Přejít na obsah

Svítící kontrolka elektroniky motoru - systém kontroly výfukových plynů


zdeny

Doporučené příspěvky

Zdravím Vás,

asi nedělám dobře, když zakládám nové téma, byť omluvou snad může být, že jsem se stal majitelem Octavie teprve před několika hodinama a už mám trochu zkaženou radost :feve: .

O co jde:

Je Octavia I motor 1.6 75 kW, najeto 90 tis. i podle servisní knížky, rok 3/2004.

Auto jsem koupil jako "Vyzkoušeno" u autorizovaného prodejce Škoda.

Líbilo se mi, vypada dobře, zkušební jízda mne nadchla, prohlídka i zespoda neodhalila aspoň napohled nic závažného, takže jsem zkousnul i docela vyšší cenu a auto si odvezl. Při cestě domů (cca 45 km) jsem si Octavku pochvaloval, že to určitě nebyla špatná koupě atd. (však to asi znáte, když máte něco nového).

Ale když jsem teď navečer šel auto projet znova na delší trasu, najednou se rozsvítila kontrolka s piktogramem motoru (myslel sem, že se z toho poseru, nemám nové auto ani 2 hodiny a už nějakej problém). V návodu nepíšou nic kloudnýho. Kontrolka teď svítí furt.

Nevíte co to může být ? Motor se mi zdá běží krásně, ale nemám jak a s čím porovnat, taky nemám s OCtavií žádnou zkušenost.

Než jsem auto koupil, prolejzal sem několik dnů tohle fórum a celkem mne nic neodradilo a teď tohle...

Hned jsem hledal podobné témea, ale řeší se to jen u motorů 2.0 (snad lambda sondy, co jejich výměna stejně nepomůže), ale u 1.6 sem nic nenašel.

Jestli sem blbě hleda, tak sem omlouvám, ale zapracovaly taky emoce, protože mám fakt zkaženou radost.

Že poběžim do servisu hned druhej den po koupi s nějakou takovou závadou, to sem nečekal. Hlavně se děsim, že to bude záležitost X tisíc...

Mne (1.6, 75kW, 2002) zacala svietit kontrolka mesiac po kupe (kupoval som ojazdene 108tis). Technik v Porsche povedal, ze pri 100.000km zvykne odchadzat sonda pred aj za katalyzatorom a ze niektori jazdia aj so svietiacou kontrolkou trvale :-) Vymenili mi sondu a tlakovu trubku, cena 12tis. Teraz mam najazdene 147tis. je to tu opat.

Vcera som isiel dlhsiu cestu (100+100km), pri prudsom pridani plynu zacalo obcas trocha trhat motorom. Neskor sa rozsvietila kontrolka protipreklzu a ostala svietit. Zatial mam letne pneu a teploto bola okolo 8st C, tak som myslel ze ASR blbne. Po dalsom nastartovani OK. Ale cestou spat opat parkrat skublo motorom a zacala svietit elektronika a svietila aj dnes aj ked motor ide pruzne bez problemov, len obcas (na volnobeh) je torcha nepokojny. V poslednej dobe za mi tiez zvysila spotreba.

Pred pol rokom som mal nieco podobne a skoncil som jazdou na 3 valce.

Inak, niekde som cital, ze ked svieti elektronika, ide motor na nudzovy rezim a ze trpi katalyzator.

Po vcerajsom nastartovani kontrolka elektroniky motoru zhasla a vyzera ze je vsetko OK. Skontroloval som olej (mesiac po vymene) a pri studenom motore je uplne na hornej ryske.

Vela oleja? Vadne kruzky? Dostal sa olej az na sondu?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

heh , podle takove male statistiky , odchazi lambda do vecnych lovist s byvalym ridicem :D

hlavně pokud předchozí řidič důchodce jezdil opatrně, lambda lenivá a když se teď po ní chce ať rychleji reaguje tak zkolabuje.

Chtěl bych tak vidět adaptační hodnoty zapsané v ŘJ po řidiči opatrném a svižném.

mě odešla lambda až letos 6 1/2 roku po koupi, bývalý řidič jezdil dost svižně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Po delší době něco z mého rendlíku: Motor AVU, 90000km najeto, trhání,cukání, občasné rosvěcení kontrolky motoru,z VAGu vadná lambda za katem, děravé podtlakové hadice. ŠKODA servis řekl čerpadlo, to se sekli, na emisích sem přišel na 4 násobné množství kyslíku ve spalinách. To mi nedalo spát.Dnes jsem zkusil vyměnit váhu a vše v pořádku. Původní váha čištěna tech. benzínem, což nepomohlo,v mém případě. Tak to pro inspiraci. Důležité je udělat emise a zkontrolovat tlak paliva, svíčky a podtlakový systém a moc nevěřit diagnostice.VAG je jen dobré vodítko.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

seslo se nas tu dost co maji 1.6 75kw AVU , co tam chlapi rvete za svicky ? ceka me asi brzi vymena a co vsechno jste menili pri vymene rozvodu ?

mozna by to majitel topicu moh prejmenovat ,, pro 1.6 75 kw :D

Mě radili ve firemních garážích chlapi-finančně nezaujetí a servisáci v origo servise origo svíčky. Důvod popisují odzkoušení při testování motoru. Dal jsem originály po 60000km.Na druhou stranu kabely,bych se nebál dát měděné TESLY. Náš výrobce a mohly by být mechanicky odolnější. Elektricky jsou stejné.Jsou levnější.

Problém tohohle motoru bych řekl, že je v nedokonalé konstrukci čidel a doplňků okolo. Motor jako mechanika vydrží v poho 350000km horší jsou čidla okolo. Váha 90000-150000km, lambdy od 100000km odcházejí. Plastové hadice křehnou a trhají se už při 80000km. Samozřejmě jsou vyjímky.... Tímhle trpí spousta vozů. Problém bude v tom, že díly vyrábí pro řadu značek třebas jedna firma. Ty soutlačené dolů cenou. Malá cena = slabá kvalita.

Stačí si ale všimnout co jsou nejčastější závady: plastové trubky a čidla. Jak na ně? Měřit. Při základu měřit ohmetrem. U lambdy odpor vyhřívání, u teplotních čidel (váhy) a potenciometru klapky taktéž odpor. U čerpadla tlak paliva.Stačí vybavit obyčejnej tlakoměr za 120 Kč Tčkem a můžeme měřit tlak paliva. Emise stojí u ŠKODOVKY cca 300,-.Nic moc drahého. Když se u toho přemýšlý a zná se princip toho kterého vstřiku,lze toho hodně usoudit.

Editováno: , autor: hlavacek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Přečetl jsem si celou rubriku.Mám taktéž 1,6 75kW a mám stejný probléb jako zakladatel tohoto článku.

Slezl jsem z Felície 1,9D která šlapala nadmíru skvěle,ale můj sen byla O1.

Jediný co mě drží psichicky v poho je že v tom je skvělí svezení a vůbec je to krasvice.

Ale to občasný cukání mě už pěkně se....

Dnes jsem čistil klapku a stále cuká.

Do lamd se mi vůbec nechce ale jak to vypadá že mě to stejně nemine.

Vědět to že budu mít s tím takový paroblémi,tak jsem šel od toho. :aggressive:

Když Okta je tak hezká :feve:

A co se do ní vejde věcí. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja len dodam ze minuly tyzden tiez zacala blikat kontrolka... hlavu som si nerobil, po napichnuti som zistil ze je v haji spinac brzd. svetiel, tak cestou do servisu som sa len spokojny pozeral do zrkadiel...

ale tiez cakam kedy sa ozvu typicke veci- vaha, cidla, hadice, lambdy, stahovacky, vsetko napojene na can-bus...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Mám octaviu tour r.v.2004 a po naštartovaní stále svieti kontrolka elektroniky motora. Bol som na diagnostiku a tam to ukázalo chybu "chudobnejšia zmes na jednom valci". Borci to vynulovali a všetko v poriadku. Po 2 dňoch sa zase rozsvietila, potom zhasla a teraz svieti znovu. Poradte čo s tým!!

Ďakujem ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám octaviu tour r.v.2004 a po naštartovaní stále svieti kontrolka elektroniky motora. Bol som na diagnostiku a tam to ukázalo chybu "chudobnejšia zmes na jednom valci". Borci to vynulovali a všetko v poriadku. Po 2 dňoch sa zase rozsvietila, potom zhasla a teraz svieti znovu. Poradte čo s tým!!

Ďakujem ;)

Co jeto za motorizaci?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hádám, že máš motor 1.6. Buď to budou dělat lambdy nebo váha vzduchu. Mě to píše něco podobného - řada válců 1, příliš bohatá směs.

Kontrolka svítí, občas zhasne a nesvítí třeba 500 km. Dokud je to sporadický a auto jede a žere benzínu normálně, tak bych to jako já neřešil. :)

Editováno: , autor: KaJe
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Motorizácia 1,6 75 kw, r.v. 2004, modleový rok 2005. Dnes som tam bol v servise znova s kontrolkou, opäť diagnostika a znova tá istá chyba. borec hovorí že to môže byť niečo na palivovej sústave, alebo lambdy sondy. Vynuloval chybu a uvidím kedy sa zas rozsvieti. Auto ide normálne s rozsvietenou kontrolkou ako aj s nerozsvietenou. "Asi sa na to vykašlem!!!"

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je tak akorát pro výměnu sond.Nejsou věčné....podléhají opotřebení...

To nemyslíš vážně, ne. Opotřebení sond po 20 tisících km? Že je to akorát? Bych je musel tedy měnit každej rok a hodně lidí několikrát do roka, aspoň by to bylo pořád ale v záruce. Můje zkušenosti jsou takové, že lambdy a váha odchází kolem 100.000 km. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To nemyslíš vážně, ne. Opotřebení sond po 20 tisících km? Že je to akorát? Bych je musel tedy měnit každej rok a hodně lidí několikrát do roka, aspoň by to bylo pořád ale v záruce. Můje zkušenosti jsou takové, že lambdy a váha odchází kolem 100.000 km. ;)

Tady se psalo něco o 210 000km.Jinak se dá motor přefleševat kvůli sondám...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tady se psalo něco o 210 000km.Jinak se dá motor přefleševat kvůli sondám...

Tak to si se trochu ukouknul, asi o 200 tisíc km. lol Má najeto 21.200 km, jen upozorním, že příspěvek s najetýma km nebyl uprvavován. Ale to je asi jedno. Jak myslíš, že se dá motor přeflešovat?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

20tis je opravdu málo na lambdu si myslim. Jinak měl jsem to samé co ty, kontrolka se rozsvěcela zničeho nic během jízdy, auto jelo v pořádku a beze změny, v servise vymazány chyby příliš bohatá směs, váha vzduchu a první lambda ... Dělalo mi to i dřív, kdy byly studený starty na pikaču a autí se po startu jemně dusilo ... Na podzim jsem vyměnil tu první lambdu, ale nepřestalo, před týdnem byla na komplet diagnostice a nakonec to asi byla lambda druhá ... nechtěl jsem věřit, ale nechal jsem ji vyměnit a autí jak nový zatim ...

Sice nechápu, jak se dohrabali k té druhé lambdě, když to ukazovalo na váhu vzduchu a lambdu první, ale už je to v pořádku a jsem rád ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...