Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Keď som zistil, že mám hladinu chladiacej kvapaliny pod MIN, pozrel som do používateľského manuálnu, kde bolo napísané niečo v tom zmysle, že sa má dolievať iba kvapalinou G12/G12+. Potom som zbehol do predajne s autodielmi, kúpil som kvapalinu G12++ (dúfam, že nebude problém s jedným "+" navyše) a dolial to tam. Nič iné som neriešil. BASTA :)

problém nebude, G12++ je mísitelná s těma jak píšeš :)

tak tak...ona sa tuším vyrába už len G12++

No nejnovější je zatím neoficiálně označovaná G13 norma VW TL 774 J. Ale zatím se dá koupit spíše v servisu VWgroup.

Upraveno od ales-r

  • 3 měsíce později...

nakoľko sme v sekcii FII/Roomster,tak dúfam,že Monik5514 myslel tieto vozidlá..potom platí čo napísal HjM  ;)

 

 

 

 

EDIT by mod:

 

Monik5514 příspěvek napsal jen za účelem reklamy proto byl smazán.

To jen na vysvětlení o čem je řeč v těchto třech ( z 23.5.) příspěvcích. :-)

 

Wojnar

Upraveno od Wojnar

jasné :) ale člověk nikdy neví, tady se kolikrát ptají na Fabii I nebo Superb i v této sekci :D tak já jen náhodou, kdyby to byla třeba starší Felicia nebo něco takového, tam mám dojem patří ten starší typ kapaliny ještě :)

  • 4 měsíce později...

chlapi, otcovi na fábce při servisní prohlídce dolili chladící kapalinu, i když nechápu proč, hladina byla v pořádku, a teď je to lehce nad maximem, přikládám obrázek (špatná kvalita, je to z mobilu)

ta hladina je zhruba v půlce mezi tou ryskou a nápisem MAX na nádobce

co myslíte, neřešit to a nechat tak?

 

post-15933-0-15178600-1381597005_thumb.j

post-15933-0-50015500-1381597028_thumb.j

jasné, o to nejde :) spíš mě zajímalo, jestli může takový přebytek něco napáchat

co blbneš to je uplně ok. nic neřeš.

dobře díky :) to jsem potřeboval vědět

  • 1 měsíc později...

Chlapi, čím ředíte chladicí kapalinu? Já jsem tam dal normálně destilku, ale někde jsem četl naopak názory, že destilka tam nesmí a má se dávat obyčejná voda z kohoutku, tak nevím, co si o tom myslet... Jaký na to máte názor?

JEDINĚ destilku - "áqua pumpáta varieta kohoutkáta" právě obsahuje minerály, který se musejí neutralizovat přísadama v základní kapalině G12 a tím se právě smíchámím koncentrátu s vodovodou sníží celková životnost tý náplně...

 

To cos čet vypustil z kušny doslova totální debil...

Vodu z kohoutku doporučuje nějaký odborník v rozhovoru pro Svět motorů. Tvrdí, že destilka je je bez minerálů (nenasycená) a proto z G12ky vysaje nějaké přísady. Proto doporučuje měkou vodu z kohoutku.

Jo, jak píše motosman, tím bylo argumentováno. Taky zastávám názor, že destilka, ale toto mě zviklalo.

Ta "nenasycenost" platí jen pro čistou destilku, která se jako polární rozpouštědlo má snahu nasytit nějakýma ze svýho okolí co nejdostupnějšíma iontama. Jenže když ji smícháš s koncentrátem G12/12+/12++, tak se právě těma iontama těch přísad = aditiv nasytí a už nebude "žrát" materiál ze stěn chladicího okruhu. Když se použije vodovoda která nejčastějc obsahuje vápenec = uhličitanovou sůl, aditiva se (částečně) vyčerpají vysrážením minerálů z vodovody a na ochranu chladicí kapaliny před její degradací vlivem styku s CO a CO2 zbyde menší množství aditiv = klesne doba životnosti směsi.

 

Výrobci chladicích kapalin nikdy nedoporučujou míchat ji s vodovodou, ale vždycky doporučujou destilku - ALE PÍŠOU, ŽE V NOUZI LZE POUŽÍT I MĚKKOU VODU Z KOHOUTKU.

 

Myslím že nějakej redaktůrek může jen těžko mít v hlavě ty samý vědomosti o nějaký kapalině jako je mají přímo chemici z výrobní firmy, který tu kapalinu vyvíjeli - to je to samý, jako v SM kecali že 1,2TSI má od náběhu výroby celoživotnostní řetěz, že s dnešním autem jde bez problémů jezdit i na E85 atd - prostě kdo jim za článek zaplatí, ten jim může vložit do huby kdejakej blábol...

Souhlas. Už se to tu někde na fóru řešilo, včetně reakce výrobce jedné z těch "neúspěšných".

Jak to myslíš neúspěšných?

No a ten tam právě v tom HjM-ově odkazu nejvíc brojí proti vápenatým a hořečnatým solím plus síranům a chloridům - jenže ukažte vodovod, kde tyhle soli NEJSOU? Musel by to bejt vodovod s vodou čistě z dešťovýho zdroje, protože i takový vodárny jako je třeba Želivka, napájející půlku Prahy a beroucí vodu z řeky = potenciálně převážně dešťovou s minimem minerálů při čištění používá minimálně síran vápenatej a hořečnatej jako srážedla dalších rozpuštěnejch nečistot plus doplňuje kvůli menší agresivitě vůči vodovodním řadům do výstupní vody vápník, kvůli zdravotním požadavkům stopově i fluór a další prvky. Pitná voda prostě musí obsahovat aspoň minimální množství minerálů a i to minimální množství je právě to, co je v chladicím okruhu nežádoucí.

 

Do ostřikovačů to neřeším a ani bych se nežinýroval nalejt do směsi vodovodu, protože tam se kapalina neohřejvá a jediný co hrozí je vznik šmouhatýho skla. Chemicky nemá stříkací kapalina co ohrozit.

 Ta "technická destilka" je prostě MINIMÁLNĚ DO CHLADICÍ SMĚSI daleko jistější než cokoliv natočenýho z kohoutku...

HjM: Jde o ten článek ve SM. Dvě kapaliny OK, zbytek rovnou zlikviduje motor. Tak nějak to vyznělo.

Snad to půjde:

No dneska byl právě článek na Auto.cz

viz http://www.auto.cz/test-chladicich-kapalin-g12-musi-vic-nez-nemrznout-78004

a tam se píše:

 

2. Používat destilovanou vodu?

Kvalitní chladicí kapaliny obsahují přísady proti tvorbě vodního kamene, tudíž je možné mísit je s běžnou vodou z kohoutku. Destilovaná (běžně k dostání u čerpacích stanic) by teoreticky měla být lepší, neboť žádné minerály neobsahuje. I většina výrobců používá do hotových směsí demineralizovanou vodu. „Demineralizovaná možná může být, ale destilovanou přímo zakazuji,“ vysvětluje František Lasovský, velmi zkušený mechanik z Čestlic za Prahou. „Voda, jejíž schopnost rozpouštět minerály a kovy není už částečně nasycená, je velmi hladová a agresivní vůči součástem motoru. Na základě svých dlouholetých zkušeností doporučuji vodu z kohoutku. Samozřejmě ne tvrdou z venkovské studny, ale měkkou z městského vodovodního řadu.“ Frantovi bychom věřili.

 

:D

 

EDIT: koukám, že je to nachlup to samé jak v SM na odkazu, co sem vložil nade mnou motosman

Upraveno od HjM

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.