Přejít na obsah

Vysoká spotřeba motorového oleje OI 1.6


octavia

Doporučené příspěvky

Mě 1,6 taky žrala olej cca 1l/1000 km později se přidal nekultivovaný chod, spotřeba benzínu v pohodě.Podle fora jsem soudil písní kroužky a gufera na ventilech.Rozebral se motor a v jednom válci byla drážka jak kráva a dva písty měly spečené kroužky.Než se stím babrat a kupovat novej blok a vše přehazovat tak jsem koupil v Praze za 10 000 komplet nastrojený motor (chyběl akorát jeden vstřik, ten byl domontován z původního).Koupě proběhla v roce 2011, motor měl r.v 2010.Takže aktuálně mám v autě 3 roky starý agregát, mám na něm nalítáno 30 000 km, olej leju 10W-40 a doteraz se neztratila ani kapka a vše běží v pohodě.Ze starého motoru mi kromě bloku a pístů zbyly veškeré hadice svazky elektronika, hlava takže v případě poruchy nemám o ND nouzi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

zdarec mel se uplne stejny proble +me to jeste cukalo vymenil sem krouzky gufera ventilu a prebrus ventilu a sedel a mam svatej pokoj neveme ani kapku

 

 

EDIT:

jo a oprava me i s komplet rozvodama a filtrama vysla na 13tis          

Editováno: , autor: Wojnar
Edituj příspěvky!!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

mam octavii 1 motor BFQ (1,6mpi 75kw , rok 2006) najeto 270 000km a olej žere brutálně přes litr oleje na 1000km, zaleží na ježdení, pokud se jezdí po městě tak je spotreba minimalní ale pokud se najede na neco rychlejsího nedej bože dalnice tak je to až neunosný. To jest nejakých 10 litrů mezi výměnami (měním po 15000km), a tak se nyní rozmíšlím jestli mam jít do nových pístních kroužků a gufer na ventylech. A jeste abych nezapomel dodat tak při dlouhodobém ježdení pří "žraní" oleje tak karbon vzniklý z nespaleneho oleje se usazuje  a pomalu odepisuje lambda sondy a katalyzátor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Ahoj, neví jestli jsem tady dobře, autum nerozumím.

 

Mám problem s Skoda Octavie I Kombi rv. 2002 je to 1.6 benzin (přidělané LPG)

 

Kopuil jsem to kdyz bylo najeto cca 97 tis Km  ted je  na tachometru 146 520 Km

 

Od zacátku to žralo trochu víc oleje  cca 6L na na 12 500 Km (tolik najedu ročně)

 

Dělaly se běžné  opravy  rozvody, filtry brzdy atd....

Ted v zime začlo auto zlobit, nedrzelo za studena a chcípalo tak jsem to dal opravit s tím že se vyřeší i ten olej, prvně se udělala tlakova zkouška. Tlaky byly v pořádku.

 

V servisu udělali toto

-těsnění hlava 1155 ,-

-těsnění výfuk 108,-

-těsnění potrubí 136,-

-olej+filtr 800,-

-simeringy ventily 224,-

-simeringy vačka 200,-

-ventily 936,-

-oprava hlavy 750,-

-čidlo vačky 1376,-

 

-práce 3000 kč  (dohromady cca 9000 kč)

 

A problem je v tom že to ted žere 1L oleje na 500 Km.  Nikde nekape, nikde není vidět že by se tlačil. V zadu z výfuku to neprska/nestříka ani to nějak zvlášt nekouří.

Editováno: , autor: namefar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

-v prvom rade necituj,vlákno sa zbytočne naťahuje... :kol-29:

 

-za druhé sa divím tomu servisu,že keď to →

Od zacátku žralo trochu víc oleje  cca 6L na na 12 500 Km .....

......a mali pomaly motor rozobratý,že už neshodili aj vaňu a neprekrúžkovali to...zbytočné rozoberanie nanovo :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 11 měsíců později...

Tak taky trošku přispěju se svojí zkušeností:

Octavia 1,6 MPi, 1,6, r.v. 2009. Koupeno jako nové. První výměna oleje po 30 000, v cca 45 000 Jízda do Itálie a Alpy. Po návratu (asi hory ....) jsem už musel dolívat olej. Ze začátku cca litr na 5 - 8 tisíc. Nyní (únor 2015) najeto 140 000 spotřeba dle stylu cca 1 litr na 1000 km. V březnu už mi to nebavilo. Vzal jsem to do opravy, že začneme hlavou, pak se uvidí. Udělali hlavu, těsnění ventilů nic moc, nicméně nebylo to kritické. Takže dále kontrola pístních kroužků - na dvou pístech byly totálně zapečené, čili funkčnost nulová. Upozorňuji, že auto jelo normálně, zcela bez ztráty výkonu. Pro kolegy, kteří se tím nikdy nezabývali, je dobré vědět, že kroužky jsou tam 3 (??? už si to nepamatuji), některé těsní, jiné stírají olej (stírací). TZN. dobrá komprese nemusí znamenat, že jsou kroužky v pořádku. Následovalo tedy: 

  • Repase hlavy
  • výměna kroužků
  • Výměna rozvodů (řemen + kladky - ložiska už pěkně hučela)
  • těsnění pod hlavou
  • nový olej, chladicí kapalina.

Cena opravy komplet 18 500,- Kč.

 

Co mě ale překvapilo, je že byly hoooodně zakarbonované výfukové kanály a ventily. Dále pak pozor, pokud budete jen dolévat olej a bude to olej žrát dále, hrozí poškození lambda sondy a katalyzátoru. TAK SI ZVAŽTE RIZIKA.

 

Zatím najeto cca 300 km, zatím OK, ale nejezdím s tím, mám jiné auto.

 

Zdar a hodně kilometrů na málo oleje.

 

P.S. na Škodě 100L  jsem tuto opravu dělal ještě sám, doma v dílně, ale to už žrala 1 litr na 100 km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak s tímto problém nemám... BFQ mám od nova, rok 2003, nyní protínám metu čtvrt milionu km a motor zbaští od výměny k výměně tak litr, možná litr a půl. A to jezdím většinou krátké trasy do práce a po městě. Olej jedu pořád 5W40. Od začátku jsem hned zrušil ty prodloužené intervaly a měním po 12 000 km. Motor má tlaky 1,1 MPa a to jsem do něj nehrábl. Ale mám problém s chudou směsí na válci 1 a z toho jsem již zoufalý....

Editováno: , autor: Bjorn
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...
  • o 5 měsíců později...
  • o 3 měsíce později...

Moje 1.6 BFQ 5/2006 má najeto jen 92000km a zatím olej nežere (ťukťuk na zuby). V servisu mi řekli, že některý ty 1.6 ani žrát nezačnou, jiný zase hrozně brzo. U prvních sérií prý byly otočené stírací kroužky, u jiných prý nevhodný materiál kroužků a u některých máte štěstí, že jsou ok. Každopádně ten motor nemá rád rychlé dálniční jízdy (bavíme se pořád ve vztahu ke spotřebě oleje). Já s ní po dálnicích nejezdím, okresky tak 110-120tacho max, takže možná tenhle klidnější styl tomu motoru svědčí. V Irsku jsem měl 1.6 AVU a tam byl litr na 2000km jako prd, taky to auto jezdilo denně 500km po dálnicích kde nebyly kamery a policajti za jízdy neměřili, takže těch 160km/h tam bylo furt. Jinak VW prý tvrdí, že spotřeba 0,5l/1000km je ok... parchanti...aby nemuseli platit opravy...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 10 měsíců později...

Čau,

před ani ne měsícem jsme dolejvali olej cca do půlky mezi ryskami. Dnes opět zablikal olej, opět jsme dolili, kontrolka zhasla. Co můžou být příčinou, prosím? Máte s tím zkušenosti? Motor 1.6 75 kW AVU, rv 2001, 243tkm. Pár dnů po stk.

 

Díky!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

motor je suchý, na první pohled nic neteče, pod autem taky ani kapka, ale je tam přišroubovaný plech - paket pro špatné cesty, takže tam jde hůř vidět, cca 1tkm. stk, emise v pořádku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě 1.6 TDI 77 KW po 270K km sežere necelý půl litru oleje. Jestli motor s 240k km žere na 15K km 15 nebo 7 litrů oleje tak je to fuk něco je prostě špatně. Si myslím že jestli někdo mezi výměnou oleje doleje při běžném ježdění víc jak jednu pixlu oleje, tak by to rozhodně měl řešit.

 

Nicméně jak Wittmann už napsal. Začni u vody, nejspíš tam ten olej najdeš popř. umyj koncovku výfuku a po 100 km do ní mrkni znova, jestli bude hodně zamaštěná, tak je jasné kde olej mizí, ale k vzhledem k tomu že ti mizí tolik oleje a pod autem nic není ani nikde na motoru, tak je celkem jasné kde to mizí. Buď do vody v lepším případě přes těsnění, nebo v horším přes nějakou prasklinu popř. do pístu...

 

Mimochodem co tam leješ za olej ? Jestli nenajdeš olej ve vodě, může zkusit tam dát náplň s hustějším typem oleje, jestli to mizí kvůli opotřebení motoru tak únik oleje rapidně klesne.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 9 minutami, 15degren napsal:

...něco je prostě špatně

nestovnávej CR s prastarým MPI - může to být tzv. "opotřebení v normě" - občas je levnější přijmout tento eufemismus, než řešit gufera  a překroužkování.

Základem je, jestli se to děje dlouhodobě, nebo to přišlo zničeho nic.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

MPI žrali olej, ale ne tolik. Myslíš že atmosfércky 1.6 MPI s podobnou metodou výroby jako 1.6 TDI, bude mít výrazně vyšší tempo opotřebení než TDI kde je podle mě větší tlak na opotřebení než u atmosféry ? Každopádně psal že to začalo po STK takže se to evidentně stalo v krátkém horizontu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

právě, že vůbec nemuselo. Ten litr na tisíc km byl pro staré benzíny považován ještě za hraniční stav "normálu" před GO a jestli to správně odhaduji, tak jemu to sežralo půl litr. Třeba takový legendární 1,4 16V/74 kw se na takovouto spotřebu běžně dostával už po pár tisích kilometrů.

 

Ale je také možné, že kontrolka svítila a olej nechyběl. Ten úbytek oleje by chtělo lépe vysledovat, může to být i jednorázové "cosi".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...
V 12. 5. 2008 na 19:11, stihacka napsal:

Tak mám asi štěstí že mi nežere, jezdím od výměny k výměně. Co vím, tak byl problém u 1,8, tam byla série s obrácenejma stíracíma kroužkama.

Zdarec chlapi..neviete mi náhodou poradiť .mám zhodení hlavu a pozerám na piesty a majú trošku vôľu ..trošku znamená že tam vopcham mierku medzi piest a valec0.20tlaky má super  cca15bar a Valcesú nepoškodené..dikes či je to ok alebo nie

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nenapisal si ci zerie olej a kolko.ak je to v norme ta medzera na piestoch tam je ale neviem kolko.Tlaky 15 bar nemaju ani nove auta takze zle meranie .Vacsinou 13 od nova az po 250 kkm 11.Mne sa stava ze po vymene kruzov a repase hlavy maju tlaky 11 +- a po cca 5000 km sa to splha k 12 a viac.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...