Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Ahoj všem,dnes jsem si nechal změřit emise a výsledek hodně špatný,několika násobně víc CO2.když jsem se ptal technika co mám měnit,tak řekl,bud to může být:

teplotním čidlem - (ale ručička teploty mi na palubovce,pracuje správně)

řídící jednotkou - ?

svíčky - (nové Ngk najeto na nich cca 100km)

kabely - (původní)

katalyzátor - (původní)

asi před 8.měsíci mě zlobil zapalovací modul,motor běžel jen na dva válce a já musel ujet 5-6km.tím pádem palivo hořelo v katu a ten byl uplně do ruda rozpálenej.ttakže bych usuzoval jako laij že se spálila keramika.technik z emisí říkal že lamda pracuje správně a že tam teče o dost víc paliva na volnoběh než by mělo.spotřeba se mi jeví jako zvýšená!!!

tak nevím po čem mám jít dřív,jeden výfukař mi říkal at vyměním katalyzátor,že dostal na prdel tím hořením paliva,dám nový a po ujetí asi 70km,si řídící jednotka sáma doladí kolik paliva

poradte mi prosím....

Tím rozžhavením bych to viděl na katalyzátor.

Tak to máš pro příště pokud ti to nepálí tak s tím nejezdi a ani to nepokoušej,zničíš katalizátor. Jako teď dej novej a nech to zkontrolovat od někoho kdo tomu rozumí.Třeba autorizovaný servis nebo někdo kdo se tím živí ,je na to vybavenej patřičným zařízením a umí to s tím. :prc:

  • Autor

ted už vím že to byla hloupost s tím jet,ale v tu chvíly meě nic jinýho nedošlo. ;)

Chybama se člověk učí ale jen kdyby to nestálo takovej ranec za takovou blbost.Už se stalo,teď jen to opravit :palec2:

to sis nechal merit jenom obsah C02? Vysokej podil C02 by skutecne odpovidal bohate smesi pri volnobehu a zaroven by to ukazovalo ze katalyzator je OK, pac jinak by jsi nameril zvyseny obsah HC, CO, malo CO2 jestli se nepletu, takze zacni vymenou cidla teploty motoru.

Podle me si RJ pohlida vypadky zapalovani a pokud se opakuje, valec odpoji, takze by k vypaleni katalyzatoru teoreticky dojit nemelo.

A ni potom co ho měl rozpálenej do ruda jak píše na začátku? Bych se divil jestli přežil. :feve:

  • Autor

chase:mno ani nevím,dal jsem tam auto a udělali mi emise,jen se zmiňoval o CO2 jak na tom jsou ostatní hodnoty to nevím.doslova řekl:je tam mnohonásobně překročen limit spalin CO2.

  • Autor

to sis nechal merit jenom obsah C02? Vysokej podil C02 by skutecne odpovidal bohate smesi pri volnobehu a zaroven by to ukazovalo ze katalyzator je OK, pac jinak by jsi nameril zvyseny obsah HC, CO, malo CO2 jestli se nepletu, takze zacni vymenou cidla teploty motoru.

Podle me si RJ pohlida vypadky zapalovani a pokud se opakuje, valec odpoji, takze by k vypaleni katalyzatoru teoreticky dojit nemelo.

a kde najdu prosím tě to teplotní čidlo motoru u mého typu?.děkuji.

najdes ho na opacne strane nez jsou rozvody

post-22106-12678003383262_thumb.jpg

  • Autor

chase:děkuji za informaci kde hledat.

když tak o tom přemýšlím co jsi mi psal,že se mám nejdříve ze všeho podívat na teplotní čidlo motoru,tak v tom nějakou spojitost začínám vidět.když mám na volnoběh auta zvýšený CO2 a po přidání otáček hodnoty poklesnou,(sice né do normy emisí),ale klesnou,tak bych se přikláněl že do motoru dává řídící jednotka povely štříkat více benzínové směsy.proto je zvýšený jen CO2 a ne HC.

když jsem měnil olej asi před 4.měsíci,tak jsem koukal na VAG a ten hlásil:chybu teplotního čidla(sporadicky)

vymenou cidla nic nezkazis, bud to problem vyresi nebo se posunes v reseni o trochu dal, jednim z faktoru pro vypocet delky vstriku (mnozstvi) je i teplota motoru,

takze cidlo se na priprave smesi primo podili, cim vic paliva ve smesi, tim vetsi podil CO2

dobry den prajem,citam citam,a mozem niekoho poprosit o pomoc,problem znie.bol som pred asi tyzdnom na emisnej,a vsetko ok az na to ze auto ma na volnobeh vela uhlovodikov,mechanik z emisnej spominal sviecky,ale tie maju asi 3000 km,a to sa mi zda ze je v norme,daval som tam original ngk,take ake tam maju byt,menil som aj zapalovacie kable,vsetky lebo na 3-tom valci to blblo,a blblo aj vihrievanie lambdy za katalizatorom,mam motor 1,6 benzin typ BFQ,motor ma po zahriati na volnobeh spotrebu tak 0.6-0.7l otacky sa pekne drzia tak na 670-680ot. test oboch lambd vo vagu ok,aj starnutie lambd je v norme,akurat som mal prasknutu hadicku co verta klukovku a tlaci to pred skrtiacu klapku,ale to je uz viac ako rok opravene,neviete co z tym? katalizator sa mi barz nechce menit.dakujem za radu :help:

napadaji me tri duvody vysokeho nebo zvyseneho podili nespalenych uhlovodiku (HC)

bud malo ucinny katalyzator (nejen vysoky podil HC, ale i CO, nizky podil CO2 a prebytek kysliku), od toho je tam 2. lamda sonda aby stav katalyzatoru vcas nahlasila

problem s tvorbou smesi (neverohodona lamda, cidlo teploty motoru, vaha vzduchu): zvyseny podil HC, CO

spatna zapalovaci soustava (velmi zvyseny podil HC, velmi malo CO, a proto taky mene CO2, velmi mnoho zbytkoveho kysliku), vypadky zapalovani RJ vyhodnocuje a zapisuje do pameti

  • Autor

tak dnes jsem si zajel ještě na VAG a říká:čidlo teploty(sporadicky)a lamda sonda-bez sirnálu.....zítra jdu měnit lamdu :aggressive:

  • Autor

Takže až dnes jsem vyměnil lamda sondu,chtěl bych se zeptat je potřeba jí nechat pár km zaběhnout aby se třeba seznámila s řídící jednotkou aby byl znát efekt?protože mám dojem že jízdní vlastnosti a spotřeba paliva je úplně stejná....

Zatím jsem s novou sondou najel cca 18km.

Na VAG jdu až ve středu :feve:

Upraveno od herrkomisar

To urcite ne problem bude nekde jinde. Co to cidlo teploty menil jsi ho nebo si ho aspon meril?

  • Autor

ten co mi koukl na auto přes vag tak řekl at vyměním lamdu,že je mrtvá.čidlo teploty to taky hlásilo jen sporadicky,a řekl že blbne jen za studenýho motoru.neměřil ho.určo ho taky vyměním.

ještě jsem zapoměl napsat že se houpou otáčky když stojím s neutrálem,tak trochu lítá ručička,když se chci pomalu rozjet tak otáčky padnou asi k 400 a pak se jakoby chytnou a jedu....zaplat pánbůh že nechcípne motor,jinak bych byl už dost krát,na křižovatce za tele za volantem.ale to bylo i před výměnou lamdy.

  • Autor

Tak dnes jsem vyměnil čidlo teploty,zdá se mi že se nic výměnou nezlepšilo.

Začíná mě nervy drásat ta zvýšená spotřeba,natankoval jsem 52litrů k dnešku jsem je vyjezdil a podle ujetých to dělá 390km,což je přes 13litrů/100km.je fakt že jsem těch 52litrů projezdil jen po městě,ale i tak je to dost!

No tak je to normální,tam musí být něco v prdeli,ale podle vagu je vše ok.............

Už nevím co vyměnit,ale auto to není. ;)

Zkus nechat přehrát soft v řídící jednotce motoru a pak se zaměř na ten katalizátor pokud byl červenej jak si říkal tak bych typoval že je KO.Jak vypadaj vstřikovače nejsou už taky špatný?

  • Autor

Na vstřikovače jsem se nezaměřil,zkusím jít po softu a nechám proskoumat vstřiky,každopádně zatím díky........

  • Autor

Dnes kontrola VAG jak jsem měnil lamdu tak je ok,čidlo teploty jsem vyměnil taky,vyčistil škrtící klapku(+základní nastavení),zádné závady nenalezeny,ale:

od vyčištění klapky mi téměř pokaždé zastaví otáčky na 1200 a to,když pomalu dojíždím ke křižovatce točí motor na 1200ot.jakmile se přestanou točit kola,a auto je v uplném klidu,motor ubere otáčky a poklesne to na cca 800ot jak má být.jak to je možný klapka se nastavila?mám pocit že to je jen za teplého motoru,že by to mělo spojitost s výměnou čidla teploty,je nové ale člověk nikdy neví.....protože otáčky byli v pořádku do tý doby než jsem vyměnil čidlo,až pak jsem čistil klapku.

co se týká spotřeby jak jsem psal,tak to poznám až vyjezdim nádrž....... :aggressive:

mě už z toho jebne....

Upraveno od herrkomisar

  • Autor

na zkoušku jsem vrátil původní staré čidlo,abych se ujistil že není vadné.otáčky i přesto zlobí.

koupil jsem sprej na čištění karburátorů a klapek,řádně prostříkal,ale otáčky stále zlobí.

ten sprej určitou službu vykonal,motor je klidnější,lépe akceleruje,a řazení je plynulejší,takže doporučuji vyzkoušet.

taky zajímavé je,že otáčky při příjezdu ke křižovatce (jak jsem již psal) vysí na cca 1200,po uplném zastavení klesnou,ale neděje se to pokaždé.a také dělá to jen když stoupne teplota motoru cca 70ctupnů a víš.

nemohl by být načatý snímač otáček pro klikovou hřídel?někde jsem něco četl.....

Upraveno od herrkomisar

vyssi otacky pri toceni kol jsou normalni, tipuju tak o 100 vyssi, no 1200 je moc,ale muze si to sednout. doporucuju jeste pres VAG

adaptovat skrtici klapku. pozor, teplota motoru by mela byt kolem 30 stupnu !

  • Autor

milosk:

co máš na mysli tvojí poslední větou? ,,pozor, teplota motoru by mela byt kolem 30 stupnu !,,

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.