Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

To co popisuješ je to samé co mám já.Zítra jedu do servisu,tam kde jsem kupoval ten nový termostat.Tak dám vědět.Jen doufám že mne neoholej.

Tak jsem obědnaný až na středu.

Konzultoval jsem to dneska ve dvou značkových servisech a řekli mi,že je normální,že termostat trochu propouští.U starých škodovek byla v termostatu dirka.

Nezdá se mi, že by se to mělo chovat tak jako nám. Nevím jak Tvoje Fábka, ale ta moje dříve topila prokazatelně rychleji a to zatím nebyly žádné velké mrazy. Proto jsem tohle začal řešit a doufal, že výměna termostatu pomůže. Ale ono ne :-( . Jak už jsem psal včera, viděl jsem ten termostat uvnitř. Dirka tam opravdu je, ale je na ní klapka, která se má podle mě po nastartování motoru, poté co čerpadlo vytvoří tlak uzavřít, což se u nás asi neděje, ale nevím proč. Mám strach s té pumpy, že by dávala na volnoběh malý tlak. Podle toho co jsem viděl, tak když vše funguje jak má, neměla by voda při "studeném" motoru nikudy protékat do chladiče. Pokud se něco dozvíš budu Ti vděčný když dáš vědět.

Určitě dám vědět.Přemýšlím o tom,že než to tam dám,tak ho ještě rozhodím,jestli tam nebude něco vidět.

Jak to ve vnitř vypadá?

Takhle?

opt1288632241l.gif

Jo, jo to je přesně uvnitř. Myslím, že když jsi ho několikrát vyměnil, že tam asi nic špatného nenajdeš. post-50338-097449100 1288642202_thumb.jp To co jsem na obrázku zakroužkoval je ta malá klapka o které jsem psal. Je tam malá dirka která propojuje obě komory termostatu a myslím, že tam bude kvůli odvzdušnění. To černé malé kolečko co tam je se velice lehce hýbe a zacpává tu dirku. Já si to vysvětluji tak, že když se do toho opře tlak vody, tak se to má zavřít.

Ještě přemejšlím o tom,že koupím tu druhovýrobu s víkem.Tam žádný ventilek není a v AutoKelly stojí 317 Kč.To v servise dám za hodinu víc.

Takže dnes jsem měl auto ve značkovém servise a po několika hodinách mi řekli,že termostat pracuje tak jak má.A to že trochu propouští je prej normální.

Stálo mě to 160 Kč.

Takže je to poptvrzený odborníkem.

  • 1 měsíc později...
  • Autor

Nechcem zakladať novú tému aj tak sa jedná o termostat.ako sa mení na Fábii I 1.2 47kw 12V termostat.Podľa toho čo som videl na nete sa dá vymeniť celý plastový blok aj s termostatom alebo iba vymeniť termostat.No ako tam funguje v tom púzdre to som nenašiel.Asi treba zohriať motor na prevádzkovú teplotu,otvoriť víko expanzky,opatrne vypustiť výpustným ventilom naspodu kvapalinu,vyskrutkovať 3 torxy na telese termostatu,vybrat termostat a dať nový,zatiahnuť torxy,zavrieť ventil naliať kvapalinu a naštartovať,ak bude v expanzke ubúdať tak dolievať.

Keby som to zobraltak že nezohrejem motor a nevypustím kvapalinu koľko asi vytečie keď dám dolu vyberiem termostat,alebo keby vypustím na nezohriatom motore,koľko vytečie?

A ešte,prácu termostatu poznám ale ako precuje tento čo sa skladá z troch častí,nieje mi to nejak jasné.

post-43820-0-88412400-1293186230_thumb.j

post-43820-0-59406800-1293186235_thumb.j

ten mosazný bazneht je naplněna parafínem a roztahuje se, zbytek membrána - v podstatě špunt který zavírá otvírá kanály v plastu s kterým hýbe ta mosazná tyčka a pružina to celé dotlačuje na sebe.

  • Autor

Takto nejak ako je na obrázkoch a treba aj meniť tesnenie alebo netreba aešte koľko tej vody vytečie .

post-43820-0-11328700-1293188275_thumb.j

post-43820-0-05772500-1293188282_thumb.j

  • Autor

Na inom fóre som sa dočítal že termostat je kde ústi

hadica,ktorá ide z chladiča a nie na tej vrchnej čo ide do chladiča.Keď som sa pozeral na ten plastový celok tak som mal tiež taký pocit,takto som to ešte na žiadnom aute nevidel,vždy to išlo do chladiča zhora.

  • Autor

Zkoušel jsem se dívat na ten chladič a hadice k němu byla vlažná, ale tam je taková věc, že termostat je připojen na zpátečce z chladiče (moc aut to tak nemá), a na přívodní hadici do chladiče ja vyvedena odvzdušňovací hadička do nádobky která protéká i když je termostat zavřenej. Tak že chladič zůstává studený. Doufám že jsem to vysvětlil pochopitelně.

  • 1 rok později...

Chalani ako ste to vyriešili s tým termostatom?

Mám aj ja nasled.problém:

Nejako sa mi vidí ,že autiak slabšie topí /1,2 12V 47kW 2003/

Chodím do práce cca 3,5 km a niekedy sa ručička teploty pohne inokedy nie.

Mám podozrenie na termostat,ktorí bol už raz pred cca 4.rokmi menený ,ale radšej sa najprv spýtam tu ,či niekto neporadí .Aj keď je teplota na 90 nefúka nejako extra horúci vzduch .Dnes som v práci mal naštartované cca 30 min.-teplota na 90 -skúšal som hadice k chladiču.Horná teplá už pri 50-60,spodná bola aj pri 90 studená,aj termostat bol vlažný.Má to tak byť alebo je niečo blbo? Môže byť termostat zaseknutý že ho neotvorí ? Ak ano čím sa to prejaví?

Niekedy je počuť za prístrojovkou akokeby žblnkanie vody-môže to byť

nejako zavzdušnené? Vďaka za každý postreh.

U HTP je to opačne ako sme boli zvyknuty tu ide hadica od termostatu dole do chladiča a nie hore. Tu termostat ked otvara tak spodnu hadicu kontroluješ. Na ručičku teplomara moc nespoliehaj. Najlepšia je kotrola VAGom. A horor je že na FII a Roomstru ani teplomer nemam!

Takže ak je aj pri 90 ešte spodná hadica studená je to ok? Ako som písal vyššie ,chladič bol po polhodine akotak teplý /asi od vrch.hadice/,ale hadica dole studená.Kedy potom otvorí termostat?

Nerad by som vyhodil 35 ečka zbytočne.

Tak pri dnešnej testovacej jazde cca 15 km ,termostat otvoril ,pričom cca 10 km bol motor nahriaty na 90-zapnuté kúrenie na 3, aby to poriadne precirkulovalo. Viem že sa to chladilo keď to išlo na 3 ale aj tak sa mi to zdá veľa.

Je to normálne po takej dlhej dobe?

Upraveno od seatik

podla popisu by som povedal že je to ok. netlač tam prachy zbytočne.

<br />

Serie ma že niekedy počuť cirkuláciu vody pod prístrojovkou,akokeby tam bolo veľa vzduchu.

Nemohol by byť vadný radiátor?

Idem zajtra do servisu meniť sviečky,tak sa opýtam čo a ako.

Aj mne jedna robi tak že hned po štarte počujem normalne žblkanie vody v radiatore.

No tak dnes výmena sviečok-motor ide poznatelne lepšie.Ohľadom topenia-na vagu všetko ok.Mechanik mi povedal že sú tam akože dva termostaty /v tom plastovom puzdre na obr.vyššie/,tak sme sa dohodli že to objednajú,vymení sa to a keď to nebude ono tak sa to vrati naspäť do skladu.A potom sa na to už vyse....

Myslim že iba jeden termostat je tam to druhe myslel na čidlo tepla.

No povedal že jeden je pre topenie ,druhý pre motor.Ako mechanik by mal vedieť či je to termostat,alebo čidlo :kol-44: Mohlo by to robiť aj to čidlo? Som z toho lejeň.

určite tam maš iba jeden termostat. ked na VAGu je všetko ok tak čo chce meniť len tak?

No počkám kým to príde,nech to namontujú a uvidíme.Veľké šance tomu nedávam ,ale uvidíme.Aj v servise povedali že to nejako slabšie topí,ale že vraj tam nie je nič čo by sa mohlo doje.... Jedine ten termostat. A samozrejme som zvedavý kolko si zapýtajú ..

  • 1 měsíc později...

Chlapi za jak dlouho se vám vyšplhá v tomto ročním období ručička do svislé polohy, mě přijde že to trvá až moooc dlouho. Když sjem jel naposled, okrsky, auto jsem šolichal, tak se ručička nepatrně hnula až po cca 10km, po dalších 2 km o malinkej kousek zase spadla :D a do svislé polohy se dostala až po 15km, kdy jsem na to trochu víc šlápnul, je to normální? V létě mi to trvá tak 5km.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.