Listopad 2013 Tak zítra jdu řešit ten samý problém. Mám připraven nový olej, filtr, čidlo... tak jsem zvědav... :-D Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ivohladky Vloženo 31. Srpen 2017 Sdílet Vloženo 31. Srpen 2017 Prosím o pomoc v otázke svietiacej kontrolky mazania. Kúpil som nové, olejové čidlo a vymenil som olej typu 10V40 - polosyntetika. Ak auto stojí aspoň 1 či 2 dní a idem štartovať, mazanie mi zasvieti asi 1 či 2 sekundy a kontrolka zhasne. Potom mazanie funguje normálne aj pri malých otáčkach keď j motor už zohriaty. Kontrolka svieti len pri studenom štarte. Keď som mal staré čidlo a starý olej, tento problém som nemal. Môže v tom byť nejaký problém alebo nejaké riziko? Môžem za tohto stavu jazdiť? Môžem použiť čidlo aj zo staršej felície alebo musí byť len čidlo pre MPI? Nebolo by vhodnejšie použiť hustejší olej, konkrétne ide o typ 5V40 Mám auto typu škoda felicia 1.3; 50kW MPI. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 1. Září 2017 Sdílet Vloženo 1. Září 2017 olej 5W40 není hustší než 10W40, první číslo udává hustotu za studena, tedy čím nižší, tím řidší. Důvod výměny čidla, teklo? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 1. Září 2017 Sdílet Vloženo 1. Září 2017 ivohladky: To, co popisuješ je naprosto normální. Když motor stojí, v mazací soustavě není tlak a proto kontrolka svítí. Po nastartování než se mazací kanály doplní olejem a pak se udělá tlak taky kontrolka svítí. 1 - 2 s jsou normální. KPokud by to bylo déle, neby i po krátké (10 minut) odstávce motoru, pomohl by nový (jiný) olejový filtr. Ve filtri je zpětný ventil, který brání vytékámí oleje z mazacích kanálů zpět do čerpada a olejové vany. Když netěsní (a on nikdy netěsní dokonale) tak trvé déle, než se mazací kanály naplní olejem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mr.Pavka Vloženo 16. Červen 2018 Sdílet Vloženo 16. Červen 2018 McMatej- Pokud říkáš že svítící kontrolka mazání 1-2 sekundy po naskočení studenýho motoru je ještě normální, tak asi jo. Ale i tak je to pro mě nezvyk protože u Fabie HTP (olej 5W-30 long life) mi zhasne kontrolka mazání už při točení starterem ještě dřív než pořádně naskočí motor. Felina má najeto jenom 62tisíc-tak motor by měl bejt v pořádku-jestli to spíš neni olejem. Do Felicie leju olej 10W-40 VW norma 501 01. Co kdybych do felicie nalil olej 10W-30? Tak by měl být řidčí a snáž a rychlejc se dostal všude do motoru? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PapiJ Vloženo 25. Červen 2018 Sdílet Vloženo 25. Červen 2018 Co tam mas za filtr? U levnejsich filtru byva spatny ventil, ktery ma branit nateceni oleje zpet do vany (pokud tam vubec je). Takovy filtron nabihal dost dlouho, mam uz vybehany rozvody, tak to byl i dost ramus. Po vymene za mann kontrolka zhasne driv, nez se ustali volnobeh a motor je od zacatku potichu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mr.Pavka Vloženo 25. Červen 2018 Sdílet Vloženo 25. Červen 2018 Mam tam značku Meyle. Když sem ho kupoval, tak sem říkal, že si klidně připlatim za kvalitu a oni že prej Meyle berou lidi nejvíc a nikdo si nestěžuje. Že to prej stačí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pavel Kotrla Vloženo 24. Červenec 2021 Sdílet Vloženo 24. Červenec 2021 (editace) V 31. 8. 2017 na 22:02, ivohladky napsal: Prosím o pomoc v otázke svietiacej kontrolky mazania. Kúpil som nové, olejové čidlo a vymenil som olej typu 10V40 - polosyntetika. Ak auto stojí aspoň 1 či 2 dní a idem štartovať, mazanie mi zasvieti asi 1 či 2 sekundy a kontrolka zhasne. Potom mazanie funguje normálne aj pri malých otáčkach keď j motor už zohriaty. Kontrolka svieti len pri studenom štarte. Keď som mal staré čidlo a starý olej, tento problém som nemal. Môže v tom byť nejaký problém alebo nejaké riziko? Môžem za tohto stavu jazdiť? Môžem použiť čidlo aj zo staršej felície alebo musí byť len čidlo pre MPI? Nebolo by vhodnejšie použiť hustejší olej, konkrétne ide o typ 5V40 Mám auto typu škoda felicia 1.3; 50kW MPI. To co popisujete dělájí čínské olejové filtry, které neudrží tlak oleje. Takže se musí olej po startu znova dostat tam kam patří. Stači koupit pořádnej filtr a né šitku z číny… Já většinou beru od Filtron a bez problemu… Editováno: 24. Červenec 2021, autor: Pavel Kotrla Můj text v citaci Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.