Přejít na obsah

Spotřeba 1.4 16V


Doporučené příspěvky

Tak hlásím průměrnou spotřebu 6,65l, po návratu z Jadranu ujetá vzdálenost 1910 Km, natankováno 127.05l, zapnutá klima cca 4/5 cesty. Dva dospělí a dvě děti. Dálnice Rakousko, Chorvatsko (tachometrová rychlost do 145 Km/h), okrsky ČR, Slovinsko. Průměrná rychlost 88km/h. Takže za mě spotřeba na dlouhých tratích super. Nejlíp se motoru daří okolo tachometrových 140 Km/h, okolo 120 km/h jakoby neměl motor výkon.

Za14 dní tam taky jedu Roomíkem 1,4 16V, počítám, že letos ujedu minimálně 2500km, tak jsem moc zvědavý za kolik to dá. Roomík tam ještě nebyl, jen O1 TDI a to je sakra rozdíl:-) Pojedu to cca. jako ty - 3 lidi, plnej kufr, tempomatových 140km/h. až 1/2 cesty klima. Ale počítám, že by to mohlo být okolo 7,2 l. že bych to dal pod 7,0 si nefandím, a jednou za rok je to celkem i jedno. Spíše mě zajímá porovnání skutečnost vesus PC. Jsem zvědavý, pak podám referát.

Editováno: , autor: dick
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi by bolo lepšie keby si svoje tankovanie LPG aj benzínu zapisoval, a podľa toho by si vypočítal reálnu spotrebu. Neviem či spotreby.cz podporujú dva rôzne druhy palív, ale na spritmonitore.de je možnosť zapisovať oboje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jezdím na LPG každý den do práce 35km tam a 35km zpět. Na PP mi ukazuje dlouhodobá spotřeba přesně 6,0l/100km. Tak nevím no...

 

Ak ideš mimo obce/mesta tak to je celkom reálne, pretože keď chodím podľa predpisov tak vždy mám priemer do 5,5l a to mi podľa skúsenosti PP klame max o 0,1l

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No když jsem ještě spotřebu zadával na spotřeby.cz tak jsem měl minimální rozdíly vůči PP. Teď už jsem to tam nezapsal hodně dlouho, jelikož jezím na LPG a to tam asi ani nejde dát dokupy... Teď se už řídím jen podle PP. Záleží, jak moc to ale skresluje s tím LPGčkem. Jestli se tomu dá věřit... Benzín to ukazovalo téměř totožně s tím, co jsem si zapisoval..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

PP spotrebu pri jazde na LPG určite skresľuje a väčšinou o dosť.

P.s.: Pozeral som sa teraz na spotreby.cz, a doporučujem ti migráciu na spritmonitor.de. Priamo podporujú aj súbežné zadávanie tankovaní benzín+LPG, ba dokonca je možné zaznamenať aj nabíjanie batérii pri hybridoch a elektromobiloch. Jediná vec čo mi chýba, je možnosť zadať pomer jázd na diaľnici/v meste/po okreskách. To by sa niekedy hodilo pre upresnenie pri spätnej kontrole.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mě palubák zkresluje vuči LPG o 2litry +-.....mám pruměr za 5000km dle pp 6.7 ..  dle počítání dlouhodobého to vychází na 8.7 lpg skoro na chlup....a myslím že rychlostní pruměr tam je 67km/h.....nejvíc ujeto na nádrž 45litru 600km  to tuším že bylo nějak 7.7 na sto...a nejmíň při jízdě po chorvatské dálnici 430km...takže nějakých 10 na sto...3 lidi v autě a pořád 140+a klima většinu trasy...jinak dojíždím kolem 530-550km na nádrž....jezdím okrsky do 120 a dálnice 140-150....chtěl bych zkusit kolik najedu dle dodržování 90-130km/h ale vždy někam pospíchám...věřím že bych pak jel za nějakých 6,5LPG na sto...

Editováno: , autor: mira
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

co se tyka LPG, mam najeto 55t km na LPG s timto motorem, dlouhodoba prumerna spotreba cca 7.5-8l LPG, na 40l v nadrzi jsem nejvic najel 520km, vcera jsem bral 27.6 lpg a najeto jsem mel 380km, coz je kolem 7,5l lpg na sto, 2dospeli v aute  a trasa vedla vsetin-vizovice-luhacovice-Breclav-brno-pohorelice-brno a jel jsem skutecne rychle a dalnice breclav -brno jsem to hnal 170km/h pac sem se vracel pozde v noci a uz sem se videl v betli... najeto mam 77tkm celkem.. palubni PC promeruje dle me tak o 2 litry..

Editováno: , autor: JirkaBrno
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky Froggy :-) Já mám právě 1.4 ve výrobě, bude za měsíc, tak se tak furt děsím, jestli jsem vybral dobře. Tenhle pocit má asi každej... Tak jeden článek zní, že 1.4 je žravá, hlučná, netáhne... Jinde ji zase chválí, asi to už přestanu číst :-D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak vybral jsi jediný použitelný motor, který se teď do Roomstera dává... Za to tě chválím :) Pokud bys vzal TSi, tak si časem budeš rvát vlasy, jakou jsi udělal chybu.. Ta chvíle příjde hned po uplynutí záruky :-D 

 

A pokud budeš chtít auto časem prodat, s 1.4 budeš mít větší šanci na lepší peníz. 

 

No a provozní náklady jsou taky rozporuplné..

za 1) mám stejnou spotřebu jako jsem měl s TSi

    2) pokud chceš, aby ti TSi sloužilo spolehlivě delší dobu (v rámci možností tohoto paskvilu), měl bys tankovat nejlépe 100-oktanový benzín, který ti nebude zanášet motor s přímým vstřikem

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A hádej, kdo právě toto doporučení vyslovil??? A nejde jen o vstřikovače... jde také o ventily. Proč myslíš, že tyto motory padají do nouzáku?? Je to právě zakarbonováním spalovací komory. Proto pan šéfkonstruktér Hrdlička doporučuje pravidelně tankovat stooktanová paliva bez biosložek. 

Editováno: , autor: froggy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to problém přímovstřikových motorů. Ale TSi jsou na to nejspíš náchylnější. Nicméně taková je skutečnost a pokud chceš zachovat funkčnost motoru, musíš se tohoto pravidla držet. A opakuji, řekl to Hrdlička, není to můj výmysl. Já jen konstatuji, že to má nemalý vliv na náklady provozu, protože litr Vervy je cca o 3 Kč dražší jak obyč natural od Tesca. Na který můj motor bude dlouhé roky jezdit bez problému. A já preferuju především spolehlivost a nízké provozní náklady, proto jsem si podruhé TSi nekoupil, ale šel jsem do 1.4 16V. Navíc s možností přestavby na LPG - do budoucna...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejhorší pro obdobně uvažující řidiče je ovšem ten fakt, že tenhle dneska nejspolehlivější a zároveň nejvýkonnější dostupnej atmosférickej čtyřválec 1,4 od koncernu skončí definitivně napřesrok s ukončením výroby první generace roomstera v Kvasinách - a dál už nic podobnýho nebude. Atmosky s nepřímým vstřikem se budou dělat už jen trojhrnky - litrovky (Citigo) a 1,2HTP přejmenovaný na 1,2MPI - všecko s větším objemem už budou jen a výhradně přímovstřikový turba - se vším co k nim "patří" neboli i se zanášením karbonem, kterýmu se bude dát předejít jedině provozem na cenově málo výhodný vysokooktanový paliva bez biosraček...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Robíte z komára somára. U TSI a iných motoroch s priamym vstrekom stačí trochu skrátiť interval výmeny oleja, a hlavne pravidelne meniť, prípadne z času na čas nabrať lepší benzín alebo naliať aditiva. Nič, čo by sa nemalo preventívne robiť aj u motora bez priameho vstrekovania. Ak niekto jazdí ekonomicky, tak tie náklady sa na nižšej spotrebe (ak nebudeme riešiť LPG) bez problémov vrátia. A netvrdte, že 1.4-ka má rovnakú spotrebu ako 1.2 TSI, lebo to nie je pravda. Stačí si pozrieť spritmonitor.de ak neveríte, už sme to tu niekde na fóre riešili a porovnávali.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám porovnání svoje: 6,35 Roomster 16V vs. 6,2 Fabia Combi TSi

 

Kdybych měl 16V ve Fabii, tak by byla spotřeba totožná (lepší aerodynamika, nižší hmotnost, zpřevodování)

 

http://www.spritmonitor.de/de/mein_account.html

 

 

Takže bohužel, při stejném jízdním stylu, má 16V a TSi 63kW stejnou spotřebu.... 

 

Jediné, co jsem ochoten připustit ve prospěch TSi je krapet lepší jízdná dynamika... ale ty kecy o tom jak jste natrhli prdel BMW si nechejte pro pro kámoše do hospody :-D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Spotreba 6,2 s TSI znamená už docela svižné jazdenie po okreskách. Mám taký pocit, že s Roomstrom 1.4-kou asi tak svižne už nejazdíš, ako to aj sám priznávaš.

Potom je ale tvoje porovnanie dosť od veci. Vlastne písať tu o tom je dosť od veci, lebo keby 1.4-ka mala rovnako nízku spotrebu, tak by nebola potreba vyrábať 1.2 TSI.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Opravdu si myslíš, že důvody, proč se vyrábí TSi je vysoká spotřeba 16V ??? ;) To je trošku slabší argument... 

 

6,2 l/100 km je s TSi svižná jízda???? Jak potom vypadá tvá závodní jízda, když máš 6,7 ?  

 

A s roomem jezdím stejně jak s fábií, jen ty rozjezdy zkrátka tak svižné nejsou... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pri rovnakom štýle jazdy je TSI o 2dcl úspornejší mám to vyskúšané pri predpisovej jazde, pri agresívnejšej jazde si TSI zasa vypýta viac ako 1.4ka (viem to porovnať len TSI 77kw)

 

Neviem načo sa tu hádate osobne by som bral TSI kvoli dynamike, pekná spotreba sa dá spraviť aj na 1.4ke, pri okružnej jazde po okreskách cca 55km som sa dostal na spotrebu 4,5l pri priemernej rýchlosti 56kmh.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...