Přejít na obsah

Spotřeba 1.4 16V


Doporučené příspěvky

Jestli máš problém dosáhnout dvojcifernou průměrnou rychlost, doporučil bych ti chodit pěšky. A nebo se odstěhuj do nějakého normálního města.

 

Ty si to ale elegantne vyriešil. Nechceš byť politik, alebo aspoň nejaký poradca na nejakom ministerstve?

Teraz už iba stačí aby si mi zaplatil nejaký byt napr. v Prahe (vieš, tam majú aj metro) a hneď zajtra sa sťahujem.

Editováno: , autor: e1.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je hezké, že na otázku, kterou sis položil, si umíš taky sám odpovědět. Já jsem ale bohužel nic takového nepsal.

Pouze tvrdím, že když už je zahřátý motor a auto jede např. 1000m rychlostí 50km/h při spotřebě 4-5l, potom zastaví a znovu se během 100m rozjede zase na těch 50 při spotřebě dejme tomu 10l, že se to nijak zásadně na spotřebě neprojeví. Stoupne o tu 1/10 tj. z 5l na 6l. To je celé tajemství.

Pokud je někdo nucen zastavovat a zase se rozjíždět každých 100m, má prostě smůlu, zřejmě se špatně narodil a nejlépe by udělal, kdyby chodil pěšky.

Editováno: , autor: skoda-roomster
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A teď ještě co je na spotřebu výhodnější - rozjet se co nejrychleji (třeba na těch městskejch 50kmh) a to pak držet přiměřeně vysokým kvaltem, nebo se rozjíždět pooomaličku na co nejvyšší rychlostní stupeň to jde?

 

Já preferuju "vystřelit" a nabrat cílovou rychlost na co nekratší dráze - pak teprve zařadit "udržovačku" a tou pokračovat.

 

Jinýmu vyhovuje spíš couravej rozjezd a co nejdřív řadit IV nebo V (když to motor zvládne, tak jsou ho schopní tejrat "pětkou" třeba už ve 30kmh) a na tenhle kvalt to "dojit" až na cílovejch 50kmh - nebo jen k další červený, co přijde dřív...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

E1 - dobře, ať je to tedy přesně, i když je to všechno jenom odhad:

vážený ar.průměr = (100*10+1000*5)/1100 = 5,45

V praxi to odhaduju na těch 6. Obecně dejme tomu každá zastávka na 1000m litr nahoru ve spotřebě.

Ekkar - ani pomalu, ani příliš rychle, ale tak, aby měrná spotřeba byla nejmenší (viz ten odkaz od froggyho, pár stránek zpátky). Já tomu říkám cit pro motor.

Editováno: , autor: skoda-roomster
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ekkar, moja skúsenosť je taká, že ak sa rozbieham čo najpomalšie, tj. automat radí veľmi rýchlo ďalší stupeň, tak spotreba je nižšia, ako keď sa rozbieham tak, že svižne (a nehovorím o plnom plyne) naberiem rýchlosť a potom ju udržujem. Kvôli tomuto sa v dnešnej dobe robia automaty s vysokým počtom prevodov (VAG pracuje už na 10 stupňovom DSG), aby jednotlivé prevody boli blízko k sebe a motor mohol ľahko zrýchľovať aj keď sú nízke otáčky (u mňa to radí ďalší stupeň už aj pri 1800 rpm). Samozrejme pri každom motore to môže byť trochu inak, ale pomalý rozjazd je určite základ k nižšej spotrebe.

A podľa toho čo píšeš, tu máme aj jedno vysvetlenie toho, že prečo máš vysokú priemernú spotrebu.

 

skoda-roomster (fakt originálny nick na Škoda fóre), pozri sa raz na ukazovateľ okamžitej spotreby na PP počas akcelerácie (hlavne prvý a druhý rýchlostný stupeň), a potom sem píš tie svoje odhady z praxe.
Reálne čísla sú na Spritmonitore a vyzerá to tak, že úplná väčšina majiteľov Roomstrov ktorí si tam zapisujú spotrebu by sa mali presťahovať, lebo ich celková priemerná spotreba je blízko 7,5 litrom (odpočítal som užívateľa s chybným priemerom 4,89 litra). Ďalej netreba riešiť žiadne zastavenia každých 1000 metrov a podobné blbosti. V normálnej mestskej premávke sa s Roomstrom 1.4 MPI nedá jazdiť za 6 litrov, len ak pôjdeš dlho po nejakom mestskom obchvate alebo krížom cez mesto po nejakom hlavnom ťahu na zelenú vlnu a podobne. Toto ale nie sú typické mestské prevádzky. Spýtaj sa taxikárov, že čo je to jazda v meste a v mestskej premávke. A vlastne už ani oni tomu presne nezodpovedajú, lebo stále jazdia so teplým motorom a k tomu môžu používať aj bus pruhy. Otázku bude treba asi položiť nejakému kuriérovi. Ich priemerné spotreby by ma zaujímali.

Editováno: , autor: e1.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, ale co na ty rozjezdy a jízdy po městě z dlouhodobýho hlediska řekne motor, když ho budu týrat při otáčkách 1500-1800rpm ve městě. Já jezdím ve městě do 2400rpm a řadím vyšší supeň. Jezdím pocitově podle motoru.

Editováno: , autor: ales-r
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem si po delší době pročetl diskusi a přidám svou "trošku do mlýna":

najeto sledovaných: 62886 km

natankováno: 4394,43 l

průměrná spotřeba: 6,99 l/100 km

 

denně 10 km do práce tam i zpět za každého počasí (z toho  tak 4 km R10, několik kruháků, pár světel, ranní a odpolední špička)

ostatní jízdy od 100 do 1000 km, taková všehochuť "normálním necouravým stylem"

 

tankování co 500-600km vždy "do plné"

 

nejlepší průměr (za cca 500 km): 5,91 l/100km

nejhorší: 8,06

 

Celkem má motor najeto 98900 km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Začínám mít takové tušení, že je určitý rozdíl v motorech u starších Roomsterů a nových s Euro V. Všichni co mají starší verze, mají dlouhodobé průměry kolem 7 litrů a víc. Já jsem se za svých 10 tisíc km ještě nedostal nikdy na hodnotu 7 litrů. Ani když jsem jel do chorvatska po dálnici a zpět, tak jsem měl myslím 6,6 a to bylo částečně i s klimatizací (průměrná rychlost 100 km/h, občas kolona, celnice, ...). Takže je možné, že rozdíly ve spotřebách jsou opravdu způsobeny rozdíly v motorech.

 

Ještě doplním jednu zkušenost, když jsem jel obdobnou trasu do chorvatska ještě s Fabií Combi TSi 63kW, tak jsem měl spotřebu pod 6 litrů (5,8 nebo 5,9). Sice teď srovnávám Fabia TSi a Roomster 16V, ale na dálnici jsem udělal rozdíl cca 0,7 litrů, kdežto za celou dobu, co jsem tyto auta jezdil, tak mám rozdíl v dlouhodobé spotřebě 0,2 litrů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ales-r, to nikto nevie. Ja ale mám iný motor a hlavne prevodovku ktorá si radí sama. Musím dúfať, že páni inžinieri to vymysleli dobre.

Že to nikdo neví? Možná v Bratislavě! Když bude při rozjezdu řadit v 1500-1800, tak si akorát zničí motor. 1.4 je na takovéhle zacházení moc slabá. A benzín neušetří. Sice se bude rozjíždět na vyšší stupeň, ale dvakrát tak dlouho. Já při rozjezdu na 1,2,3 běžně řadím až okolo 3000.

Ke srovnání s automatickou převodovkou - ona není inteligentní (i když, jak se zdá, je inteligentnější než někteří majitelé... :-) ) a při přeřazování se řídí tím, jak moc je sešlápnutý plyn. Když málo, řadí brzy, protože očekává, že nechceš zrychlovat a budeš se jenom ploužit. Když máš sešlápnuto hodně, řadí později a nechá auto pořádně rozjet. A jestli se ty rozjíždíš plouživým způsobem, kdy si tam necháš naházet nejvyšší stupně a potom šlapeš na plyn, aby ses vůbec rozjel, máš jediné štěstí, že si převodovka sama podřadí. Natolik inteligentní naštěstí je.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...