Přejít na obsah

Problem Forman Ecotronic


juri kukuri

Doporučené příspěvky

Nazdar pani.prosim vas o pomoc.kupil som formana s nejakym vyvozovym polovstrekom.neustale mi kolisu otacky.je to robene na rucny sytic.zhodil som dole vzduchovy filter nastartoval a klapka sa neustale zatvarala a otvarala.je to normalne??? neviem teda ci tam nebude nanic ta cievka ci motorcek co ju ovlada.ked idem napr.na trojke a pridam mu na podlahu tak ide tak divne a po chvili chyti druhy dych a taha normalne.radili mi naliat nejaky sajrajt do nadrze na cistenie pal.sustavy ale neviem preco si myslim ze to robi to ovladanie klapky.velmi dakujem za odpoved.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 Forman s "nejakym vyvozovym polovstrekom" je formulace na houby. Napiš přesné typové označení auta, případně typ motoru z velkého techničáku - tam to musí být uvedeno. Jinak pokud by to byl monobod, tak popsanému chování by odpovídala závada na servu škrticí klapky, poškozený snímací potenciometr nebo vadná lambda sonda. Stejně tak to může být i zasraný palivový trakt včetně přicpaného vstřikovače. Bez podrobnějšího info a ještě líp bez diagnostiky se jen těžko přesněji určí, co tomu je. 

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Áno, obávám se, že je to ta nejhorší šitka, jakou sis mohl koupit - neboli provedení "Ecotronic". Doporučuju vyhodit co nejdál a namontovat normální "neřízený" Pierburg, nebo rovnou "jednobod" včetně opravdové ŘJ. Myslím že na nějakém vrakáči snadno uspěješ i s požadavkem na celý agregát. S Ecotronicem nechtějí mít nic společného ani ti nejlepší servisáci...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jednoduše Ecotronic nejede. Nevím, kdo to vymyslel, byla to kombinace elektronicky regulovaného karburátoru s katalyzátorem, ale prostě to nesedělo dohromady. Favority nebo formany s tímhle palivovým systémem mají tu nejhorší pověst, o nějaké dynamice se u nich moc nedá mluvit, spotřeba na to jaké to jsou šnečí domky dost vysoká. Byl to snad nějaký pokus o ekologizaci karburátorového motoru, který se povedlo vyřešit až přechodem na kompletní jednobodové vstřikování s lambda sondou a řízeným katalyzátorem - tím se upravila (bohudíky k lepšímu) i dynamika a spotřeba. Já měl jednou to "štěstí" s Ecotronicem pár dnů jezdit - a s velkou úlevou jsem ho vrátil. Bylo to horší, než s čistě mechanickým karburátorem Pierburg osazeným Favoritem 135 Pick-Up, se kterým jsem jezdil dlouho předtím. Předjíždění ve dvou lidech takové nijaké, ve 3-4 lidech docela dost adrenalin a v plném obsazení a s půlmetrákem zavazadel v kufru naprosto nemožná věc. S plným obsazením auto nejelo víc jak 90 po rovině. Ten "holý mechanický karbec" jel v pohodě s plným nákladem 130 a měl snahu jít dál, Ecotronic prostě zvadnul a fertik. Nakonec to auto šlo z firmy, nikdo s ním nechtěl jezdit.

K té cívce nebo co to vlastně je - ne, bohužel, náhradní díly neprodávám, auto jsem "předal vcelku" i s dokumentací dalšímu uživateli. Shnilých favoritů ´93 nebo ´94 je ale dost, myslím že komplet ŘJ + palivovou pumpu do nádrže + celé sání i s jednobodovým vstřikem seženeš lehko. Palivové čerpadlo v nádrži je nutné vyměnit proto, že vstřikovací jednotka má jiné = vyšší požadavky na tlak paliva a jeho stabilitu. Je jedno, jestli to vytáhneš z favorita nebo z formana, celé je to stejné. U kombíka je proti krátkému jiná jen podlaha kufru, zadní blatníky a delší střecha - plus ta zadní pevná okna, dvě horní plata v kufru místo jednoho, delší poslední díl výfuku, novější kombíky mají často zadní tlumiče z Pick-upa (vyšší nosnost) - a jsou i jiné disky. Všecko ostatní je stejné včetně dveří a zadního víka. 

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zkus to vyčistit, včetně odšroubování uzávěru pod zadním sedadlem a vytření celé nádrže dosucha třeba nějakým čistým nechlupatým hadrem pomocí kusu tvrdšího drátu. Celé mi to ale připomíná nějaký bug v elektronice, že si to dělá co chce a hýbe to s klapkami a tryskami podle nějakého šíleného schématu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...