Přejít na obsah

Spotřeba 1.4 16V


Doporučené příspěvky

To se snad vyřeší novou generací TSI. Víc lidí udělalo stejný krok, jako ty, právě z obavy ze spolehlivosti TSI. Co máme v práci FII s 1.4 16V 63 kW, tak v náročném městském provozu jsou na tom se spotřebou o něco málo níž, než 1.2 TSI 63 kW. Větší rozdíl je v zimě (kolem nuly a níž), tam TSI nejde pod osm litrů a v specifickém provozu pocukávání po krátkých úsecích se to blíží k deseti, což ta 1.4 nezná.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A ja celkem rozumím, co e1 myslel.. Kamion nemůže jet 110...

Naprosto zcestná představa, že "nemůže". Může a mnohdy jede i víc - specialisti jsou na to Ukrájové a Pšonci, ani Bulhaři, cikáni z Rumunska, Uhři nebo Makedonci nejsou o moc pozadu. Prostě vytáhnou na pojistkový desce jednu předem zjištěnou pojistku, tím vyřadí omezovač a už jedou "co to dá". Kdo jezdí častějc po dálnici, tak ví, kolik kdo "umí" jezdit. Není problém setkat se s kamiónem fičícím 120 nebo s dvojicí, která se v takový rychlosti navzájem předjíždí. Ano, u firem s autem registrovaným v Česku to není běžnej jev, u těch "tatarů z východu" si ale troufám tvrdit opak.

 

Bohužel, moderní tahače s 20litrovým turbodehtem a s poloautomatickýma nebo úplně automatickýma mnohastupňovýma převodovkama jim v tom jedině napomáhají, se starýma tahačema věkový kategorie Liaz 100 takový prasárny dělat nešly...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tos me prekvapil Pawouku, myslel jsem, ze je to opacne, TSI ve meste ma mensi spotrebu nez 1,4.

Ne za každých okolností a ty jsem tam specifikoval. Zkus si jezdit za mrazu 2 km, pak 3 km, potom 500 m, 5 km, 1 km a tak podobně s nějakou přestávkou celé dopoledne a ještě ne po rovině. 1.2 TSI se ti za těchto podmínek za tuto dobu neohřeje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Atmoska 1,4 taky ne - a tu spotřebu v takovým režimu budou mít podobnou, kolem 10 litrů klidně. Oba dva totiž v takovým režimu mají nadiktovanej ekoteroristickej požadavek "co nejdřív ohřát katalyzátor na provozní teplotu", takže prostě vstřikovače valí do válců benzín bez ohledu na skutečnou potřebu, jen aby se teplota a tím i účinek toho do vejfuku nacpanýho přibližně kila keramiky s paládiem a rhodiem co nejdřív dostaly na ekoteroristama požadovaný hodnoty.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já ale porovnával 63Kw TSI a 63kW MPI, 77kW TSI jsem do toho netahal.

 

Snižování objemu motoru nevidím jako zas takovej problém. Přece jenom, motory se dělají přesněji sestavené a z přesnějších dílů, modernější technologií, z lepších materiálu ( pokud to porovnám se starou atmosférou ). A nějaká životnost... Pokud někdo píše o životnosti tak automaticky myslí 1.2TSI, dobrá byly tu nějaké větší problémy, poslední verze s řetězem už by měly být celkem cajk, ale i tak, tyto motory jsou určené hlavně pro malá auta a upřímně, zná někdo nějakou statistiku kolik v průměru taková auta najedou ? cca 10 - 12 let staré auta ( Fabie ) mívají kolem 160tis ( ono jsou vyjímky jako služebáky a lidi co opravdu jezdí ), ale většina lidí ( majitelů Fábií ) najede 10 - 15 tis ročně max. Kolikpak najede za 10 let, když už se z toho stává opravdu staré auto co stojí pár korun. A to si dovolím říct, že tento nájezd TSI vydrží...To jenom Česká republika je vyjímka, že 10 let staré auto bereme ještě jako něco dobrého a proto je u nás tak starý vozový park. Na západě je normální je po 4 - 5 letech takového auta zbavit ( zvlášť z tohoto segmentu ) a koupit nové. Dnešní auta jsou prostě spotřebák a tak to je. Já osobně si myslím, že přeplňovaný motor o objemu 1.2 je ještě OK, to ještě uvidíte co se chystá, vlna litrových tříválců, nebo dokonce dvouválců - viz nová Panda pro kterou bude dělat motor Ducatti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

je to dobrá varianta pro lidi, co plánují mít auto déle jak 10 let. 

 

PS: ale není to jenom o motoru, podívej se na novou Octavii nebo Rapida, když si ty auta prostuduješ detailněji, tak uvidíš že už to není tak poctivé jako první Fabia / Octavia... Ale to vůbec nevadí, protože drtivá většina lidí to vůbec nepozná. Když jsem se bavil s prodejcem a ptal jsem se ho, jaký typy lidí vůbec auta kupují a jak k tomu přistupují, tak řikal že to je celkem sranda, že z 10 lidí max 2 - 3 o těch autech něco vědí. Zbytku je to jedno, nepoznají že se něco změnilo, nechápou ani rozdíl mezi HTP a TSI, nerozumí ceníku, nesmlouvají, koupí klidně originální předraženou věc, atd atd. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

přesně tak, ještě jedna věc, soused je vyučený automechanik a asi do roku cca 2002/3 ho dělal. Pak začal jezdit kamionem. Když jsem leštil auto, tak se přišel podívat, první co bylo proč mám benzin a né TDI :) Začal čumět do motoru a podivovat se kde je čerpadlo apod. Ale všiml si hned titěrný baterky a že vidět skrz podběh apod. Pak se zeptal jestli to má řetěz a já jenom usrkl že jo ( už jsem čekal přednášku o TSI ) a on řekl to je dobře, aspon se o to nemusíš starat jak o řemen a pak mi to došlo. Pokud se člověk vůbec nezajímá nebo přestane zajímat o auta, nedostane se vůbec do těch detailů a je mu skoro vše jedno...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Tak hlásím průměrnou spotřebu 6,65l, po návratu z Jadranu ujetá vzdálenost 1910 Km, natankováno 127.05l, zapnutá klima cca 4/5 cesty. Dva dospělí a dvě děti. Dálnice Rakousko, Chorvatsko (tachometrová rychlost do 145 Km/h), okrsky ČR, Slovinsko. Průměrná rychlost 88km/h. Takže za mě spotřeba na dlouhých tratích super. Nejlíp se motoru daří okolo tachometrových 140 Km/h, okolo 120 km/h jakoby neměl motor výkon.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ve 140 je motor kousek za maximem krouťáku, takže když auto zpomalí na 130 v kopci, otáčky a rychlost sice klesnou, ale krouťák "paradoxně" vzroste, takže není třeba řadit a "motor se cítí dobře".

Při zpomalení ze 120ti klesá i krouťák, takže motor "ztrácí sílu". Obecně je asi nejlepší se s tímhle motorem před táhlým kopcem na dálnici aspoň na 140 rozjet.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

K městské spotřebě 1.4 16V:

dnes cesta z okraje Prahy do centra a zpět - vzdálenost 45km, pr.rychlost 31km/h, čas 1,5h (na kole bych byl rychlejší :-) ) a spotřeba 6,3l podle PP, tj. reálně 7l ( s předpokládanou odchylkou 0,7l).

Od Smíchova na Vinohrady a zpátky jsem jel sotva krokem, zácpa, prostě špička, jinde běžný městský provoz. Na Smíchově jsem měl minimum 4,8 a v té koloně to potom postupně narůstalo na max. 6,6. Ke konci na okraji to zase kleslo na konečných 6,3. Vše samozřejmě podle PP.

Editováno: , autor: skoda-roomster
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...