Přejít na obsah

Vysoká spotřeba


Speedlimit

Doporučené příspěvky

No pocet katu neurcuje samozrejme EU normu, ale u tohohle v podstate stejneho motoru urcujepocet katu, jake budou spaliny na konci vyfuku, tudiz pocet katu urcuje EU. Divim se, ze mas EU3, podle DP to ma jen 1.0MPI...ale nevim, mozna se to urcuje az u STK, kde podle aktualnich hodnot ti prideli EU.

Ja vim, ze mam AQW 50kW, dva katy a EU4, pri prepisu jsem platil jen 800 a ne 3000,-Kč jako u EU3, popr. myslim, ze 5/10000,- za EU2...post-23-1156182784.gif

A spotrebu LPG mam jakz takz uchazejici, dlouhodobou 8L na sto km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj všici.Tak jsem zase zpět.Vyměnil jsem svíčky.Lambda která je za katalizátorem byla povolena,tak jsem jí dotáhl.To bylo to jediné co jsem uděla.Samozřejmě se nic nezměnilo.Ale jak jsem psal tak jsem to dal na VAG.

Tady je výsledek.Nevíte co by to mohlo být?

AG-COM verze: SVO 304.0

Číslo dílu: 047 906 033 C

Díl a/nebo verze: 1,4l SIMOS3PA 00HSSJ4C

Kódování: 00071

Další informace: TMBGB46Y223446780 SKZ7Z0A1214006

1 závad nalezeno.

17549 - evidence zatizeni - neverohodna hodnota

P1141 - 35-10 - - - Sporadická

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

AHOJ-po dlouhé době se ozívám-pořád řeším tu spotřebu-zkoušel jsem se tu prodírat tématy-ale nic jsem nenašel ve smyslu jež asi potřebuji. To mé auto bylo dvakrát na různých diagnostikách a pokaždé se ptvrdilo, že je problém s teplotou a první LAMBDOU. V tom prvém případě jaksi nešel vůbec zpustit vlastní test prro LAMBDU, nekde má byt teplota čio nejaká jiná hodnota 400, ona byla těsně pod,,,nejak 375....newbo tak nejak- a test nešel zpustit. V tom druhém případě už nemely časovou možnost nejak test hlouběji sondovat. nevím, si rady-jak jse ujistit, že je to opravdu LAMBDa- nekdo říká, že to může být i nějaká drobná netěsnost ve výfuk potrubí, v jednom servisu mi říkají, že mám v čudu třetí dil výfuku-což o to, on je tam ještě origo první z výroby- r.v 2000,. ale je rezatej jen povrchově.ale nekdo říká-že uvnitř je už totálně v háji. Může mít vliv 3 díl výfujku na LAMBDU? Ináč mám nově vymněněný pletenec-ale ta spotřeba byla ip řed výmněnou. Taktéž v tom prvním testu mi bylo řečeno-že kdesi někde nějak má být hodnota při nesešlápnutém pedálu plynu 0, ona byla ale 15. nevíte nekdpo o tomto více? předem dekuji.Přeci jenom se mi tu FABII nechce davat pryč. inač počítač při napojení a klasickém testu žádnou chybu neukazoval-jen při topm blůižím testu LAMBDY-ta teplota?????????????

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Abych řekl pravdu, počítač mě taky ukázal lambdu špatnou a už mi to ukázal asi 2x, takže tu neřeším. Lambda je snad ještě před výfukem, takže by to mít vliv ani nemělo. Ten problém s teplotou, asi nejspíš čidlo ne? To mám taky.. :D a výfuk mám taky v hajzlu..

Víš co, vyzkoušej jezdit max do 2000 ot. a dojíždět a nedávat neutrál..spíš podřazovat a snažit se nezastavit na semaforech či křižovatkách ;) a nesleduj tolik tu ručičku benzínu, pak si tu jízdu ani neužiješ.

Nebo bych taky popřemýšlel o plováku v nádrži jestli není v háji ;)

Editováno: , autor: Jehla23
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

[cidlo co hlidá teplotu motoru skrze chladíci kapalinu?? to co je v termostatu? Prtý je tam ještě totiž čidlo teploty vzduchu. Lambdy jsoutam dve-jedna hnedle za motorem, druhá za katalyzátorem-to vím na 100% Při tom testu koukaly i na čidlo teploty-to chybu nedavalo...to by se z toho člověk pos...., přemýšlím o FELICI z Nemecka-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1.4MPI 50kW co splňuje Euro 4, je úplně normální že v zimě a ve městě žere jak drak, tím je známý. Je to daň za to Euro 4 a za větší výkon. To že nějaké auto má nižší spotřebu neznamená, že musí být i ekologičtější. Renault 5 je schopen jezdit za 5 litrů a jaké Euro splňuje :) Euro 2 neřeší třeba pevné částice a oxid dusíku ( daleko horší jak oxid uhelnatý )

50kw verze oproti 44kw je jiná i v mechanických částí + má navíc jednu sondu a jeden kat, jiný SW, jiný volnoběh ( schválně každé 3 sec klesne ), vše jenom proto aby mohl splnovat Euro 4. Tohle všechno udělá daleko menší emise takže se klidně i ty 2 litry benzinu navíc ztratěj. ( však to znáte, vyndáte katalyzátor auto lépe jede a má menší spotřebu :)

Takže jednou větou, to že více žere je díky 2 katalyzátorům, 2 sondám a větším výkonu. Silnější Fabka 1.4 16V 74kW také žere více jak slabší 55kW verze a nikoho to netankuje. Octavia s CR také žere více a má daleko lepší Euro normu :)

Prostě ten motor už je konstrukčně moc starej na to aby byl relativně výkonný a splňoval nějakou normu a přitom ještě přijatelnou spotřebu.

Jinak jo, fáčko může mít menší spotřebu, taky je ze všech "novějších" :) škodovek se škodováckým motorem i jedno z nejrychlejší ve sprintu, ale zase spolehlivost tohoto způsobu dávkování paliva, kultivovanost ( hlavně v mrazu ), starty, výkon ( při vyšších rychlostech, tam nestíhá Fabce ) - na sprint je na tom lépe Fáčko díky váze.

Editováno: , autor: Rypicong
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nech si Fabii...je novější, je to lepší. Je bezpečnější. Navíc, ten motor je starej, ale prý hodně vydrží. A interiér je podle mě příjemnější než má Felicie.

Jaký čidlo nepamatuju, ale nejspíš to, díky kterýmu ti ukazuje teplota chladící kapaliny no..na lambdy bych se asi vyprdl nebo koupil originál (pokud ho nemáš)

Zkus to co jsem psal, to řazení do 2000 ot. a tak..píšou to i v manuálu a vážně je to na spotřebě znát! I když mám 44kw, tak jsem taky jezdil po městě a pořád koukal jak mi mizí benzín..když jsem zkusil tohle, tak už se mi na toho ukazatele kouká mnohem líp :) doporučuju ti to udělat a pak napiš jestli to pomohlo..protože mě se ta spotřeba zdá vážně docela síla. A je škoda, že když už jsou to malý objemy o malém výkonu tak by to mohlo i málo žrát..ale ono prd :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ještě že to Jehla napsal, bych zapomněl napsat to nejdůležitější, nejdůležitější je jak člověk má těžkou nohu. Člověk co se naučil rozjíždět plynule a nízkýma otáčkama má úplně jinou spotřebu než třeba člověk co nejdřív vytočí motor nad 2,5tis otáček a pak teprv pouští spojku :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jestli to bylo na mě tak nevim, spotřebu neřešim, střídám ploužení se svižnou jízdou, nemám bohužel palubní počítač :) Tankuju nepravidelně jednou plnou, jednou za 200kč s rozdílem třeba i 2kč a i kvalit benzinu ( na Shell najedu přece jenom více jak na benzin od malé Benziny :). Ale když jsem jel do jížních čech ( kde se dobře dala změřit spotřeba jelikož jsem musel nabrat plnou a cestou nazpátek dotankovat) což tam a nazpátek bylo cca 500 km, z toho asi 70% bylo po dálnici, 2 lidi, kola na střeše takže velký odpor vzduchu ale zase jsem musel být krotký kvůli kolům na střeše takže max 130, pak couračka po Praze v koloně asi 20 minut, velmi svižná jízda po okrskách kolem Třeboně cca 40 km kde jsou skvělý silnice :) tak mi pak vyšla spotřeba 7,2l na 100km což si myslim není špatný na to jak jsem řádil na okrskách a skrz kolonu. Ale v zimě to je horší, tam mi asi ten průměr vylítne na 9 - 10 litrů ( ale zase jsem měl už staré zimáky, takže kola často prokluzovala, hodně jsem jezdil po městě, málo dlouhé trasy, bylo hodně sněhu, první zima s tímhle autem ). Zkusim to schválně teď nějak sledovat a uvidim, já si myslim že teď v létě jezdim kolem 7,5. Motor má 60tis najeto.

Felicii bych nechtěl, jede líp, míň žere ale rezne... Prostě Fabka je celkovým dojmem pro mě o třídu lepší auto. Jestli potřebuješ auto do města kup si HTP. Pokud může být i jiná značka, kup Yarise nebo něco podobnýho. Pokud máš peníze kup TSI :) Tchán ho má, teď jsme jeli Chorvatsko cca 1900km, 63kW verze Combi, 5 tis najeto, 4 lidi, narvaný kufr, rychlosti 50/100/130, furt klima a spotřeba 5,2 :)

Editováno: , autor: Rypicong
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já už jsem to popisoval výše. V zimě.kdy ráno cesta do práce 1km.odpéoledne do mesta, tam tak najezdím 15 km-ruzné nákupy s přestávkami ccř min-motor by neměl moc zchladnout- tak mi vyšla spotřeba 16 litru na 100 km. měřeno tak, po rozsvíceniv jkontrolky -----------rezerva dojedu určuté množství paliva a pakl to podělím- a mám vysledek. T6ed-po oteplení, tim samím zpusobemn zjištěna kombinovaná spotřeba PUL na PUL -10 litru, což znamená MIMO MESTO 8 litru- Ve Meste 12 litru HRUZA!!!!!!!!!!!!!! Me se ta FABII proptě nelíbí, je to malé, v kasždé zatáčce si dám málem po držzce jak se to kolíbá. Má jen pěknou barvu, a já myseĺel, že sikupuji motor MPI-tedy elektronika-ale jak vidno-elektronika mávětší spotřebu než rodiču FAVORIT. klasicky karburátor

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tady nejak nemohu souhlasit. Ty by jsi se rozjížděl téměř z volnoběhu.hm.né každý to dokáže a navíc, tento motor má standartní otáčky do 3000 tisíc. když chceš ředat nekde v kopoci atd,,,dáš tak 3500..ale to jsou prop ten motor pořád normal otáčky-až nad3500 cítím, že se ten motor přetáčí.Jezdil jsem ted parkrát po dálnici,,rycghlost 130 - skoro 150k.. otáčky někdy do 3500-a spotřeba normální-vždyt to není žádný nizkotáčkový motor. a tak mi připadá bezpředmětný rozdíl, jestli se rozjedeš z volnoběhu cca 900 ot...a nebo 1800. Kamarád nadnesl tu samou myslenku, jenže on se rozjíždí s TOLEDEM 1.8. a tzaktéž jezdí s autobusem- tak tam otá¨čky na rozjezd a mnophé ostatni bude jinak.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já už jsem to popisoval výše. V zimě.kdy ráno cesta do práce 1km.odpéoledne do mesta, tam tak najezdím 15 km-ruzné nákupy s přestávkami ccř min-motor by neměl moc zchladnout- tak mi vyšla spotřeba 16 litru na 100 km. měřeno tak, po rozsvíceniv jkontrolky -----------rezerva dojedu určuté množství paliva a pakl to podělím- a mám vysledek. T6ed-po oteplení, tim samím zpusobemn zjištěna kombinovaná spotřeba PUL na PUL -10 litru, což znamená MIMO MESTO 8 litru- Ve Meste 12 litru HRUZA!!!!!!!!!!!!!! Me se ta FABII proptě nelíbí, je to malé, v kasždé zatáčce si dám málem po držzce jak se to kolíbá. Má jen pěknou barvu, a já myseĺel, že sikupuji motor MPI-tedy elektronika-ale jak vidno-elektronika mávětší spotřebu než rodiču FAVORIT. klasicky karburátor

co na to říct, její velikost není problém auta, taková prostě v segmentu malých aut jsou ( místo vzadu můžou dokonce majitéle prvních Octavií závidět ). Že se to kolíbá - problém tlumičů, fabia je nastavená tvrdě a v době svého vzniku měla nejlepší podvozek a byla ve své třídě jedno z nejlepších aut. Sedni si do Clia z té doby, uvidíš co to je se kolíbat :) A porovnání s tím Favoritem, zase záleží kus od kusu. Znám Fáčka co jsou velmi úsporné ale zase nejedou a naopak. Bohužel Fáčko nemuselo splňovat žádné eko normy, Fabka už musí, to s eprojeví na spotřeběm je daleko těžší, to se také projeví na spotřebě, větší kola, lepší podvozek to vše si veme nějakou daň na spotřebě. Já teda osobně si radši připlatím ten jeden max. dva litry benzinu navíc, jelikož ten komfort ( chodu motoru ) v zimě a i v létě za to stojí. To nemluvím o komfortu jízdy. Vem si jak člověk musel šermovat se sytičem u fáčka nebo jak chaoticky se choval elektronický karburátor v zimě.

pokud jsi chtěl úsporné auto, měl jsi si koupit vyloženě městské C1, Yaris ( ale ty jsou pouze malé tzn, stejně velké nebo ještě menší než Fabka ) s velkým autem také nepočítej s nízkou spotřebou a nafťák by si na takových couračkách jako máš ty v zimě oddělal.

Jinak všechny spotřeby co jsi napsal jsou normální ( dle mého názoru na takový extrém v courání jako máš ty je spotřeba v zimě 16 litrů ještě hodně dobrá :) v létě mimo město se můžeš dostat klidně o litr méně, to samé platí i pro město.

PS:já bohužel nevím jaký je tvůj fin. limit ale co dát tu fabku do plynu ? Do fáčka nepůjdeš, Felcka když tě nesežere na benzinu tak na opravě karoserie a sehnat slušnou je čím dál víc problém a na nové s moderním motorem asi nemáš...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tady nejak nemohu souhlasit. Ty by jsi se rozjížděl téměř z volnoběhu.hm.né každý to dokáže a navíc, tento motor má standartní otáčky do 3000 tisíc. když chceš ředat nekde v kopoci atd,,,dáš tak 3500..ale to jsou prop ten motor pořád normal otáčky-až nad3500 cítím, že se ten motor přetáčí.Jezdil jsem ted parkrát po dálnici,,rycghlost 130 - skoro 150k.. otáčky někdy do 3500-a spotřeba normální-vždyt to není žádný nizkotáčkový motor. a tak mi připadá bezpředmětný rozdíl, jestli se rozjedeš z volnoběhu cca 900 ot...a nebo 1800. Kamarád nadnesl tu samou myslenku, jenže on se rozjíždí s TOLEDEM 1.8. a tzaktéž jezdí s autobusem- tak tam otá¨čky na rozjezd a mnophé ostatni bude jinak.

uvedl jsem to jako příklad i jak se dá nahnat spotřeba, jenom rozjíždění tě nezachraní, je to souhra všeho a když to poskládáš ušetříš... Hodně vytáčený motor při rozjíždění slyším okolo dnes a denně ( hlavně ženský nebo dědkové ) a pokud někdo jezdí extrém v městě jako ty a ještě v zimě, tak věz že se to projeví na spotřebě.

PS: Fabia 50kW má při 130-ti km 3800otáček s pneumatikama 165/70/14. Musíš ubrat 10km z tachometrových, jelikož všechny Fabky ukazujou cca o 10 km víc než je real. Takže musíš jet 140 aby jsi jel ve skutečnosti 130 a zatím co jsem všechny řídil, točili 3800 otáček ve 130-ti.

Editováno: , autor: Rypicong
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jednu z nějvětších rolí hraje ve spotřebě právě rozjezd. A rozjet se dá na 1 i na spojku, ale je to max tak na popojíždění v koloně.. Pokud umíš skvěle pracovat se spojkou tak se v kopci rozjedeš i na 1500 ot. a ne 3500 ot.

A spotřeba 8 litrů mimo město a 12 ve městě, no nevím, ale celkem to jde, taky záleží jestli máš vyměněný olej atd...

Nikdo z nás neví ani jak jezdíš, ani jsi to snad nenapsal jakým jezdíš stylem. Popiš třeba kdy řadíš, jak se rozjíždíš. Třeba vůbec není problém v autě.

A když to tak ke konci pročítám, tak si říkám, proč jsi si kupoval 1,4 MPI když si na ní teď stěžuješ.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

AHOJ-po dlouhé době se ozívám-pořád řeším tu spotřebu-zkoušel jsem se tu prodírat tématy-ale nic jsem nenašel ve smyslu jež asi potřebuji. To mé auto bylo dvakrát na různých diagnostikách a pokaždé se ptvrdilo, že je problém s teplotou a první LAMBDOU. V tom prvém případě jaksi nešel vůbec zpustit vlastní test prro LAMBDU, nekde má byt teplota čio nejaká jiná hodnota 400, ona byla těsně pod,,,nejak 375....newbo tak nejak- a test nešel zpustit. V tom druhém případě už nemely časovou možnost nejak test hlouběji sondovat. nevím, si rady-jak jse ujistit, že je to opravdu LAMBDa- nekdo říká, že to může být i nějaká drobná netěsnost ve výfuk potrubí, v jednom servisu mi říkají, že mám v čudu třetí dil výfuku-což o to, on je tam ještě origo první z výroby- r.v 2000,. ale je rezatej jen povrchově.ale nekdo říká-že uvnitř je už totálně v háji. Může mít vliv 3 díl výfujku na LAMBDU? Ináč mám nově vymněněný pletenec-ale ta spotřeba byla ip řed výmněnou. Taktéž v tom prvním testu mi bylo řečeno-že kdesi někde nějak má být hodnota při nesešlápnutém pedálu plynu 0, ona byla ale 15. nevíte nekdpo o tomto více? předem dekuji.Přeci jenom se mi tu FABII nechce davat pryč. inač počítač při napojení a klasickém testu žádnou chybu neukazoval-jen při topm blůižím testu LAMBDY-ta teplota?????????????

Ptáš se tu a defacto si tu sám odpovídáš.Píšeš že jsi byl na 2 diagnostikách a pokáždý se potvrdila chyba lambdy. Tak jestliže je lambda v háji,tak jí vyměn.Kor první lambda,ta ti řídí spotřebu a jestliže je v háji,tak se pak nediv za takovou spotřebu. Na test lambdy musíš motor před testem trochu více vytáčet aby ses dostal nad potřebnou teplotu ke spuštění. Ještě mě taky napadlo že by ti nějaký autoelektrikář mohl proměřit vyhřívání sondy,zda ti funguje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak tedy- je mi jasné, že když první LAMBDa nehřeje-vymněnit ji-a.e vzhledem k to,mu, že to není levná záležitost, chtěl jsem se zeptat, zdali to nemůže být něco jiného-vym,něním LAMBDU-LAMBDa to paqk nakonec nebude, pak budu mněnit 3 dílů výfuku-ten to vtaky nakonec nebude, pak řídící jednotka- a já si top můžu jít hodit......Když jsme u té LAMBDY-píšete, že v žádném pžřípadě nekupovat tu nejlevnější z druhovýroby-pak nabízí se tedy ta nejdražší z druhovýroby-tedy od BOSCHE-ale to je prý nejaká univerzální-ta je v poho???aktuálně kolem cca 2500-3000 Kč.

Proč jsem si koupil FABII? Mel ksem před tím FELICII-dokonce i na LPG- ale jak známo-rezla a dost. /r.v.1996/ Pak jsem v bazaru videl onu FABIE v mé nejoblíběnější barvě-.. a bylo rozhodnuto.. a říkal jusem si, že už si koupím auto s MPI-tedy elektronika v motoru, že jako ta spotřeba bude OK...ale jak vidno...........

Jak jezdím???Tak upúlně ten první rozjezdihned po nastartování je cca při 2500-3000 otáčkách-ono to ani totiž jinak nejde...neb ten první start v novem dni.motor jakoby nemá sílu - nechce jet. ale to je ten uplně nejprvnější rozjezd..ostatní další...co já vím, třeba i za 6 hod a pod už jsou normal, orientačně přeřazuji taktéž v té hranici 2500 -3000 ot, samozřejmně záleží, jestli nejsaem v kopci atd.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak tady píše pisatel výše- já mám v sutě 2 katalyzátory? O dvou lambdách vím...Podle mne také tento typ mototoru není žádný nizkootáčkový, proto otáčky kolem 3 tisících jsou OK...když jsem na 2000, mám pocit, že tewn motor podtáčím-že prostě trpí. O tom svědčí i situace, kdy po dálnici chci jet cca 140-156. cca 3500 ot a spotřeba nejak dramaticky nenarustá.Ta první LAMBDA-m,ěření výhřevnosti- jak to probíhá, musí se nejak vyndavat, je to technicky i časově nejak náročné??? Ináč- kdyby nekoho zajímalo ono mlácení v přední nápravě, jež jsem řešil nejak na jaře, tedy o nekolik dní dříve- nakonec to byly silentbloky-gumy-co drži podelný stabilizátor u karosérie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a ještě- jak tu píše jeden koloega- ohřátí LAMBDy-vyšší otáčky-při tom prvním testu, si počítač sám řídil otáčky motoru a při tom testu motor bežel na cca 1400-1600 otáček.ale asi 15 minut-tak že motor byl ohřátej dobře - i podle ukazatele na tachometru-konkrétní teplota motoru myslím 96 stupnu- ale to už nevím přesně...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...