Přejít na obsah

Vysoká spotřeba


Speedlimit

Doporučené příspěvky

Popravdě už jsem několikrát slyšel, že auto prošlo i bez katu. Sice prý na horní hranici, ale prošlo.

Tak to jedině snad s mastným podmazáním někoho na STK - reálné to není, emise se měří v několika režimech otáček a je těžko uvěřitelný, že by motor neplival oxidy dusíku (NOx) nebo špatně spálené uhlovodíky (CHx) a kysličník uhelnatý (CO) v žádném z těch režimů. Bez katu všecko tohle svinstvo letí rourou ven, s katem se to vzájemně "vyruší" (za pomoci platiny a dalších kovů ve hmotě katalyzátoru si kysličníky dusíku "vymění" kyslíkové atomy s uhlovodíky a kysličníkem uhelnatým) a z výstupní roury jde pouze plyn ochuzený o větší část kyslíku a naopak bohatší o kysličník uhličitý CO2 a vodní páru H2O. V momentě, kdy měřák se sondou vstrčenou autu do řiti "načmuchá" nespálené uhlovodíky nebo NOx, vyhazuje alarm, že je nízká nebo nulová účinnost katu - a auto je buď důkladně zkontrolováno, nebo se mu rovnou berou "papíry" = osvědčení o způsobilosti k provozu. Konečně už pochop, že na tu tvou otázku není legální řešení - buď budeš jezdit s normálním katem, nebo kat "vybouráš" - pak sice možná nějakou tu decku ušetříš, ale nemáš šanci projít žádnou poctivě udělanou kontrolou - jedině nějakým podvodem/úplatkem ojebanou. Vyber si, co chceš - chceš jezdit bez problémů s úředním šimlem, byť o pár kaček na km dráž, nebo sice "šetřit", ale mít pořád nad sebou hrozbu odstavení po jakékoliv důkladnější kontrole na cestě? A ty mobilní STK jsou - jen jich není moc (u nás a zatím) - na rozdíl od ciziny, kde je má skoro každá jednotka chlupatejch zhruba už na úrovni našeho okresu - a je jen na rozhodnutí hlídky, jestli podezřelé auto na kontrolu pošle - je to totiž v zákonech na evropské úrovni, že PaCh/chlupáč může podezřelé auto OKAMŽITĚ odeslat na nejbližší STK nebo ho nechat zkontrolovat na mobilní stanici. A tam asi nikoho "známýho" mít nebudeš...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to ano, ale samotny seriovy kat je drahy zavodny ta vide este drahsie... byt tebou tak s katom nerobim nic, maximalne ak mas jeden kat dal by som ladene zvody dynamizer (pocul som ze to nerobi hluk) a sportovy koncovy tlmic. sice kat zhorsi ten prietok od tych zvodov ale budes mat pokoj s tym a vykon mozes ocakavat a urcite aj nieco na spotrebe bude lepsie

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj hodlam si koupit 1.4 44 kw rok vyroby 2001 fabii za 85 000 . vybava el. okna,pocitac central dalkovy .. co vy na to? najeto 81 000 km .. a proc to vlastne pisu sem .. Hlavne me zajima ta spotreba tohoto motoru .. je to ten extra zrout nebo se snim da po meste za 7 jezdit? Nechci at denne kupuju benzin diky

A nebo jeste 1.4 50 kw rok 2002 za 89 000 el. okna,pc,klima,combik .. central dalkovy .. najeto 99 000 .. ale o tom ze bych to daval do plynu zatim neuvazuju .. jaky je lepsi motor na spotrebu benzinu? Diky

Editováno: , autor: Petrkiller
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A tudiz kdyz to ma jen 1 lambdu a kat tak to ma i nizsi spotrebu? Ja jsem dnes zkoumal 1.4 16V 55 kw..kdyby nebyla poskladana ze dvou aut nejmene a pobourana z kazde strany na totalku tak bych ji vzal :D No a taky mam moznost porad 1.4 50 kw ale nevim jaky typ motoru :( rok vyroby 2003 co myslite? Jinak kdyby nekdo prodaval .. koupim 1.4 fabii 44 nebo 50,55 kw do 85 000kč :)

Editováno: , autor: Petrkiller
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já mám 2001 44kW AZF mám 2katy a 2 lambdy a podle velkýho techničáku mám EU4 a vyšší, brácha má 2000 1,4 50kW a má EU 3, a nehádejte se semnou má tam 2katy a 2lambdy, loni to byl přepisovat, jinak EU norma se neurčuje podle obsahu motoru ani podle toho kolik to má katů nebo lambda sond, ale ve velkém techničáku je ze zadu v kolonce emise myslím číslo např. ES xxx/xx pak jsi najeďte na stránky ministerstva dopravy tam vyhledejte emisní tabulky nebo tak něco a tam jsi to vaše číslo najděte. v DP jsi můžou psát co koliiv ale ve skutečnosti dopravní inspektorát se neřídí výrobcem ale tím co určuje zákon.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

cim viac katalyzatorov mas tym viac su brzdene vyfukove plyny, to sa potom vsetko odraza na vykone a na spotrebe ale tak nie je to az take extremne ze by malo auto o 2kw menej :) vyhoda aut s jednym katom je ze si mozu namontovat ladene zvody

na margo brzdenia vyfukovych plynov - CIMBU mi doporucil koncovy diel vyfuku s dieslovky, vraj to pasuje a ma vacsi priemer koncovej rury

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...