Přejít na obsah

Spotřeba 1.4 16V


Doporučené příspěvky

Na tý Economy Run jsou zajímavý pravidla, hlavně tahle část (citace):

"...

Hodnocení :

Vítězí posádka, která dosáhla nejnižší množství emisí CO2 v gramech na ujetý kilometr. Při rovnosti vyprodukovaných emisí vítězí posádka s vyšším zdvihovým objem motoru, případně s vyšší průměrnou rychlostí.

Od roku 2009 se pro vyhodnocení v jednotlivých třídách používá poměru (vyjádřeném v procentech) skutečné spotřeby vůči normované spotřebě uvedené v technickém průkazu vozidla. Jako vztažná hodnota je použita hodnota kombinované spotřeby předepsaná směrnicí č. 93/116/ES a jejích novel (např. 1999/100 nebo ES 2004/3) uvedená v TP vozu.

..."

(konec citace).

 

Dokud bude "normovaná spotřeba" uvádění v dokladech k vozidlu měřená onou tolikrát kritizovanou "metodikou EHK", při který dochází ke zkreslení údaje o skutečný spotřebě klidně až o 25% směrem dolů (jasně zřetelný z porovnání tabulkový spotřeby aut vyráběnejch v €U a prodávanejch se stejným motorem jak přímo v €U, tak za "Veľkou Mľákou" - v US materiálech se musí uvádět spotřeba skutečná, nikoliv nějaký €U pohádky), tak je potom nad Slunce jasný, že se tolik lidí bude neustále divit svým "výkonům" ve spotřebě, respektive svojí neschopnosti dosáhnout tabulkový hodnoty - protože prostě nejsou schopní při svým používání dodržet onen přísně kontrolovanej laboratorní postup, kterým výrobci spotřebu z malý části měří a z větší části jen dopočítají - už jen proto, že skoro nikdy ti běžní uživatelé nemají prázdný auto nebo stejný obutí jako měl v momentě toho měřicího pokusu výrobce.

 

A samozřejmě jsou tak při soutěži typu Economy Run i zvýhodněný větší kubatury, protože jedou při dodržení limitů na daleko menší % zatížení motoru, než "nafouknutý pidimotůrky", kterýma oplývají dnešní nabídky automobilek a který mají samozřejmě laboratorně odměřenou spotřebu nedostižnou, v reálu ale žerou stejně jako jejich větší bratři...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ty hodnocený kritéria jsou opravdu zvláštní.. Podle mě je jediné objektivní kritérium výsledná spotřeba v litrech, a to pro daný typ automobilu a motoru. Všechno ostatní je určité zvýhodňování jednoho na úkor druhého. Z pravidel mi plyne, že TSi, které má nízkou normovanou spotřebu ani vyhrát nemůže oproti atmo. motoru, které je schopno zajet ve výsledku za stejné množství paliva, ale předepsaná spotřeba v TP je větší.

 

Rozhodně jsou ale zajímavé výsledky z loňské jízdy, kdy má spousta motorů spotřebu pod 4 litry a to nejen naftové. No a špičkových hodnot dosahují samozřejmě HTP motory...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rekordy

 

Benzínové motory 

 

Š 100 - Š 130 1985 Ing. František KnoblochIng. František Doubek

Š 120 L 55,19 km/h 2,270 l/100km B 1000 2013 Jiří Pilný Petr Šíma

Citigo 1.0 MPI/44kW (2013) 53,90 km/h 2,850 l/100km B 1200 2013 Marek Tribula Martin Kadlec

Fabia I 1.2 HTP/40kW (2003) 53,58 km/h 2,600 l/100km B 1300 1995 Benda Jírovec

Favorit 136 L 59,10 km/h 2,644 l/100km B 1400 2002 Ota Pačes Jana Pačesová

Fabia I 1.4 MPI/50kW (2001) 54,90 km/h 3,412 l/100km B 1600 2002 Petr Zemanec Ladislava Zemancová

Octavia I 1.6 MPI/75kW (2002) 53,83 km/h 3,663 l/100km B 3000 2011 Petr Zemanec Ladislava Zemancová 

Octavia II 1.8 TSI/118kW 53,57 km/h 3,541 l/100km

 

Někteří se tady rozčilují, že občas zajedu ve městě pod 6 litrů a mimo i pod 5. Ale jak mi sakra vysvětlíte tohle??? :-D

 

Průměr 54 km/h a spotřeba 2,6... i kdyby jel celou dobu na pětku, tak tohle přece nejde. Nebo jsou ty auta nějak speciálně upravená? Myslím třeba palivové mapy, úsporné úzké pneumatiky, jezdí na ultra řídký olej v motoru i převodovce, ... nebo co??? 

Editováno: , autor: froggy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co já vím, tak podle Světa Motorů, kterej jsem si kupovával ještě jako kluk někdy na konci 80. let, tak se dřív na tuhle "úspornou rallye" speciálně chystávali "samodomo" úpravci třeba tím, že:

- montovali úzký gumy,

- dvoukomorovej karbec ve Š110 měnili za jednokomorovej z "embéčka",

- dávali otryskování s menšíma průřezama,

- dodělávali si elektrický a elektronicky ovládaný uzavírání volnoběžný trysky při nuceným běhu naprázdno = při brždění motorem,

- vymontovávali dočasně olejovej i vzduchovej filtr kvůli menšímu spotřebovávanýmu mechanickýmu výkonu samotným motorem,

- samozřejmě nalívali extra řídký oleje,

- sundávali řemen z vrtule chladicího větráku a montovali tam elektromotorek,

- montovali kratší péra a tlumiče kvůli menšímu aeroodporu auta při jízdě.

- přelepovali spáry mezi kastlí a kapotama i dveřma izolepou kvůli stejnýmu důvodu,

- používali co nejvíc různejch typů elektronickýho zapalování kvůli údajně lepšímu průběhu spalování a "silnější jiskře"

a páchali další a další "zvěrstva", kterým samozřejmě se změnou propozic a s přechodem na elektronicky řízenou přípravu směsi tak trochu odzvonilo...

 

 Ale samozřejmě, pokud někdo má přístup k příslušný technice, tak dokáže i přemapovat ŘJ tak, aby opravdu motor s ní jen-tak-tak dokázal udržet rychlostní průměr - a pak se samozřejmě není čemu divit, že i se zdánlivě normálním motorem má dotyčnej spotřebu 2-2,5 litru. Ale chtěl bych vidět porovnání softu v ŘJ takovýho "ekorunera" se sériovým - a jeho auto s tím softem jet v normálním provozu neoznačený startovním číslem. Možná by se nedivil jen on, ale hodně lidí kolem...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jinak řečeno - spotřeby pod 3l se dosahuje snížením výkonu na nějakých 15-20kw. Této spotřeby běžně dosahují 250ccm motory v motorkách, které přes 3,5l nejdou, i když je člověk drtí na plný plyn. Motorka s takovým motorem je relativní žihadlo, zatímco auto je lenoch, který se sotva rozjede na 50-60, ale přes 3l nejde.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Presne toto som počul aj ja, vraj pri jazde z kopca a vtedy keď sa ide iba zotrvačnosťou, vypínajú motor. Ja osobne si myslím, že takáto súťaž by sa mala ísť tak, že vodiči by mali jazdiť na továrenských autách. Fabrika by mala z každého modelu prichystať po 5 kusov aj s nejakou čiernou skrinkou ktorá by napr. zaznamenala vypnutie motora počas jazdy. Bez motora totiž neide ani servo, posilňovač bŕzd má obmedzenú funkčnosť, a bezpečnostné systémy vôbec nefungujú. Toto by sa na takejto súťaži malo zakazovať.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bohužel jsem nikde nenašel propozice, kde by bylo jasně dané, jaké úpravy jsou povolené a co je vyloženě zakázáno. Ale nějakou GPSkou je asi sledují, protože se penalizuje překračování rychlosti, nezastavení na stopce apod. Navíc se na trati pohybují komisaři a sledují, jestli se neporušují předpisy, dále jestli nemají jezdci sklopená zrcátka (konkrétně tohle bylo zmíněno v reportáži jednoho ze soutěžících). No a před startem auto prochází technickou kontrolou (nevím ale jak rozsáhlou) a jsou zapečetěny místa jako kapota, víčko nádrže a nevím co ještě. Tlak pneu ti dofoukají podle normy na té technické..

 

No a někteří jezdí právě se zapůjčenými továrními vozy, takže předpokládám se sériovou palivovou mapou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

aj tak si nedokážem predstaviť ako niekto môže na 1,6ke octavie dosiahnúť tak malú spotrebu pri takej vysokej priemernej rýchlosti, z osobnej skúsenosti viem že pri dodržovani predpisov tj. techometrových 50kmh v dedine plus 90kmh mimo sa dá spraviť spotreba okolo 5,7-6l a aj to je priemerná rýchlosť len okolo 48-51kmh takže neviem ako keďže by mali mať seriové auto.

 

EDIT: Možno je to tým že je to novšia generácia tej 1,6ky. Mnou udávané údaje sú z Octavie Combi rv1999 1.6 74kw kod motora AKL

Editováno: , autor: marfan
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

marfan: Tých 5,7-6 sa mi zdá byť veľa na tú 1,6-ku, hlavne ak to je Octavia, ktorá je aerodynamicky lepšie tvarovaná. K tomu je čudné, že ti vychádza taká priemerná rýchlosť ako keby si išiel celý čas v obci. Tam bude problém medzi plynovým pedálom a volantom. Určite sa s tým motorom dá zajazdiť cez obce a po okreskách priemerná spotreba okolo 5 litrov, a určite s lepšou priemernou rýchlosťou. Treba viacej predvídať, využívať zotrvačnú energiu auta, tj. podľa možností vôbec nebrzdiť, jazdiť čo najviac na najvyšší prevodový stupeň, prípadne aj v obci ísť namiesto tachometrových 50 aspoň reálnych 50-53 km/h a mať zaradení vyšší prevod, a samozrejme treba sa vyvarovať prudkým akceleráciám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nie, nešiel, ale pozrel som si, že aké sú dlhodobé priemerné spotreby na spritmonitor.de. Priemer všetkých užívateľov je naozaj skoro 7,5 litra, ale tak ako ja dokážem ísť liter pod normovanú spotrebu s automatom, tak rovnako sa dá ísť pod normovanú aj s iným autom. Možno to nebude rovno za 5 litrov, ale som si istý, že ak sa niekto snaží, dostane sa na tej Octavii na okreskách na 5,5 bez väčších problémov. Samozrejme musia byť k tomu aj ideálne podmienky, určite sa to nedá zajazdiť každý deň, v každom počasí, ale nemožné to určite nie je.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

minule som išiel asi tak 35km trasu z toho bolo pomer okresky mesto dediny 65/15/20 a v aute sme boli 4 pasažiery a vysledná spotreba 5,6 ale to bolo večer takže mesto bolo prázdne a stihol som prebehnúť dva semafory bez státia. AJ mne sa zda že to nejak moc žerie neviem čím to je ale čo poznám ešte jedného čo má rovnaký motor tak je na tom cca tak isto takže tak.

 

Vie niekto aj pri akej trase boli dosiahnuté tie spotreby pri tej economyrun ??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Trasu Economy Run 2013 není třeba dlouze popisovat. Start i cíl byly tradičně v Mladé Boleslavi, respektive v Kosmonosích. První etapa vedla z Mladé Boleslavi přes Kolínsko, Kutnohorsko a Chrudimsko do Kvasin, kde byl v místním areálu ŠKODA AUTO pro soutěžící připraven oběd. Odtud vedla druhá etapa přes Náchodsko a Jičínsko zpět do Mladé Boleslavi. Kudy přesně trasa vedla, si můžete prohlédnout na našem záznamu trasy.

 

trasa-economy-run-2013.jpg

 

 

http://www.gps-magazin.cz/skoda-economy-run-2013-oni-styl-jizdy.html

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jinak řečeno - spotřeby pod 3l se dosahuje snížením výkonu na nějakých 15-20kw. Této spotřeby běžně dosahují 250ccm motory v motorkách, které přes 3,5l nejdou, i když je člověk drtí na plný plyn. Motorka s takovým motorem je relativní žihadlo, zatímco auto je lenoch, který se sotva rozjede na 50-60, ale přes 3l nejde.

 

Ale kolik váží taková motorka? 200 kg i s řidičem. Fabia s dvoučlennou posádkou a plnou nádrží má o více než tunu víc. Pasivní odpory 4 širokých pneu jsou také větší, odpor vzduchu, váha je znát při rozjezdech. Motor a převodovka také kladou větší odpor než 250 ccm z motorky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No však taky ty "takzvaně neupravený" a následně vítězící auta zrychlujou jak smaženej šnek, jejich akcelerační schopnost je podstatně snížená právě z důvodu omezení dodávky paliva, prostě to vypadá jako by měly "dlažební kostku POD plynovým pedálem" - pak se není čemu divit... Ale uvede se to tak, že řidič nechce příliš šlapat na plyn, aby zbytečně nezvyšoval prudkou akcelerací spotřebu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 týdny později...

Taky pridam par poznatku:-) Trasa Ostrava - Balaton furt po dálnici krom asi cca 80 km úseku mezi Gyerem a Shekesfehervarem , konečná stanice Siofok. Auto narvane az po střechu vpředu dva dospělí vzadu ve vlastních sedačkách dva prcci:-) Celou cestu běžela klima a lednička v kufru, rychlost plus minus 130 km/h, spotřeba po dojezdu 6,9 l. Na dalnici se spotreba drzela okolo 7,2l. Motor je neskutečný tahoun. Při předjíždění na okreska bylo potřeba radit trojku a hnát ot. do max. výšin. Cesta měřila cca 510 km a vc. nutnych prestavek byla zvládnuta za necelých 7h.Dálnice v Maďarsku jsou kvalitní, značení perfektní. Z jizdy, zejména z auta jsem řidičský nadsen:-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...