Přejít na obsah

Mizí voda


nothing

Doporučené příspěvky

No jen zdvihatka co jsem tady četl jsou docela pálka, takže 10 tis. je

podle mě velmi optimistické.

Mám šikovný mechaniky za rozumnou cenu.

Každopádně až budu vědět víc, dám vědět.

Auto jim zůstane minimálně do pátku.

Jinak pro info kolik stojí cca náhradní díly motoru třeba na O1 combi 1U5 TDi 81kW:

http://www.automedik.cz/automobily-nahradni-dily-motor-octavia-combi-1u5:2870:23320.html?sk=21

.... tak že zdvihátko ventilu INA je za 254Kč s DPH což není moc.

horší je ventil, hlavně výfukový, ten je dražší než sací, je za 673Kč.

Tak to vypadá, že do desítky se asi nevejdou :-).

Čínu mi tam strkat nebudou :-)

Editováno: , autor: Adnots
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nazdar, tak v uterý jsem dal auto do servisu. Dnes jsem se tam byl podívat jak to vypadá a auto by mohlo být zitra hotové. Bylo to to těsnění pod hlavou jak to tu zaznělo. Bylo prý prasklé u vodního kanalku a tlačílo to do vody a vodu ven přes víčko a přepad. Zrovna byla hlava na přebroušení. To přebroušení jsem si sice v práci mohl zařidit sám ,ale raději jsem to nechal celé na servisu. tak snad to už bude OK

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Adnots: tak upřímnou soustras, někdo s podobným problémem, jak já, akorát mě ta voda mizí ven tím přepadem na xepanzní nádržce, mem pod ní v rohu mokro. Ale byl bys moc hodný, kdybys pak dal vědět, jak vaše bádání dopadlo..

Já už vyměnil to víčko, termostat a čidlo teploty vody a v pátek, po delší jízdě a pár stoupáních ve 140 mi to zas začlo vařit a teplota nepadala, dokud jsem to nechcíp. Nejspíš zkusim hold to těsnění a nejspíš při tom i novou expanzku. Jen mi nejde do hlavy, proč v zimě nezmizela ani deci vody...

Ahoj, tak auto spraveno, zatím to vypadá ok - tekutiny nemizí ani nepřibývají.

Bylo to těsnění pod hlavou na dvou místech přerušené.

A když už ten motor měli otevřený, vyměnili mi všechny ventily (byly podpálené a nedosedaly), vodítka ventilů, hydroštely nebo-li zdvihátka ventilů (motor začínal totíž postupně více klapat nahlas ostřejšími kovovými zvuky), těsnění výfuku, vlnovec na výfuku (při nastartování studeného motoru při prvních 20 sekund mi unikaly spaliny zkrz prasklý vlnovec motorem vzhůru kde mi to bral kabinový filtr a v kabině byla cítit spálená nafta, pak se vlnovec vlivem ohřátí zatáhnul a vše bylo pak ok), klínový řemen, olej motorový a převodový a filtry, celou chladící směs.

Hlavu nechali zbrousit do roviny, pač prý byla lehounce do vrtule a tím nedosedala na těsnění rovnoměrně, proto se na těch místech časem drblo. Připomínám, že motor má 250.000 km najeto a předemnou to auto bylo jako firemní, jezdil s nim každý Nimrot jak chtěl.

Celá ta sranda stála 12 tisíc - oleje, filtry a vlnovec jsem si kupoval sám.

Vadné díly mi kluci ukázali - řeknu vám, nebyl to hezký pohled :-).

Motor se výrazně ztišil, sice chrochtá dál, ale řekl bych, že je to jiný chrochtot. Před tím zněl, jako mlácení kov na kov nerovnoměrným mlácením. Teď hezky rovnoměrně klape tišeji než před tím takovými nepronikavými kulatými klapavými zvuky. O to víc teď slyším, turbínu, jak si hezky zpívá :-).

Uvidím časem, co to udělalo s žraním motorového oleje a spotřebou. Teď nemohu říct. Spotřeba je 5l na 100km ve městě nebo jinak řečeno ujeto 450km z plné nádrže a více jak půl nádrže nafty tam ještě je :-).

Jezdím totíž opatrně, no jako důchodce, říkali mi, ať tak jezdím prvních 1500km, ať mi těsnění a ventily sednou. Hlídám často olej a vodu, zatím ok. Prý mám od problémů s motorem už pokoj.

Jen nezapomenout vyměnit po intervale 90.000km vodní pumpu, rozvodový a klínový řemen, kladky.

Motor nevytáčím víc jak na 3300ot. a nemačkám plný plyn - pozvolna přidávám.

Už se těším, jak na to začnu zase hamtat a jezdit jak chci, ale až si to pěkně sedne! Tohle se nedá ...

Blok motoru a válce s pístama prý byly jako z fabriky.

Toť info pro ostatní o problému s unikáním vody z motoru přepadem nebo není-li vidět kudy uniká, přesto uniká ......

Doplnění po 1/2 roce: vše ok, motor krásně klape, prvních 2000km si vzal půllitru oleje než se zaklapaly ventily a pak od té doby po dolití přestal žrát nadobro olej - nedolil jsem za 5000km ani decku, hladina zůstala stejná na měrce a voda je pořád na max. v expanzce

Editováno: , autor: Adnots
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 týdny později...
  • o 4 týdny později...

Ahoj, tak auto spraveno, zatím to vypadá ok - tekutiny nemizí ani nepřibývají.

Bylo to těsnění pod hlavou na dvou místech přerušené.

A když už ten motor měli otevřený, vyměnili mi všechny ventily (byly podpálené a nedosedaly), vodítka ventilů, hydroštely nebo-li zdvihátka ventilů (motor začínal totíž postupně více klapat nahlas ostřejšími kovovými zvuky), těsnění výfuku, vlnovec na výfuku (při nastartování studeného motoru při prvních 20 sekund mi unikaly spaliny zkrz prasklý vlnovec motorem vzhůru kde mi to bral kabinový filtr a v kabině byla cítit spálená nafta, pak se vlnovec vlivem ohřátí zatáhnul a vše bylo pak ok), klínový řemen, olej motorový a převodový a filtry, celou chladící směs.

Hlavu nechali zbrousit do roviny, pač prý byla lehounce do vrtule a tím nedosedala na těsnění rovnoměrně, proto se na těch místech časem drblo. Připomínám, že motor má 250.000 km najeto a předemnou to auto bylo jako firemní, jezdil s nim každý Nimrot jak chtěl.

Celá ta sranda stála 12 tisíc - oleje, filtry a vlnovec jsem si kupoval sám.

Vadné díly mi kluci ukázali - řeknu vám, nebyl to hezký pohled :-).

Motor se výrazně ztišil, sice chrochtá dál, ale řekl bych, že je to jiný chrochtot. Před tím zněl, jako mlácení kov na kov nerovnoměrným mlácením. Teď hezky rovnoměrně klape tišeji než před tím takovými nepronikavými kulatými klapavými zvuky. O to víc teď slyším, turbínu, jak si hezky zpívá :-).

Uvidím časem, co to udělalo s žraním motorového oleje a spotřebou. Teď nemohu říct. Spotřeba je 5l na 100km ve městě nebo jinak řečeno ujeto 450km z plné nádrže a více jak půl nádrže nafty tam ještě je :-).

Jezdím totíž opatrně, no jako důchodce, říkali mi, ať tak jezdím prvních 1500km, ať mi těsnění a ventily sednou. Hlídám často olej a vodu, zatím ok. Prý mám od problémů s motorem už pokoj.

Jen nezapomenout vyměnit po intervale 90.000km vodní pumpu, rozvodový a klínový řemen, kladky.

Motor nevytáčím víc jak na 3300ot. a nemačkám plný plyn - pozvolna přidávám.

Už se těším, jak na to začnu zase hamtat a jezdit jak chci, ale až si to pěkně sedne! Tohle se nedá ...

Blok motoru a válce s pístama prý byly jako z fabriky.

Toť info pro ostatní o problému s unikáním vody z motoru přepadem nebo není-li vidět kudy uniká, přesto uniká ......

Ještě dopíšu po nějaké době (od spravení 3000Km) vše ok, jezdím jako před tím už ne jako důchodce.

Přesto mám takový pocit, že spotřeba klesla o necelý půl litr a motor žere míň oleje. To byly ty ojeté ventily a vodítka ventilů, těsnění.

Super je to, jsem spokojený.

Doplnění po 1/2 roce: vše ok, motor krásně klape, prvních 2000km si vzal půllitru oleje než se zaklapaly ventily a pak od té doby po dolití přestal žrát nadobro olej - nedolil jsem za 5000km ani decku, hladina zůstala stejná na měrce a voda je pořád na max. v expanzce

Editováno: , autor: Adnots
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Zdrávím, mám stejný problém u mé Okty 1.9 TDI 2001. Když to hodně rozpálím, ubývá mi fridex z tlakové nádobky. V servisu mi řekli že to bude nejspíš těsnění, ale že když už to budou mít rozdělaný, tak že mi udělaj aj nový rozvody, tak jsem zvědavej jako to pak pojede. Je možný že se to projeví i na spotřebě? Jinak cena prý kolem 15 tisíc. Dávám ho tam po novým roku. Díkec

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdrávím, mám stejný problém u mé Okty 1.9 TDI 2001. Když to hodně rozpálím, ubývá mi fridex z tlakové nádobky. V servisu mi řekli že to bude nejspíš těsnění, ale že když už to budou mít rozdělaný, tak že mi udělaj aj nový rozvody, tak jsem zvědavej jako to pak pojede. Je možný že se to projeví i na spotřebě? Jinak cena prý kolem 15 tisíc. Dávám ho tam po novým roku. Díkec

Ahoj, může to být těsněním, měl jsem to samé viz. o kousek výš v příspěvcích.

15 tisíc Kč vidím reálně na poctivý vyměňování - tlaková zkouška hlavy a zbroušení hlavy + těsnění + rozvody (sada řemenů s kladkami 5000,- bez práce) + vodní pumpa (950,- bez práce, ta se mění vždy při rozvodech - má podobnou výdrž jako rozvody)

Mě to stálo 12 tisíc bez rozvodů a pumpy, ale měnily všechny ventily, vodítka, zdvihátka, těsnění pod hlavou, pod výfuk, vlnovec výfuku, těsnění pod víko, dělali tlakovou zkoušku hlavy, jestli není prasklá, zbrousili jí do roviny, poněvadž po těch letech není skoro žádná rovná a pak dosedá na těsnění nerovnoměrně a tím může těsnění za čas zase odejít. Samozřejmě, že by to zvládli do 10 tisíc, ale nepodstivě bez zkoušek, broušení a výměn vadných dílů v motoru.

Ale jestli by ti měli měnit ventily, vodítka a zdvihátka, tak to bude víc Kč.

Jestli doléváš olej do 10 tisíc km víc jak 1 litr, či ti klape (cvaká) motor, tak počítej, že budou už načnutý a když už to budou mít otevřený, tak se to vyplatí vyměnit.

Málo kdo ti bude ventily a sedýlka ventilů brousit brusnou pastou. To je děsnej omrd ja se říká. Dělal jsem to jednou a bylo to na pár dní a ruce zničený. Dnes každý radši koupí nové a provede výměnu.

S tou spotřebou:

Záleží kam ti voda utíká. Jestli do válců, kde se spolu spalovanou naftou (kompresí) rozpálí na mlhu a vylítne spolu se spalinami výfukem ven (není to nikdy vidět,protože to je horká pára, spíš vodní plyn), tak se tvrdí, že se ta voda ve válci roztahuje, tudíž tam vznikne o něco větší komprese a v podstatě ti lehce stoupne výkon v tom vadnym válci. Pokuď bys jel stejnou trasu stejně jako se zdravým motorem, tak spotřeba by měla být potom o pidižvík po delší době menší. Ale většinou se to nepozná, poněvadž je to malounko.

Pokuď by jsi měl pod přepadem expanzní nádoby mokro, znamenalo by to, že se naopak tlaky ve válcích tlačí spalovaná směs do vody, kde jí tlakuje víc než je vhodné a voda pak by utíkala přepadem z expanzní nádoby směrem k zemi. V tomhle případě bych se nebál tvrdit, že by tvůj motor měl menší tlaky, tudíž menší účinnost.

Při dosažení stejné trakce jako před tím by pak musel sežrat o malinko víc nafty než se zdravým motorem. Ale nemyslím si, že by to bylo nějak markantní na dlouhodobé spotřebě.

Editováno: , autor: Adnots
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdaravím mě se ztrácí chladící kapalina v zimě v létě ne. Nevím co s tí, mám š. octavie 1,8 20 r.v. 97. bez turba zatím jen dolévám cca 1litr za +- 2-3 měsíce. Dík za radu

Těžko říct, to chce nejdřív zjistit vizuálně, zda někde nekape. Sledovat hadice, hlavní chladič, chladič topení v kabině, vodní pumpu (těsnění či netěsnost kolem hřídele) spoje hadic nebo trubek, možná netěsnost těsnění termostatu, přepad expanzní nádoby, zda tam není pod expanzkou mokro (zkusit pak vyměnit víčko expanzky), asi takhle bych to začal sledovat. Blbé je to, že může někde voda utíkat, ale při rozpáleném motoru a okolí se může hned po styku se vzduchem vypařovat. Na to servisy používají speciální barvu, kterou nalejou do chladící kapaliny a ona jim za čas zanechá případné mapy, kudy voda utíká. Ale tohle pomůže jen, když by utíkala rovnou ven. Pokuď by se hrnula do motoru přes těsnění a byla spalována, nic by nebylo vidět.

A pokuď by se nevysledovalo nic, všude sucho, přesto voda utíká neví se kam, nebo přepadem expanzní nádoby (hlavně po ostré jízdě na dálnici), tak to je na servis.

Může to být v lepším případě - nejčastější - prasklé těsnění pod hlavou, v horším případě prasklá hlava či v nejhorším případě prasklý blok motoru, což naštěstí nebývá většinou zvykem :-).

Záleží také, zda motor někdy v minulosti nevařil - na vodě víc jak 130° - to přispívá k mírnému kroucení litinové hlavy a následném čase drbání těsnění na místech, kde zkroucená hlava působí nejvíce.

Každopádně dobrý servis před výměnou samotného těsnění pod hlavou provede pro jistotu tlakovou zkoušku hlavy, jestli není někde v kanálcích ruplá a lehce zbrousí hlavu do roviny, aby dosedala na nové těsnění rovnoměrně po celé délce. Nevyplatí se jen vyměnit těsnění pod hlavou bez zkoušek a zbroušení - málokterá hlava je dokonale rovná po takové době při změnách teplot - mohlo by se po nějaké době nové těsnění znova drbnout.

Těžko říct, napsal jsem jen něco, může to být nějakou jinou blbostí. To chce sledovat, zkoušet a hlavně dolévat vodu, aby se motor jednou neuvařil někde na dálnici.

Hlavně nejezdit s motorem pod dlouhodobým tlakem (často pod plným plynem či otáčkách nad 3500), vadný sekment by tím dostával víc za uši a mohlo by se stát třeba na dálnici, že by motor začal vařit vlivem náhlého velkého úniku kapaliny a pod.

Editováno: , autor: Adnots
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Zdravím mám Octavii I TDI 81 kw a mám tento problém,po ujetí cca 5 m mi vyletí voda do červeného pole,když to nechám trochu schladnout a otevřu nádobku na vodu tak je skoro prazdná,vzdy tam musím dolít tak cca 2- 3 litry vody,když s tímto problemém zastavím někde u cesty tak se mi během chvilky u předního kola u spolujezdce udělá kaluž.4ím to může být?Je to špatná vodní pumpa?Auto mám cca 6 měsíců,najeto mám cca 220 000km,rozvody byly dělaná cca před 50 000km,ale nevím jestli byla měněná pumpa.Předem děkuji za odpověď.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 11 měsíců později...

Zdravim, tak taky přispěju svym příběhem :-(

Mam chrochtu 81kw rv 2003 nalítáno 183tis. Půl roku sem teď řešil s author servisem, že mi mizí chladící kapalina. Začalo to pozvolna, kdy si to bralo pouze v zátěži a ubylo mi vždy jen tak 2cm na rysce baňky. Nikde nic vidět nebylo, všude sucho. Nejdříve mi vyměnili víčko baňky, pak celou baňku, pak mi vyměnili vodní pumpu (měla 30tis najeto, rok stará). Problém se ale stále zhoršoval. Pokud sem jel víc jak 140, tak se baňka vyprázdnila klíďo za 20km. Kyž sem jezdil langsam, tak neubylo ale nic...Když sem po zátěži kontroloval haupnu a doléval, tak všude bylo mokro. Nakonec už nezbylo nic, než sundat hlavu - Vypouklý těsnění u druhýho válce, kterej tlakoval chladící systém a vyprskal tekutinu přepadem z baňky. Vyjádření author servisu, když sem chtěl reklamovat předchozí opravy je, že byly oprávněné, pač ty díly to prý potřebovaly a prej už byly taky špatný...mno prostě bullshit. (víčko 350, baňka 1200, pumpa 4500, přetěsnění hlavy bez rovnání a tlakování 8000). Takže každému, komu mizí tekutina radim hned po zátěži zkontrolovat místo kolem baňky, jestli to tam je někde oprskaný růžovou srajdou, tak doporučuju najít nějakýho šikovnýho mechanika a rovnou jít po tý hlavě. Co sem tu pročet všechny vlákna, tak je to celkem běžná vada u OI...smutné. Hlavně né author servis !!! :wallbash:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj, v pondělí odstavuji auto přesně kvůliva tomu.

Úplně stejné příznaky a k úplně stejnému závěru jsem došel.

Teda, takhle jezdím už asi 3/4 roku, ale minulý pátek číše mé trpělivosti přetekla.

Jinak jako diagnózu lze použít nos. Pokud jsou cítit spaliny z vyrovnávací nádržky, můžete vyloučit víčko, nádržku i čerpadlo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

DCSpeedy:

Mluvil jsem s jedním mechanikem, který říkal, že by to měli nějak natlakovat a pak sledujou odkud to může mizet.

To ve značkovým servisu nedělají?

WOJNAR:

dej pak vědět čím to bylo mám stejný problém i stejné příznaky.

Kolem baňky je občas mokro tak tajně doufám, že by to nemuselo být těsněním pod hlavou.

Pumpu můžu vyloučit, voda se ztrácela i před výměnou rozvodů.

Zkoušel jsem i čuchat v baňce, ale spaliny nevím, smrdí to divně….

Mám 81kW najeto 286tkm.

Díky R.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevim, jestli to tlakovali, nebo ne, ale prý kontrolovali celej chladící systém (ale asi jen podle oka :unsure:). Každopádně pokud bys měl stejnou závadu, tak tlak by nic asi neukázal. Ta nerovnost toho těsnění je opravdu stršně malá, ale stačí to na to, aby ti to přetlakovalo ten okruh... Těsnění mi ukazovali a pokud by mě neupozornili přesně na to místo, tak bych si toho ani nevšim. Ta voda může i klíďo vyletět se splodinama výfukem aniž by sis toho všimnul. Je to na budku... :w00t1: Už mi z toho auta tečou nervy...prý spolehlivý. To určitě, každej měsíc sem v servisu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mno to sem si řikal už loni, že se to musí zastavit, ale bohužel. Mam rok 2003, ale kdybych to prodal, tak myslim, že bych to klíďo moh střelit s označením TOUR a napsat rv 2010-12, pač už sem za tu dobu vyměnil půl auta :wallbash: . Teď mi pro změnu začalo blbnout řazení, takže jen sem vyjel ze servisu s přetěsněnou hlavou, tak sem to tam dnes zase vrátil a budou mi seřizovat táhla řazení a měnit olej převodovky. Pokud to nepomůže, tak už to asi fakt pude z domu !

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak mám další info.

Ve čtvrtek jsem auto odstavil a dnes byl na to podívat a konzultovat další postup.

Foukalo to pod hlavou do vody. Což jsem vlastně věděl už dávno. Nejvíc na druhém válci. V tom místě bylo těsnění krásně "vyleštěné". Jak DCSpeedy psal, že by to vůbec nenašel, tak u mně to teda bylo fakt! vidět.

Hlava půjde na srovnání, výměnu gufer, zabroušení ventilů a natlakování.

Vypadá to, že pryč bude celý příští týden :( a to ještě nevím jak bratři Poláci se budou stavět k práci kolem Velikonočních svátků. Co tak vím tak nic moc :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...