Září 23, 201212 r Já jsem silně zklamán - mám xenony na superbu a tam když jedu v noci a rozsvítím dálkový, tak to je jak ve dne (zvednou se xenony a do toho přídavný dálkový)- než si zvyknu tak to svítí tak, že tě oslňují i poznávací značky. Občas jedu manželky yetim - a svítí to podstatně hůře - ty přídavný dálkový tam chybí. Natáčení xenonů u superbu - viditelně svítí do zatáčky, je tam vidět i prodlužování dosvitu xenonu při vyšší rychlosti u yetiho je to téměř nepozorovatelné. Proč????? Ahoj lidi,já jsem taky silně zklamán a mám i odpověď ná závěrečné "Proč?????" ve Feri(ho) příspěvku. Dost jsem se pídil po tom, proč xenony v Yetim svítí tak "špatně" proti Supovi při vyšších rychlostech. Odpověď je celkem jednoduchá - xenony v Yetim totiž nemají funkci "proměnlivé geometrie svícení v závislosti na rychlosti jízdy". A to mě před objednáním auta prodejci přímo na tuto funkci upozorňovali a tvrdili, že je ve všech koncernovejch autech s natáčecíma bi-xenonama. Velký HO... Pídil jsem se i po tom (ofiko), jestli se to nedá nějak zapnout a bylo mi sděleno (samozřejmě), že na tuto funkci není Yeti homologovaný. Docela by mě zajímalo, jak to s aktivací vlastně je a jestli je opravdu nereálná? Vezl jsem se v Supu a novým Sharanu s touto dodatečnou funkcí a je to NESROVNATELNÝ! V nízkých rychlostech je to dobrý, ale nad 90km/h je to hrozný... Osobně si myslím, že je to pouze marketingový tah koncernu (přece českýmu Yetíkovi nedají takovou vymoženost).
Září 24, 201212 r A myslis, ze to mechanicky tie reflektory podporuju? Ja som cital o svetlach Yetiho, ale tato funkcia tam spominana nebola. Len ci to nie je nahodou vymysel nejakeho "chytreho" predajcu. To by som sa vobec necudoval, ti su schopni zakaznikovi nakecat riadne bludy.
Září 24, 201212 r A myslis, ze to mechanicky tie reflektory podporuju? Ja som cital o svetlach Yetiho, ale tato funkcia tam spominana nebola. Len ci to nie je nahodou vymysel nejakeho "chytreho" predajcu. To by som sa vobec necudoval, ti su schopni zakaznikovi nakecat riadne bludy. Čauko Sranki,mechanicky v tom problém není (musí být natáčecí a to jsou), ale myslím, že v řídící jednotce bude ta funkce úplně chybět a proto se nebude dát ani zapnout. Myslel jsem, že je tato funke skrytá pod skratkou ASF, ale to je pouze "dynamická regulace sklonu světel v závislosti na naklonění, nebo zatížení vozu".
Září 24, 201212 r já si myslím že to bude věcí aktivace případně aby to uměla daná jednotka. Dle mého funguje funkce tak že při jízdě nad 90km/h trochu přizvedna světla nahoru aby to svítilo dál určitě se uvnitř světla nic nepřenastavuje nebo se pletu ?
Září 25, 201212 r já si myslím že to bude věcí aktivace případně aby to uměla daná jednotka. Dle mého funguje funkce tak že při jízdě nad 90km/h trochu přizvedna světla nahoru aby to svítilo dál určitě se uvnitř světla nic nepřenastavuje nebo se pletu ? Existuje varianta ASF a ASF High. Podrobný popis naleznete zde: http://k616.fd.cvut.cz/vyuka/mgr/16PDP/prednasky/10a_Elektronika_svetlometu_Vanik_120509.pdf
Září 26, 201212 r Existuje varianta ASF a ASF High. Podrobný popis naleznete zde: http://k616.fd.cvut....anik_120509.pdf No, Chlape, ode mě máš teda velkou pochvalu! To je přesně to, co jsem tušil a v podstatě věděl (myslim v základu), akorát teda mám pocit, že ASF HIGH prodejci neznají a možná to není ani ofiko pojmenování. Teď je velká otázka, jestli v Yetíkovi něco takového jde vůdec realizovat. Já myslim, že ne... Já osobně bych to chtěl a byl schopen i slušně zaplatit, ale nesmělo by to být žádný "dopatlávání", aby to potom svítilo na letadla, nebo krtkům do polívky.
Únor 5, 201411 r Tak jsem svého Yetiho obohatil o nové lepší oči v podobě Bi-xenonových světlometů. O skušenostech tady psát nebudu, to jak všichni víme nemá smysl. Prostě svítí luxusně. Nicméně co se samotné výměny týče nic složitého (nepopisuji instalaci včetně AFS a čidel, pouze světla samotná), jen jeden zádrhel přeci jen nastal oproti kasickým halogenům při přepinováni z 12-ti pólové svorkovnice na 14-ti pólovou a to v případě dvou pinú od ukazatele směru a parkovací žárovky, kdy v klasických halogenech je pin mini iso, do svorkovnice xenonových světlometů je třeba na tyto dvě pozice větší pin ISO, ostantní piny jsou totožné, dokonce snad až na dvě pozice sedí jejich pozice stejně jako se svorkovnici pro xenony, kdyby měl někdo zájem, mohu zaslat schéma zapojení, jak halogenu, tak xenonu. Sám jsem než jsem dostal xenony domů, byl zvědavý na útroby onoho světla, kdy na netu jsem žádnou pořadnou fotku nenašel, a proto jsem se rozhodl nějakou před montáži udělat tak, aby případně další zájemci měli představu o něčem co by je mohlo zajímat. Nicméně, snad asi jako každy tady jsem si pročítal vlákno u Octavátoru, kde řeší výměnu motorku s halogenového světla do světla xenonového a stím spojené ovládání kolečkem a celkové usnadnění jejich naklápění. Na jedné ze svých fotek jsem pro přírovnání přidal i motorek z halogenu, tento samodřejmě rozdílny tvarem, kdy prostor ve světle by se pro něj asi našel tak, aby ničemu nevadil, ale uchycení onoho motorku dle mého zcela nemožné, tudíž nemožné předělat na manuální kolečko, což osobně vitám, aby si každý dodělal i nivelaci, když už se rozhodně jako já tyto světla měnit. Na posledních dvou fotkách je držák, který byl v mém případě ulomený a nový vyřešen opravarenskou sadou. K té jsou dva šrouby, kterými se přichýtí ke světlometu. Vše řešeno originálně, bez problému držák sedí jako původní, tudíž toto řešení je super, protože světlo již samo osobě je kontrukčně vyřešeno tak, aby byla možnost nahradit jakýkoliv držák.
Únor 28, 201411 r Náhodou se nenajde nějaký dobrák, který by mi pokytl schéma zapojení čidel regulace sklonu a jednotky AFS??
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.