Leden 26, 201312 r Keď som zistil, že mám hladinu chladiacej kvapaliny pod MIN, pozrel som do používateľského manuálnu, kde bolo napísané niečo v tom zmysle, že sa má dolievať iba kvapalinou G12/G12+. Potom som zbehol do predajne s autodielmi, kúpil som kvapalinu G12++ (dúfam, že nebude problém s jedným "+" navyše) a dolial to tam. Nič iné som neriešil. BASTA
Leden 27, 201312 r No nejnovější je zatím neoficiálně označovaná G13 norma VW TL 774 J. Ale zatím se dá koupit spíše v servisu VWgroup. Upraveno Leden 27, 201312 r od ales-r
Květen 23, 201312 r do jakého auta? do Fábie II jsem dal originální: http://eshop.skoda-auto.com/cz/cs/b2c/kosmetika-kapaliny/chladici-kapalina/10
Květen 23, 201312 r nakoľko sme v sekcii FII/Roomster,tak dúfam,že Monik5514 myslel tieto vozidlá..potom platí čo napísal HjM EDIT by mod: Monik5514 příspěvek napsal jen za účelem reklamy proto byl smazán. To jen na vysvětlení o čem je řeč v těchto třech ( z 23.5.) příspěvcích. :-) Wojnar Upraveno Červen 20, 201312 r od Wojnar
Květen 23, 201312 r jasné ale člověk nikdy neví, tady se kolikrát ptají na Fabii I nebo Superb i v této sekci tak já jen náhodou, kdyby to byla třeba starší Felicia nebo něco takového, tam mám dojem patří ten starší typ kapaliny ještě
Říjen 12, 201311 r chlapi, otcovi na fábce při servisní prohlídce dolili chladící kapalinu, i když nechápu proč, hladina byla v pořádku, a teď je to lehce nad maximem, přikládám obrázek (špatná kvalita, je to z mobilu) ta hladina je zhruba v půlce mezi tou ryskou a nápisem MAX na nádobce co myslíte, neřešit to a nechat tak?
Listopad 25, 201311 r Chlapi, čím ředíte chladicí kapalinu? Já jsem tam dal normálně destilku, ale někde jsem četl naopak názory, že destilka tam nesmí a má se dávat obyčejná voda z kohoutku, tak nevím, co si o tom myslet... Jaký na to máte názor?
Listopad 25, 201311 r JEDINĚ destilku - "áqua pumpáta varieta kohoutkáta" právě obsahuje minerály, který se musejí neutralizovat přísadama v základní kapalině G12 a tím se právě smíchámím koncentrátu s vodovodou sníží celková životnost tý náplně... To cos čet vypustil z kušny doslova totální debil...
Listopad 25, 201311 r Vodu z kohoutku doporučuje nějaký odborník v rozhovoru pro Svět motorů. Tvrdí, že destilka je je bez minerálů (nenasycená) a proto z G12ky vysaje nějaké přísady. Proto doporučuje měkou vodu z kohoutku.
Listopad 25, 201311 r Jo, jak píše motosman, tím bylo argumentováno. Taky zastávám názor, že destilka, ale toto mě zviklalo.
Listopad 25, 201311 r Ta "nenasycenost" platí jen pro čistou destilku, která se jako polární rozpouštědlo má snahu nasytit nějakýma ze svýho okolí co nejdostupnějšíma iontama. Jenže když ji smícháš s koncentrátem G12/12+/12++, tak se právě těma iontama těch přísad = aditiv nasytí a už nebude "žrát" materiál ze stěn chladicího okruhu. Když se použije vodovoda která nejčastějc obsahuje vápenec = uhličitanovou sůl, aditiva se (částečně) vyčerpají vysrážením minerálů z vodovody a na ochranu chladicí kapaliny před její degradací vlivem styku s CO a CO2 zbyde menší množství aditiv = klesne doba životnosti směsi. Výrobci chladicích kapalin nikdy nedoporučujou míchat ji s vodovodou, ale vždycky doporučujou destilku - ALE PÍŠOU, ŽE V NOUZI LZE POUŽÍT I MĚKKOU VODU Z KOHOUTKU. Myslím že nějakej redaktůrek může jen těžko mít v hlavě ty samý vědomosti o nějaký kapalině jako je mají přímo chemici z výrobní firmy, který tu kapalinu vyvíjeli - to je to samý, jako v SM kecali že 1,2TSI má od náběhu výroby celoživotnostní řetěz, že s dnešním autem jde bez problémů jezdit i na E85 atd - prostě kdo jim za článek zaplatí, ten jim může vložit do huby kdejakej blábol...
Listopad 25, 201311 r Zde dávám odkaz, co jsem třeba k tomu našel na netu: http://www.tribotechnika.sk/tribotechnika-62012/voda-vhodna-k-redeni-provoznich-kapalin.html Je pod tím podepsaný nějaký inženýr... Upraveno Listopad 25, 201311 r od HjM
Listopad 25, 201311 r Souhlas. Už se to tu někde na fóru řešilo, včetně reakce výrobce jedné z těch "neúspěšných".
Listopad 25, 201311 r No a ten tam právě v tom HjM-ově odkazu nejvíc brojí proti vápenatým a hořečnatým solím plus síranům a chloridům - jenže ukažte vodovod, kde tyhle soli NEJSOU? Musel by to bejt vodovod s vodou čistě z dešťovýho zdroje, protože i takový vodárny jako je třeba Želivka, napájející půlku Prahy a beroucí vodu z řeky = potenciálně převážně dešťovou s minimem minerálů při čištění používá minimálně síran vápenatej a hořečnatej jako srážedla dalších rozpuštěnejch nečistot plus doplňuje kvůli menší agresivitě vůči vodovodním řadům do výstupní vody vápník, kvůli zdravotním požadavkům stopově i fluór a další prvky. Pitná voda prostě musí obsahovat aspoň minimální množství minerálů a i to minimální množství je právě to, co je v chladicím okruhu nežádoucí. Do ostřikovačů to neřeším a ani bych se nežinýroval nalejt do směsi vodovodu, protože tam se kapalina neohřejvá a jediný co hrozí je vznik šmouhatýho skla. Chemicky nemá stříkací kapalina co ohrozit. Ta "technická destilka" je prostě MINIMÁLNĚ DO CHLADICÍ SMĚSI daleko jistější než cokoliv natočenýho z kohoutku...
Listopad 25, 201311 r HjM: Jde o ten článek ve SM. Dvě kapaliny OK, zbytek rovnou zlikviduje motor. Tak nějak to vyznělo.
Listopad 25, 201311 r No dneska byl právě článek na Auto.cz viz http://www.auto.cz/test-chladicich-kapalin-g12-musi-vic-nez-nemrznout-78004 a tam se píše: 2. Používat destilovanou vodu? Kvalitní chladicí kapaliny obsahují přísady proti tvorbě vodního kamene, tudíž je možné mísit je s běžnou vodou z kohoutku. Destilovaná (běžně k dostání u čerpacích stanic) by teoreticky měla být lepší, neboť žádné minerály neobsahuje. I většina výrobců používá do hotových směsí demineralizovanou vodu. „Demineralizovaná možná může být, ale destilovanou přímo zakazuji,“ vysvětluje František Lasovský, velmi zkušený mechanik z Čestlic za Prahou. „Voda, jejíž schopnost rozpouštět minerály a kovy není už částečně nasycená, je velmi hladová a agresivní vůči součástem motoru. Na základě svých dlouholetých zkušeností doporučuji vodu z kohoutku. Samozřejmě ne tvrdou z venkovské studny, ale měkkou z městského vodovodního řadu.“ Frantovi bychom věřili. EDIT: koukám, že je to nachlup to samé jak v SM na odkazu, co sem vložil nade mnou motosman Upraveno Listopad 25, 201311 r od HjM
Listopad 25, 201311 r Souhlas. Už se to tu někde na fóru řešilo, včetně reakce výrobce jedné z těch "neúspěšných". To je tady: http://forum.skodahome.cz/topic/126293-test-chlad%C3%ADc%C3%ADch-kapalin-g12/#entry1837116 Já bych to nějak neprožíval. Doteď se dávala destilka a nikomu to nevadilo, tak nevidím důvod v tom nepokračovat. Jiný vědátor za pár let zjistí zase opak a co pak?
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.