schneefall Vloženo 10. leden 2013 Sdílet Vloženo 10. leden 2013 Mě 1,6 taky žrala olej cca 1l/1000 km později se přidal nekultivovaný chod, spotřeba benzínu v pohodě.Podle fora jsem soudil písní kroužky a gufera na ventilech.Rozebral se motor a v jednom válci byla drážka jak kráva a dva písty měly spečené kroužky.Než se stím babrat a kupovat novej blok a vše přehazovat tak jsem koupil v Praze za 10 000 komplet nastrojený motor (chyběl akorát jeden vstřik, ten byl domontován z původního).Koupě proběhla v roce 2011, motor měl r.v 2010.Takže aktuálně mám v autě 3 roky starý agregát, mám na něm nalítáno 30 000 km, olej leju 10W-40 a doteraz se neztratila ani kapka a vše běží v pohodě.Ze starého motoru mi kromě bloku a pístů zbyly veškeré hadice svazky elektronika, hlava takže v případě poruchy nemám o ND nouzi. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
edimax Vloženo 25. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 25. Srpen 2013 (editace) zdarec mel se uplne stejny proble +me to jeste cukalo vymenil sem krouzky gufera ventilu a prebrus ventilu a sedel a mam svatej pokoj neveme ani kapku EDIT: jo a oprava me i s komplet rozvodama a filtrama vysla na 13tis Editováno: 26. Srpen 2013, autor: Wojnar Edituj příspěvky!! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Konny Vloženo 27. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 27. Srpen 2013 Měl jsem stejnej problém, spotřeba oleje byla 1-1,5l/1000km, po výměně pístních kroužků a gufer na ventilech mám klid. Nyní mám od opravy najeto asi 22tis km a motor si olej vebere žádný , oprava vyšla na cca 11tis Kč Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pohodycka Vloženo 5. Únor 2014 Sdílet Vloženo 5. Únor 2014 mam octavii 1 motor BFQ (1,6mpi 75kw , rok 2006) najeto 270 000km a olej žere brutálně přes litr oleje na 1000km, zaleží na ježdení, pokud se jezdí po městě tak je spotreba minimalní ale pokud se najede na neco rychlejsího nedej bože dalnice tak je to až neunosný. To jest nejakých 10 litrů mezi výměnami (měním po 15000km), a tak se nyní rozmíšlím jestli mam jít do nových pístních kroužků a gufer na ventylech. A jeste abych nezapomel dodat tak při dlouhodobém ježdení pří "žraní" oleje tak karbon vzniklý z nespaleneho oleje se usazuje a pomalu odepisuje lambda sondy a katalyzátor. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
schneefall Vloženo 27. Duben 2014 Sdílet Vloženo 27. Duben 2014 Tak mě už nový motor (r.v 10/2010, instalován 9/2011) nežere nic.Najeto mám na něm 60 000 km, motor jako takový muže mít max 80 000, spíše méně.Olej 10W-40 polosyntetika měněný po 15 000 km.Jsem zvědavej kdy začne žrát i tahle mrcha Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
namefar Vloženo 5. Květen 2014 Sdílet Vloženo 5. Květen 2014 (editace) Ahoj, neví jestli jsem tady dobře, autum nerozumím. Mám problem s Skoda Octavie I Kombi rv. 2002 je to 1.6 benzin (přidělané LPG) Kopuil jsem to kdyz bylo najeto cca 97 tis Km ted je na tachometru 146 520 Km Od zacátku to žralo trochu víc oleje cca 6L na na 12 500 Km (tolik najedu ročně) Dělaly se běžné opravy rozvody, filtry brzdy atd.... Ted v zime začlo auto zlobit, nedrzelo za studena a chcípalo tak jsem to dal opravit s tím že se vyřeší i ten olej, prvně se udělala tlakova zkouška. Tlaky byly v pořádku. V servisu udělali toto -těsnění hlava 1155 ,- -těsnění výfuk 108,- -těsnění potrubí 136,- -olej+filtr 800,- -simeringy ventily 224,- -simeringy vačka 200,- -ventily 936,- -oprava hlavy 750,- -čidlo vačky 1376,- -práce 3000 kč (dohromady cca 9000 kč) A problem je v tom že to ted žere 1L oleje na 500 Km. Nikde nekape, nikde není vidět že by se tlačil. V zadu z výfuku to neprska/nestříka ani to nějak zvlášt nekouří. Editováno: 5. Květen 2014, autor: namefar Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
schneefall Vloženo 7. Květen 2014 Sdílet Vloženo 7. Květen 2014 No to je dost velká spotřeba po takovéto opravě.Asi zdejší mechanici doporučí, že pokud si spotřeba oleje nesedne, bude třeba vyměnit ještě pístní kruhy. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
namefar Vloženo 7. Květen 2014 Sdílet Vloženo 7. Květen 2014 (editace) Momentálně po mne chce abych si zmeril emise, jestli se ten olej opravdu spaluje v motoru. Tak nevim, asi to necham zmerit a pozadam ho o vymenu tech krouzku. Editováno: 8. Květen 2014, autor: namefar Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
libero Vloženo 7. Květen 2014 Sdílet Vloženo 7. Květen 2014 -v prvom rade necituj,vlákno sa zbytočne naťahuje... -za druhé sa divím tomu servisu,že keď to → Od zacátku žralo trochu víc oleje cca 6L na na 12 500 Km ..... ......a mali pomaly motor rozobratý,že už neshodili aj vaňu a neprekrúžkovali to...zbytočné rozoberanie nanovo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Claw Vloženo 12. Duben 2015 Sdílet Vloženo 12. Duben 2015 Tak taky trošku přispěju se svojí zkušeností: Octavia 1,6 MPi, 1,6, r.v. 2009. Koupeno jako nové. První výměna oleje po 30 000, v cca 45 000 Jízda do Itálie a Alpy. Po návratu (asi hory ....) jsem už musel dolívat olej. Ze začátku cca litr na 5 - 8 tisíc. Nyní (únor 2015) najeto 140 000 spotřeba dle stylu cca 1 litr na 1000 km. V březnu už mi to nebavilo. Vzal jsem to do opravy, že začneme hlavou, pak se uvidí. Udělali hlavu, těsnění ventilů nic moc, nicméně nebylo to kritické. Takže dále kontrola pístních kroužků - na dvou pístech byly totálně zapečené, čili funkčnost nulová. Upozorňuji, že auto jelo normálně, zcela bez ztráty výkonu. Pro kolegy, kteří se tím nikdy nezabývali, je dobré vědět, že kroužky jsou tam 3 (??? už si to nepamatuji), některé těsní, jiné stírají olej (stírací). TZN. dobrá komprese nemusí znamenat, že jsou kroužky v pořádku. Následovalo tedy: Repase hlavy výměna kroužků Výměna rozvodů (řemen + kladky - ložiska už pěkně hučela) těsnění pod hlavou nový olej, chladicí kapalina. Cena opravy komplet 18 500,- Kč. Co mě ale překvapilo, je že byly hoooodně zakarbonované výfukové kanály a ventily. Dále pak pozor, pokud budete jen dolévat olej a bude to olej žrát dále, hrozí poškození lambda sondy a katalyzátoru. TAK SI ZVAŽTE RIZIKA. Zatím najeto cca 300 km, zatím OK, ale nejezdím s tím, mám jiné auto. Zdar a hodně kilometrů na málo oleje. P.S. na Škodě 100L jsem tuto opravu dělal ještě sám, doma v dílně, ale to už žrala 1 litr na 100 km. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bjorn Vloženo 12. Duben 2015 Sdílet Vloženo 12. Duben 2015 (editace) Tak s tímto problém nemám... BFQ mám od nova, rok 2003, nyní protínám metu čtvrt milionu km a motor zbaští od výměny k výměně tak litr, možná litr a půl. A to jezdím většinou krátké trasy do práce a po městě. Olej jedu pořád 5W40. Od začátku jsem hned zrušil ty prodloužené intervaly a měním po 12 000 km. Motor má tlaky 1,1 MPa a to jsem do něj nehrábl. Ale mám problém s chudou směsí na válci 1 a z toho jsem již zoufalý.... Editováno: 12. Duben 2015, autor: Bjorn Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dindung Vloženo 6. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 6. Říjen 2015 Taky jsem měl zvětšenou spotřebu oleje, udělala se hlava, nový kruhy komplet tesnění, rozvody. Material i s hlavou 8000 a je klid. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MarkusDelRey Vloženo 4. Duben 2016 Sdílet Vloženo 4. Duben 2016 super video navod ako vymenit gufera ventilov bez zlozenia hlavy z bloku motora napchanim povrazu do valca aby nespadli vetili do valca najdete tu: Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Joseamigo Vloženo 2. Srpen 2016 Sdílet Vloženo 2. Srpen 2016 Moje 1.6 BFQ 5/2006 má najeto jen 92000km a zatím olej nežere (ťukťuk na zuby). V servisu mi řekli, že některý ty 1.6 ani žrát nezačnou, jiný zase hrozně brzo. U prvních sérií prý byly otočené stírací kroužky, u jiných prý nevhodný materiál kroužků a u některých máte štěstí, že jsou ok. Každopádně ten motor nemá rád rychlé dálniční jízdy (bavíme se pořád ve vztahu ke spotřebě oleje). Já s ní po dálnicích nejezdím, okresky tak 110-120tacho max, takže možná tenhle klidnější styl tomu motoru svědčí. V Irsku jsem měl 1.6 AVU a tam byl litr na 2000km jako prd, taky to auto jezdilo denně 500km po dálnicích kde nebyly kamery a policajti za jízdy neměřili, takže těch 160km/h tam bylo furt. Jinak VW prý tvrdí, že spotřeba 0,5l/1000km je ok... parchanti...aby nemuseli platit opravy... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Host hulaak Vloženo 27. Červen 2017 Sdílet Vloženo 27. Červen 2017 Čau, před ani ne měsícem jsme dolejvali olej cca do půlky mezi ryskami. Dnes opět zablikal olej, opět jsme dolili, kontrolka zhasla. Co můžou být příčinou, prosím? Máte s tím zkušenosti? Motor 1.6 75 kW AVU, rv 2001, 243tkm. Pár dnů po stk. Díky! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 27. Červen 2017 Sdílet Vloženo 27. Červen 2017 no buď to teče, nebo se to spaluje. Začni oblídkou motoru, případně vody v chladiči. A kolik jsi za ten měsíc ujel? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Host hulaak Vloženo 27. Červen 2017 Sdílet Vloženo 27. Červen 2017 motor je suchý, na první pohled nic neteče, pod autem taky ani kapka, ale je tam přišroubovaný plech - paket pro špatné cesty, takže tam jde hůř vidět, cca 1tkm. stk, emise v pořádku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 27. Červen 2017 Sdílet Vloženo 27. Červen 2017 1000 km/1 l je ještě považováno za akceptovatelné. A před tím to určitě nežralo? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rayx Vloženo 27. Červen 2017 Sdílet Vloženo 27. Červen 2017 1l??? Nemyslels 0,5l? A i to je moc ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
15degren Vloženo 27. Červen 2017 Sdílet Vloženo 27. Červen 2017 (editace) Mě 1.6 TDI 77 KW po 270K km sežere necelý půl litru oleje. Jestli motor s 240k km žere na 15K km 15 nebo 7 litrů oleje tak je to fuk něco je prostě špatně. Si myslím že jestli někdo mezi výměnou oleje doleje při běžném ježdění víc jak jednu pixlu oleje, tak by to rozhodně měl řešit. Nicméně jak Wittmann už napsal. Začni u vody, nejspíš tam ten olej najdeš popř. umyj koncovku výfuku a po 100 km do ní mrkni znova, jestli bude hodně zamaštěná, tak je jasné kde olej mizí, ale k vzhledem k tomu že ti mizí tolik oleje a pod autem nic není ani nikde na motoru, tak je celkem jasné kde to mizí. Buď do vody v lepším případě přes těsnění, nebo v horším přes nějakou prasklinu popř. do pístu... Mimochodem co tam leješ za olej ? Jestli nenajdeš olej ve vodě, může zkusit tam dát náplň s hustějším typem oleje, jestli to mizí kvůli opotřebení motoru tak únik oleje rapidně klesne. Editováno: 27. Červen 2017, autor: 15degren Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 27. Červen 2017 Sdílet Vloženo 27. Červen 2017 před 9 minutami, 15degren napsal: ...něco je prostě špatně nestovnávej CR s prastarým MPI - může to být tzv. "opotřebení v normě" - občas je levnější přijmout tento eufemismus, než řešit gufera a překroužkování. Základem je, jestli se to děje dlouhodobě, nebo to přišlo zničeho nic. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
15degren Vloženo 27. Červen 2017 Sdílet Vloženo 27. Červen 2017 MPI žrali olej, ale ne tolik. Myslíš že atmosfércky 1.6 MPI s podobnou metodou výroby jako 1.6 TDI, bude mít výrazně vyšší tempo opotřebení než TDI kde je podle mě větší tlak na opotřebení než u atmosféry ? Každopádně psal že to začalo po STK takže se to evidentně stalo v krátkém horizontu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 27. Červen 2017 Sdílet Vloženo 27. Červen 2017 právě, že vůbec nemuselo. Ten litr na tisíc km byl pro staré benzíny považován ještě za hraniční stav "normálu" před GO a jestli to správně odhaduji, tak jemu to sežralo půl litr. Třeba takový legendární 1,4 16V/74 kw se na takovouto spotřebu běžně dostával už po pár tisích kilometrů. Ale je také možné, že kontrolka svítila a olej nechyběl. Ten úbytek oleje by chtělo lépe vysledovat, může to být i jednorázové "cosi". 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Janko351 Vloženo 20. Březen 2019 Sdílet Vloženo 20. Březen 2019 V 12. 5. 2008 na 19:11, stihacka napsal: Tak mám asi štěstí že mi nežere, jezdím od výměny k výměně. Co vím, tak byl problém u 1,8, tam byla série s obrácenejma stíracíma kroužkama. Zdarec chlapi..neviete mi náhodou poradiť .mám zhodení hlavu a pozerám na piesty a majú trošku vôľu ..trošku znamená že tam vopcham mierku medzi piest a valec0.20tlaky má super cca15bar a Valcesú nepoškodené..dikes či je to ok alebo nie Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mpatrikm Vloženo 20. Březen 2019 Sdílet Vloženo 20. Březen 2019 Nenapisal si ci zerie olej a kolko.ak je to v norme ta medzera na piestoch tam je ale neviem kolko.Tlaky 15 bar nemaju ani nove auta takze zle meranie .Vacsinou 13 od nova az po 250 kkm 11.Mne sa stava ze po vymene kruzov a repase hlavy maju tlaky 11 +- a po cca 5000 km sa to splha k 12 a viac. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.