Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Ahoj,

není to vtip, nýbrž divný zvuk, který se vydává z mého nového vozu. Když vytáčím motor např. na trojku do 80 km/h a pak pustím pedál, aniž bych přeřadil (např. při jízdě do kopce), motor vydává velice divný zvuk připomínající rozjezd TATRY 143 (všichni ji jistě dobře znáte). Je to takový zvuk připomínající setrvačník. Neptal bych se na to, kdyby mi tohle stará Fabka dělala také.

Je to normální?

ta stará fabka byla taky 1,4 tdi?

tatrou 143 jsem ještě nejel :feve:

  • Autor

Ano, stará Fabka byla totožná, 1.4 tdi 59kw.

Upraveno od Blacky
Pravidla rikaji - necituj posledni prispevek!

Ahoj,

prečo ten motor tak vytáčaš? Ja som na trojke ešte 80 nešiel. Nevidím v tom význam a už vôbec nie s novým motorom. No ale, ako chceš.

  • Autor

U 1.4 tdi je naprosto normální vytočit na 3-ku do 80 km/h, jsi na třech tis. otáčkách (TURBO v těchto otáčkách stále pracuje). Pokud to nebudeš dělat, tak bude Tvoje auto líné. Já to občas vytočím na trojku i do 100 km/h (3500 ot.). Na těch 80 km/h je to běžně. Nekrásnější je zátah turba, když se blížíš k ceduli KONEC OBCE, máš zařazeno 3 a sešlápneš pedál a táhneš do 80 km/h.

Ale zvuk auta je hrozný i při konstantní rychlosti, mám na mysli 3-tí převodový stupeň a rychlost 50 km/h. O ranním startu raději nemluvit. Zvuk je podobný tanku.

Upraveno od Blacky
Pravidla rikaji - necituj posledni prispevek!

A nežere ti to olej?

Ty voe, do Palerma v pěti lidech? Nechtěl bych být jedním z vás! Jinak 100% souhlas s traktorem,trpím když dostanu F II na služebku.

V praci mame Fabii I face 1.4Tdi. Co clovek to nazor ja s ni jezdim rad. Ten "hlucnej" motor je super. Jedu s ni radsi nez s Octavkou 1.9Tdi protoze 1.4Tdi proste jede lepe. Je fakt ze Octavia ma 360k natoceno a 66KW. Jeji velka nevyhoda dle mne je polozena prevodovka v 50km/h na 2-ku hodne toci a 3-ka uz to moc nebere po meste nic extra. Jinak zatah motoru je perfektni a to veskera negativa pretluce - alespon u mne. Jeste k tomu zrani oleje vim ze se to u nas v praci resilo a neco si vzala ale to bylo hned zezacatku nevim jak je to ted.

  • 3 měsíce později...

Ahoj,

není to vtip, nýbrž divný zvuk, který se vydává z mého nového vozu. Když vytáčím motor např. na trojku do 80 km/h a pak pustím pedál, aniž bych přeřadil (např. při jízdě do kopce), motor vydává velice divný zvuk připomínající rozjezd TATRY 143 (všichni ji jistě dobře znáte). Je to takový zvuk připomínající setrvačník. Neptal bych se na to, kdyby mi tohle stará Fabka dělala také.

Je to normální?

Tak pokud se nepletu tak Tatra 143 neexistuje Asi jsi myslel Tatru 148.

S motorem 1,4 TDI ve služební Fabii jsem najel 160000 km. Bez jakýchkoliv vážnějších závad. Kromě zvuku hlavně na volnoběh na ni nedám dopustit Je to sice podle zvuku takový traktůrek, ale jede a jde za plynem.

Teď mám novou služební FAB II s motorem 1,6 TDI CR DPF 66KW a připadá mi to jako bych jezdil s benzínem V názkých otáčkách se nechytá až má otáčky pak je to dobré a jede jako raketka Ale ještě je brzy na hodnocení Mám ji 4 dny a najeto 700 km. Až bude víc poreferuji.

  • 1 rok později...

Zdar,

mám také 1.4 TDI 51 kW a co se týče zvuku motoru nemám s tím problém. Zvukový doprovod je způsobem chybějícím válcem, ale co si budem povídat, 1.9 TDI má také své zvukové nadání, zase jiné, jen se projeďte HaŤaPkou a budete rádi za zvuk vašeho 1.4 TDI.

Ja bych nebyl az tak radikalni - HTP ma svuj typicky projev, ale hlucnost a kultivovanost/vibrace jsou oproti 1.4 TDi nekde jinde.

Na druhou stranu 55/59kW verze jede diky 195 N.m. a to za malou spotrebu, 51kW uz takova vyhra neni.

Co se týká spotřeby jsem spokojen, využívám ji na cesty do práce 75 km tam a z5, a kdybych ji netahal po dálnici, spotřeba by byla o půl litru jinde, tzn. průměr 4,8l/100 km.

  • 3 roky později...
V 10. 2. 2010 na 22:01, MartinSatek napsal:

U 1.4 tdi je naprosto normální vytočit na 3-ku do 80 km/h, jsi na třech tis. otáčkách (TURBO v těchto otáčkách stále pracuje). Pokud to nebudeš dělat, tak bude Tvoje auto líné. Já to občas vytočím na trojku i do 100 km/h (3500 ot.). Na těch 80 km/h je to běžně. Nekrásnější je zátah turba, když se blížíš k ceduli KONEC OBCE, máš zařazeno 3 a sešlápneš pedál a táhneš do 80 km/h.

Ale zvuk auta je hrozný i při konstantní rychlosti, mám na mysli 3-tí převodový stupeň a rychlost 50 km/h. O ranním startu raději nemluvit. Zvuk je podobný tanku.

 

Tento pekelný stroj (FII 1.4 TDI PD 51 kW; BNM) jsem teď nafasoval v práci. Můžu směle říct, že je to z hlediska kutlivovanosti jednoznačně nejhorší motor, co jsem měl kdy v modernějších škodovkách možnost zažít. Nejede to (respektive trochu jede po vytočení, pak je ovšem poněkud kouřmo za autem), rachtá to, při startu si člověk myslí, že motor právě musel vyletět z auta... Jediné, co je na tom solidní, je spotřeba, ale ta mě u služebního auta příliš nezajímá. Po TSI (sic poruchovém) je to sešup o hodně příček. Bohužel.  :kol-26:

 

Jak jsem tady vyrozuměl, tak tento motor nemá variabilní geometrii rozváděcích lopatek turba?

A teraz si predstav, že musíš nad tým trojvalcom ešte aj sedieť (Smart 0.8 cdi)... :D

Upraveno od e1.

Pawouk: nn, nemá, má turbo s obtokovým ventilem. Ta 51 jak má méně Nm asi není nic moc no, čip by jí pomohl.

 

btw TSI bylo poruchové, tak ti firma koupilo toto?

Ne, moje TSI nadále provozují kolegové. Firma vlastní desítky Fabií různého staří v různých výbavách a různých motorizací. Většinou jsou přiděleny ke konkrétní pozici, takže s přechodem na jiné místo se pojí i změna auta... Ne vždy je to ovšem díky podivné politice vozového parku změna k lepšímu. Pro člověka uvyklého na kultivované benzínové motory je to ovšem šok. Tohle je skutečně traktor.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.