Přejít na obsah

Spotřeba 1.4 16V


Doporučené příspěvky

skoda-roomster (fakt originálny nick na Škoda fóre), pozri sa raz na ukazovateľ okamžitej spotreby na PP počas akcelerácie (hlavne prvý a druhý rýchlostný stupeň), a potom sem píš tie svoje odhady z praxe.

Reálne čísla sú na Spritmonitore a vyzerá to tak, že úplná väčšina majiteľov Roomstrov ktorí si tam zapisujú spotrebu by sa mali presťahovať, lebo ich celková priemerná spotreba je blízko 7,5 litrom (odpočítal som užívateľa s chybným priemerom 4,89 litra). Ďalej netreba riešiť žiadne zastavenia každých 1000 metrov a podobné blbosti. V normálnej mestskej premávke sa s Roomstrom 1.4 MPI nedá jazdiť za 6 litrov, len ak pôjdeš dlho po nejakom mestskom obchvate alebo krížom cez mesto po nejakom hlavnom ťahu na zelenú vlnu a podobne. Toto ale nie sú typické mestské prevádzky. Spýtaj sa taxikárov, že čo je to jazda v meste a v mestskej premávke. A vlastne už ani oni tomu presne nezodpovedajú, lebo stále jazdia so teplým motorom a k tomu môžu používať aj bus pruhy. Otázku bude treba asi položiť nejakému kuriérovi. Ich priemerné spotreby by ma zaujímali.

Vezmu to odzadu:

1) Opravdu si myslíš, že kurýři jezdí se studeným motorem? Jako že 3 hodiny někde stojí, aby stačil vychladnout? To by si nevydělali ani na slanou vodu.

2) Řešili jsme problém vlivu rozjezdů na spotřebu. Já se pokusil o kvalifikovaný odhad za daných předpokladů (asi jsi o tom nikdy neslyšel, ale používá se v situacích, kdy nelze něco přesně určit). Výpočtem a následným zaokrouhlením nahoru jsem došel k výsledku, že rozjezd každých 1000m zvedne spotřebu oproti ustálené městské jízdě MAXIMÁLNĚ o 1l. A na to jsi reagoval výsměchem a blábolením o průměrné spotřebě na spritmonitoru. Prostě úplně z cesty.

3) Že 1.4 na jedničku žere 50l, na 2 25l, na 3 15l atd., je mi známo. Podobně ostatně žerou i jiné motory. Vtip je v tom, že na jedničku jedeš jenom třeba 5m, zatímco na pětku kilometr. Proto se používá VÁŽENÝ aritmetický průměr a ne ten "normální". Takže rozjezdy na spotřebu opravdu nemají až takový vliv a to proto, že trvají krátce. Úsporná jízda je hlavně o tom zbytečně nebrzdit a nešlapat na plyn. Přesně jak napsal psurn.

4) A co mám dělat, když se ti nelíbí můj nick? Kdybych tušil, že by se ti líbilo něco hodně originálního, vymyslel bych lepší. Co třeba f1? :-)

5) Ještě trochu vážně - předevčírem jsem zase objel svoji běžnou městskou trasu s tímto výsledkem:

17km, 1xzávory, 2xstopka, 7xčervená, 2xzastávka v obchoďáku, tedy celkem 12 zastávek. Průměrná rychlost opět 38km/h a spotřeba 5,3l (podle PP). A prý že to za 6 nejde..... :-)

I když jsem měl víc červených, spotřeba byla o 0,5l lepší než minule. Jediné vysvětlení je, že bylo dost teplo a motor byl hned ohřátý. Už v polovině trasy jsem měl o litr míň než minule.

Editováno: , autor: skoda-roomster
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono stačí jet po městě po volný ulici a mít možnost jet těsně na hraně limitu (55-58kmh tacho = GPS 50-53) - a srovnat to s případem , kdy se před vás nasere někdo, kdo slepě čumí na rafiku na budíku a drží ji striktně na značce 50kmh - pak jedete nějakých 45-47kmh GPS neboli klidně i o 8kmh pomalejším tempem než "sami" - ale protože u šestnáctiventilu těch 5-8kmh znamená rozdíl přibližně 500rpm, tak se vám klidně může stát, že místo na pětku po rovině musíte jet za takovým "striktním dodržovačem" na čtyřku a do kopečka podřadit až na trojáčka, abyste na čtyřku neudusili motor, protože vašemu "předjezdci" se buď nechce a tak klidně pojede 40kmh tacho, nebo on má motor s jinou charakteristikou momentu a klidně mu to tahá i na vyšší rychlostní stupeň - auta s "maloobsahovým" dieselem, stačí klidně i fábulije 1,4TDi - ta pojede kliďánko po městě na pětku vršek nevršek 40-45kmh a vy se šestnáctiventilem pod kapotou za ní budete za skřípění zubama řadit jak pitomci  III-IV-III-IV-III-IV ....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vezmu to odzadu:

1) Opravdu si myslíš, že kurýři jezdí se studeným motorem? Jako že 3 hodiny někde stojí, aby stačil vychladnout? To by si nevydělali ani na slanou vodu.

2) Řešili jsme problém vlivu rozjezdů na spotřebu. Já se pokusil o kvalifikovaný odhad za daných předpokladů (asi jsi o tom nikdy neslyšel, ale používá se v situacích, kdy nelze něco přesně určit). Výpočtem a následným zaokrouhlením nahoru jsem došel k výsledku, že rozjezd každých 1000m zvedne spotřebu oproti ustálené městské jízdě MAXIMÁLNĚ o 1l. A na to jsi reagoval výsměchem a blábolením o průměrné spotřebě na spritmonitoru. Prostě úplně z cesty.

3) Že 1.4 na jedničku žere 50l, na 2 25l, na 3 15l atd., je mi známo. Podobně ostatně žerou i jiné motory. Vtip je v tom, že na jedničku jedeš jenom třeba 5m, zatímco na pětku kilometr. Proto se používá VÁŽENÝ aritmetický průměr a ne ten "normální". Takže rozjezdy na spotřebu opravdu nemají až takový vliv a to proto, že trvají krátce. Úsporná jízda je hlavně o tom zbytečně nebrzdit a nešlapat na plyn. Přesně jak napsal psurn.

4) A co mám dělat, když se ti nelíbí můj nick? Kdybych tušil, že by se ti líbilo něco hodně originálního, vymyslel bych lepší. Co třeba f1? :-)

5) Ještě trochu vážně - předevčírem jsem zase objel svoji běžnou městskou trasu s tímto výsledkem:

17km, 1xzávory, 2xstopka, 7xčervená, 2xzastávka v obchoďáku, tedy celkem 12 zastávek. Průměrná rychlost opět 38km/h a spotřeba 5,3l (podle PP). A prý že to za 6 nejde..... :-)

I když jsem měl víc červených, spotřeba byla o 0,5l lepší než minule. Jediné vysvětlení je, že bylo dost teplo a motor byl hned ohřátý. Už v polovině trasy jsem měl o litr míň než minule.

Velká gratulace k poslední spotřebě. Počítám že příště pojedeš pod 5litrů možná i míň. A mrkni pod kapotu jestli ti tam náhodou nedali nafťáka, protože zvuk 1,4 se mu dost podobá......palec hore :kol-47:, přepisuješ tabulky spotřeby 1,4 16v a já jsem u toho.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Voice: 

 

Co máš pořád za problémy s tou nízkou spotřebou? Tabulková spotřeba "mimo město" je 5,2 (což dle PP bude tuším tak 4,9) a když se po městě zadaří a režim se přiblíží spíše tomu "mimo město", tak se na tak nízkou spotřebu opravdu dostaneš. A když umíš jezdit ekonomicky a máš trochu citu pro motor, není to vůbec takový problém. Tím spíš, když je venku 27°C a motor se ohřeje během okamžiku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

podľa mňa záleží aj od Softu v RJ pretože prvé SW nemali sice niektoré muchy vychytané ale mali menšiu spotrebu. čo som jazdil na jednom Roomstery bol to rv 2008 výbava style motor 1,4 tak on mal dlhodobý priemer 5,8l a to sa jazdilo na nom všade týžden kludne celý deň bratislava, potom 5krat za mesiac cesta BA-KE a naspäť a dalo sa na nom spraviť aj 5,4l ale aj 7,5l.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Velká gratulace k poslední spotřebě. Počítám že příště pojedeš pod 5litrů možná i míň. A mrkni pod kapotu jestli ti tam náhodou nedali nafťáka, protože zvuk 1,4 se mu dost podobá......palec hore :kol-47:, přepisuješ tabulky spotřeby 1,4 16v a já jsem u toho.

Díky, díky. Dnes jsem jel na otočku Vysočina-Praha, tam a zpět, po okreskách, dálnice jen kousek, Praha po jižní spojce. Chtěl jsem ti udělat radost a dát to pod 5....:-) Ještě po polovině jsem to tam měl (4,9 míň ne), ale měl jsem to potom trochu víc do kopce a ještě jsem chvilku "závodil" po dálnici, takže se to nakonec nepovedlo. Snad ti tu radost udělám někdy příště...

Takže dnes: 265km, pr. rychlost 71km/h, spotřeba dle PP 5,1l, reálně okolo 5,5.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je, řekl bych, kombinovaný... a tam udává výrobce 5,8... takže více méně tabulková hodnota. 

 

Takže nech mi niekto hovorí že sa to nedá. Je to kombinovaný režím kde sa nerieší spotreba keďže auto bolo firemné. Ten roomster zažil rýchlosť aj tachometrových 200kmh..

 

Inak na fábii som sa už dostal raz na hodnotu 4,6l priemerna rýchlosť 55kmh.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Že to nikdo neví? Možná v Bratislavě! Když bude při rozjezdu řadit v 1500-1800, tak si akorát zničí motor. 1.4 je na takovéhle zacházení moc slabá. A benzín neušetří. Sice se bude rozjíždět na vyšší stupeň, ale dvakrát tak dlouho. Já při rozjezdu na 1,2,3 běžně řadím až okolo 3000.

Ke srovnání s automatickou převodovkou - ona není inteligentní (i když, jak se zdá, je inteligentnější než někteří majitelé... :-) ) a při přeřazování se řídí tím, jak moc je sešlápnutý plyn. Když málo, řadí brzy, protože očekává, že nechceš zrychlovat a budeš se jenom ploužit. Když máš sešlápnuto hodně, řadí později a nechá auto pořádně rozjet. A jestli se ty rozjíždíš plouživým způsobem, kdy si tam necháš naházet nejvyšší stupně a potom šlapeš na plyn, aby ses vůbec rozjel, máš jediné štěstí, že si převodovka sama podřadí. Natolik inteligentní naštěstí je.

 

Môžeš to počítať ako chceš, ale keď sa rozbiehaš pomalšie, budeš mať nižšiu spotrebu.

A ďalej ťa poprosím, ty mi tu nevysvetľuj ako funguje automat, iba tým zo seba robíš blbca. Ja auto s automatom mám a viem ako je naprogramovaná (kecy o inteligencii mi nedávaj do úst) a kedy ako sa chová, a viem aj to, že ak viac zatlačím plynový pedál, tak točí viac. Háčik je v tom, že ty si neuvedomuješ základné veci z reálneho života, presnejšie to, čo je mestská doprava. Ak sa totiž auto predo mnou na križovatke rozbieha pomaly, tak ja nemôžem tlačiť viac na plyn. A naďalej platí to, čo som písal, ja dúfam že inžinieri z VAG ktorí písalo soft pre môj motor a prevodovku, vedeli, že aké sú limity a obmedzenia, a nenaprogramovali taký režim fungovania ktorý by motor ničil.

Čo sa týka tvojej peknej spotreby, gratulujem, ale je jasné, že ak je vonku 27°C tak spotreba bude vždy pekná. Ja som bol včera tiež príjemne prekvapený, keď som včera poobede dorazil do centra v Budapešti so spotrebou iba 8,4 litra. :D

Ale je tu ešte jedna vec. Stále píšeš o spotrebe podľa PP. Koľko to je ale reálne? Niektorí ľudia pri 1.4-ke  majú rozdiel oproti reálnej spotrebe aj pol litra.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

E1 - s automatickou převodovkou jsem taky pár tisíc najezdil. Neříkám, že je to špatná věc, dá se s ní naučit jezdit úsporně, ale nekoupil bych si ji. Když odhlédnu od ceny a nutnosti seřizování, tak hlavním důvodem je, že v situacích, kdy člověk potřebuje rychle zmizet např. z křižovatky, někdy nereaguje dostatečně rychle a to by mohlo způsobit průšvih. Fakt je, že zase nemůže při rozjezdu chcípnout. Ale manuál je manuál.

Reálná spotřeba se u mě od PP liší asi také o 0,5l, to jsem uváděl několikrát. Takže když jsem měl po městě 5,3 podle PP, tak v reálu to bude 5,8.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S rýchlosťou DSG som ešte problém nikdy nemal. Jediná jeho slabosť pre mňa je, keď pomalšie (skôr postupne) podraďujem 3-4 stupne (brzdenie motorom pred križovatkou), tak mu to chvíľku trvá, resp. keď zabudnem na križovatke páku v manuálnom režime a zistím to až keď nezaradil dvojku, tak po prepnutí späť do D-čka mu trvá sekundu kým sa spamätá a začne rýchlo radiť ďalšie stupne. V prvom prípade je to logické, lebo pri pomalom podradení on radí stupne postupne, resp. trojka je na tej istej "strane" prevodovky ako sedmička. V druhom prípade to je primárne moja chyba kombinovaná asi tým, že po vrátení sa do režimu D má vysoké otáčky, a preto si myslí, že akcelerujem výraznejšie, tak pomalšie nahadzuje ďalšie 2 stupne (zbytočne točí motor do otáčok, ale riešenie je, že si dvojku, prípadne trojku ešte zaradím sám). Čo sa ale týka vyrazenia z križovatky, tak manuál sa na DSG chytá iba na jedničku, aj to len v prípade, ak vyštartuješ s pískajúcimi gumami (tj. dáš 3000 otáčok a pustíš spojku), čo ale normálny šofér nerobí. V momente že sa chceš rozbehnúť s manuálom bez pískania gúm, nemáš šancu. Mám to overené na šprintoch.
A k tomu ešte je benefit, že sú situácie, kde automat ti radí aj vtedy, keď ty radiť nedokážeš, lebo používaš obe ruky na točenie volantom (napr. rýchla otočka od krajnice na úzkej ceste o 180°). Ale to sme už odbočili od témy.
 

No, tých 5,8 je na Roomstra už reálnejšie číslo. Ak by to pri tej krabici bolo tak blízko k piatim, tak by to asi Toyota mohla s Priusom rovno zabaliť. :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem po víkendu opět doma z chalupy a těším jak malý kluk na debatu o spotřebě 1,4 16V , a nejsem zklamán-opět dlouhé články  :D

 

skoda-roomster > dle PP mimo město do 6-ti litrů, proč né spousta lidí tak jezdí. Ale po městě do 6-ti litrů, nemáš přece jenem větší odchylku/nepřesnost měření PP než je realita, nestálo by za to přeměřit skutečnou spotřebu?

e1. >  to že jako ne-majitel motoru 1,4 16 V nás "dokážeš skutečně poučit" ve velmi dlouhých příspěvcích snad přežiju. Kdyby mi auto naší kategorie na dálku bralo 8,4 l, jako tobě,  jde z baráku. A poslední věc, vůbec se mi nelíbila tvoje narážka na človíčka s nickem skoda-roomster (fakt originálny nick na Škoda fóre), myslím, že by jsi měl v tomto začít rychle brzdit, na tvé blbé narážky tu není nikdo zvědavý ! Resp. já určitě né a zkazil jsi mi dnešní kulturní zážitek na tomto  vlákně  :angry: 

Editováno: , autor: dick
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dick, píšem dlhé príspevky, to je pravda, ale čítať ich nie je povinné :-)
Čo sa týka narážky na to meno (inak aj ty máš originálny nick, ale ty si si ho vybral, tak ti do toho nebudem kecať :D ), tak je na zamyslenie, že aké by sme tu mali všetci mená, ak by sme si dávali prezývky podľa svojich áut. Na stránke BMW klubu to je trochu vidieť, tam možno každý desiaty užívateľ má vo svojom mene BMW, prípadne sériu (e30 a podobne), a niekto má aj dokonca svoju motorizáciu (ubmw118d) a mne to pripadá veľmi úbohé.
K tej mojej spotrebe 8,4 litra: na diaľnici som išiel ako sa len dalo, tj. štýlom brzda-plyn (niekde aj viac ako 180), potom som sa trepal cez mesto v poobedňajšej špičke. K tomu všetkému ešte celý čas zapnutá klimatizácia (túto sezóny prvý krát) a nastavená 10°C pod vonkajšiu teplotu. Benzín tentokrát nešiel z môjho vrecka, tak som to ani neriešil. Cestou späť som išiel na spotrebu a doma pred domom som mal 5,5 litra. Keby som sa pred cestou späť na začiatku prvých 22 km krotil (jazdil som tak, že to už bolo o rodný list), tak mám doma priemer o ďalšie minimálne 2 dcl nižší. Pri rovnakom štýle jazdenia by 1.4-ka Roomster mala spotrebu cestou tam možno aj 10 litrov, cestou späť asi 5,9-6,2.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

K tej mojej spotrebe 8,4 litra: na diaľnici som išiel ako sa len dalo, tj. štýlom brzda-plyn (niekde aj viac ako 180), potom som sa trepal cez mesto v poobedňajšej špičke. K tomu všetkému ešte celý čas zapnutá klimatizácia (túto sezóny prvý krát) a nastavená 10°C pod vonkajšiu teplotu. Benzín tentokrát nešiel z môjho vrecka, tak som to ani neriešil. Cestou späť som išiel na spotrebu a doma pred domom som mal 5,5 litra. Keby som sa pred cestou späť na začiatku prvých 22 km krotil (jazdil som tak, že to už bolo o rodný list), tak mám doma priemer o ďalšie minimálne 2 dcl nižší. Pri rovnakom štýle jazdenia by 1.4-ka Roomster mala spotrebu cestou tam možno aj 10 litrov, cestou späť asi 5,9-6,2.

 

tvrdiť že 1,4ka by mala väčšiu spotrebu je myslím že vedľa, pretože 1,2ka s turbom pri športovej jazde si vie viac zobrať benzínu ako 1,4 niekde to aj porovnávali tuším, ja si myslím že spotreba by bola niekde okolo 7,5-7,8l. Roomster možno viac ale myslím si že 1,4ka je viac vyrovnaná na jazdné štýly ako 1,2TSI.

 

Ty tu stále porovnávaš Fabiuu, potom iný motor 1,2TSI a ešte dokonca aj automatickú DSG prevodovku. Je to úplne iná situácia v tvojom prípade.Keďže v Roomstrovi či Fabii neexistuje kombinácia z automatom. Osobne sa nemôžem s fábiu porovnávať z roomstrom aj keď má rovnakú resp. podobnú váhu ale má iný odpor vzduchu a aj inú prevodovku, pri ktorej tá spotreba je ozaj poznať.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

marfan: To, že TSI pri vysokých otáčkach žerie aj trávu pri ceste je pravda. Ale zase mám krátku Fabiu a viac prevodových stupňov, čo trochu pomáha aj spotrebe, aj lepšej dynamike. Porovnávať tieto dve autá a motorizácie nemôžeme hlavne preto, lebo Roomster by s 1.4-kou vôbec nedokázal ísť rovnakým tempom. Ale keby sa snažil niekto ísť za mnou a držať krok s Roomstrom a slabším motorom, tak asi by jeho spotreba bola taká, akú som napísal. Hlavne kvôli veľkosti a tomu, že by musel ísť naozaj na maximum toho, čo ten motor dá (ak som mal priestor, tak som išiel s plynom na podlahe). Krátka Fabia s 1.4 MPI by na tom asi bola +/- podobne ako ja. Pri rýchlej jazde by mala trochu nižšiu celkovú spotrebu a eko jazde o málo väčšiu.

 

skoda-roomster: Nahoď svoje tankovania na spritmonitor.de a keď budeš mať odjazdených aspoň 5000 km, tak už budeš mať +/- presné čísla. Jedno tankovanie ti dá pravdepodobne dosť skreslený údaj. Jedine že by si tankoval 2x za sebou až po hrdlo nádrže, potom číslo bude naozaj zodpovedať realite.

Editováno: , autor: e1.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja na fabii keď mám rovnú cestu a nejdem do kopca ani z tak mi to žerie pri tempomatových 55kmh (tacho) 3,4l najlepšiu spotrebu čo sa týka rýchlosti je okolo 80-85kmh v tedy viem ísť za 4,2l ale to musí byť rovinka a to sa často nestáva.

 

Keď som išiel oproti vetru podľa predpisov mimo obce tachometrových 95kmh tak mi to bralo 5,8-6l normálne pri tej rýchlosti mám 5-5,2l.

 

 

e1: na dialnici by si možno aj vedel držať krok z fábiu ale len do 180kmh potom to tam lezie pomalšie ako pomaly. Ale to je jedno to je ozaj extrem ktorý každý deň nebude nikto jazdiť.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...