Host Bobik Vloženo 6. Červen 2006 Sdílet Vloženo 6. Červen 2006 to je solidni vysledek...... .....ja si o necem takovem muzu leda tak nechat zdat Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jar_da Vloženo 6. Červen 2006 Sdílet Vloženo 6. Červen 2006 poslední, jinak cestu tam jsem absolvoval mrštněji a rychleji, zkrátil jsem čas o 25 min a spotřeba byla 6,3. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Milan Vloženo 6. Červen 2006 Sdílet Vloženo 6. Červen 2006 Já si myslím, že vyřazování ničemu nevadí a navíc přináší úsporu paliva,dnes jsem jel trasu Strakonice-Řitka-Dobříchovice-Praha-Chlumec nad Cidlinou-Hradec Králové a zkusil jsem jet na spotřebu, ale ne žádné Eko rallye. Celou cestu jsem dodržoval víceméně předpisy o rychlosti, jakmile to bylo možné vyřazoval jsem, obzvlášť při dojezdech a jízdách z kopce a v max. možné míře používal tempomat. Rychlost byla cca mimo obec 90-100, při předjíždění 110 max., obec max 60, dálnice 120-130, při předjíždění max 145. Snažil jsem se o plynulou jízdu a předvídat situace brždění apod. Výsledek: Naprosto souhlasím a líp bych to nenapsal. Dneska jsem stejným stylem jízdy jel trasu Velká Bíteš-Tišnov-Brno (převážně kopcovitý terén) a s vyřazováním jsem dosáhl průměrné spotřeby 4,5 l/100 km. V případě, že bych nevyřazoval, tak bych této spotřeby určitě nedosáhl, byť bych měl při jízdě z kopce na displeji PP okamžitou spotřebu 0,0 l/100 km. Myslím, že každý kdo má v autě PP si může lehce zkontrolovat jakou ujede vzdálenost při vyřazeném kvaltu a o kolik míň při zařazené rychlosti. Nevím, proč se to pořád řeší dokola... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wassermann Vloženo 7. Červen 2006 Sdílet Vloženo 7. Červen 2006 Já si myslím, že vyřazování ničemu nevadí a navíc přináší úsporu paliva,dnes jsem jel trasu Strakonice-Řitka-Dobříchovice-Praha-Chlumec nad Cidlinou-Hradec Králové a zkusil jsem jet na spotřebu, ale ne žádné Eko rallye. Celou cestu jsem dodržoval víceméně předpisy o rychlosti, jakmile to bylo možné vyřazoval jsem, obzvlášť při dojezdech a jízdách z kopce a v max. možné míře používal tempomat. Rychlost byla cca mimo obec 90-100, při předjíždění 110 max., obec max 60, dálnice 120-130, při předjíždění max 145. Snažil jsem se o plynulou jízdu a předvídat situace brždění apod. Výsledek: Naprosto souhlasím a líp bych to nenapsal. Dneska jsem stejným stylem jízdy jel trasu Velká Bíteš-Tišnov-Brno (převážně kopcovitý terén) a s vyřazováním jsem dosáhl průměrné spotřeby 4,5 l/100 km. V případě, že bych nevyřazoval, tak bych této spotřeby určitě nedosáhl, byť bych měl při jízdě z kopce na displeji PP okamžitou spotřebu 0,0 l/100 km. Myslím, že každý kdo má v autě PP si může lehce zkontrolovat jakou ujede vzdálenost při vyřazeném kvaltu a o kolik míň při zařazené rychlosti. Nevím, proč se to pořád řeší dokola... Nj, souhlas, ale jde právě o to, že když jedeš z kopce a potřebuješ snížit rychlost, tak je lepší brzdit zařazeným kvaltem a ne to držet jen na brzdách a kvalt mít vyhozenej. Jasně, že když brzdit nepotřebuješ, tak je lepší mít kvalt vyhozenej, ať dojedeš co nejdál. Toť asi vše, o čem to je a co se tu řeší... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Milan Vloženo 7. Červen 2006 Sdílet Vloženo 7. Červen 2006 4 MrFormat: no to je snad jasný, že je lepší brzdit i motorem než jen brzdou. Měl jsem ale dojem, že se řeší zejména to, zda se víc ušetří při vyřazeném anebo zařazením rychlostním stupni. Už se mi ale nechce ty čtyři strany pročítat znova Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wassermann Vloženo 10. Červen 2006 Sdílet Vloženo 10. Červen 2006 4 Milan: Jj, myslím, že vsjo jásno, pačemu búkvy? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
martikk Vloženo 11. Červen 2006 Sdílet Vloženo 11. Červen 2006 Rozhodně při dlouhodobých klesáni jet bez zařazené rychlosti. Ale zase pokud je v daném useku prudké klesáni tak mít danou rychlost a při zmirňováni klesáni vyřadit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Xp3 Vloženo 12. Červen 2006 Sdílet Vloženo 12. Červen 2006 Rozhodně při dlouhodobých klesáni jet bez zařazené rychlosti. Ale zase pokud je v daném useku prudké klesáni tak mít danou rychlost a při zmirňováni klesáni vyřadit. Trochu jsem nepochopil tvůj připojený obrázek Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Diamant Vloženo 16. Červen 2006 Sdílet Vloženo 16. Červen 2006 Asi myslel dojazd, že? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jaydoo Vloženo 5. Květen 2007 Sdílet Vloženo 5. Květen 2007 No ale podla mna správna odpoved na otázku je NIE. 1. Pri zaradenej rýchlosti možeš lepšie reagovať na vzniknutú situáciu /neviem, či aj vo vyhláške nie je spomenutá jazda z kopca so zaradením rýchlosti aj pre osobne vozidlá, tak ako aj pre nákladné./ Asi by som si netrufol spustit sa Donovalmy dole bez rychlosti. 2. Neušetríš. Lebo pri zaradenom stupni spotreba 0 a pri volnobehu 0,7 l/h. Iba ak by si sa chcel nechať vyviesť na protilahlý kopec zotrvačnou rýchlosťou. 3. A vypínať motor, to je fakt pitomosť. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomasch Vloženo 5. Květen 2007 Sdílet Vloženo 5. Květen 2007 Mám dotaz, který přímo souvisí. Při jízdě z kopce se zařazenou rychlostí potřebujete intenzivně brzdit. Co je lepší? - Ihned sešlápnout spojku, abych nemusel "brzdit" i motor, nebo - vyšlápnout až před zastavením, jako na křižovatce? Dle mého názoru "A" je lepší. T. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marvin Vloženo 5. Květen 2007 Sdílet Vloženo 5. Květen 2007 doporučuju si dostudovat fyziku - soustava hnaná - soustava hnací A rázem vše pochopíte Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Farnell Vloženo 5. Květen 2007 Sdílet Vloženo 5. Květen 2007 Já fakt nechápu, co tu řešíte, jestli jet z kopce (co se spotřeby týká) se zařazenou rychlostí nebo bez je tak neprosto zanedbatelej rozdil, ze bych to nebral v potaz, fakt nechapu, jak se tim muze nekdo takhle obsahle zabyvat... proste to na spotrebe nemuze byt znat, tot muj nazor... (btw. pri zarazenem rychlostnim stupni a brzdeni motorem nemuze byt spotreba paliva absolutni nula!!!) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomasch Vloženo 6. Květen 2007 Sdílet Vloženo 6. Květen 2007 doporučuju si dostudovat fyziku - soustava hnaná - soustava hnací A rázem vše pochopíte .. jestli to bylo myšleno na mě, tak co zákon zachování energie - roztočeného motoru a jeho setrvačnost, kterou musím v tomto případě zastavit.... Jinak bych si tady NIKDY nedovolil nikomu doporučovat dostudování čehokoli Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MELLO Vloženo 6. Květen 2007 Sdílet Vloženo 6. Květen 2007 Já to řeším tak - kde je kopec dost dlouhý a táhlý, nechám rozjet bez zařazené rychlosti - naberu větší rychlost - dojedu dál a v konečném důsledku se tím spotřeba sníží, když je ale kopec prydkýa krátký a pod kopcem nusím např. stejně brzdit nebo zastavit ( rozdíl v dojezdu by byl minimální nebo žádný ) tak brzdím motorem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marvin Vloženo 6. Květen 2007 Sdílet Vloženo 6. Květen 2007 (editace) viz dále Editováno: 6. Květen 2007, autor: marvin Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marvin Vloženo 6. Květen 2007 Sdílet Vloženo 6. Květen 2007 Farnell : No, řeší se toho tady dost - třeba to, že HTP (modla českých chalupářů) jezdí 200 km/h a bere 4,5/100 km. Proti tomu za jistých okolností nic nemám, ale pokud to HTPčko naložíš, a pak jedeš na chalupu, zjistíš, že motor má střední výkon jako Favorit (cca 20 kW) a skoro i tak žere (cca 7/100). Proti tomuto také nemám, dokonce s tím i souhlasím, akorát to do kopce jede kvůli jinému objemu jednoho válce (viz fyzika a teorie motorů) lépe. Akorát ti "chalupáři" se chtějí přiblížit k těm 4,5/100 - a pak tu řešíme takové prkotiny tomasch: pokud jde k tvé otázce, tak jsi za "A" trefil správně. A pokud chceš vědět více, tak ti doporuču vážně se podívat do knížky o fyzice - a rázem pochopíš. Mohl bych ti to tady se třeba pokusit nastínit, ale ty bys mi stejně nevěřil - takhle na to přijdeš sám, bude tě to stát čas (a nějaké úsilí) a budeš si říkat, jak jsi dobrej, že jsi to pochopil. O tu radost tě prostě nemůžu připravit. (BTW: je rozdíl - elektronicky ovládaný a mechanicky ovládaný (karburátorový) motor se při jízdě z kopce "bez plynu" chovají jinak. Při vyřazení se chovají stejně - viz tvůj ZZE. A jinak, ta setrvačnost motoru tam hraje taky svou roli ) P.S.: To, že nekomu tady něco DOPORUČUJU je čistě moje věc. A jestli se ti to nelíbí, máme tady už 18 let demokracii, tak mi MŮŽEŠ dát ... však víš co. (třeba výstrahu). Je to tvoje osobní, demokratické, rozhodnutí, stejně jako moje doporučení! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.